Markku Waulakorpi

Possi

Tietääkö joku jotain tästä taiteilijasta? Hänen taulujaan myydään kovaan hintaan ainakin Tampereen seudulla.

36

9629

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taidetta tehnyt

      Jonkilainen selfmade man, joka pääsyt mahdollisesti vieläkin ainoana suomalaisena johonkin kuuluisaan ranskalaiseen taideseuraan.

      • SamiSalonen611

        Tunnen Markun Henk.koht. ja hän on maalannut tauluja oikea kätisenä ja halvauksen jälkeen opetteli vasuriksi maalaa paremmin vasurina. Et te tietämättömät ottakaa selvää ennenkuin kirjoitatte olettamuksia


    • Helposti vipuun

      Joo, olen kuullut, että tämä Waulakorpi ei olisi edes itse tehnyt kaikkia taulujaan. Sen puolesta puhuu myös se, että isoissa hesalaisissa huutokaupoissa ei myydä ollenkaan hänen taulujaan. Bukowskilla ja Hagelstamilla taidetaan nimittäin tietää, että ko. "taiteilija" on huijausta.

      • ...että...

        ...otetaan tällä palstalla esille kuka tahansa keskivertoa parempi taiteilija, niin heti alkaa kateellisten syytökset. Eipä todellakaan ihme ettei tällä palstalla oikeita tekijöitä olekaan, näin ollen oikeata keskusteluakaan taiteesta ei pääse syntymään.

        Huh huh tätä porukkaa!!


      • Eipä taida olla
        ...että... kirjoitti:

        ...otetaan tällä palstalla esille kuka tahansa keskivertoa parempi taiteilija, niin heti alkaa kateellisten syytökset. Eipä todellakaan ihme ettei tällä palstalla oikeita tekijöitä olekaan, näin ollen oikeata keskusteluakaan taiteesta ei pääse syntymään.

        Huh huh tätä porukkaa!!

        Ei kai voida puhua mistään keskivertoa paremmista taiteilijoista, jos tämä ko. taiteilija ei edes ole tehnyt omia töitään. Eikös se ole huiputtamista se? Joku on siis saattanut maksaa jopa useita tuhansia euroja vain muutamien satojen arvoisesta taulusta.


      • huiputusta
        Eipä taida olla kirjoitti:

        Ei kai voida puhua mistään keskivertoa paremmista taiteilijoista, jos tämä ko. taiteilija ei edes ole tehnyt omia töitään. Eikös se ole huiputtamista se? Joku on siis saattanut maksaa jopa useita tuhansia euroja vain muutamien satojen arvoisesta taulusta.

        että "Joku on siis saattanut maksaa jopa useita tuhansia euroja vain muutamien satojen arvoisesta taulusta."

        Se on vaalityötä!


      • Eipä taida olla kirjoitti:

        Ei kai voida puhua mistään keskivertoa paremmista taiteilijoista, jos tämä ko. taiteilija ei edes ole tehnyt omia töitään. Eikös se ole huiputtamista se? Joku on siis saattanut maksaa jopa useita tuhansia euroja vain muutamien satojen arvoisesta taulusta.

        Kuka siis maalaa hänen työnsä jos ei hän itse? Jos hänen töistään maksetaan maltaita, ostajahan kai pitää sitten niitä hintansa arvoisina? Kauneus kun on katsojan silmässä. Jos taulut ovat sinun mielestäsi satasien arvoisia, niin etkö sallisi toisen pitävän niitä arvokkaampina? Kyselen vain.

        Itse en todellakaan tiedä tästä taiteilijasta mitään, mutta huijaussyytökset kuulostavat aika rankoilta. Nimettömänähän voi heitellä mitä tahansa kenestä tahansa. Onko kyseessä jokin henkilökohtainen kauna???


      • ...kun...
        tinat kirjoitti:

        Kuka siis maalaa hänen työnsä jos ei hän itse? Jos hänen töistään maksetaan maltaita, ostajahan kai pitää sitten niitä hintansa arvoisina? Kauneus kun on katsojan silmässä. Jos taulut ovat sinun mielestäsi satasien arvoisia, niin etkö sallisi toisen pitävän niitä arvokkaampina? Kyselen vain.

        Itse en todellakaan tiedä tästä taiteilijasta mitään, mutta huijaussyytökset kuulostavat aika rankoilta. Nimettömänähän voi heitellä mitä tahansa kenestä tahansa. Onko kyseessä jokin henkilökohtainen kauna???

        ...kyseessä on tällä palstalla oleva käytäntö jossa palstan sheriffi on täysin ulkona, mikä on sopivaa ja asiallista julkaistavaa. Tällä palstallahan julkaistaan kaikki sensuroimatta, jopa lainvastaiset syytökset.

        Täytyy myös muistaa, että kohta on juhannus ja kaikki yksinäiset häiriköt, kokoontuvat netin ääreen häiriköimään.


      • pitkään seurannut
        ...kun... kirjoitti:

        ...kyseessä on tällä palstalla oleva käytäntö jossa palstan sheriffi on täysin ulkona, mikä on sopivaa ja asiallista julkaistavaa. Tällä palstallahan julkaistaan kaikki sensuroimatta, jopa lainvastaiset syytökset.

        Täytyy myös muistaa, että kohta on juhannus ja kaikki yksinäiset häiriköt, kokoontuvat netin ääreen häiriköimään.

        Ei tässä mitään palstan sheriffejä tarvita. Oikeita kylläkin.
        Todella hyvä että tämmöiset huijaukset saadaan kiinni. Olen kuullut ihan samaa tästä maalarista. Hesasta löytyy tauluja ja Tampereelta. Varokaa hei ihan tosissaan!!!


      • artti
        pitkään seurannut kirjoitti:

        Ei tässä mitään palstan sheriffejä tarvita. Oikeita kylläkin.
        Todella hyvä että tämmöiset huijaukset saadaan kiinni. Olen kuullut ihan samaa tästä maalarista. Hesasta löytyy tauluja ja Tampereelta. Varokaa hei ihan tosissaan!!!

        Haggelstamin hintaluokka 250 €, löytyi Googlel'ella.

        Ko. taiteilijasta ollut juttu suomalaisessa lehdessä.
        Ilmeisesti ne Ranskassa ymmärtää tuollaista taidetta, kun ovat ottaneet taideseuraansa.
        On ne ilmeisesti ainakin toritaiteen tasoa!
        Oikea hintaluokka lienee tuo huutokauppahinta.


      • aika halpa
        artti kirjoitti:

        Haggelstamin hintaluokka 250 €, löytyi Googlel'ella.

        Ko. taiteilijasta ollut juttu suomalaisessa lehdessä.
        Ilmeisesti ne Ranskassa ymmärtää tuollaista taidetta, kun ovat ottaneet taideseuraansa.
        On ne ilmeisesti ainakin toritaiteen tasoa!
        Oikea hintaluokka lienee tuo huutokauppahinta.

        Toivottavasti kaikki googlaisivat ennen ostopäätöksen tekemistä. Siinä sen näkee, kehyksen hinnalla myydään - jos edes aina silläkään.


      • Selvyyttä alalle
        aika halpa kirjoitti:

        Toivottavasti kaikki googlaisivat ennen ostopäätöksen tekemistä. Siinä sen näkee, kehyksen hinnalla myydään - jos edes aina silläkään.

        Tästä asiastahan on myös ihan mielenkiintoinen keskustelu tuolla etusivulla. Siis kuvataiteen alussa. Onpas mennyt monta vuotta tämän asian esille ottamiseen. Se on hyvä että on tämmöisiä palstoja, joissa voi avoimesti puhua myös näin vaikeista asioista. Saadaan selkeyttä taidekentälle varmasti. Hyvä, hyvä.


