Niin, että se saisi syötyä ruohoa ja sen päällä
olisi kuitenkin häkin kansi. Miten paljon pitää
olla lämmintä? Ja muitakin vinkkejä olis kiva
saada. Tykkääkö hamsteri tuoreesta ruohosta ja
ulkoilusta?
Voiko hamsterin viedä kesällä ulos?
15
3017
Vastaukset
- Xena
Hamsteri ovat yöeläimiä ja niitä ei suositella
vietäväksi pihalle. - Liisa
Hamsteri yöeläimenä ei erityisemmin nauti päivällä
tapahtuvasta ulkoilusta. Sen lisäksi hamsteri
tuntee olonsa uhatuksi kun se joutuu vieraaseen
paikkaan ja näin ollen ulkoilutus aiheuttaisi
enemmän haittaa kuin hyötyä. Ulkoilutuksen
asemesta kerää hamsterillesi luonnosta
voikukanlehtiä (muista kerätä puhtaalta paikalta
kaukana teistä) ja huuhdo ja kuivaa ne hyvin, niin
voit tuoda hamsterillesi kesän sisälle!- PIIA
OON NÄHNY MONEN VIEVÄN HAMSUAAN ULOS...JA TEEN
ITSEKKIN SAMOIN KUN HAN HAMSUNI KESYYNTYY JA
KASVAA KU SAIN SEN PARI PÄIVÄÄ SITTEN..MULLA ON
VALJAAT MUN HAMSULLE..ELÄIN LÄÄKÄRKIN SANOI ETTÄ
HAMSUA SAA VIEDÄ ULOS..MUTTA VAIN JOS ON YLI 15
ASTETTA LÄMMINTÄ JA HAMSU ON OLLUT VÄHÄN AIKAA
PÄIVÄLLÄ HEREILLÄ KUN SITÄ EI SAISI
HERÄTELLÄ..YKSI HAMSTERI OLI KIIVENNYT RINNETTÄ
JOKA ON 300METRIÄ PITKÄ..SEN KOKO MATKAN!!AIKA
IHME!!MUT HYVÄÄ KESÄÄ SULLE JA HAMSULLES!!VALJAITA
SAA ELÄIN KAUPOISTA!!MOIKKA!! - ???
PIIA kirjoitti:
SAA ELÄIN KAUPOISTA!!MOIKKA!!Saako hamstereille muka laittaa valjaat?! Eihän
niin pieni eläin edes pysy missään valjaissa... - piia
??? kirjoitti:
Saako hamstereille muka laittaa valjaat?! Eihän
niin pieni eläin edes pysy missään valjaissa...monilla hamsuilla on valjaat...eläin kaupoissakin
myydään niitä..ja ne pysyvät niissä hyvin..et
eikun hamsunkaa vaan lenkille... - Xena
piia kirjoitti:
monilla hamsuilla on valjaat...eläin kaupoissakin
myydään niitä..ja ne pysyvät niissä hyvin..et
eikun hamsunkaa vaan lenkille...hamsteria ei suositella vietäväksi pihalle ei
edes VALJAISSAKAAN. hamsterihan on niin pieni ja
vikkelä että äkkiäkös se niistä valjaista karkaa
ja miksi hamsteri pitäisi viedä pihalle? riittää
kun juoksutatte sitä sisällä turvassa
petoeläimiltä. jos haluatte lemmikin jonka saa
viedä pihalle niin hankkikaa marsu tai kani. - HaMsU
Xena kirjoitti:
hamsteria ei suositella vietäväksi pihalle ei
edes VALJAISSAKAAN. hamsterihan on niin pieni ja
vikkelä että äkkiäkös se niistä valjaista karkaa
ja miksi hamsteri pitäisi viedä pihalle? riittää
kun juoksutatte sitä sisällä turvassa
petoeläimiltä. jos haluatte lemmikin jonka saa
viedä pihalle niin hankkikaa marsu tai kani.Ei hamstereille saa laittaa valjaita. Hamsterilla
on niin pienet käpälät että se pystyy rimpuilla
niistä pois, ja sitten se voi juosta jonnekkin
alle (esim. Terassin alle jos ollaan omassa
pihassa) ja et saa sitä koskaan pois sieltä. Olen
myös itse nähnyt hamstereille tarkoitettuja
valjaita, mutta sitä vaan ihmettelen, miten ne
muka laitetaan hamsterille. Voit viedä hamsusi
ehkä silloin ulos kun se on varjossa mutta ei
vedossa. HAmsteri ei erityisemmin syö ruohoa
mutta muita herkkuja voit antaa! Paitsi tietenkin
myrkylliset kasvit! Ja Piia. Älä kirjoita ISOILLA
kirjaimilla, kiitos. - Hamsutypy
PIIA kirjoitti:
SAA ELÄIN KAUPOISTA!!MOIKKA!!ÄLKÄÄ hyvät ihmiset seuratko tuon nimimerkki Piia:n esimerkkiä! Hamsteria EI viedä ulos. Se on saaliseläin, jonka takia se tuntee olonsa pelokkaaksi avarassa paikassa. Ja mitä HYÖTYÄ siitä edes olisi?
