Jos palstalaisille sopii?
Voisimme yhdssä pohtia, mikä on tulevaisuutemme.
Me rekisteröidyt, minäkin Ruuneperi, olen palstansimässä.
Tiedän hyvin, että palstalle saavat kirjoittaa kaikki.
Minäkin olen tuon tiedon ainakin lukenut.
On aivan samantekevää kuka kirjoittaa! Näinkö on?
Oman identiteettinsä salaaminen kuuluu piireille, joita ei näillä palstoilla olettaisi olevan????
Tehdäänpä selväksi asiat!
53
3143
Vastaukset
- Veijari.
Ei se noin mene! Ei humalassa voi tehdä selväksi.
Humalsata selviää.
Näin sanoin yksi juoppo pahansisuiselle vanhallepiialle:
Humala haihtuu, tyhmyys ei!
Huomenna minä olen selvä, mutta sinä olet tyhmä! Täällä vain, valitettavasti, täälläkin, on oma nokkimijärjestyksensä, jota (jälleen valitettavasti) persoonallisuutensa paljastava usein saa katua. Sen moni on karvaasti kokenut aiemmin ja viime aikoina(kin).
Kesä on meillä kaikilla. Tulevaisuuden pohtiminen voisi olla paikallaan kun synkkä syksy taas saapuu masentamaan huomisiamme. Politiikka on muuttunut maksetuksi vallaksi ja siihen tulevaisuuten voi ottaa enemmän kantaa kunhan tässä kaikki salaisuudet on kaivettu päivän valoon.
Mikäli palstan tulevaisuudesta puhutaan, sekin kai kehittyy sellaiseksi kuin mukana olevat sen tekevät.
Aina ei missään voi olla kivaa, ei edes laiturilla auringossa, vaikka kuinka lämmin ilma olisi, millaisia seuralaisia, sellainen tunnelma.
Sudenkorentoa sietää paremmin kuin pörrääviä paarmoja.
Hyvää kesää Sinulle ja muille palstan vakikirjoittajille, sekä ihan jokaiselle "sattumanikilläkin" palstaa viestillään ilahduttavalle.- Sattuman Ville
tuntui hyvältä, että olet ymmärtäväinen
ja suvaitsevainen.
Inhimillisyys on tärkeintä maailmassa.
- "pelkkää hyvää"
Olenhan minä noita sinun kirjoituksiasi lueskellut, kuvankin vilaissut, mutta mutta mutta...
Kirjoitat identiteetin salaamisesta, ajattelitko ihan oikeasti, mitä kirjoitit? Kuka vaan voi luoda persoonan kuvineen päivineen galleriaan, eikä mikään takaa, että sen näköistä/sellaista henkilöä on olemassa!
Kun luemme ja kirjoitamme, pitemmän ajan kuluessa tulee ilmi, millaisia olemme. Et sinäkään sivupersoonana kirjoittaessasi peittänyt sitä oikeaa, todellista minääsi. Tunnistin sinut ennen kuin huomaamattasi tulit kaksoishenkilönä samassa tekstissä ilmi.
Jos laittaisin kuvan, olisiko se kenellekään ilo, sitäpä sopii miettiä!
Otahan se karttakeppi pois kädestäsi, ei sillä ole käyttöä, kyllä aikaihmiset osaavat ilmankin! On kesäaamu, linnunlaulut, vihreys, jokaisella elämä , se oma ja ainutlaatuinen, eletään nyt.Käytät aina samaa nimimerkkiä vaikka se lukeutuukin "lauseenpätkiin".
Olen pitkään seurannut asiallisia kirjoituksiasi.
Oleellistahan on, että kun halutaan sanoa sellaista, jota ei omalla rekisteröidyllä- tai vakionikillä sanottaisi, murjaistaan se jollain höpöhöpöllä ja joka viestissä erilaisella.
Veikkaanpa, ettei yksikään "puskis" kirjoita aiheesta asiallista mielipidettä.
Hyvää kesää sinullekin, sinä "epäpuskis".
Entäs jos rupeaisit kirjoittamaan vaikkapa nimimerkillä Miina Räjähtämätön?
P.S. Minulla on valokuvani ja aikanaan koko nimenikin ollut galleriassa. Tappouhkauksia on tullut monta ja varoituksia pimeässä likkumisesta.- "pelkkää hyvää"
Ruuneperi kirjoitti:
Käytät aina samaa nimimerkkiä vaikka se lukeutuukin "lauseenpätkiin".
Oleellistahan on, että kun halutaan sanoa sellaista, jota ei omalla rekisteröidyllä- tai vakionikillä sanottaisi, murjaistaan se jollain höpöhöpöllä ja joka viestissä erilaisella.
P.S. Minulla on valokuvani ja aikanaan koko nimenikin ollut galleriassa. Tappouhkauksia on tullut monta ja varoituksia pimeässä likkumisesta.Sait aikaan aamunaurut.
Niinpä, hyvä on itsekullekin eri asia ja pelkkää hyvää samoin.
Hm, en kuitenkaan tuota Miinaa ota, ennemmin isoäitini Taava-nimen. Taitavat olla samaa ikäluokkaa molemmat? - Fatima Q
Ruuneperi kirjoitti:
Käytät aina samaa nimimerkkiä vaikka se lukeutuukin "lauseenpätkiin".
P.S. Minulla on valokuvani ja aikanaan koko nimenikin ollut galleriassa. Tappouhkauksia on tullut monta ja varoituksia pimeässä likkumisesta.Kyllä ne kaljapäissä kirjoitetut jutut voi ihan hyvin kirjoittaa rekatulla
- OliviaKoo
Kaikenlaista sitä näppäimistöstä lähteekin, kun ulkopuoliset aktiviteetit alkavat vähentyä ja palstakirjoittelusta tulee puoli elämää.
Eipä silti, niin minäkin alkuaikoinani, erittäin aktiivisena chattaajana aloin tuntea chattihuoneen toiseksi kodikseni, ymmärtämättä, että homma alkoi mennä liian totiseksi.
Onneksi tulin ajoissa järkiini.
Chattaamisen ja palstakirjoittelun tulee mielestäni olla vain yksi osa vapaa-aikaa. Jos tämä osio alkaa liiaksi hallita elämää, päästelee suustaan sammakoita Ruuneperin lailla.
Kyllä on kirjoittelun alkuperäinen tarkoitus kadonnut kauas.- Maalaismies*
Kerro OliviaKoo, mikä on palstakirjoittelun alkuperäinen tarkoitus? Sinä annat ymmärtää, että jotkut ovat liikaa palstalla. Tuolla toisaalla kysellään miksi ei kirjoitella, palsta riutuu muka kuoleman kielissä.
Mikä on totuus? Elämän tarkoitus on mielestäni elämä ja sen jatkuvuus. Olisiko palstakirjoittelunkin tarkoitus kirjoitella, pohtia sitä mitä mielessä liikkuu?
Vai onko olemassa jokin syvempi tarkoitus? Kerro! Kuinka paljon on liikaa, kuinka vähän liian vähän? - nikitönnä
Paljon parempi salata henkilöllisyytensä, jotkut juttelevat ummet ja lammet myös sukulaisistaan, sairaudet esim.
Sättäilyhuone 70 on juuri liian totisesti jutun ottaneitten takia kuihtumassa.
Tarkoius on keskustella asioista, ei virtuaali-ihmisten suosion kalastus esimerkiksi. - nikitönnä
Maalaismies* kirjoitti:
Kerro OliviaKoo, mikä on palstakirjoittelun alkuperäinen tarkoitus? Sinä annat ymmärtää, että jotkut ovat liikaa palstalla. Tuolla toisaalla kysellään miksi ei kirjoitella, palsta riutuu muka kuoleman kielissä.
Mikä on totuus? Elämän tarkoitus on mielestäni elämä ja sen jatkuvuus. Olisiko palstakirjoittelunkin tarkoitus kirjoitella, pohtia sitä mitä mielessä liikkuu?
Vai onko olemassa jokin syvempi tarkoitus? Kerro! Kuinka paljon on liikaa, kuinka vähän liian vähän?kertakäyttönikillä aina olen jos olen. Minunkaltaisille et ikinä vastaa, olen siis mielestäsi liikaa. onneksi sillä ei ole mitään merkitystä minulle.
- Maalaismies*
nikitönnä kirjoitti:
kertakäyttönikillä aina olen jos olen. Minunkaltaisille et ikinä vastaa, olen siis mielestäsi liikaa. onneksi sillä ei ole mitään merkitystä minulle.
Huomautat etten vastaa sinulle, sitten jatkat ettei sillä ole mitään merkitystä. Mistä tiedän ettet ole huviksesi ärsyttämään tullut murkku? Ehkäpä Ruuneperi tarkoitti juuri tätä. Siksi harvoin vastaan nikittömälle.
Miten muuten asiat voivat keskustella ilman keskustelijoita? Anonyymeissä vertaisryhmissäkin jokaisella on kutsumanimi. Käytän maalaismiestä kutsumanimenäni, en herättääkseni huomiota tai pyrkiäkseni olemaan jotakin enempää kuin kirjoituksistani käy selville. - OliviaKoo
Maalaismies* kirjoitti:
Vai onko olemassa jokin syvempi tarkoitus? Kerro! Kuinka paljon on liikaa, kuinka vähän liian vähän?Ymmärtääkseni palstakirjoittelun perimmäinen tarkoitus on viettää osa vapaa-ajastaan vaihtamassa ajatuksia toisten kanssa. Sen ei tarvitse olla jokapäiväistä, sillä sellainen alkaa mielestäni jo aikatauluttaa kirjoittajan elämää.
Mutta, tietysti, jokaisella kirjoittajalla on varmaan oma mielipide siitä, mikä kirjoittelun tarkoitus on.
Tarkoitan vain sitä, että kun palstasta alkaa tulla toinen koti, olisi kai aika vähän hiljentää tahtia. Kas, kun palstaa ei voi kukaan omia itselleen ja välillä näyttää siltä, että Ruuneperi sitä yrittää.
En ymmärrä miksi ei "lauseenpätkän" kanssa voi vaihtaa ajatuksia. Kumpi on tärkeämpää, nimimerkki vai asia?
Saatan joskus vaikkapa torilla kukkamyyjän kojun edessä jutella useammankin ihmisen kanssa (kuten tapahtui viimeksi tänään). He ovat minulle täysin vieraita, en silti lähde kyselemään heidän nimiään enkä esittele itseäni.
Ihmiset ja heidän juttunsa minua kiinnostavat, eivät heidän nimensä.
Kuinka paljon on liikaa ja kuinka vähän on liian vähän, on suhteellinen kysymys, kuten varmaan itsekin sen tiedät.
Ja se, mikä on elämän tarkoitus, on niin vaikea kysymys, että kun sitä eivät viisaammatkaan ole pystyneet ratkaisemaan, en yritä minäkään. - Maalaismies*
OliviaKoo kirjoitti:
Ymmärtääkseni palstakirjoittelun perimmäinen tarkoitus on viettää osa vapaa-ajastaan vaihtamassa ajatuksia toisten kanssa. Sen ei tarvitse olla jokapäiväistä, sillä sellainen alkaa mielestäni jo aikatauluttaa kirjoittajan elämää.
Mutta, tietysti, jokaisella kirjoittajalla on varmaan oma mielipide siitä, mikä kirjoittelun tarkoitus on.
Tarkoitan vain sitä, että kun palstasta alkaa tulla toinen koti, olisi kai aika vähän hiljentää tahtia. Kas, kun palstaa ei voi kukaan omia itselleen ja välillä näyttää siltä, että Ruuneperi sitä yrittää.
En ymmärrä miksi ei "lauseenpätkän" kanssa voi vaihtaa ajatuksia. Kumpi on tärkeämpää, nimimerkki vai asia?
Saatan joskus vaikkapa torilla kukkamyyjän kojun edessä jutella useammankin ihmisen kanssa (kuten tapahtui viimeksi tänään). He ovat minulle täysin vieraita, en silti lähde kyselemään heidän nimiään enkä esittele itseäni.
Ihmiset ja heidän juttunsa minua kiinnostavat, eivät heidän nimensä.
Kuinka paljon on liikaa ja kuinka vähän on liian vähän, on suhteellinen kysymys, kuten varmaan itsekin sen tiedät.
Ja se, mikä on elämän tarkoitus, on niin vaikea kysymys, että kun sitä eivät viisaammatkaan ole pystyneet ratkaisemaan, en yritä minäkään.Kun näin nikkisi, muistin heti kas vain, OliviaKoo pitkästä aikaa! Kirjoittelustasi oli jäänyt mieleeni selvä kuva henkilöstä, joka kirjoitti hyvin ja älykkäästi. Vanha tuttu.
Kun sanot juttelevasi kukkamyyjän kojun edessä luontevasti tuiki tuntemattomien henkilöiden kanssa, niin sehän ei pidä alkuunkaan paikkaansa. Ensinnäkin kukkakojun liepeillä liikkuvat tietyn tyyppiset ihmiset ja sinunlaisesi älypää tunnistaa alta aikayksikön ulkonäöltä henkilöt, joiden kanssa kannattaa jutella. Takuulla kierrät kaukaa tietynlaiset tyypit.
Täällä, tietenkin jos liikkuu sillä asenteella, että on täysin samantekevää mitä kukanenkin kirjoittaa, saa sitten kelvata teksti kuin teksti. Vastaa tai ei ja miten tahansa, se on yhdentekevää. Mikäs siinä.
"Ihmiset ja heidän juttunsa minua kiinnostavat, eivät heidän nimensä." On vain niin, että nikittömien asenteet (on samantekevää mitä kirjoittaa) harvoin tuottavat mielenkiintoista luettavaa. Sitäpaitsi heidän kynästään lähtevät huokailut palstan hiljaisuudesta. - Tyhmyyttäni minäkin osoitan.
Maalaismies* kirjoitti:
Kun näin nikkisi, muistin heti kas vain, OliviaKoo pitkästä aikaa! Kirjoittelustasi oli jäänyt mieleeni selvä kuva henkilöstä, joka kirjoitti hyvin ja älykkäästi. Vanha tuttu.
Kun sanot juttelevasi kukkamyyjän kojun edessä luontevasti tuiki tuntemattomien henkilöiden kanssa, niin sehän ei pidä alkuunkaan paikkaansa. Ensinnäkin kukkakojun liepeillä liikkuvat tietyn tyyppiset ihmiset ja sinunlaisesi älypää tunnistaa alta aikayksikön ulkonäöltä henkilöt, joiden kanssa kannattaa jutella. Takuulla kierrät kaukaa tietynlaiset tyypit.
Täällä, tietenkin jos liikkuu sillä asenteella, että on täysin samantekevää mitä kukanenkin kirjoittaa, saa sitten kelvata teksti kuin teksti. Vastaa tai ei ja miten tahansa, se on yhdentekevää. Mikäs siinä.
"Ihmiset ja heidän juttunsa minua kiinnostavat, eivät heidän nimensä." On vain niin, että nikittömien asenteet (on samantekevää mitä kirjoittaa) harvoin tuottavat mielenkiintoista luettavaa. Sitäpaitsi heidän kynästään lähtevät huokailut palstan hiljaisuudesta.Laitonta kai mutta olkoon...
Lainaan tässä sinua. >>> "On vain niin, että nikittömien asenteet (on samantekevää mitä kirjoittaa) harvoin tuottavat mielenkiintoista luettavaa." - Emmentaalipää
Tyhmyyttäni minäkin osoitan. kirjoitti:
Laitonta kai mutta olkoon...
Lainaan tässä sinua. >>> "On vain niin, että nikittömien asenteet (on samantekevää mitä kirjoittaa) harvoin tuottavat mielenkiintoista luettavaa."Tuo kirjoituksesi oli mielipide, kiitos siitä.
Piristi tätä ummehtunutta ilmapiiriä.
Taiteelliset ja kirjalliset jääkööt
omaan arvoonsa.
Samassa pantomiimissa esiinnymme kaikki. - Maalaismies*
Lainaan tässä sinua. >>> "On vain niin, että nikittömien asenteet (on samantekevää mitä kirjoittaa) harvoin tuottavat mielenkiintoista luettavaa."Eihän nimimerkki ketään sen tunnetummaksi tee kuin mitä palstalla on. Mutta etkö huomaa ristiriitaa lauseessasi " Me kuitenkin haluaisimme saada äänemme kuuluviin mekin, kiva jos joku joskus ottaisi kantaakin,...". No hyvä, minä otan nyt kantaa sanoen vilpittömästi, että kirjoitat hyvin. Jatkan mielelläni keskustelua kanssasi, mutta mistä tiedän oletko se sinä joka vastaat jos vastaat. Kuka hyvänsä irvileuka voi panna läskiksi vuoropuhelumme.
Nimimerkki (rekattu tai rekkaamaton) tarjoaa jonninmoisen suojan. Kun nyt pyydän anteeksi ajattelematonta lausettani, niin mistä tiedän annatko ja jos annat niin oletko se sinä? - Emmentaalipää
Maalaismies* kirjoitti:
Eihän nimimerkki ketään sen tunnetummaksi tee kuin mitä palstalla on. Mutta etkö huomaa ristiriitaa lauseessasi " Me kuitenkin haluaisimme saada äänemme kuuluviin mekin, kiva jos joku joskus ottaisi kantaakin,...". No hyvä, minä otan nyt kantaa sanoen vilpittömästi, että kirjoitat hyvin. Jatkan mielelläni keskustelua kanssasi, mutta mistä tiedän oletko se sinä joka vastaat jos vastaat. Kuka hyvänsä irvileuka voi panna läskiksi vuoropuhelumme.
Nimimerkki (rekattu tai rekkaamaton) tarjoaa jonninmoisen suojan. Kun nyt pyydän anteeksi ajattelematonta lausettani, niin mistä tiedän annatko ja jos annat niin oletko se sinä?Ketkä ovat irvileukoja?
Maalaismies, ole kiltti tarkenna!
Ei ruutia variksiin, näyttää olevan prinsiippisi. - Emmentaalipää
Maalaismies* kirjoitti:
Eihän nimimerkki ketään sen tunnetummaksi tee kuin mitä palstalla on. Mutta etkö huomaa ristiriitaa lauseessasi " Me kuitenkin haluaisimme saada äänemme kuuluviin mekin, kiva jos joku joskus ottaisi kantaakin,...". No hyvä, minä otan nyt kantaa sanoen vilpittömästi, että kirjoitat hyvin. Jatkan mielelläni keskustelua kanssasi, mutta mistä tiedän oletko se sinä joka vastaat jos vastaat. Kuka hyvänsä irvileuka voi panna läskiksi vuoropuhelumme.
Nimimerkki (rekattu tai rekkaamaton) tarjoaa jonninmoisen suojan. Kun nyt pyydän anteeksi ajattelematonta lausettani, niin mistä tiedän annatko ja jos annat niin oletko se sinä?Kun kerran pyydät niin annan anteeksi.
- Maalaismies*
Maalaismies* kirjoitti:
Nimimerkki (rekattu tai rekkaamaton) tarjoaa jonninmoisen suojan. Kun nyt pyydän anteeksi ajattelematonta lausettani, niin mistä tiedän annatko ja jos annat niin oletko se sinä?Niin tota noin, olen rekattu oikeasti, nyt kokeilen, onnistuuko tämä Maalaismies*-nimmarilla esiintyminen esiintyminen.
- Maalaismies*
Maalaismies* kirjoitti:
Niin tota noin, olen rekattu oikeasti, nyt kokeilen, onnistuuko tämä Maalaismies*-nimmarilla esiintyminen esiintyminen.
Siis ainakin yhden kerran saatoin Maalaismiehenä puhua hänen nimiinsä. Niin että se sitten siitä suojasta.
- Tyhmyyttäni minäkin
Maalaismies* kirjoitti:
Nimimerkki (rekattu tai rekkaamaton) tarjoaa jonninmoisen suojan. Kun nyt pyydän anteeksi ajattelematonta lausettani, niin mistä tiedän annatko ja jos annat niin oletko se sinä?Ristiriita lauseessani, siinä se tyhmyyteni taas, kun en siinä ristiriitaa havainnut.
Ajattelematonta lausettasi, niin, mutta se kuvasi hyvin sitä, kuinka täälläkin moni, lisäksesi, suhtautuu meihin, rohkenen sanoa, jotka emme niin aktiivisti ota osaa keskusteluihin kirjoittamalla ja niin ollen olemme vieraampia palstalla.
Voisin minäkin kirjoittaa aina samalla nimellä, mutta kenenkään vakituisesti käyttämää nimimerkkiä en aio edes kokeilla, kuten joku tässä viisaudessaan on tehnyt.
Piikittelyyn, pikkusieluisuuteen ja omaa erinomaisuuttaan korostamaan ei tarvita paljonkaan, se taito syntyy katkeruudesta ja kateudestakin, mutta lähimmäisen puutteellisenkin esityksen hyväksyvä ja ymmärtävä on oppinut enemmän, hän on oppinut tuntemaan itsensä ja arvostamaan muita.
Sinua pidän jälkimmäiseen ryhmään kuuluvana sen perusteella minkä kuvan aiemmin olin lukemastani luonut.
Tuo lause johon puutuin, oli siis lipsahdus eikä anna minun kannaltani aihetta jatkaa.
Annan anteeksi, kiitän kohteliaisuudestasi ja lopetan tämän keskustelun osaltani, sillä uskon ettei asia muutu keskusteluamme turhaan venyttämällä ja pikkuseikkoihin tarttumalla. - Maalaismies*
Tyhmyyttäni minäkin kirjoitti:
Ristiriita lauseessani, siinä se tyhmyyteni taas, kun en siinä ristiriitaa havainnut.
