Pappihan lähettää jonkun paperin väestörekisteriin, niin ilmoitetaanko sieltä automaattisesti uusi sukunimi kaikkiin virastoihin sun muihin samaan tapaan kuin osoitteen muuttuessa? Vai pitääkö uusi sukunimi itse ilmoittaa joka paikkaan? Saako kela-kortin automaattisesti postissa vai pitääkö se erikseen hakea? Ja onko vielä jotain muuta muistettavaa nimen vaihtuessa paitsi hakea uudet henkkarit ja muut kortit?
sukunimen vaihto
5
1590
Vastaukset
- vaikka -
kavereille, että nimi vaihtu :) joo jokapaikkaan täytyy tietysti varmistaa, että nimi on muuttunut.
- ... kokemuksen
... innoittamana voin kertoa, että Kela-kortti tulee postissa automatic - ei siis tarvitse erikseen hakea. Kaikki muut (ajokortti, "bonuskortit" yms.) täytyy kyllä hakea uuden nimen mukaisiksi.
- ...kuvallinen...
... se on tilattava erikseen. Vain tavallinen kortti uusitaan automaattisesti.
- koskapa
sitten se paperi on siellä väestörekisterissä ja koska se on virallisesti voimassa se uusi sukunimi? Eli koska niitä asioita pääsee hoitaan?
- sen verran kesti
Olen kuullut, että se kestää "noin viikon". Itse soitin paikallisen maistraarin nimiasioista vastaavalle henkilölle (numeron löysin nettisivuilta) neljä päivää vihkimisen jälkeen ja tarkistin onko uusi nimi jo rekisterissä - ja olihan se!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus54009Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va872062Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J50856- 47784
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?184738Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va34738Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35722Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119715- 35674
Miksi tuota ei saada karkotettua Suomesta?
Sillä näkyy olevan ilmeinen suojaväri. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6af3161b-4cdc-4ca7-b6cd-1e745efd1a97127648