LUKA ??

Mielipiteitä kiitos :)

Onko Luka kiva nimi? Mitä se tuo mieleesi jos mitään? Olisi kiva kuulla mielipiteitä :)

20

5171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jahadelma

      no Luka on ollut kyllä meikäläiselle aika neitseellinen nimi; ei tule mitään mieleen. Mutta nyt kun aloin ajatella, tuli mieleen ka-lu. Meni nimi pilalle.

      • Aliina9999

        Moi cvaan! Minusta Luka on tosi kiva nimi varsinkin kun ihastukseni nimi on Luka... en vain uskalla puhua hänelle tai mitään...voisiko joku antaa neuvoja miten uskaltautuisin puhumaan hänelle?


    • ............

      alkaa vaan olla jo vähän kulunut kun kaikki on nykyää luka- tai luukas-nimisia. Itse päätin jo kauan ennen Teho-osastoa antaa tulevalle pojalleni nimen Luka (tai Lukas) mutta kun nimenantoseremonia vihdoin koitti viime vuoden lopulla, huomasin, että samannimisiä pikkupoikia ja vauvoja oli kauppakeskukset ja tarhat pullollaan. Alkoi oikein kyllästyttää mokoma nimi... Pojasta tuli sitten Leo :D

      • mieltä

        Ehdotin jonakin takavuotena sukulaisen lapselle nimeksi ja kun ei kelvannut, ajattelin antaa mahdolliselle omalleni, mutta mieli on sittemmin muuttunut nimen yleistymisen myötä. Teho-osastoa en ole koskaan katsonut...


      • Mauriina

        Minäkin tunnen kaksi pikku Leoa, toinen on 3v, toinen 1/2v.


    • kiva nimi,

      mutta kovin yleinen kuten Lukas,Luukas..Minusta luitenkin Lukas paras vaihtoehto.Voisin antaa omalle pojalle vaikka sekin kovin yleinen.Lähipiirissä yksi Lukas,ei yhtään Lukaa.

    • lukasta

      Minä en pidä ko. nimestä. Siitä tulee mieleen vitamiinivalmiste, jota mainostettiin aikaan koirille. Lukavit, oli tuotteen nimi. Luukas nimestä tulee mieleen luukasa.

    • Täti

      Minulla ei ole mitään negatiivista mielikuvaa Luka-nimestä.
      En tunne ketään sen nimistä, enkä ole katsonut Teho-osastoa, missä nimi kuulemma esiintyy.

      Luka on paljon parempi nimi kuin Lukas ja Luukas.

    • sibyllavon

      mieleen apostolit: Matteus, Markus, Luukas ja Johannes. Ihmettelin, kun nimi alkoi yleistyä. TV-sarjathan vaikuttat. Suomessa on paljon kauniimpia nimiä.

    • .........

      Mullakin ensimmäinen ajatus että muotinimi, tulee nykyään vastaan harva se päivä tavalla tai toisella. Muistan että kun kuulin nimen ekoja kertoja, tuli mieleen että on italian Luca suomalaistuneena. Äänteellisesti Luukas on mielestäni kauniimpi, enkä itse henk koht ole kauhean ihastunut kumpaankaan nimeen. Mutta jos ei yleisyys häiritse ja itse tykkäätte, mikäs siinä.

    • AP.

      Olipas mielenkiintoinen mielipiteiden suma! Itse asumme ulkomailla, ja ajattelin tämän kenties olevan hieman erikoisempi suomalainen nimi.... huh ei siis ollutkaan! Kiitos kun selvensitte asiaa minulle kertaheitolla :) Tykkään kyllä nimestä, mutta aika raakaa kommenttia tuli, joten ei taida ihan niihin mukavimpiin nimiin kuulua tämä ;)

    • arveluttava valinta

      Kun lapselle annetaan nimi muodin mukaan, on siitä myöhemmin harmia monelle. Koulussa on kaimoja joka luokassa. Ja kun muoti muuttuu, alkaa kokea oman nimensä vanhanaikaisena.
      Tyhmä tunne.

      Onhan monet muotinimet olleet ja vaihtuneet, esim. Petri, Sebastian, Marko, ja nyt on Lukan vuoro. Kummallisesti on myös Noa tulossa muotiin, onko sekin Teho-osaston lääkärin mukaan?

      • mutta kun

        nykyään on käytössä suurempi valikoima nimiä, niin harvoin samaan luokkaan osuu esim kahta Lukaa tai Noaa.


    • tietoa

      Katsokaa väestörekisterikeskuksen nimipalvelusta kuinka "yleinen" nimi Luka on...
      Verratkaa vaikkapa Eetu-nimeen tai Veeti tai Aleksi...

      • vielä...

        vastaus ap:n kysymykseen: KIVA NIMI...


    • Mauriina

      Kyseessä on slaavilainen muoto Luukas-nimestä. Luka on helppo taivuttaa suomen kielessä, tuttu ainakin ortodoksiselle väestöllemme ja muutenkin kieleemme sopiva nimi.

      Nimi lienee meillä viime aikoina yleistynyt tv- sarjan Teho-osasto vaikutuksesta. Tuossa sarjassa on komea kroatialainen lääkäri, jonka nimi on Luka.

    • Sopisi kolhoositalonpojalle

      Luukaskin on parempi!

    • HintitKaivoon

      Luka on minusta hyvin homomainen, ujo ja nörtti. Sekä vauva-nimi.

    • ottopetter

      Siitä tulee mieleen Suzanne Vegan laulu. Tuntuu enemmän naisen kuin miehen nimeltä.

    • Sairaalasarjasta

      Luka, Luca on viimevuosien muotinimi. Taisi lähteä jostakin telkkarin sairaalasarjasta. Lukas on lyhentämättömänä parempi.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4853
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2300
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1826
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1520
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1161
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1136
    Aihe