Hei! tämä asia voi kuulostaa tyhmältä, mutta se häiritsee minua ja haluaisin tietäviä vastauksia =) Käyn salilla 3-4 krt viikossa ja peseydyn tietenkin 1-2 krt päivässä. haaleneeko itse auringossa ollen otettu rusketus hikoilun tai suihkun yhteydessä? EN siis käytä minkäänlaisia itseruskettavia ja sen tapaisia.
Kysymys onkin täysin luontaisesta ruskettumisesta ja sen säilyvyydestä.
Kiitos vastauksistanne ja aurinkoista kesää!
rusketuksen haaleneminen?
2
899
Vastaukset
- Glo
Ihon vaaleneminen johtuu tietenkin jos et saa aurinkoa,en usko pesemisen vaikuttavan asiaan.Toisaalta ennen aurinko lomaa jos tekee ihon kuorinnan tartuu aurinko ja pysyy pitempään,onhan kuollut iho pois.Ihohan hengittää ja uusiutuu koko ajan l. lievä hilseily jota ei huomaa.Olin lomalla Intiassa kuukauden ja siinä ajassa tuli oltua PALJON auringossa ja olin kuin kahvin papu,no kotimaassa eräät päivittelivät että olisi pitänyt olla ruskeampi kun olin jopa kuukauden matkalla.Ilmeisesti rusketukseni taso oli tullut tappiinsa kuukaudessa,vaikka olisin ollut puoli vuotta siellä en olisi enemppää saanut väriä pintaan.Eihän paikallisetkaan mitään pata mustia ole vaikka ovat siellä koko ajan.
- kaiken aikaa
Iho uusiutuu kaiken aikaa. Pinnalta poistuu vanhinta kuollutta solukkoa.
Keinoja rusketuksen pidentämiseen:
Kuori iho ennen kuin rusketut. Siis esimerkiksi ennen lomamatkaa.
Voitele ihosi iltaisin after sun -tuotteilla ja myöhemmin vartalovoiteella.
Perimä vaikuttaa siihen, miten rusketut ja miten rusketus säilyy.
Auringonotto ei ole terveellistä. Auringon haitallisia säteitä vastaan kannattaa suojautua tehokkailla aurinkovoiteilla ja vaatetuksella.
Kun käyt suihkussa, ei kannata jynssätä itseään. Huuhtelu riittää yleensä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831599- 111487
Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä731415Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2341385Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2311301Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121110Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041059Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341040- 91981
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65973