Ajattelematonta lausettasi, niin, mutta se kuvasi hyvin sitä, kuinka täälläkin moni, lisäksesi, suhtautuu meihin, rohkenen sanoa, jotka emme niin aktiivisti ota osaa keskusteluihin kirjoittamalla ja niin ollen olemme vieraampia palstalla.
Voisin minäkin kirjoittaa aina samalla nimellä, mutta kenenkään vakituisesti käyttämää nimimerkkiä en aio edes kokeilla, kuten joku tässä viisaudessaan on tehnyt.
Piikittelyyn, pikkusieluisuuteen ja omaa erinomaisuuttaan korostamaan ei tarvita paljonkaan, se taito syntyy katkeruudesta ja kateudestakin, mutta lähimmäisen puutteellisenkin esityksen hyväksyvä ja ymmärtävä on oppinut enemmän, hän on oppinut tuntemaan itsensä ja arvostamaan muita.
Sinua pidän jälkimmäiseen ryhmään kuuluvana sen perusteella minkä kuvan aiemmin olin lukemastani luonut.
Tuo lause johon puutuin, oli siis lipsahdus eikä anna minun kannaltani aihetta jatkaa.
Annan anteeksi, kiitän kohteliaisuudestasi ja lopetan tämän keskustelun osaltani, sillä uskon ettei asia muutu keskusteluamme turhaan venyttämällä ja pikkuseikkoihin tarttumalla.Perille tuli, kiitos!
- Maalaismies'
Maalaismies* kirjoitti:
Siis ainakin yhden kerran saatoin Maalaismiehenä puhua hänen nimiinsä. Niin että se sitten siitä suojasta.
kuka vaan kirjoittaa toisen reketulla nimellä!
- Maalaismies*
Maalaismies' kirjoitti:
Tämä minun käyttämä Maalaismies* ei ole rekattu, siksi sillä voi kirjoittaa kuka tahansa - ja on kirjoittanutkin. Rekattuun ei syrjäinen pääse. Rekatun erottaa nikin perässä olevasta "lipusta".
En ole välittänyt rekisteröityä, mutta käytän samaa nikkiä ollakseni sanojeni takana. Tuskin olen masokisti, vaikka joudunkin tarkistamaan kantojani. Pyydän anteeksi, jos huomaan loukanneeni jonkun käsityksiä. Maalaismies' kirjoitti:
Sinä voit tietysti kirjoittaa omalla nimimerkilläsi mutta ei kukaan muu. Tuo tähtikin ratkaisee.
Yritä kirjoittaa rekattuna Ruuneperina. Ruuneperi ei käy mutta joku tähdellä, pilkulla tai muulla varustettu kyllä.- voi kirjoittaa
Maalaismies' kirjoitti:
ja varmasti kirjoittaakin myös noita lauseenpätkiä!
- maalaismies*
Maalaismies* kirjoitti:
Niin tota noin, olen rekattu oikeasti, nyt kokeilen, onnistuuko tämä Maalaismies*-nimmarilla esiintyminen esiintyminen.
Vuosia sitten uhkasin suosittua palstalaista tappo- ja murhauhkauksin. Toisella palstalla Ruuneperin kanssa olin karhaamassa palstan valtaajia. He poistuivat ja keskustelu tyrehtui.
Ei kukaan ole sen jälkeen viritellyt keskustaluja siellä. Emme mekään.
Tämäkin palstra on ollut yhtä tyhjän jauhantaa.
Kukkona olen vain minä verävaununa ja Ruuneperi9n Majakkana. Mummot kahvipirtissään.
Haju on poissa. - OliviaKoo
Maalaismies* kirjoitti:
Kun näin nikkisi, muistin heti kas vain, OliviaKoo pitkästä aikaa! Kirjoittelustasi oli jäänyt mieleeni selvä kuva henkilöstä, joka kirjoitti hyvin ja älykkäästi. Vanha tuttu.
"Ihmiset ja heidän juttunsa minua kiinnostavat, eivät heidän nimensä." On vain niin, että nikittömien asenteet (on samantekevää mitä kirjoittaa) harvoin tuottavat mielenkiintoista luettavaa. Sitäpaitsi heidän kynästään lähtevät huokailut palstan hiljaisuudesta."vanha tuttu". Ainakaan en toivoakseni.
Se, että todellakin juttelen kukkamyyjän kojun edessä kenen tahansa kanssa, on totisinta totta, enkä voi ymmärtää, miksi kyseenalaistat sen. Oletko sinä mies/ihminen, joka luokittelee ihmiset heihin, joiden kanssa "kannattaa" jutella ja heihin, joiden kanssa "ei kannata" jutella?
Käytät minusta nimitystä "älypää". En tiedä, onko tarkoituksesi halventaa vai mielistellä minua. Olkoon kummin tahansa, se ei minua miellytä. Sinulla ei ole valtuuksia eikä oikeutta mieltää minua mihinkään kategoriaan.
Minä juttelen kaikenlaisten ihmisten kanssa, silloin, kun sille päälle satun. En erottele juttukumppaneitani. Sinä erottelet. - saman kokenut
OliviaKoo kirjoitti:
"vanha tuttu". Ainakaan en toivoakseni.
Se, että todellakin juttelen kukkamyyjän kojun edessä kenen tahansa kanssa, on totisinta totta, enkä voi ymmärtää, miksi kyseenalaistat sen. Oletko sinä mies/ihminen, joka luokittelee ihmiset heihin, joiden kanssa "kannattaa" jutella ja heihin, joiden kanssa "ei kannata" jutella?
Käytät minusta nimitystä "älypää". En tiedä, onko tarkoituksesi halventaa vai mielistellä minua. Olkoon kummin tahansa, se ei minua miellytä. Sinulla ei ole valtuuksia eikä oikeutta mieltää minua mihinkään kategoriaan.
Minä juttelen kaikenlaisten ihmisten kanssa, silloin, kun sille päälle satun. En erottele juttukumppaneitani. Sinä erottelet.Moni on lähtenyt palstalta siksi, että on mielistelty, kehuttu, nostettu jalustalle. Se taas poikii kateelisten tölväisyjä ja aiheellistakin kritiikkiä, mutta usein väärään kohteeseen.
- kuten...
Lainaan tässä sinua. >>> "On vain niin, että nikittömien asenteet (on samantekevää mitä kirjoittaa) harvoin tuottavat mielenkiintoista luettavaa."tuo nikki "Maalaismies" tekee.
Aivan uskomattoman tyhmää tekstiä Maalaismieheltä,
joka yrittää olla vanhojen ajattelijoiden tajuaja!
Minusta täällä ei todellakaan pidä kiertää kaukaa ihmistä,
joka kirjoittaa palstalle jotain.
Nuo kaksi ajattelevat olevansa isäntiä, diktaattoreita,
jotka voivat loukata toisia jatkuvasti.
Itselleen heillä ei ole mitään vaatimuksia. - Maalaismies*
maalaismies* kirjoitti:
Vuosia sitten uhkasin suosittua palstalaista tappo- ja murhauhkauksin. Toisella palstalla Ruuneperin kanssa olin karhaamassa palstan valtaajia. He poistuivat ja keskustelu tyrehtui.
Ei kukaan ole sen jälkeen viritellyt keskustaluja siellä. Emme mekään.
Tämäkin palstra on ollut yhtä tyhjän jauhantaa.
Kukkona olen vain minä verävaununa ja Ruuneperi9n Majakkana. Mummot kahvipirtissään.
Haju on poissa.Tuo edellinen ei ole aito, siis oikean Maalaismiehen kirjoittama. Jos nikilläni vielä ilmestyy kirjoituksia, ne eivät ole minun. En liioin enää kirjoita tähän ketjuun.
- Ruunebergin uudessa
Maalaismies* kirjoitti:
Tuo edellinen ei ole aito, siis oikean Maalaismiehen kirjoittama. Jos nikilläni vielä ilmestyy kirjoituksia, ne eivät ole minun. En liioin enää kirjoita tähän ketjuun.
ketjussa, aikakin taitaa olla 11.34.
- Luppakorva
OliviaKoo kirjoitti:
Minä juttelen kaikenlaisten ihmisten kanssa, silloin, kun sille päälle satun. En erottele juttukumppaneitani. Sinä erottelet.Totta puhut Olivia.
Makeilu on mautonta.
Joskus tuntuu säälittävältä pilailu, millä
joitankin kohdellaan. Kohteeksi joutuneet
kirjoittavat entistä innokkaammin tyhmää hölynpölyä eivätkä huomaa yksinkertaisuuttaan. - korvaa lotkauttamaton
Luppakorva kirjoitti:
Totta puhut Olivia.
Makeilu on mautonta.
Joskus tuntuu säälittävältä pilailu, millä
joitankin kohdellaan. Kohteeksi joutuneet
kirjoittavat entistä innokkaammin tyhmää hölynpölyä eivätkä huomaa yksinkertaisuuttaan.ja luulevat itseään palstojen kuninkaiksi ja kuningattariksi. Melkein joka foorumilla on nämä pellensä ja narrinsa.
- Pois ahdas ajattelu
OliviaKoo kirjoitti:
Minä juttelen kaikenlaisten ihmisten kanssa, silloin, kun sille päälle satun. En erottele juttukumppaneitani. Sinä erottelet.ja kapeamielisyys.
- vastenmielistä
OliviaKoo kirjoitti:
Minä juttelen kaikenlaisten ihmisten kanssa, silloin, kun sille päälle satun. En erottele juttukumppaneitani. Sinä erottelet.Maalaismiehen tapoja.
Kyllä useimpien mielestä on "samantekevää", kuka palstalle kirjoittaa.
Tämähän on kaikille avoin keskustelupalsta, ja kirjoittajia tuntuu riittävän.
He kirjoittavat kommenti tai pari ja poistuvat, tai sitten he elävät puoli elämää palstan kautta.
Parhaimmat ystävätkin löytyvät virtuaalimaailmasta. Kuin myös vihamiehet.
Kirjoitat niin salaperäisesti. En ymmärrä viimeisintä lausettasi lainkaan. Keitä mahdat tarkoittaa?On olemassa m.m. rikollisia, jotka pyrkivät salaamaan jälkensä.
Nikitömänä uskalletaan varmasti sanoa enemmän ja rumemmin kuin rekisteröityinä, pakoa tämäkin!
Maalaismies* tuolla ihmetteli sitä, kenelle voi vastata? Minä teen samoin.
Jos tehdään jotain hyvää tai kaunista, oikein ylpeillään sillä, että minä olen tämän tehnyt. Nimi tai nimimerkki halutaan jättää tekemisen muistoksi.
Minäkin haluaisin jättää hyvän muiston itsestäni mutta en onnistu.
- jauhamista
Ole onnellinen onnestasi, että olet palstan silmässä. En näe tämän aloituksen tarkoitusta.
Kyllä tänne tarvitaan kommentteja muiltakin kuin rekisteröityneiltä, aika tyhjää olisi muuten.
Vaikkei silti: liika kirjoittelu sekoittaa hyviä keskusteluja. - JAA - EI - POISSA
En näe yhdessäkään rekatussa ainesta, minkä
takia haluaisin johonkin heistä tutustua.
Rekkaamattomissa ja lauseen pätkissä on monia humoristeja,
niksinikkareita sanaleikkeihin sekä taisteluainesta tosiasioihin.
Olisipa mielenkiintoista nähdä mitä
tapahtuisi, jos kaikki kirjoittaisivat viikon
verran käyttäen nikkinä tuota vihattua lauseen
pätkää.
Selkään taputukset saattaisivat mennä väärään osoitteeseen ja ennakkoluulot karista.
Utopiaa ovat muutokset.
Eiväthän vanhat koirat.....- temppuja!
Tuskin diktaattori ikinä muuttuu ihmiseksi.
Ihminen on vaativa nimitys.
Se pitää sisällään hyvää.
- mitään sanomaton
Eipä tänne palstalle sitten enään viitsi tulla edes aikansa kuluksi lukemaan.
Enkä tässä nyt ole omaa identiteettiä salailemassa vaikka en olekaan rekisteröitynyt. Niin harvoin tänne kirjoittelen, että empä viitsi rekisteröityä. Tulevaisuudesskin teen niinkuin haluan, enkä kysele Ruuneperin mielipidettä.
On aivan samantekevää kuka tänne kirjoittaa,
NÄIN SE ON.- Muutama Nimimerkki
Täällä on ainakin 2 sellaista nimimerkkiä mukana jotka pitää tiukkaa suuntaa, jos joku kirjoittaa mielipiteensä heille ymmärtämättömällä tavalla, tulee tuutin täydeltä kuraa.
En kyllä nyt oikein ymmärrä mistä asiasta nyt tehdään selvää, itsetarkoitukselta vaikuttaa heidän selvän tekonsa.
Samoin se tieto että samoilla ihmisillä on useita nikkejä ja kirjoittavat vuoroin väitellen, vuoroin sovussa. Missä iässä ihminen on viisain? - kai**
Muutama Nimimerkki kirjoitti:
Täällä on ainakin 2 sellaista nimimerkkiä mukana jotka pitää tiukkaa suuntaa, jos joku kirjoittaa mielipiteensä heille ymmärtämättömällä tavalla, tulee tuutin täydeltä kuraa.
En kyllä nyt oikein ymmärrä mistä asiasta nyt tehdään selvää, itsetarkoitukselta vaikuttaa heidän selvän tekonsa.
Samoin se tieto että samoilla ihmisillä on useita nikkejä ja kirjoittavat vuoroin väitellen, vuoroin sovussa. Missä iässä ihminen on viisain?kun Paavo kehuu?
Hiljaisin, ymmärtävin = haudassa! - ikinikitön
Muutama Nimimerkki kirjoitti:
Samoin se tieto että samoilla ihmisillä on useita nikkejä ja kirjoittavat vuoroin väitellen, vuoroin sovussa. Missä iässä ihminen on viisain?Monella rekatulla nikillä kirjoittavat hakevat huomiota, rakentavat jotain elämää jota ei ole oikeasti olemassa.
ikinikitön kirjoitti:
Monella rekatulla nikillä kirjoittavat hakevat huomiota, rakentavat jotain elämää jota ei ole oikeasti olemassa.
Monet rekkaamattomat vaihtavat nimimerkkiä kun mustalaiset hevosta, eivät uskalla olla sanojensa takana.
- mikämilloinkin
LateVaan kirjoitti:
Monet rekkaamattomat vaihtavat nimimerkkiä kun mustalaiset hevosta, eivät uskalla olla sanojensa takana.
onpas vaarallista asiaa, kun pitää ihan pelätä joutuvansa vastuuseen. Onko nyt varmasti kahvipirtissä anniskeluoikeudet, ettet joudu lakitupaan.
Jos täällä vatuuttomasti kirjoittaa,ne poistetaan ja koko kirjoittaja diskataan, oli rekattu tai ei.
Kyllä on lapsellista tärkeilyä vanhoilla äijilläkin! - takuumieheksi
LateVaan kirjoitti:
Kysyn minäkin, että minkä sanojen, vaikka en ole
edes ketjuun osallistunut?
Eräs tunnettu, ketjunainen S on ilmoittanut myös
olevansa sanojensa takana.
Kenelle te noita ikivaloja vannotte ja miksi?
Ja uskallatte vielä, mitä täällä pitäisi pelätä? - tyhmänlainen
takuumieheksi kirjoitti:
Kysyn minäkin, että minkä sanojen, vaikka en ole
edes ketjuun osallistunut?
Eräs tunnettu, ketjunainen S on ilmoittanut myös
olevansa sanojensa takana.
Kenelle te noita ikivaloja vannotte ja miksi?
Ja uskallatte vielä, mitä täällä pitäisi pelätä?Eipä taida asiat selkiintyä. Jantteluksi menee.
Olin joskus Työväenopistolla keskustelukerhossa.
Lyhyesti kerrottuna; joka kerran valittiin alustaja seuraavaan tilaisuuteen. Yleensä vuorotellen jokainen. Aihe oli vapaa, kesto enintään 5.min. Mielellään kuultiin hiukan etukäteen aiheesta, ettei se tule aivan yllätyksenä.
Mielestäni keskustelu toimi hyvin. Sai ja piti olla kriittinen, kehuakin sai. Aika rapakkaa keskustelua käytiin, mutta törkeyksiä ei juuri tullut. Kyllähän siellä joku punottikin, mutta eipä kaunaisia tullut.
Vaikeinta oli parhaiten koulutetuilla, jotka yrittivät "titteleillään" puhua ja määritellä linjat. Sekin loppui muutamaan yritykseen, kaipa he totesivat, ettei heilläkään ole "koko maailma hallinnassa." Eivätkä hekään, "kolhuja" saaneet, jääneet pois.
En kerro tästä siksi, että se olisi mallina täällä keskustelupalstoilla. Jotain sitä voisi olla; aloiteet voisi olla selkeitä lyhyesti perusteltuna. Keskustelijat voisivat koettaa pysyä kohtuullisesti asiassa. Mitäpä siitä, jos välihuudot ovat tarpeellisia. tyhmänlainen kirjoitti:
Eipä taida asiat selkiintyä. Jantteluksi menee.
Olin joskus Työväenopistolla keskustelukerhossa.
Lyhyesti kerrottuna; joka kerran valittiin alustaja seuraavaan tilaisuuteen. Yleensä vuorotellen jokainen. Aihe oli vapaa, kesto enintään 5.min. Mielellään kuultiin hiukan etukäteen aiheesta, ettei se tule aivan yllätyksenä.
Mielestäni keskustelu toimi hyvin. Sai ja piti olla kriittinen, kehuakin sai. Aika rapakkaa keskustelua käytiin, mutta törkeyksiä ei juuri tullut. Kyllähän siellä joku punottikin, mutta eipä kaunaisia tullut.
Vaikeinta oli parhaiten koulutetuilla, jotka yrittivät "titteleillään" puhua ja määritellä linjat. Sekin loppui muutamaan yritykseen, kaipa he totesivat, ettei heilläkään ole "koko maailma hallinnassa." Eivätkä hekään, "kolhuja" saaneet, jääneet pois.
En kerro tästä siksi, että se olisi mallina täällä keskustelupalstoilla. Jotain sitä voisi olla; aloiteet voisi olla selkeitä lyhyesti perusteltuna. Keskustelijat voisivat koettaa pysyä kohtuullisesti asiassa. Mitäpä siitä, jos välihuudot ovat tarpeellisia.Juuri tuontapaisia kommentteja kaipailin.
Muutama monena esiintyvä kirjoittaja "pitää hauskaa" kirjoittelullaan. Nämä ovat itse näin sanoneet.
Vakio- ja rekattujen nikkien useista nimimerkeistä tehdään kyllä suuri numero.
Ei rekisterointi ole niin yksinkertaista kuin luullaan. Oma nimi henkilötietoineen, sp-osoitteineen y.m. tarvitaan.
Välttääkseni liian tiuhaa esiintymistäni, olen rekisteröitynyt Mocomana ja Caroluksena. olen kuitenkin yrittänyt olla silloinkin asiallinen.
Seuratkaa kuinka usein joku iskee kimppuuni kun näkee nimimerkkini, Ruuneperi.
Eivät lauseenpätkät ole sellaisenaan pahasta vaan se tapa, jolla niitä käytetään!
Olen itse esittänyt syyn monen nikin käyttöön - muut eivät.
Itselläni ei ole mitään etuoikeuksia. Viestejäni on poistettukin, kuitenkin vähenevässä määrin.
Niinkuin olette huomanneet, täällä on muodostunut tuttavuuksia, joiden kesken mielellään vaihdetaan mielipiteitä.
Kuinka usein me tai minä, häiritsemme teidän keskustelujanne? Tiedätte kyllä ketä tarkoitan.
Kysymyksiini en saanut vastausta, moitteita kyllä.- Lopeta komentelusi!
Ruuneperi kirjoitti:
Juuri tuontapaisia kommentteja kaipailin.
Muutama monena esiintyvä kirjoittaja "pitää hauskaa" kirjoittelullaan. Nämä ovat itse näin sanoneet.
Vakio- ja rekattujen nikkien useista nimimerkeistä tehdään kyllä suuri numero.
Ei rekisterointi ole niin yksinkertaista kuin luullaan. Oma nimi henkilötietoineen, sp-osoitteineen y.m. tarvitaan.
Välttääkseni liian tiuhaa esiintymistäni, olen rekisteröitynyt Mocomana ja Caroluksena. olen kuitenkin yrittänyt olla silloinkin asiallinen.
Seuratkaa kuinka usein joku iskee kimppuuni kun näkee nimimerkkini, Ruuneperi.
Eivät lauseenpätkät ole sellaisenaan pahasta vaan se tapa, jolla niitä käytetään!
Olen itse esittänyt syyn monen nikin käyttöön - muut eivät.
Itselläni ei ole mitään etuoikeuksia. Viestejäni on poistettukin, kuitenkin vähenevässä määrin.
Niinkuin olette huomanneet, täällä on muodostunut tuttavuuksia, joiden kesken mielellään vaihdetaan mielipiteitä.
Kuinka usein me tai minä, häiritsemme teidän keskustelujanne? Tiedätte kyllä ketä tarkoitan.
Kysymyksiini en saanut vastausta, moitteita kyllä.oli useiden sisältö.
Oletko luonnevikainen, kun ei mene perille?
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .17710224Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523445Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja493203- 642845
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2032199- 1162173
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252003Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671618Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221396Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121366