      • Raamit kaulaan
        Selvyyttä alalle kirjoitti:

        Tästä asiastahan on myös ihan mielenkiintoinen keskustelu tuolla etusivulla. Siis kuvataiteen alussa. Onpas mennyt monta vuotta tämän asian esille ottamiseen. Se on hyvä että on tämmöisiä palstoja, joissa voi avoimesti puhua myös näin vaikeista asioista. Saadaan selkeyttä taidekentälle varmasti. Hyvä, hyvä.

        Onkin kehittynyt paljon keskustelua aiheesta. Jotkut näyttävät tuntevan taupauksen aika hyvin. Ehkä tämäkin taidehuijaus aikanaan saadaan selville.


      • politi
        Raamit kaulaan kirjoitti:

        Onkin kehittynyt paljon keskustelua aiheesta. Jotkut näyttävät tuntevan taupauksen aika hyvin. Ehkä tämäkin taidehuijaus aikanaan saadaan selville.

        huijauksen tutkiminen polisin asia kuulopuheet ovat akkojen kotkotusta


      • sinoberius

        Olet todennäköisesti joku Waulakorvelle kateellinen syyttelijä, joka ei itse ole onnistunut taiteen rintamalla. Waulakorpi osaa maalata, ja todella hyvin. On maalannut tauluja jo vuosikymmeniä. Ja niitä on ollut myynnissä arvostetuissa taideliikkeissä.


      • sinooperiman
        sinoberius kirjoitti:

        Olet todennäköisesti joku Waulakorvelle kateellinen syyttelijä, joka ei itse ole onnistunut taiteen rintamalla. Waulakorpi osaa maalata, ja todella hyvin. On maalannut tauluja jo vuosikymmeniä. Ja niitä on ollut myynnissä arvostetuissa taideliikkeissä.

        Jaaha päätit sitten kokeilla ;) No, aloita nyt sitten puhtaalta pöydältä.


    • tili tuli

      Hei ei sinne ranskalaiseen matrikkeliin päästä jos ei ole ollut näyttelyitä suomessa ja ulkomailla sekä huutokauppa noterauksia.galleristit ja huutokauppiaat ilmoittavat näistä mailman matrikkeliin eikä taidekauppiaat. tutkikaa ennen kuin hutkitte waulakorpi on maalanut kalliossa sekä viimeksi annankadulla liikehuoneessa josta ohikulkijat ja viranomaiset näkivät taiteilijan työskentelevän taiteen parissa taisi nauttia siitä esitymisestä kun on värikäs persoona.

      • paljon tietoa

        On hän jotain maalannut ja pitänyt liikehuoneistoakin, mutta muuten olet väärässä. Käänny jonkun ammattikauppiaan puoleen ja kysy hintanoteerauksista yms. Huomaat sitten. Voit vaikka viedä hänen taulunsa Hagelstamille ja kokeilla...


      • tili tuli
        paljon tietoa kirjoitti:

        On hän jotain maalannut ja pitänyt liikehuoneistoakin, mutta muuten olet väärässä. Käänny jonkun ammattikauppiaan puoleen ja kysy hintanoteerauksista yms. Huomaat sitten. Voit vaikka viedä hänen taulunsa Hagelstamille ja kokeilla...

        hei minä ostan taulun kotiin seinälle ja ihailen teosta enkä tekijää jos minä pidän siitä maalauksesta olen tyytyväinen ostokseeni.en ymmärrä että hagelstam päättää onko se minulle sopiva,taidekauppa ja huutokaupat ovat eri asia vanhaa taidetta ei tule enää lisää kun taitelija poistuu keskuudestamme niin hänen töitä on helpompi arvioda .ehkä huutokaupat eivät ota myyntiin tämän päivän taidemaalareitten töitä sitä varten on taide galleriat jotka myyvät heidän maalauksia.sille ei voi mitään jos joku kauppias ei halua myydä tämän päivän taiteilijan maalauksia onneksi on vapaa maa tämäkin suhteen jos sinulla waulakorven maalaus laita se huutuonettiin myyntiin terv tilituli


