rusketuksen haaleneminen?

Creamyy

Hei! tämä asia voi kuulostaa tyhmältä, mutta se häiritsee minua ja haluaisin tietäviä vastauksia =) Käyn salilla 3-4 krt viikossa ja peseydyn tietenkin 1-2 krt päivässä. haaleneeko itse auringossa ollen otettu rusketus hikoilun tai suihkun yhteydessä? EN siis käytä minkäänlaisia itseruskettavia ja sen tapaisia.

Kysymys onkin täysin luontaisesta ruskettumisesta ja sen säilyvyydestä.

Kiitos vastauksistanne ja aurinkoista kesää!

2

918

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Glo

Ihon vaaleneminen johtuu tietenkin jos et saa aurinkoa,en usko pesemisen vaikuttavan asiaan.Toisaalta ennen aurinko lomaa jos tekee ihon kuorinnan tartuu aurinko ja pysyy pitempään,onhan kuollut iho pois.Ihohan hengittää ja uusiutuu koko ajan l. lievä hilseily jota ei huomaa.Olin lomalla Intiassa kuukauden ja siinä ajassa tuli oltua PALJON auringossa ja olin kuin kahvin papu,no kotimaassa eräät päivittelivät että olisi pitänyt olla ruskeampi kun olin jopa kuukauden matkalla.Ilmeisesti rusketukseni taso oli tullut tappiinsa kuukaudessa,vaikka olisin ollut puoli vuotta siellä en olisi enemppää saanut väriä pintaan.Eihän paikallisetkaan mitään pata mustia ole vaikka ovat siellä koko ajan.

• kaiken aikaa

Iho uusiutuu kaiken aikaa. Pinnalta poistuu vanhinta kuollutta solukkoa.

Keinoja rusketuksen pidentämiseen:
      Kuori iho ennen kuin rusketut. Siis esimerkiksi ennen lomamatkaa.
      Voitele ihosi iltaisin after sun -tuotteilla ja myöhemmin vartalovoiteella.

Perimä vaikuttaa siihen, miten rusketut ja miten rusketus säilyy.

Auringonotto ei ole terveellistä. Auringon haitallisia säteitä vastaan kannattaa suojautua tehokkailla aurinkovoiteilla ja vaatetuksella.

Kun käyt suihkussa, ei kannata jynssätä itseään. Huuhtelu riittää yleensä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin sinne tyhjään tilaan, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki
      Maailman menoa
      113
      3775
    2. Ohjelma "Rikollisjengien Ruotsi" hyvin paljasti jakautuneen maan

eli ns. ruotsalaiset yhdellä puolella, muslimit ja muut kehitysmaalaiset toisella puolella. Siinäkin hyvin näki mitä ma
      Maailman menoa
      46
      3291
    3. Pidennetään viikko 8 päiväiseksi

Ja jätetään työpäivien määrä nykyiseen 5:een. Tuo olisi kompromissiratkaisu vellovaan keskusteluun työajan lyhentämisest
      Maailman menoa
      25
      2600
    4. Miksi eristäydyt?

Onko jokin syy kun vetäydyt omiin oloihin?
      Ikävä
      201
      2467
    5. Kylläpä on nautinnollista taas tämä palstan vassari valitus!

Lähes jokainen avaus on vassareiden kitinää ja valitusta. Eikö se tarkoitakin, että silloin asiat menee maassamme parem
      Maailman menoa
      23
      2449
    6. Jos Katja Ståhl ei pääse juontamaan Elämäni biisiä, kenet haluaisit nähdä juontohommissa?

Katja Ståhl on ollut kuluvalla viikolla sairaalahoidossa. Jos Katja Ståhl ei pääse juontamaan Elämäni biisiä, kenet halu
      Tv-sarjat
      35
      1616
    7. Kuvaile kaivattuasi kolmella emojilla.

:) 😛😆😱
      Ikävä
      112
      1434
    8. Vähäkankailla ollut ongelmia vuokra-asunnossa

Aina ne ikävätkin asiat tulevat mediaan. Jasmin ja Marko saaneet edellisestä asunnostaan häädöt ja Jasmin todettu varatt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      1317
    9. Tiesitkö? Tuure ja Saana Boelius ovat sisaruksia!

Tiesitkö? Tuure Boelius ja Saana Boelius ovat tänä syksynä kumpainenkin reality-ohjelmissa tv:ssä: Tuure Petollisissa ja
      Suomalaiset julkkikset
      29
      1305
    10. Jos elämäsi ihminen

on osoittanut kiinnostuksensa, niin kannattaa vastata edes jotain vaikka mikä olisi. Toista mahdollisuutta ei välttämätt
      Ikävä
      71
      1138
    Aihe