Välivuosi ulkomailla?Kokemuksia?

Donna

Onko kukaan viettänyt välivuotta ulkomailla esim. lukion jälkeen? Suunnitelmissani olisi lukion jälkeen oleskella (työskennellä/opiskella) vuosi ulkomailla. Löytääkö töitä helposti? Entä olisiko au-pair mitään? Kokemuksia? Kohdemaaehdotuksia? Opiskelupaikkaehdotuksia? Olen kiinnostunut kielistä. Erityisesti englannista ja ranskasta.

6

2613

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • stiina

olin viime vuoden au pairina englannissa, englantilaisessa perheessä. oli mahtava vuosi, kieltä opin käyttämään ja ymmärtämään, josta oon tosi tyytyväinen koska enkku on aina ollu mulle kaikkein heikoin kohta.. suosittelen!!!

• Sanna

Itse olen myös kiinnostunut lähtemään vuodeksi ulkomaille.. Mistä näitä au-pair paikkoja pystyy etsimään? Itse olen kiinnostunut yhdysvalloista, millaisia kokemuksia teillä on kyseisestä maasta?

• Etsivä löytää
    • weera

Ite olin Lontoossa Scanaupairs-välitystoimiston kautta: www.scanaupairs.uk.com
      Toimistoa pitää suomalainen nainen eikä hän peri aupaireilta välitysmaksua.

Kyllä au pairiksi kannattaa lähtee, saa paljon uusia kokemuksia ja kielitaito karttuu. Varmaan elämän parasta aikaa. Mutta täytyy myös muistaa miks perhe aupairin tahtoo: huolehtimaan lapsista. Jos ei lapsista pidä tai jaksa niiden kanssa touhuta, kannattaa harkita jotain muuta vaihtoehtoa lähtee ulkomaille. Au pairista joka ei tykkää työstään, ei tule kuin harmia sekä itselle, että perheelle.

Usa:ta suunnitteleville; tunsin siellä asuessani yhden saksalaisen aupairin new yorkin alueelta. Hänellä oli puoleksi saksalainen perhe ja hän oli lastentarhanopettajaksi opiskeleva tyttö. Hän viihtyi todella hyvin ja oli päässyt matkustelemaan perheen kanssa ympäri maata ja meksikossa. Ainoa huono puoli kuulemma oli au pairien huono arvostus: Jos tapasi amerikkalaisia nuoria esim. viikonloppuna ulkona, he menettivät kiinnostuksensa heti kun oli kertonut että on au pair. Myös amerikkalaisten tapa kasvattaa lapsia voi olla erilainen kuin suomessa, mutta kaikkiallahan pärjää kun osaa sopeutua ja varmasti tulee olemaan hienoa aikaa!

• Eeva

Olin itse lukion jälkeen au pairina Irlannissa sekä call centerissä töissä. Mahtava vuosi ja nyt on irkkuaksenttikin hallussa:) Kulttuuri on tietysti toisenlainen eikä elämä irlantilaisperheen kanssa aina sujunut täysin ongelmitta, mutta silti en kadu lähtöäni!
      Irlannissa on myös paljon muita töitä...lähinnä hotelleissa sekä pubeissa. Lisäksi löytyy call centereitä, joihin haetaan aina suomenkielisiä. Työ on melko tylsää, mutta kansainvälinen ilmapiiri takaa hauskoja kokemuksia.

• Donna

Kiva kun vastasit. Voisitko tarkentaa, et mikä on call center? Ja lähitkö jonkun järjestön kautta vai ihan yksityisesti?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      193
      1422
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      913
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      872
    4. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      52
      801
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      758
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      253
      667
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      330
      639
    8. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      9
      636
    9. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      57
      619
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      594
    Aihe