Intiasta kannattaa ostaa silkkiä.
Äitini toi minulle Intiasta jokin aika sitten
ihania silkkikankaita.
Esim intialainen raakasilkki on hyvä ostos.
Vinkkinä, ettei niitä kannata ostaa muualta
kuin oikeista silkkikaupoista, jollet ole
asiantuntija.
Aidon silkin tunnistaa siitä, kun sitä poltetaan se palaa ihan poroksi.
Tekokuitu taas palaa haisten ja tekee "kuihtuneen pallon".
(Tein huvikseni polttokokeen.Otin pienen määrän lankaa kankaan päästä ja sytytin palamaan.Koko lanka haihtui ilmaan.)
Raakasilkki mitä äitini osti maksoi n 7-8 euroa metri.Värejä on valtavat määrät ja saatat saada sellaista mitä Suomessa ei myydä.
Aikaa tietysti menee etsiessä.
Toinen hyvä ostos mielestäni on kosmetiikka.
Mene apteekkiin ja jos löydät tuotteita nimellä Himalaja herbals.
Aivan ihania tuotteita.Kasvojen pesugeeli jätti vielä ihanan tuoksun jälkeensä ja puhdisti kasvot paremmin kuin ennen käyttämäni kalliit merkkituotteet.
Äitini toi kasan kaikenlaisia tuotteita.
Erikoisshampoot, silmäryppy salvata, yövoiteet ym.
ja mitä maksoi?
1-2 euroon/kpl.
Suosittelen!
Silkkiä kosmetiikkaa
20
3893
Vastaukset
- on hyvä
Himalaja sarjan tuotteita tosiaan kannattaa ostaa Intiassa käydessään. Parasta kosmetiikkaa, mitä olen tavannut. Mulla on aina matkalaukussa ylikiloja, kun nykyään pitää koko suvulle raahata noita tuotteita tuliaisina Intiasta.
- silkki
IIHANAA KUULLA KONKREETTISIA VINKKEJÄ INTIAN KÄVIJÖILTÄ! ONKO INTIALAINEN SILKKI 114CM LEV. KUTEN SILKKI PÄÄASIASSA SUOMESSA, VAI LEVEÄMPÄÄ? JA OLIKOS SILKKIKAUPAT MAPUSASSA? HIMALAJA KOSMETIIKKAA SIIS MYÖS MUKAAN, NYT VAAN HUOLETTAA ENÄÄ MATKALAUKUN PAINO, TAITAA OLLA VAIKKA MITÄ TUOTAVAA, TYTÄR KUN TOIVOO TULIAISIKSI RUMMUN!
- Tyytyväinen555
silkki kirjoitti:
IIHANAA KUULLA KONKREETTISIA VINKKEJÄ INTIAN KÄVIJÖILTÄ! ONKO INTIALAINEN SILKKI 114CM LEV. KUTEN SILKKI PÄÄASIASSA SUOMESSA, VAI LEVEÄMPÄÄ? JA OLIKOS SILKKIKAUPAT MAPUSASSA? HIMALAJA KOSMETIIKKAA SIIS MYÖS MUKAAN, NYT VAAN HUOLETTAA ENÄÄ MATKALAUKUN PAINO, TAITAA OLLA VAIKKA MITÄ TUOTAVAA, TYTÄR KUN TOIVOO TULIAISIKSI RUMMUN!
Silkki on n 112 cm leveää.On varmasti aitoa.
tein vielä huvikseni polttokokeen ja poroksi paloi, vaikka tunnistin kyllä heti koskettaessa että on raakasilkkiä.
Hinnaksi tuli nyt kuitenkin vain n 5 euroa metri, kun laskin koko summan.
Ne Himalaya Herbals tuotteet on todella ihania.
Pesugeelistäkin jää ihana tuoksu kasvoille.
Osta nyt niitä ryppyvoiteita, yövoiteita ja sieltä todella saa vaikka mitä, apteekista.
Kaikki tuotteet ovat englanniksi.
Kuten alla joku kirjoittaja kertoo, niin sieltä saa kaikenlaisia lääkeaineita, yrttituotteita ym.
Äitini rohmusi matkalaukullisen.Silkit toi käsimatkatavaroissa tietenkin, ja ne muut matkalaukussa.
Sinne vaan ja aikaa kannattaa varata jos silkkiäkin ostaa, ettei saa mukaansa niitä tekokuituja!
kannattaa olla kriittinen. Intiasta ei juurikaan aitoa puhdasta silkkiä saa. Lähes kaikki ovat sekoituksia; silkki/puuvilla, silkki/viskoosi jne. Raakasilkki on upeaa ja halpaa Intiassa. Hyvällä tinkimistaidolla voit saada sitä todella edullisesti. Kun silkkiä ostaa, niin siellä kannattaa se ompeluttaa. Ja Himalaya -kosmetiikka on tosi hyvää. Sitä kannattaa hamstrata oikein reilusti. Samoin kun apteekissa kannattaa käydä (tullisäännöt, huom!). Esim. särkylääkkeet yms vain murto-osa meidän hinnoista. Sekä antibioottiset silmätipat 20rps (40snt!!!). Ja ei muuta kuin shoppailemaan!!!
- harmillista
Oli hyvä vinkki toi Himalaya voide ,harmi vaan ,että itsellä erittäin ,huom.super herkkä ja erittäin couperoottinen iho,luulen etten uskalla ainakaan itselle ostaa.
- Anna I
ollenkaan samaa mieltä kanssasi. Intiasta nimenomaan löytyy aitoa, oikeaa ja erittäin hyvälaatuista silkkiä! Kyllä siellä on kaikenlaisia väärennöksiäkin myynnissä, mutta täytyy vain osata erottaa aito silkki. Jos myyjä kaupittelee sinulle niin kuin he sanovat "watersilk", niin silloin ei ole kyseessä aito silkki, mutta myyjä olettaa sinun ymmärtävän sen jo hänen käyttämästään termistä.
Missä päin Intiaa olet silkkiostoksia tehnyt? Kysyn ihan mielenkiinnosta ja infomielessä, sillä omat silkkikokemukseni ovat eri puolilta Intiaa, pääas. olen ostanut silkkini Pohjois-Intiasta ja pellavat taas etelästä ihan sen takia, että tuotanto jakautuu karkeasti tällä tavoin. - Tepa*
harmillista kirjoitti:
Oli hyvä vinkki toi Himalaya voide ,harmi vaan ,että itsellä erittäin ,huom.super herkkä ja erittäin couperoottinen iho,luulen etten uskalla ainakaan itselle ostaa.
Mun äidilläni on kanssa todella herkkä iho, joka reagoi erittäin herkästi vääriin aineisiin. Itselläni taas jonkin verran couperoosaa. Himalayan tuotteet sopii kuitenkin erittäin hyvin. Hän on suunnitellut ensi talvena tuovansa oikein kunnon satsin niitä kotiin varastoon.
- että voin
Tepa* kirjoitti:
Mun äidilläni on kanssa todella herkkä iho, joka reagoi erittäin herkästi vääriin aineisiin. Itselläni taas jonkin verran couperoosaa. Himalayan tuotteet sopii kuitenkin erittäin hyvin. Hän on suunnitellut ensi talvena tuovansa oikein kunnon satsin niitä kotiin varastoon.
Kiva oli kuulla,taidan sitten itsekin ensi kerralla tuoda samaa tuotetta,ja ainakin kokeilla.Toivotaan ,että sopii.Kiitti!
- uusikirjoittaja
Tepa* kirjoitti:
Kohta ostaa näitä Himalaya Herbals tuotteita.
Ei tartte mennä Intiaan asti.
Laittelen linkkiä sitten! - Tepa*
uusikirjoittaja kirjoitti:
Laittelen linkkiä sitten!Tarvii sitten vaan keksiä muita hyviä syitä lähteä Intiaan ;o)
- Herbals
uusikirjoittaja kirjoitti:
Laittelen linkkiä sitten!tuotteitahan voi nyt jo tilata nettikaupasta Englannista tai Jenkeistä. Mene Himalaya Herbalsin sivulle, sieltä on linkit molempiin nettikauppoihin.
- Blue...
Anna I kirjoitti:
ollenkaan samaa mieltä kanssasi. Intiasta nimenomaan löytyy aitoa, oikeaa ja erittäin hyvälaatuista silkkiä! Kyllä siellä on kaikenlaisia väärennöksiäkin myynnissä, mutta täytyy vain osata erottaa aito silkki. Jos myyjä kaupittelee sinulle niin kuin he sanovat "watersilk", niin silloin ei ole kyseessä aito silkki, mutta myyjä olettaa sinun ymmärtävän sen jo hänen käyttämästään termistä.
Missä päin Intiaa olet silkkiostoksia tehnyt? Kysyn ihan mielenkiinnosta ja infomielessä, sillä omat silkkikokemukseni ovat eri puolilta Intiaa, pääas. olen ostanut silkkini Pohjois-Intiasta ja pellavat taas etelästä ihan sen takia, että tuotanto jakautuu karkeasti tällä tavoin.Goasta ostan aina kankaita metritolkulla ja perustan väitteeni parinkin kangaskauppiaan kertomaan. Itse en mikään kangastuntija ole. Mutta raakasilkkihän on raakasilkkiä. Muuten siellä kyllä paljon myydään aitona silkkinä silkkisekotteita. Jopa viskoosia silkkinä, mutta sitä ei pidä yleistää. Kankaathan siellä ylipäätään on aivan mahtavia!
- Anna I
Blue... kirjoitti:
Goasta ostan aina kankaita metritolkulla ja perustan väitteeni parinkin kangaskauppiaan kertomaan. Itse en mikään kangastuntija ole. Mutta raakasilkkihän on raakasilkkiä. Muuten siellä kyllä paljon myydään aitona silkkinä silkkisekotteita. Jopa viskoosia silkkinä, mutta sitä ei pidä yleistää. Kankaathan siellä ylipäätään on aivan mahtavia!
Reagoin väitteeseesi, ettei Intiasta juurikaan aitoa, puhdasta silkkiä saa. Se ei pidä paikkaansa! Goasta en sano mitään, sillä siellä en ole käynyt sitten vuoden 2003 - enkä muutenkaan lähtisi ostosmatkalle Goalle (korkea hintataso verrattuna muuhun Intiaan, ja myytävät tuotteet tuotettu ihan muualla Intiassa, josta samaa tavaraa saa paljon halvemmalla).
Minä taasen tunnen materiaalit ammattini ja koulutukseni puolesta, joten uskallan olla eri mieltä kanssasi intialaisen silkin suhteen. Ja mitä ostostentekoon Intiassa tulee, niin niitäkin teen siellä sekä ammatillisessa että privaatimielessä. Lukuisiin heikkouksiini shoppailunsaralla kuuluvat myöskin silkkikankaat yms. silkkituotteet.
- kosmetiikka fani
Nyt saa Himalaya koskmetiikkatuotteita myös Suomesta. Heillä on liike Mannerheimintie 67 Töölön tullin kohdalla ja tuotteita voi myös tilata jossei pääse liikkeeseen. Ihania tuotteita. Aina ei ole mahdollista lähteä Intiaan hakemaan vaikka mieli tekisi.
- kosmetiikka fani
ainiin linkki jäi www.himalayafinland.fi
- hintataso?
hei,
kuulostaa hyvältä.
ovatko ne täällä suomessa kovin kalliita?
kun sinne manskullekin tulee täältä tuusulasta matkaa........ ettei turhaan menis ja pettyis sit joihinki huikeisiin summiin tms....
miten niitä saa tilattua heiltä?
- eeva59
ole aiemmin käyttänyt Himalaya-tuotteita, ei kannata ainakaan purkkikaupalla ostaa summassa. Viime reissulla ostin kasvovoidetta, kun olin kuullut kehuttavan. Muuten hyvä, mutta tuoksu oli niin voimakas minulle, että jouduin käyttämään sen jalkavoiteena.
- ihanaa kosmetiikkaa
Minusta tuotteet ovat parantuneet ja sarjassa on useita tuotteita joihin olen ihastunut mm. akneeseen ja epäpuhtaalle iholle tarkoitettuja, jotka eivät kuivata liikaa ihoa eivätkä tuoksu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491526Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871016- 191013
- 86946
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187886Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99815- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?66742