Länsiylämaanterrieri ja allergia

Koiraa kaipaava

Miten on, soveltuuko länsiylämaanterrieri allergiaa potevalle ihmiselle? Onko kellään tuota rotua ja allergia? Vaikuttaako hilse miten pahasti? Kun on näitä vähemmän allergisoivia koiria. Tietysti riippuu myös ihmisestä. Erityisesti tämä valkoinen länsiylämaanterrieri.

Kiitos jo etukäteen niille, jotka vastaa. :>

10

7501

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viivi-westie

      Meillä on iki ihana westie, joka on kaksi vuotias.
      Meidän perheessä on kaksi atooppista ja kaksi psoriaasista
      sairatavaa ihmistä ja tyttö on kissoille allerginen ja minulla on astma. Mutta meillä ainakaan ei ole ollut mitäään ongelmia koiran takia.

    • Mahtava Westi!

      Hei. Mun lapsuudenkodissani on Westi, joka on nyt 10-vuotias. Minulla on keskivaikea astma sekä koira-allergia. Meidän pystykorvasta sain karvanlähtöaikaan tukkoisen nenän sekä kutiavat silmät. Westistä puolestaan sain näppylöitä käsiini. Muuten westi ei allergisoi.

      Westimme on tuonut niin paljon iloa elämäämme, että mieluummin olen kärsinyt vähän allergioista, kuin ollut ilman sitä. Muista, että kunnon lenkkeilykaveria et siitä saa, vaan westejä vedetään 10 metriä perässä.

      • Viivi-westie

        Ainakin meidän Viivi-westie on niin innokas lenkkikaveri, on ollut meidän mukana lapissa patikoimassa ja on "vallottanut" jo monta tunturia.
        Meidän koiran perusteella voisin sanoa, että väsymätön lenkkikaveri ja ollaahan me tavattu laavuilla muitakin westejä....


    • Länsiylämaan terrier

      Joten ONKO Länsiylämaan terrieri allergia koira?

    • fgjytkuyklikl

      Tiedän että trimmatut rodut on hieman parempia allergiselle mutta sitten on vieläkin parempi vaihtoehto terrierissä kuin westie niin cesky joka leikataan että pestään usein..näin hilsettä ei leijaile että pestään pois usein.

      mutta sekään ei auta jos kovin allerginen..mutta terriereistä sanoisin olevan paras vaihtoehto allergiselle. :)

      westie itsekin kärsii paljon ihottumista joten se saattaa hilseillä rutkasti ceskyllä ei ole tuota ongelmaa.

    • koiraystävä147

      Meillä koira-allergiaperheessä karkeakarvainen kettuterrieri eikä tule mitään oireita. Ja aiemmin kokemusta lapinkoirista joitten vuoksi meni nenät ihan tukkoon. Ja foxi on mainio lenkkikaveri :) Varmaan yksilöllistä tuo, miten mistäkin ja kenellä oireilee...

    • --

      Miehellä alkaa silmät vuotamaan ja tulee tukkoisuutta useista koirista, meillä itsellä kuitenki westie ja ei oireita.

      Kyllä meiän westipoika on mitä mainioin lenkkikaveri :)

    • wesselliii

      Hei, itse olen lapsesta asti kärsinyt pahasta allergiasta, niin kaikki pölyt kuin eläimet, kissat, koirat, hevoset, kaikki. Lapsena en psytynyt olla edes ulkona lähellä koiraa. Hiljalleen "siedätin" itseni, eli koko ajan lisäsin aikaa koirien kanssa, ensin ulkona, sitten sisällä ja lopulta olin jo yökylässä koiraihmisten luona. Tällä hetkellä tilanne on se, että minulla on 3 iki-ihanaa westietä, ensimmäisen ottamisesta on jo kulunut 11 vuotta. Eikä ole tullut ongemia. Mutta rotua en uskalla vaihtaa, jos olen vain siedättynyt westielle, en tiedä. Mutta koiran ottaminen on aina iso päätös. Vieraile westiekasvattajien/westienomistavien ihmisten luona ja seuraa tuleeko mitään oireita.

    • kasvattaja2

      Sellaista rotua kuin allergia-vapaa koira ei olekaan. Kyse on yksilöistä, toiset allergisoivat enemmän, toiset vähemmän, mutta ei ole rotua, joka allergisoisi vähemmän.

    • allergikko

      meillä on perheessä 2 vuotias kääpiösnautseri, kaksi koira allergista, samoin astma. Mitään oireita ei ole ollut, paitsi silloin kun oli toinen samanlainen koira hoidossa (tuplamäärä hilsettä)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe