Arvot pielessä!

Pena50xx

Laguna II, vm 2002 1,8 ajettu 193tkm. Ei mennyt katsastuksesta pakokaasuarvojen takia. Häkää puskee kunnolla. Tehtiin uusi testi, jota ennen ajoin moottorin kuumaksi, mutta ei sekään auttanut.

Vikakoodeja ei ole vielä luettu. Missäs vika? Katalysaattoriko? Onko muita vaihtoehtoja?

4

1854

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aatu

      Sama homma minulla 120tkm ajetussa vastaavassa Lagunassa. Vikakoodit näytti OK, mutta muistaakseni häkää ja hiilivetyjä oli reilusti yli. Lambda-arvo oli 0,7. Lambda (170 €) vaihdettiin ja nyt arvot näyttäisi olevan kohdallaan. Toivottavasti vika oli lambdassa, eikä enää tarvitse viedä korjaamolle ihmeteltäväksi.

      • PenaXX.

        Onnekkesi en ruvennut katalysaattoria tilaamaan/vaihdattamaan.
        Vaihdoin itse uudet tulpat ja ilmanputsarin, ja ajoin pakokaasu testiin. Arvot olivat nyt testaajan mukaan "aivan loistavat". No saman tien ajoin hakemaan leiman konttorilta.

        Erityiskiitos merkkiliikkeen huoltoon, jonne soitin ja kerroin katalysaattorista ja kyselin hintoja. Hän ei voinut uskoa, että katalysaattori olisi rikki, häkäarvojen ei siinä tapauksessa pitäisi olla niin korkeita kun olivat. Hän suositteli vaihtamaan tulpat, vaikka edelisestä vaihdosta vain 1v, ja 15tkm.

        Sitten kun kävin ostamassa tulpat tästä varaosa/korjaamosta(missä autoa oli tutkittu), niin naureskelivat ja sanoivat et "vai sellaista neuvoivat, heh, heh, mut rikki mikä rikki". No onneksi en heitä uskonut vaan tein näin. Et tälläinen tapaus.
        ps. katalysaattorin hinta olisi ollut noin 550 -650€, työt.


      • lag
        PenaXX. kirjoitti:

        Onnekkesi en ruvennut katalysaattoria tilaamaan/vaihdattamaan.
        Vaihdoin itse uudet tulpat ja ilmanputsarin, ja ajoin pakokaasu testiin. Arvot olivat nyt testaajan mukaan "aivan loistavat". No saman tien ajoin hakemaan leiman konttorilta.

        Erityiskiitos merkkiliikkeen huoltoon, jonne soitin ja kerroin katalysaattorista ja kyselin hintoja. Hän ei voinut uskoa, että katalysaattori olisi rikki, häkäarvojen ei siinä tapauksessa pitäisi olla niin korkeita kun olivat. Hän suositteli vaihtamaan tulpat, vaikka edelisestä vaihdosta vain 1v, ja 15tkm.

        Sitten kun kävin ostamassa tulpat tästä varaosa/korjaamosta(missä autoa oli tutkittu), niin naureskelivat ja sanoivat et "vai sellaista neuvoivat, heh, heh, mut rikki mikä rikki". No onneksi en heitä uskonut vaan tein näin. Et tälläinen tapaus.
        ps. katalysaattorin hinta olisi ollut noin 550 -650€, työt.

        Oma Laguna ei myöskään mennyt katsastuksesta läpi korkeiden pakokaasupäästöjen takia. Vika löytyi Lambda anturista. Se kun vaihdettiin, niin päästöt oli hyvät.


      • Joissakin
        lag kirjoitti:

        Oma Laguna ei myöskään mennyt katsastuksesta läpi korkeiden pakokaasupäästöjen takia. Vika löytyi Lambda anturista. Se kun vaihdettiin, niin päästöt oli hyvät.

        Mutta sen näkee suht helpolla Relun pikajuollossa 25e hinnalla. Itse testuutin sen ja pakokaasut.
        Vaihtoon katti, lambda oli ok. Ja vaihtoon myös vuotava loppuputki.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      59
      2020
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1941
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe