Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

7,62 itselataava

Uutta asetta

Millaisia perusteita nykyään reserviläiskiväärin hankinta vaatii? Kaliiperi olisi tuo 7,62 ja toimintatapa: itselataava

Ampumaharrastusta löytyy jo useiden vuosien takaa, kuulun sekä metsästys -että ampumaseuraan, löytyy järeää käsiasetta ja pitkiä aseita koko asekaapillinen. Ei ole rikosrekisteriä, mutta ei ole myöskään tuollaista itselataavaa pitkää asetta ollut ennen. Nyt olisi sellainen tarkoitus hankkia. Käyttötarkoitus olisi ihan tavallinen tauluammunta seuran vuoroilla, mutta mahtaako se riittää perusteeksi. (Vaikuttaako syksyllä tulleet uudet ohjeet aselupamenettelyssä?)

9

2284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • res.alik.

      Kuten nimikin sanoo, reserviläiskivääriä käytetään reserviläisten ammunnoissa. Harrastetodistus reserviläisyhdistykseltä/kerholta on varmasti tarpeen lupaa haettaessa.

      • Erityistä tartte

        Otin ostoluvan metsästysaseelle 7,62*39.Ostin tsekkiläisen puoliautomaatin,ja pateja liikkeelle.Liekkö tässä asiassa vallesmannilla vaikutusmahdollisuutta,en tiedä,mut minä olen tunnettu metsämies,ja aseita on ennestäänkin.Maine sensijaan on aika kirjava,lievästi sanottuna,mutta eipä tuo haitanna mittään.


    • Erikoinen..

      Asia hankkia luvat itselataavalle 7,62mm:lle, jos on lupia ennestään. Itse en kuulu mihinkään seuraan ja sain luvat automaattisesti. Piti vain tarkentaa, että se tulee tarkkuusammuntaan. Vallesmanni sitten aseen nähtyään sanoi, että onpas lyhyt kivääriksi(Valmet 62/S). Ei muuta.

    • helposti

      Itse laitoin hakemukseen, että käyttötarkoitus ressuammunta tarkoitus mennä SRA-kurssille.

      5 asetta ennen tota.

      Sain luvat, ostin saiga mk:n, ja kävin jälkikäteen myös ton SRA-kurssin.

      Paikkana Hki.

      • reservin matruusi

        Kovin on paikkakuntakohtaista lupamenettely reserviläiskiväärien suhteen. Jossain saa luvan helposti ja toisaalla ei. Myös määräaikaisia lupia ovat jotkut saaneet. Myös sra-kurssia on vaadittu ensin käytäväksi.


    • Uutta asetta

      Ainahan poliisi on luvat minulle myöntänyt ja pääasiassa aseeni ovat kivääreitä, lukuunottamatta muutamaa haulikkoa ja yhtä practical-pistoolia. Olisi myös taloudellisempaa ampua rynkyn kuulaa kuin 1€/kpl olevaa hirvipatruunaa

    • kävinjuurikysäsemäs

      SRA tai practical harrastuksen kautta.

      • ~

        eli pitää oikein vakituiseen reenata ihmisten tappamista, että saa luvan hankkia puoliautomaatti kiväärin.


      • Herra SRA
        ~ kirjoitti:

        eli pitää oikein vakituiseen reenata ihmisten tappamista, että saa luvan hankkia puoliautomaatti kiväärin.

        Ja taas järjenjättiläinen kommentoimassa asiaa mistä ei mitään tiedä?
        Käy se sivari loppuun ja pysy kaukana aseharrastuksista äläkä kiusaa itseäsi näillä palstoilla yhtään kauempaa....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2207
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2033
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1642
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1470
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1456
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1357
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1334
    8. 52
      1228
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe