Minne Toscanassa?

Iina P.

Hei!

Olemme lähdössä avomieheni kanssa heinäkuussa Toscanaan. Lennämme ensin Venetsiaan ja olemme siellä pari yötä, jonka jälkeen vuokraamme auton ja suuntaamme kolmeksi yöksi Toscanaan. Minne päin?

Olisiko kellään suosituksia Toscanan alueesta? Entä hotelleista? Haluaisin paikkaan, jossa on hienot maisemat, aamupala ja lisäksi pääsisi helposti käymään esim. Pisassa ja Firenzessä.

Kiitos vastauksista!

8

3660

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Töymiäs

      Ei kauheasti voi suositella, toki kerta käynnin ymmärtää. Toscanassa kanattaa käydä katsastamassa esim San Gimignano ja Siena ennemmin...

    • Benard

      Tulin juuri Viareggiosta,josta on hyvät junayhteydet Firenzeen ja Pisaan!
      Olin hotelli Gardenissa,joka oli ihan ok,mutta
      hotellin isäntä oli kiukkuisen oloinen ja se jäi harmittamaan matkasta!
      Tosin kyseinen hotelli on ilmeisesti myyty kesäksi täyteen. Hotellin isännän ansiosta minä en enää kyllä eksy hotelli Gardeniin!
      Mutta ensikesänä matkaan Italiaan moottoripyörällä!
      Silloin aion mennä Pohjois-Italiaan.
      Toskanan maaseutu on kyllä myös kaunista,mutta jotenkin yliarvostettu turistipyydys!Gardajärven seutu on minun mieleeni,parin käyntikerran perusteella.
      Minulla oli auto käytössä ja se avulla sai paremman käsityksen alueesta!
      Spero di avere un piacevolo viaggio Italiano!

    • vink9

      Itse pidin kovasti Sienasta, todella ihana keskiaikainen kaupunki - kuulemma parhaiten sailynyt koko Euroopassa. Firenze on myos lahella, joten kateva jatkaa matkaa. Olin poikaystavan kanssa yota tosi ihanassa pienessa hotellissa (vain 50 euroa 2 henkea), todella siisti ja viehattava paikka ja lahella vanhaa kaupunkia. Nimi muistaakesni villa fiorina, fiorella tms vastaava. Aamupala ei sisaltynyt tosin hintaan, mutta lahella kahviloita.

    • Nimetön

      Toivottavasti ehdit vielä luke tämän viestin ennen lähtöäsi.
      Olin Toscanassa muutama viikko sitten, ja yövyimme Castelnuovo di val di cecina-nimisessä pikkukylässä, jossa oli muutama pieni kuppila ja kauppa, jotka olivat löähes ilmaisia.
      Paikkaa vuokrasi yksityinen, ja se saattaa löytyä esim. Interhomen sivuilta.
      Sieltä oli noin tunnin ajomatka Pisaan, Volterraan, Sienaan, Firenzeen, San Gimignanoon, Follonicaan ja Massa Marittimaan.
      Pisassa on tietysti kalteva torni, jota kannataa mennä katsomaan, Volterra oli mielenkiintoinen pikkukaupunki, ja Firenze mahtava metropoli, Kidutusmuseosta kiinnostuneiden kannattaa käydä Volterraan Museo della torturassa, melko halpa. Muut kaupungit aivan ihania, kävimme myös päiväretkellä Elban saarella, jonne liikennöi Moby-niminen alus Piombinosta.

      • Viiniretkelle

        Ihastuin itsekin Volterraan, varsinkin alabasteritöihin ja pieniin verstaisiin joissa tästä valkeasta kivestä veistettiin ihastuttavia patsaita. Kiertelimme Chiantin viinitiloilla viinireittiä ajellen. Majoituimme ihastuttavaan http://www.villapontebello.com suomalaisen pitämään majapaikkaan josta käsin kävimme reissuillamme.
        Ja nyt syksyllä uudestaan viininkorjuu aikaan.


      • Italia fani
        Viiniretkelle kirjoitti:

        Ihastuin itsekin Volterraan, varsinkin alabasteritöihin ja pieniin verstaisiin joissa tästä valkeasta kivestä veistettiin ihastuttavia patsaita. Kiertelimme Chiantin viinitiloilla viinireittiä ajellen. Majoituimme ihastuttavaan http://www.villapontebello.com suomalaisen pitämään majapaikkaan josta käsin kävimme reissuillamme.
        Ja nyt syksyllä uudestaan viininkorjuu aikaan.

        jos haluaa majoittua villapontebelloon? Ko.sivut vaikuttivat hienoilta, ilmeisesti myös syksy on hyvää aikaa matkustaa.


      • Rooma tai Pisa
        Italia fani kirjoitti:

        jos haluaa majoittua villapontebelloon? Ko.sivut vaikuttivat hienoilta, ilmeisesti myös syksy on hyvää aikaa matkustaa.

        kummastakin näyttäisi olevan matkaa vähän yli 200km, tosin Finski lentää Pisaan vain kesäisin


    • oma ehdotukseni

      on Colle Val D'Elsa josta löytyy paljon erilaisia yöpymismahdollisuuksia ja siitä on sitä paisti erittäin hyvät kulkuyhteydet joka suuntaan Tosacanassa. Vrasinkin omalla tai vuokra-autolla liikkuville sopii Colle Val D'Elsa paremmin koska parrkimahdollisuusdet ovat paremmat kuin Sienassa tai San Gimignanossa. Itse vanha kaupunkikin on näkemisen arvoinen mutta asunnot ja hotellit suurelta osin sijaitsevat alamäessä. Ylhäältä vanhasta kaupngista on hienot näkymät San Gimignanoon.

      Colle Val D'Elsa on jäänyt hieman isompien sisarustensa varjoon kuten Siena ja San Gimignano ja aivan turhaan sillä Elsa on " borgo di piu bella". Nähtävyyksiä on vaikka millä mitalla. Elsassa asuminen on hieman halvenpaa kuin Sienassa tai San Gimignanossa joten se on makuasia minkä paikan valitsee.

      Tässä bussilinkki:
      http://www.terrediarnolfo.it/raggiungerci/muoversi_en.html

      Tässä parkit.
      http://www.terrediarnolfo.it/raggiungerci/muoversi_en.html

      Tässä opastus kuinka sinne löytää:
      http://www.terrediarnolfo.it/raggiungerci/raggiungerci_en.html

      Kartta alueesta:
      http://www.terrediarnolfo.it/raggiungerci/orientarsi_en.html

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 145
      4097
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      112
      3700
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2575
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1595
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      90
      1496
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    Aihe