20" ja 40" purku/lastaus

kullu kenelle???

Eli siis onko jossain laissa mainittu/sanottu että autonkuljettajan ei tarvitse/ ei saa osallistua merikontin purkuun tai lastaukseen ja kuljettajalle ei kuulu merikontin sisällön sitominen. tiedän että se ei kuulu kuskille mutta mistä löytäs mustaa valkosella

18

6702

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toimitusehtolausekkeet

      Toimitusehtolausekkeet sen määrää. Ja kuljetusliikkeen sopimus toimeksiantajan kanssa.

    • vastausta

      Homma kuitenkin perustuu siihen, että se kontti on se kuorma, josta kuljettaja vastaa. Eli kuljettajalle kuuluu se kontin sidonta - toisin sanoen konttilukkojen kiinnittäminen. Periaatteessa asia on ihan sama kuin että hakisi jakoautolla asiakkaalta yhden pahvilaatikon. Ei sekään kuljettajalle kuulu, miten tavarat on sinne pahvilaatikon sisälle aseteltu. Merikontti on samalla tavalla yksi paketti, jonka kuljettamisesta autonkuljettaja vastaa.

      Myös se vaikuttaa asiaan, että merikonteissa tavara kulkee yleensä EU:n ulkopuolisiin maihin/maista. Lastattaessa tai purettaessa kontti on tullialuetta, jonne ulkopuolisilla ei ole asiaa.

      • paikkaansa

        Tullialuejuttu on päin honkia. Ja vastuut määrätään aiemmin mainitussa toimitusehtolausekkeessa.


      • asa
        paikkaansa kirjoitti:

        Tullialuejuttu on päin honkia. Ja vastuut määrätään aiemmin mainitussa toimitusehtolausekkeessa.

        Niissä tavaran toimitusehdoissa tai miksi niitä nyt virallisesti kutsutaan lukee kaikki mikä kuuluu kuskille. Kontin ovien aukaisu ja auton ajaminen laituriin tai muuhun tilaajan osoittamaan paikkaan on näitä. Tavaran lastaus ja purku, sidonta kuuluu vastaanottajalle/lähettäjälle. Yksinkertaisesti voi juuri ajatella niinkuin joku tuossa kirjoitti, että kontti on yksi "kolli" ja sen sisältö ei kuulu kuskille millään tavalla. Kuskihan toki viimekädessä vastaa jos tiellä pysäytetään ja poliisi tullin kanssa aukoo sinetin ja tarkastaa kuorman. Huhu kertoo että Lidlin kontit joutuisi kuski itse purkamaan, en tiedä onko niissä sitten tehty joku erikoisehto papereihin että kuljettajapurku.


      • SEKAtm
        asa kirjoitti:

        Niissä tavaran toimitusehdoissa tai miksi niitä nyt virallisesti kutsutaan lukee kaikki mikä kuuluu kuskille. Kontin ovien aukaisu ja auton ajaminen laituriin tai muuhun tilaajan osoittamaan paikkaan on näitä. Tavaran lastaus ja purku, sidonta kuuluu vastaanottajalle/lähettäjälle. Yksinkertaisesti voi juuri ajatella niinkuin joku tuossa kirjoitti, että kontti on yksi "kolli" ja sen sisältö ei kuulu kuskille millään tavalla. Kuskihan toki viimekädessä vastaa jos tiellä pysäytetään ja poliisi tullin kanssa aukoo sinetin ja tarkastaa kuorman. Huhu kertoo että Lidlin kontit joutuisi kuski itse purkamaan, en tiedä onko niissä sitten tehty joku erikoisehto papereihin että kuljettajapurku.

        Merikontin lastaus/purku kuorman kiinnitys on perinteisesti hoidettu tavaran haltijan toimesta.Kuorma autot ja perävaunut ovat nykyisin firmojen "varastoina",Tätä vasten katseltuna ei ole mikään ihme jos"Litteli"ostaa kuljetukset halvinta kuljettajaa käyttäen jos rahti on kaikilla sama on kuljettajan työpanos merkittävä.On tätä päivää karrikoiden että kaupan palkkalistoilla on pelkästään kassa !!!Tavaran kuljettaja hyllyttää tuotteet,ei taida sentään hinnoitella.


      • hih´hihii
        SEKAtm kirjoitti:

        Merikontin lastaus/purku kuorman kiinnitys on perinteisesti hoidettu tavaran haltijan toimesta.Kuorma autot ja perävaunut ovat nykyisin firmojen "varastoina",Tätä vasten katseltuna ei ole mikään ihme jos"Litteli"ostaa kuljetukset halvinta kuljettajaa käyttäen jos rahti on kaikilla sama on kuljettajan työpanos merkittävä.On tätä päivää karrikoiden että kaupan palkkalistoilla on pelkästään kassa !!!Tavaran kuljettaja hyllyttää tuotteet,ei taida sentään hinnoitella.

        ölleröt joutuu hommii.....hih...


      • voi erikseen sopia.
        asa kirjoitti:

        Niissä tavaran toimitusehdoissa tai miksi niitä nyt virallisesti kutsutaan lukee kaikki mikä kuuluu kuskille. Kontin ovien aukaisu ja auton ajaminen laituriin tai muuhun tilaajan osoittamaan paikkaan on näitä. Tavaran lastaus ja purku, sidonta kuuluu vastaanottajalle/lähettäjälle. Yksinkertaisesti voi juuri ajatella niinkuin joku tuossa kirjoitti, että kontti on yksi "kolli" ja sen sisältö ei kuulu kuskille millään tavalla. Kuskihan toki viimekädessä vastaa jos tiellä pysäytetään ja poliisi tullin kanssa aukoo sinetin ja tarkastaa kuorman. Huhu kertoo että Lidlin kontit joutuisi kuski itse purkamaan, en tiedä onko niissä sitten tehty joku erikoisehto papereihin että kuljettajapurku.

        Normaalisti toimituslausekkeet ja kuljetusliikkeen sopimukset lähes aina siten että kappaletavara kontin purkaa ja lastaa sitomisineen tavaran lähettäjä ja vastaanottaja.
        Bulkki ja neste jutut sitten erikseen.
        Tietenkin tavaran vastaanottaja tai lähettäjä voi ostaa myös purku tai lastauspalvelun, (tai tehdä kuljetus sopimuksen siten että purku tai lastaus sisältyy).
        Jos kuljettaja hoitaa silloin purun tai lastauksen suorittaja, saa kuljetusliike ja kuljettaja siitä korvauksen.
        Esim. Mainitulla lidl'llä asia näin, mutta ei se tule kuljettajallekaan yllätyksenä, vaan homman hoitaa vaki yritykset ja niiden kuljettajat.


      • näin se
        voi erikseen sopia. kirjoitti:

        Normaalisti toimituslausekkeet ja kuljetusliikkeen sopimukset lähes aina siten että kappaletavara kontin purkaa ja lastaa sitomisineen tavaran lähettäjä ja vastaanottaja.
        Bulkki ja neste jutut sitten erikseen.
        Tietenkin tavaran vastaanottaja tai lähettäjä voi ostaa myös purku tai lastauspalvelun, (tai tehdä kuljetus sopimuksen siten että purku tai lastaus sisältyy).
        Jos kuljettaja hoitaa silloin purun tai lastauksen suorittaja, saa kuljetusliike ja kuljettaja siitä korvauksen.
        Esim. Mainitulla lidl'llä asia näin, mutta ei se tule kuljettajallekaan yllätyksenä, vaan homman hoitaa vaki yritykset ja niiden kuljettajat.

        menee, mutta unohdit että on yrityksiä joissa kuljettaja ei saa osallistua purkuun ja lastaukseen, vaan nököttää autossa tai pihalla niin kauan kun työ on hoidettu ja saa lähtöluvan. Sais olla enempikin näin.


      • Anonyymi
        asa kirjoitti:

        Niissä tavaran toimitusehdoissa tai miksi niitä nyt virallisesti kutsutaan lukee kaikki mikä kuuluu kuskille. Kontin ovien aukaisu ja auton ajaminen laituriin tai muuhun tilaajan osoittamaan paikkaan on näitä. Tavaran lastaus ja purku, sidonta kuuluu vastaanottajalle/lähettäjälle. Yksinkertaisesti voi juuri ajatella niinkuin joku tuossa kirjoitti, että kontti on yksi "kolli" ja sen sisältö ei kuulu kuskille millään tavalla. Kuskihan toki viimekädessä vastaa jos tiellä pysäytetään ja poliisi tullin kanssa aukoo sinetin ja tarkastaa kuorman. Huhu kertoo että Lidlin kontit joutuisi kuski itse purkamaan, en tiedä onko niissä sitten tehty joku erikoisehto papereihin että kuljettajapurku.

        Lidlin kontit joutuu kuljettaja purkamaan ja jopa lemppaamaan lavan tyhjäksi mikäli lähettäjä on lastatessaan lavan rikkonut. Itsestään matkalla ne lavat ei rikkoonnu.
        En vaan ole mistään löytänyt paperia jossa ko. asiat olisi kirjattu. Työnantaja ei sellaista paperia ole allekirjoittanut.
        Missään muualla ei kuljettajan tarvitse kuormaa lastata/purkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lidlin kontit joutuu kuljettaja purkamaan ja jopa lemppaamaan lavan tyhjäksi mikäli lähettäjä on lastatessaan lavan rikkonut. Itsestään matkalla ne lavat ei rikkoonnu.
        En vaan ole mistään löytänyt paperia jossa ko. asiat olisi kirjattu. Työnantaja ei sellaista paperia ole allekirjoittanut.
        Missään muualla ei kuljettajan tarvitse kuormaa lastata/purkaa.

        Eiköhän nuo konttifirmat kuten HH Bode ja ketkä sinne nyt niitä kontteja ajaakaan ole liiterin kanssa sopineet että kuljettaja purkaa. Kuljetusliike ja kuljettaja ei tokikaan varmasti tästä saa mitään ylimääräistä korvausta mutta silti sinne ajavat.


    • Lilliputteja?

      Aika pieniä kontteja ovat... 20 tuumaa ja 40 tuumaa. 50,8 cm ja 101,6 cm.

    • ConFoot

      Kenelle kuuluu irtojakojen asennus jossa kaytetään ConFoot-jakoja kontin jättämisessä asiakkaalle?

      • persejalka

        Ja missä mahtaa olla asiakas jolle kontti näille jaloille jätetään? Nauran nyt jo, vaikka en uskokaan että tuollaista löytyy.


    • Anonyymi

      Kaikki mistä kuskille ei makseta ei kuulu sille.
      Helppo jako. Jos ajat km hinnalla älä tee muuta.
      Jos ajat tuntihinnalla tee töitä kokoajan.

    • Anonyymi

      Tuntipalkalla ajan ja en pura konttia vaan vastaanottajan miehet purkaa, ajan mm rengaskontteja ja elektroniikaa ym ja kun peruutan kontin laituriin istun hytissä ja ripeät miehet purkaa kontin tunnissa, parissa sen jälkeen ajan kahville ja syömään ja parinsadan km ajo takaisin ja päivä täysi.
      Lyhyempiä keikkoja ajan 2-3 päivässä, pisimmissä menee 2 vuorkautta ja lepo hytissä tunnit juoksee palkalla.

    • Anonyymi

      Paljonka kontin ajusta maksettiin vuonna 2008?

      • Anonyymi

        vuonna 2008 sai 40 tuhatta vuosi kun ajoin normipäiviä 8 tuntia keskimäärin nyt ajan vähän pitempiä reissuja kontteja ja vuositulot n. 60 tuhatta ylitöitä n. 100 tuntia vuosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vuonna 2008 sai 40 tuhatta vuosi kun ajoin normipäiviä 8 tuntia keskimäärin nyt ajan vähän pitempiä reissuja kontteja ja vuositulot n. 60 tuhatta ylitöitä n. 100 tuntia vuosi.

        Kylläpä kyllä.

        Mä pidän joka toisen päivän vapaata ja joka toisena päivänä en viitsi tehdä töitä.
        Palkka on sellaset 90 tuhatta egee vuodessa, ylitöitä ei tarvi tehdä ollenkaan.

        Uus auto tulee 2 kertaa vuodessa ja kesälomat tuplana.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      58
      3918
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2407
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2174
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      142
      2103
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      424
      1484
    6. 79
      1251
    7. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      140
      1235
    8. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1155
    9. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      92
      1146
    10. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      56
      1100
    Aihe