metsäenergia

ponsseri

Onko risuhomma vielä voimissaan.

8

4040

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elää

      Joo,täällä risuja niputetaan kahessa vuorossa ponssella mikä keritään.

    • kiirus

      ajella, kun kannonnostaja painaa päälle.
      Kuivaa on ja pölisee.

      • olis tarjolla

        Mutta mitä niistä maksetaan, etten tarjoa ihan paskaa hintaa, kun siitä lähtee että pitäisi olla oma tarjous, millä ajaa?


      • omaan piikkiin
        olis tarjolla kirjoitti:

        Mutta mitä niistä maksetaan, etten tarjoa ihan paskaa hintaa, kun siitä lähtee että pitäisi olla oma tarjous, millä ajaa?

        ajoin. En antanut yhtiölle 120€ 3-400 m3 hakkuutähdettä hakkuun yhteydessä.
        Nyt odotellaan valmiista kasasta tarjouksia.

        Havun ajo on sinänsä ihan hyvää hommaa, kun maasto on sopivaa.


      • Heebo
        omaan piikkiin kirjoitti:

        ajoin. En antanut yhtiölle 120€ 3-400 m3 hakkuutähdettä hakkuun yhteydessä.
        Nyt odotellaan valmiista kasasta tarjouksia.

        Havun ajo on sinänsä ihan hyvää hommaa, kun maasto on sopivaa.

        Jou saat todennäköisesti risuistasi 0-5€/i-m3 riippuen siitä millä alueella Suomessa toimit, mikä on risun määrä ja oletko osannut ajaa risut tienvarteen ilman epäpuhtauksia (maa, juurakot, kivet, rauta...). Markkinat eri kolkissa tätä valtavaa Suomen maata ovat täysin erilaiset, toisaalla risua on tarjolla ylimäärin ja toisaalla siitä kilpaillaan jo rahalla. Sinulle on tarjottu ilmeisesti 120€/ha ja se olisi merkinnyt noin 1-2€/i-m3. Valitsit kuitenkin vaihtoehdon jossa ajat tai ajatat itse havut. Havu mekun hinta lienee 2-3,5€/i-m3 riippuen lähinnä ajomatkasta ja alueellisesta ajokoneiden kilpailu/työtilanteesta. Mikäli olet ajanut havut kuivan jakson aikana ja olet peittänyt kasan, voit odottaa hintojen nousua ensi kevät talvelle, paras hinta todennäköisesti kelirikonaikana, kun metsäautoteille yms ei pääse ja kysyntää vielä olisi. Mikäli olet ajanut sateella havut tai paperia ei edes kasan päällä ole, hankkiudu pian risuista eroon ja toivo, ettei kasassa ole epäpuhtaksia! Hyvin ajetuista risuista kilpaillulla alueella jäät ehkä voitolle (verrattuna 120€ha tarjoukseen), mutta huonolla tuurilla sulta jää 120€/ha saamatta ja olet vielä ajokonemiehelle maksumiehenä....en tosiaan tiedä kuinka olet havusi hoitanut tai missä toimit, mutta heitin ajatuksia ilmoille...se kait keskustelupalstan ajatus onkin.


      • firmaa edustat
        Heebo kirjoitti:

        Jou saat todennäköisesti risuistasi 0-5€/i-m3 riippuen siitä millä alueella Suomessa toimit, mikä on risun määrä ja oletko osannut ajaa risut tienvarteen ilman epäpuhtauksia (maa, juurakot, kivet, rauta...). Markkinat eri kolkissa tätä valtavaa Suomen maata ovat täysin erilaiset, toisaalla risua on tarjolla ylimäärin ja toisaalla siitä kilpaillaan jo rahalla. Sinulle on tarjottu ilmeisesti 120€/ha ja se olisi merkinnyt noin 1-2€/i-m3. Valitsit kuitenkin vaihtoehdon jossa ajat tai ajatat itse havut. Havu mekun hinta lienee 2-3,5€/i-m3 riippuen lähinnä ajomatkasta ja alueellisesta ajokoneiden kilpailu/työtilanteesta. Mikäli olet ajanut havut kuivan jakson aikana ja olet peittänyt kasan, voit odottaa hintojen nousua ensi kevät talvelle, paras hinta todennäköisesti kelirikonaikana, kun metsäautoteille yms ei pääse ja kysyntää vielä olisi. Mikäli olet ajanut sateella havut tai paperia ei edes kasan päällä ole, hankkiudu pian risuista eroon ja toivo, ettei kasassa ole epäpuhtaksia! Hyvin ajetuista risuista kilpaillulla alueella jäät ehkä voitolle (verrattuna 120€ha tarjoukseen), mutta huonolla tuurilla sulta jää 120€/ha saamatta ja olet vielä ajokonemiehelle maksumiehenä....en tosiaan tiedä kuinka olet havusi hoitanut tai missä toimit, mutta heitin ajatuksia ilmoille...se kait keskustelupalstan ajatus onkin.

        väitätkö, ettei hehtaarilta kerry päätehakkuussa risuja kuin 60-120 i-m3..jos noin vähän, eihän niitä kannata lähtee kenenkään haravoimaan talteen


    • Nimetön

      Kyllä, kyllä. Energy hommat hyviä hommia!!!...ja
      hermot lepää...

    • on tääl

      niin paljon ku jaksaa niellä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      124
      1207
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1048
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      884
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      112
      818
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      270
      744
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      685
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      667
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      41
      594
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      579
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      545
    Aihe