      • 00700
        tili tuli kirjoitti:

        hei minä ostan taulun kotiin seinälle ja ihailen teosta enkä tekijää jos minä pidän siitä maalauksesta olen tyytyväinen ostokseeni.en ymmärrä että hagelstam päättää onko se minulle sopiva,taidekauppa ja huutokaupat ovat eri asia vanhaa taidetta ei tule enää lisää kun taitelija poistuu keskuudestamme niin hänen töitä on helpompi arvioda .ehkä huutokaupat eivät ota myyntiin tämän päivän taidemaalareitten töitä sitä varten on taide galleriat jotka myyvät heidän maalauksia.sille ei voi mitään jos joku kauppias ei halua myydä tämän päivän taiteilijan maalauksia onneksi on vapaa maa tämäkin suhteen jos sinulla waulakorven maalaus laita se huutuonettiin myyntiin terv tilituli

        Huutonetissä ei muuten saa edes kehysten hinnalla, joten siinä ainakin yksi barometri jos ei muuten helpota.


      • poltomerkki
        paljon tietoa kirjoitti:

        On hän jotain maalannut ja pitänyt liikehuoneistoakin, mutta muuten olet väärässä. Käänny jonkun ammattikauppiaan puoleen ja kysy hintanoteerauksista yms. Huomaat sitten. Voit vaikka viedä hänen taulunsa Hagelstamille ja kokeilla...

        mitä tehdä jos tyykkää waulakorven maalauksista.ihmettelen sitä neuvon antaja kaartia joka ei suvaitse niitä jolla on hänen teoksia


      • Helposti vipuun
        poltomerkki kirjoitti:

        mitä tehdä jos tyykkää waulakorven maalauksista.ihmettelen sitä neuvon antaja kaartia joka ei suvaitse niitä jolla on hänen teoksia

        En tiedä mitä pitää tehdä. Palstalla on kuitenkin sen verran lukijoita, että saattaa tämä tapaus vielä selvitäkin. Suomi 24 palstalla voi onneksi sanoa tietoja aoka suoraankin.


      • jos on
        poltomerkki kirjoitti:

        mitä tehdä jos tyykkää waulakorven maalauksista.ihmettelen sitä neuvon antaja kaartia joka ei suvaitse niitä jolla on hänen teoksia

        Ei tässä suvaitsemisesta ole kyse! Itsekin voisin ostaa kauniin taideteoksen, jolla ei virallisesti olisi mitään arvoa, jos vain pitäisin siitä. Se on kuitenkin väärin, JOS myydään teoksia, jotka eivät ole sen henkilön maalaamia, kuin väitetään. Entistä törkeämmäksi homma menee, jos taidekaupan myyjä tietää, että kyse on jonkun toisen maalaamista töistä ja sen, että töistä ei jälleenmyytäessä saa kuin 10 % alkuperäisestä hinnasta. Se on kuluttajan harhaan johtamista.


      • Raamit kaulaan 4
        jos on kirjoitti:

        Ei tässä suvaitsemisesta ole kyse! Itsekin voisin ostaa kauniin taideteoksen, jolla ei virallisesti olisi mitään arvoa, jos vain pitäisin siitä. Se on kuitenkin väärin, JOS myydään teoksia, jotka eivät ole sen henkilön maalaamia, kuin väitetään. Entistä törkeämmäksi homma menee, jos taidekaupan myyjä tietää, että kyse on jonkun toisen maalaamista töistä ja sen, että töistä ei jälleenmyytäessä saa kuin 10 % alkuperäisestä hinnasta. Se on kuluttajan harhaan johtamista.

        Kyllä, tässä on kyse vain harhaanjohtamisesta. Waulakorven tauluilla ei ole mitään JÄLLEENMYYNTIARVOA. Jos joku väittää toista, ilmoittakoon tällä palstalle taulukaupan nimen, jossa hänen maalauksestaan maksetaan jotain. Nimi ja osoite vaan esille.
        -Kauppiaat tietävät - siis ne jotka hänen töitään myyvätkin. Eivät kuitenkaan ota enää vaihdossa.
        Mistähän syystä isoissa huutokaupoissa ei myydä tämän taiteilijan töitä? Juuri siitä, että niissä on jotain epäselvää.


      • millä
        Raamit kaulaan 4 kirjoitti:

        Kyllä, tässä on kyse vain harhaanjohtamisesta. Waulakorven tauluilla ei ole mitään JÄLLEENMYYNTIARVOA. Jos joku väittää toista, ilmoittakoon tällä palstalle taulukaupan nimen, jossa hänen maalauksestaan maksetaan jotain. Nimi ja osoite vaan esille.
        -Kauppiaat tietävät - siis ne jotka hänen töitään myyvätkin. Eivät kuitenkaan ota enää vaihdossa.
        Mistähän syystä isoissa huutokaupoissa ei myydä tämän taiteilijan töitä? Juuri siitä, että niissä on jotain epäselvää.

        myyt waulakorven maalauksen tai onko hevosmiehen juttuja.isot huutokaupat myyvät vanhojen mestareiden teoksia ja valitsevat itse ne työt jotka sinne kelpaa,jos suomen kaikki taiteilijat jotka kynnelle kykenee myisivät kaikki taulunsa huutokaupassa siitä ei tulisi mitään mahoton yhtälö,jos olet myymässä waulakorven maalausta on olemassa huuto.net siellä selviää päivän hinta kysynnän mukaan helppoa eikö totta


      • kyllä taitaa olla
        jos on kirjoitti:

        Ei tässä suvaitsemisesta ole kyse! Itsekin voisin ostaa kauniin taideteoksen, jolla ei virallisesti olisi mitään arvoa, jos vain pitäisin siitä. Se on kuitenkin väärin, JOS myydään teoksia, jotka eivät ole sen henkilön maalaamia, kuin väitetään. Entistä törkeämmäksi homma menee, jos taidekaupan myyjä tietää, että kyse on jonkun toisen maalaamista töistä ja sen, että töistä ei jälleenmyytäessä saa kuin 10 % alkuperäisestä hinnasta. Se on kuluttajan harhaan johtamista.

        Osuit naulan kantaan. Tässä taitaa olla juuri kuluttajan harhaan johtamisesta. Tuttavani oli ostanut taulun yli 20000 mk:lla ja nyt ei kelpaa huutokauppaan eikä mihinkään. Joku puhuu huutonetistä. Joo siellä voi saada muutaman kympin. Katsokaa itse jos sitäkään. Eikö tunnukin oudolta, kun näitä Wauloja myydään edelleen joissakin paikoissa?


    • päivän hinta

      suomen taidearviointi pori sieltä päivän hinta

    • Waulakorpi

      SÄÄLIÄ SAA ILMAISEKSI - KATEUS ON ANSAITTAVA!

      Markku Vaulakorpi
      Käpyläntie 1 J 162
      HELSINKI 61
      GSM 0449343915

    • R.Kainulainen

      Olen tuntenut Waulakorven yli kolmekymmentä vuotta enkä ole kuullut tai edes epäillyt,että Waulakorpi ei itse olisi maalannut taulujaan.Aika kova väite,pitäisi olla jotain näyttöä asiasta jos tuollaisia asioita väitää.Ei muuta kun näytöt pöytään.Menen huomenna tapaamaan Waulakorpea ja otan asian esille.Tällä hetkellä Waulakorpi ei juuri maalaa koska on rullatuoli potilas halvauksen johdosta.Harjoitelee vasemalla kädellä akvarelli töitä.

      • laidastalaitaan

        On sentään yksi asiallinenkin viesti ! Minäkin olen tuntenut Markku VAULAKORVEN jo niiltä ajoilta kun hän maalasi Kustaankadulla piippu suussa mäntyjä ja sanoi, että näitä tulee niin kauan kunnes homma osataan. Seurasin useita vuosia hyvin läheltä hänen työskentelyään. Nimikin ehti vaihtua WAULAKORVEKSI. Rohkenin jopa ostaa taulun silloin tällöin. Minun seinilleni ne sopivat mainiosti.
        Siihen aikaan tapasin Helsingissä yhden taidekaupan jolla oli Markun tuotantoa. Kun kyselin hintaa, niin vastaus oli että ei ole myynnissä. Ketähän tässä kusetetaan?
        Raimo Rämö


      • kauppias kalle
        laidastalaitaan kirjoitti:

        On sentään yksi asiallinenkin viesti ! Minäkin olen tuntenut Markku VAULAKORVEN jo niiltä ajoilta kun hän maalasi Kustaankadulla piippu suussa mäntyjä ja sanoi, että näitä tulee niin kauan kunnes homma osataan. Seurasin useita vuosia hyvin läheltä hänen työskentelyään. Nimikin ehti vaihtua WAULAKORVEKSI. Rohkenin jopa ostaa taulun silloin tällöin. Minun seinilleni ne sopivat mainiosti.
        Siihen aikaan tapasin Helsingissä yhden taidekaupan jolla oli Markun tuotantoa. Kun kyselin hintaa, niin vastaus oli että ei ole myynnissä. Ketähän tässä kusetetaan?
        Raimo Rämö

        mulla olis hänen yksi hieno taulu myynnissä ota yhteyttä jos kiinnostaa


    • Laitatko..

      yhteystietoi tänne?

    • Latekettu

      Mulla on kanssa myynnissä 1 Waulakorven maalaus vuodelta -83

      • Lapakettu

        Kyseessä on öljyvärimaalaus, jossa on järvimaisema Hirvensalmelta. Mitat 108x105


    • Ohhoh!

      Täällähän syytellään avoimesti taiteilijoita väärennöksien tehtailemisista!

    • Anonyymi

      Lähes 10 vuotta kestäneen tauon jälkeen ja Waulakorven kuoleman jälkeen: eipä pahemmin löydy kyseisestä taiteilijasta tai "taiteilijasta" mitään tietoja netistä. Se hieno ranskalainen matrikkelijuttukin mainitaan vain tyyliin tässäkin keskustelussa mainitun kirjan mainoksessa - ja Vaulakorven veljen suulla kuolemasta kertovassa pikku-uutisessa.

      Jokin taulu sentään on näköjään jossain vaiheessa käynyt Hagelstamilla kääntymässä:
      282. Markku Waulakorpi*
      Jokisuisto
      öljy, sign., 69x59
      Huutokauppa päättyi

      Vasarahinta 200 €
      Lähtöhinta 200 €

      https://www.hagelstam.fi/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/2/8/282_2_2.jpg

      Aika kamala, jos itse sanon. Näyttää juuri sellaiselta Kiinasta tuodulta puoliksi painetulta tusinatoritaiteelta. Hienot kehykset kyllä, mutta niin kai on ajateltu ihmisten huomion kiinnittyvän pois itse maalatun pinnan kitschistä.

      Ja toinen, vähän vähemmän kamala mutta paljon halvempi (nimetön, räikeä merimaisema, kolmellakympillä olisi saanut):
      256. Markku Waulakorpi*
      öljy, sign., 64x80
      Huutokauppa päättyi 28.02.2017

      Vasarahinta 30 €
      Lähtöhinta 150 €
      https://www.hagelstam.fi/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/2/5/256_2_16.jpg

      Joo-o. Semmoisia "taideteoksia" siellä ranskalaisessa katalogissa sitten.
      Tuossa olisi englanniksi ohjeet, miten itse tehdä tuollaisia "taideteoksia":
      https://www.misskopykat.com/2012/02/make-painting-from-print.html

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9373
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2770
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      155
      2529
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1776
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1578
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      8
      1366
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe