Miten hakea työtä?

Lilja5

Tiedän että kysymykseni kuulostaa hieman tyhmältä, mutta mikä on menestyksekkäin tapa hakea siivousalan työtä? Olen laittanut työhakemuksia ja avoimia hakemuksia firmojen nettisivuilla, mutta mistään en ole saanut minkäänlaista vastausta. Välilä tuntuu ettei kukaan edes lue niitä. Onko parempi laittaa työhakemus ja CV sähköpostilla suoraan oikealle henkilölle, vaiko soittaa? Puhelimessa on vaikeaa tuoda lyhyesti omaa osaamistaan esille, mutta onko se tällä alalla yleisin tapa toimia? Millaisia hakemuksia alan työnantajat yleensä odottavat? Onko kuvasta hyötyä? Laittakaa tänne kokemuksia siitä miten saitte siivoustytöä. Kiitos!

8

1120

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lilja5

minulla ei ole siivousalan koulutusta tai kokemusta, mutta olen hakeutumassa alalle ja olen aidosti kiinnostunut siivoustyöstä. Onko mahiksia päästä töihin (en asu PK-seudulla tai Etelä-Suomessa..)?

• käteen

Itse olen aina soittanut firmoihin ja kysellyt työllistämistilannetta.
        Tosin mulla koulutus ja työkokemusta...
        Voisit kysyä samalla kouluttavatko, monet tuttavat päässeet ilman koulutusta ja firma järjestänyt heille kurssit työnohella.
        Ei pitäisi ola ongelmaa, jos pääset juttusille naamatusten, annat itsestäsi fiksun, luotettavan ja omatoimisen kuvan. :)
        Suosittelen siis soittamaan tai käymään paikanpäällä, siellä kyllä täytätyttävät papereita jos tarvis.
        Jos sulla jotakin kouluja käyty ja työtodistuksia, niin ota ne mukaan varalta.

• joop89

Paras tapa: soita tai kay paikan paalla, ja kysy mahdollisuuksista. Nettisivujen kautta voi menna neljakin kuukautta ennenku kuuluu mitaan, kun ne ilmeisesti kiertaa alueen paakonttorin kautta sinua lahimpaan firmaan. Tuo on myos huono tapa hakea siivoustyota toiselta paikkakunnalta, kun ei huomioda sita milta paikkakunnalta haluisit toita vaan katsotaan missa asut silla hetkella tai jotai. Tosin firmoilla joilla on haku paalla niiden kotisivuilla voi yhteydenotto tapahtua muutamassa paivassa.

Ma paasin ihan ilman mitaa kokemusta toihin. Olin menevinani haastatteluun niin tyrkattiin vaan tyosopimus nenan eteen. Kylla ne sit koe-ajalla kattoo miten menee. Mutta olen kuullu et kovin nuoria (17-20v) ei otettais pitkaaikaisiks tyontekijoiks, koska jattavat toita tekematta ja saattaavat yhtakkia vaan jattaa tulematta toihin ja niita ei voi kaikkiin kohteisiin laittaa yksikseen, etenkin jos on eka oikea tyopaikka.

• saa kyllä

jos firmalla on todellista tarvetta. nettisivut harvoin johtaa mihinkään. henk. koht. soittoja ja haastattelu parempia vaihtoehtoja. nyt tosin voi tehdä tiukkaa, mutta jo muutaman viikon päästää löytyy enemmän töitä...

• asdasdasdasdasd

Tampereella ois ainakin töitä kuulemma tarjolla, jos hotellisiivoojana olo kiinnostaa.

• vähää vaille laikkari

..minun kokemukseni mukaan paras tapa on ensin soittaa ja tiedustella työtilannetta ja jos vaikka ei heti olisikaan niin pyytää kuitenkin tapaaminen,henk.koht. tapaamisessa työantaja näkee että on siisti ulkoinen olemus myös työ ajan ulkopuolella,kohdallasi kannattaa myös mainita että olet innostunut myös mahd. opiskelemaan alaa. Nykyään laikkari tutkinto alkaa olla vähittäisvaatimus,itsellä on ennestään toimitilahuoltajan paperit mutta vakipaikan aukitullen jään heti toiseksi jollekin jolla on laikkaripaperit,en ymmärrä miksi koko toimitilahuoltaja koulutus on olemassa?

Mutta itse asia siis ensin soitto ja sitten tapaaminen ja sitten saattaa soittoa odottaakin töihin.Ja vaikka työpaikoista ei heti kuuluisi mitään niin kannattaa soittaa uudestaan ja tiedustella tilannetta esim.näin kesän aikana tulee paljon perussiivouksia ym.
      Mutta näin..good luck.

• Itse joskus hain siivoustyötä 2000-luvun alussa, jolloin työtilanne oli huonompi. Soitin vain silloiseen Säkkivälineeseen ja kyselin töistä. Haastatteluaika jollekin rekryihmiselle sovittiin seuraavalle päivälle.

Seuraavalla viikolla sainkin jo aloittaa sitten työt. Soittoa vaan peliin.

• Anonyymi

Terve,haluan töitä siivousalalla,olen alireza moradpour oryani,0468406950

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4629
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3195
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      271
      2361
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2237
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2079
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1289
    Aihe