Mun omat miinukset ja plussat ulos viemisestä
omistajan mielestä kivaa ja söpöä
-hamsteri stressaantuu
-saattaa saada lämpöhalvauksen tai vilustua
-saattaa kaivaa itsensä ulos
-siitä ei ole hamsterille itselleen mitään hyötyä, ainoastaan haittaa
JA EHDOTON EI VALJAILLE ;) Hamsterit eivät ole mitään ulkoilutettavia koiria, ne on sisälemmikkejä ja niiden hennot luut saattavat vaurioitua valjaiden ollessa liian tiukat, tai sitten valjaiden ollessa liian löysällä hamsteri saattaa karata ja kadota ikiajoiksi. Eli jos haluat olla vastuullinen ja lemmikkinsä hyvinvointia ajatteleva omistaja, niin et vie hamsteriasi ulos. Kiitos. :) Jos välttämättä haluat viedä hamsterisi ulos, niin se on oma ongelmasi ja häpeäsi. Omaa hamsutintani en todellakaan veisi ulos, mieluummin tuon kesän sen dunaan, heinää, voikukan lehtiä, apilaa, mansikoita. Turvallinen ja hyvä vaihtoehto ulos viemisen sijaan. :)
Viesti on jo montamonta vuotta vanha, mutta jos joku löytää tän ketjun nii toivon että lukee tän viestin. :) - Anonyymi
Hamsutypy kirjoitti:
ÄLKÄÄ hyvät ihmiset seuratko tuon nimimerkki Piia:n esimerkkiä! Hamsteria EI viedä ulos. Se on saaliseläin, jonka takia se tuntee olonsa pelokkaaksi avarassa paikassa. Ja mitä HYÖTYÄ siitä edes olisi?
Mun omat miinukset ja plussat ulos viemisestä
omistajan mielestä kivaa ja söpöä
-hamsteri stressaantuu
-saattaa saada lämpöhalvauksen tai vilustua
-saattaa kaivaa itsensä ulos
-siitä ei ole hamsterille itselleen mitään hyötyä, ainoastaan haittaa
JA EHDOTON EI VALJAILLE ;) Hamsterit eivät ole mitään ulkoilutettavia koiria, ne on sisälemmikkejä ja niiden hennot luut saattavat vaurioitua valjaiden ollessa liian tiukat, tai sitten valjaiden ollessa liian löysällä hamsteri saattaa karata ja kadota ikiajoiksi. Eli jos haluat olla vastuullinen ja lemmikkinsä hyvinvointia ajatteleva omistaja, niin et vie hamsteriasi ulos. Kiitos. :) Jos välttämättä haluat viedä hamsterisi ulos, niin se on oma ongelmasi ja häpeäsi. Omaa hamsutintani en todellakaan veisi ulos, mieluummin tuon kesän sen dunaan, heinää, voikukan lehtiä, apilaa, mansikoita. Turvallinen ja hyvä vaihtoehto ulos viemisen sijaan. :)
Viesti on jo montamonta vuotta vanha, mutta jos joku löytää tän ketjun nii toivon että lukee tän viestin. :)Mun hamsteri ois kuollu jossei se ois saanu valjaita!!!!😞 koska se on niin vanha että eläinlääkäri sano että vanhoilla hamstereilla PITÄÄ olla valjaat ettei ne kuole:)ja ei oo 4 vuoteen karannut valjaista on monia valjaita vaihtelen aina eikä koskaan 4 vuoteen vai oliko 5 vuiteen karannut valjaista!
- Hamsu ei juokse!
Joo mulla on hamsteri n.1v Syyrialainen ja kyllä mä sitä silleen vähän annan tepastella nurmikolla mutta en paljon. KYSYMYS: Miksi mun hamsteri ei juokse ikinä sen juokspyörässä? Lähettäkää vastaus mun s-postiin osoitteeseen: [email protected].
- EI VALJAITA
Valjaat ovat vaarallisia, sillä jos ne laittaa sopivalle kireydelle, hamsteri karkaa, ja jos siitä yhtään lisää kiristää niin voi tulla pahojakin sisäisiä vammoja! Eli ne ovat kokoajan liian kireät ja näin ollen aiheuttavat sisäisiä vammoja, tai sitten ne ovat niin löysät että hamsteri karkaa!
Ei siis käytetä valjaita! - ulkoilusta..
Hamsteria ei saa pitää valjaissa sillä se voi rimpuilla pois ja ne voi haitata hamsteria. Uloskaan ei kannata viedä koska se voi kaivaa maan alle kuopan ja joku peto esim lintu voi napata sen. Hansteri voi myös vilustua ulkona ja mennä horrokseen, joten en suosittele viemään ulos eikä valjaissa missään nimessä.
- Eii
Ei todellakaa saa viedä ulos
- Anonyymi
Hamsterin voi viedä ulos jos on 15 lämmintä. Itse käytön hamsterillani aitausta joka on noi 30cm x 30cm, aitauksessa on hamsterin "mökki" joskus ruokaa ja vettä. Yleensä pidän noin 10min - 50 Min ulkona eikä hamsulle ole käynyt mitään :)
- Anonyymi
Mun hamsteri päästss kolmipyöräll pihhaa ympäriinsä, ku on 20 lämmintä ja juopi sidukkaa pillillä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1384330Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3342169Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik32044Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481871- 1061790
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4561770Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4791604MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar571429Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4761330Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441316