Mikä ihmeen

kaaso lahja?

Koskaa en aikasemmin oo kuullu,et morsiamen pitäs hankkii lahja?Outoo meininkii...

13

4154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liinuinen

      ...kaasolle lahjan kaason näkemän vaivan vuoksi. Esim. itse sain mariskoolin.

      Samalla tavoin sulhanen antaa lahjan bestmanilleen.

      Lahjat annetaan yleensä jossakin kohtaa hääjuhlaa.

    • vaan kohteliaisuus

      Muitakin ihmisiä voi joskus ajatella.

      Minusta tuo kaason lahja on tärkeä, jos kaaso sen ansaitsee. Ei sen tarvitse olla mitään huippukallista. Jotain pientä ja kaason näköistä. Silloin kaasollekin jää jokin muisto häistä ja samalla se on kiitos kaasolle kaikesta vaivasta ja tuesta.
      Omalle kaasolleni aion ehdottomasti antaa lahjan. Haluan sillä kertoa, että hän on ollut myös todella tärkeä osa minun hääjuhlaani.

    • lahjat

      Kaaso saa lahjan morsiamelta ja bestman sulhaselta. Jos on vielä erikseen seremoniamestari, niin hänelle myös lahja.

      Itse sain hopeisen rannekorun, kun toimin kaasona ja seremoniamestarina. Bestman sai hopeisen solmiopidikkeen.

    • Lahjoja

      Kaasolle ja puhemiehelle hankitaan lahjat kiitokseksi avusta, totta kai!

      Perinteen mukaan:
      "Kaasolle kannu ja
      puhemiehelle paita."

      • aloitin

        No onpa kyl aikoihin eletty,tääl toitotetaa kuin kaasolt ei sais vaatii mitää tekemisiä,askarteluhommia,paikkojen varaamisia,tms.Sit pitää maksaa vaatteet ja sit viel pitäs muka joku lahja ostaa...Taitaa olla kaasojuhlat nykyajan häät...Enpä mä ainakaa mitää lahjoi käy ostelee,ku annoin valita vaatteet,jotka maksoin ja muutenkin tosi vähä tekee,juonto ainoo ja seki bestin kans puoliksi...et enpä laittais enempää rahaa kii apuvoimii!!!


      • ja silleen
        aloitin kirjoitti:

        No onpa kyl aikoihin eletty,tääl toitotetaa kuin kaasolt ei sais vaatii mitää tekemisiä,askarteluhommia,paikkojen varaamisia,tms.Sit pitää maksaa vaatteet ja sit viel pitäs muka joku lahja ostaa...Taitaa olla kaasojuhlat nykyajan häät...Enpä mä ainakaa mitää lahjoi käy ostelee,ku annoin valita vaatteet,jotka maksoin ja muutenkin tosi vähä tekee,juonto ainoo ja seki bestin kans puoliksi...et enpä laittais enempää rahaa kii apuvoimii!!!

        Tietenkin on jo ehkä tavallaan lahja kun maksaa vaatteet. Etenkin tässä tapauksessa kun kaaso on saanut valita oman makunsa mukaiset, eikä sinun makusi ja toiveidesi mukaiset?

        Olen ollut sekä kaasona, että morsiamena. Kaasona minulla paloi rahaa noin 700 euroa lahja hääparille. Niin ostin lahjan vaikka olin kuluttanut rahaa jo heidän auttamiseen. Ja aikaanai tietenkin myös, otin jopa palkatonta vapaata, että ehdin avuksi. Mutta kaasolle ei todellakaan kuulu mitkään paikkojen varaukset, jos hääpari ei uskalla ottaa puhelinta kouraan ja varata itselleen mieleistä paikkaa, niin pitäköön juhlat kotonaan tai olkoon pitämättä kokonaan. Sinä tunnut olevan sitä ikävää morsian tyyppiä, joka vaatii vaikka mitä, muttei tajua edes kiittää. Onkohan sinulla enää ystävää häiden jälkeen kun kohtelet häntä kuin orjaa. Mieti onko kiitoksen sanomatta jättäminen sen arvoista? Ja odotatko sinä lahjaa vielä kaiken avun jälkeen?

        Morsiamena en pyytänyt kaasoltani ihmeitä. Hän todellakin oli pukijan roolissa ja kimpun pitäjänä. Omasta tahdostaan järjesti ystävieni kanssa polttarit. (Ja ihanat olivatkin). Ostin kaasolle lahjaksi kaulakorun ja maksoin hänen kampauksensa.


      • kaasoin
        ja silleen kirjoitti:

        Tietenkin on jo ehkä tavallaan lahja kun maksaa vaatteet. Etenkin tässä tapauksessa kun kaaso on saanut valita oman makunsa mukaiset, eikä sinun makusi ja toiveidesi mukaiset?

        Olen ollut sekä kaasona, että morsiamena. Kaasona minulla paloi rahaa noin 700 euroa lahja hääparille. Niin ostin lahjan vaikka olin kuluttanut rahaa jo heidän auttamiseen. Ja aikaanai tietenkin myös, otin jopa palkatonta vapaata, että ehdin avuksi. Mutta kaasolle ei todellakaan kuulu mitkään paikkojen varaukset, jos hääpari ei uskalla ottaa puhelinta kouraan ja varata itselleen mieleistä paikkaa, niin pitäköön juhlat kotonaan tai olkoon pitämättä kokonaan. Sinä tunnut olevan sitä ikävää morsian tyyppiä, joka vaatii vaikka mitä, muttei tajua edes kiittää. Onkohan sinulla enää ystävää häiden jälkeen kun kohtelet häntä kuin orjaa. Mieti onko kiitoksen sanomatta jättäminen sen arvoista? Ja odotatko sinä lahjaa vielä kaiken avun jälkeen?

        Morsiamena en pyytänyt kaasoltani ihmeitä. Hän todellakin oli pukijan roolissa ja kimpun pitäjänä. Omasta tahdostaan järjesti ystävieni kanssa polttarit. (Ja ihanat olivatkin). Ostin kaasolle lahjaksi kaulakorun ja maksoin hänen kampauksensa.

        Tämä kaasotouhu on mennyt niin överiksi, että pitäisi oikein lakisääteisesti määrätä tehtävät, joita kaasolta saa vaatia! Sen lisäksi että kaaso hoitaa hänelle määrätyt tehtävät, hänen pitäisi vielä olla kiitollinen saamastaan koiranvirasta. Kieltäytyäkään kaason virasta ei voi, koska siihen loppuu ystävyys. Huh huh...

        Kaason lahjan olisi minusta hyvä olla suhteessa siihen, kuinka paljon hänelle on annettu tehtävää ja onko kyseessä perheenjäsen vai kaveri. Itse olin siskoni kaasona ja tein varsinkin lopussa hommia yötä päivää. Sain palkaksi sen, että sisko maksoi minulle juhlameikin ja kampauksen, mikä oli minusta ihan passelia. Jos olisin tehnyt jonkun kaverini häiden eteen yhtä paljon töitä, olisi joku pysyvämpi ja kalliimpi muisto (esim. koru) ollut minusta sopiva. Omissa pienissä häissäni kaasoni tehtävinä olivat vain lahjapöydän hoitaminen ja kukkakimpun pito. Hänet vein häiden jälkeen ulos syömään ja samalla puitiin vähän häiden jälkitunnelmia.


    • auttamaan?

      Niin on, outo oletus. Onhan itsestään selvä, että kuka vaan lähtee silkasta kunniasta tekemään toiselle orjatyötä muutamaksi viikoksi. Mitä siitä lahjalla kiittelemään, suuresta kunniasta!

    • kaasoudesta

      Pari viikkoa häiden jälkeen vihkipari kutsui järjestelyihin osallistuneita saunailtaan katselemaan kuvia yms. Olin tosi otettu Kalevalakorusta, jonka sain muistoksi.Hienoa oli illanvietto, jossa sai rentoutua kaikkien juoksujen päälle.

      • kaaso08

        En minä ainakaan odota mitään palkkaa saavani. Omille kaasoilleni ja mieheni betmaneille annoimme kiitokseksi kaiverruksilla varustetut taskumatit. He kuitenkin tekivät töitä juhliemme onnistumisen eteen ja uhrasivat kallista aikaansa meihin. Onhan se kohteliasta muistaa heitä jollakin tavalla. Sen ei tarvitse olla mitään kallista, se ajatus on mielestäni tärkeintä. Ja jos maksatte jo kaasojen vaatteet, kampaukset tms. voisin olettaa, että kaaso ei enää odota mitään lahjuksia...

        Älkää ottako palkitsemisasiaa liian vakavasti, eiköhän häiden alla ole muutakin miettimistä ja murehtimista!


      • mekot ja kaikki?!
        kaaso08 kirjoitti:

        En minä ainakaan odota mitään palkkaa saavani. Omille kaasoilleni ja mieheni betmaneille annoimme kiitokseksi kaiverruksilla varustetut taskumatit. He kuitenkin tekivät töitä juhliemme onnistumisen eteen ja uhrasivat kallista aikaansa meihin. Onhan se kohteliasta muistaa heitä jollakin tavalla. Sen ei tarvitse olla mitään kallista, se ajatus on mielestäni tärkeintä. Ja jos maksatte jo kaasojen vaatteet, kampaukset tms. voisin olettaa, että kaaso ei enää odota mitään lahjuksia...

        Älkää ottako palkitsemisasiaa liian vakavasti, eiköhän häiden alla ole muutakin miettimistä ja murehtimista!

        onko lie Suomessa ihan yleistäkin, että morsiuspari maksaa kaason/jen hienostelut?!


      • maksetaan
        mekot ja kaikki?! kirjoitti:

        onko lie Suomessa ihan yleistäkin, että morsiuspari maksaa kaason/jen hienostelut?!

        ...tai ainakin mielestäni tulisi maksaa, jos morsian haluaa sen olevan tietyn lainen/värinen jne. Mutta jos kaasolla on "vapaa pukukoodi" pitäisi kaason ostaa sitten pukunsa itse, ellei kaapista löydy sopivaa mekkoa.


    • morsian vuodelta -99

      Tottakai hääjuhlien "työväkeä" pitää muistaa! Me annoimme kaasolle tuon perinteisen kaasonkannun, johon eräs posliinimaalausta harrastava sukulaine oli maalannut sinikelloja ja tekstin "kaasonkannu" päiväyksineen.

      Autonkuljettaja-veli, bestman-veli ja seremoniamestarit saivat tinatuopit kaiverruksineen (Le Chauffeur, Bestman, Seremoniamestari) ja vanhemmat saivat T-paidat, joissa oli isolla APPI tai ANOPPI ja hääpäiväys.


      Kaason kampausta, meikkiä, vaatteita ei olisi tullut mieleenkään maksaa eikä sitä olisi Kaasokaan odottanut! Herran jestas, mitä BRIDEDZILLA-ohjelmasta opittua amerikkalaista hömppää!! kai teillä täydelliset neljänkymmenen hengen harjoitusillallisetkin on?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2483
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2287
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2021
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1393
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1383
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe