Onko risuhomma vielä voimissaan.
metsäenergia
8
3755
Vastaukset
- elää
Joo,täällä risuja niputetaan kahessa vuorossa ponssella mikä keritään.
- kiirus
ajella, kun kannonnostaja painaa päälle.
Kuivaa on ja pölisee.- olis tarjolla
Mutta mitä niistä maksetaan, etten tarjoa ihan paskaa hintaa, kun siitä lähtee että pitäisi olla oma tarjous, millä ajaa?
- omaan piikkiin
olis tarjolla kirjoitti:
Mutta mitä niistä maksetaan, etten tarjoa ihan paskaa hintaa, kun siitä lähtee että pitäisi olla oma tarjous, millä ajaa?
ajoin. En antanut yhtiölle 120€ 3-400 m3 hakkuutähdettä hakkuun yhteydessä.
Nyt odotellaan valmiista kasasta tarjouksia.
Havun ajo on sinänsä ihan hyvää hommaa, kun maasto on sopivaa. - Heebo
omaan piikkiin kirjoitti:
ajoin. En antanut yhtiölle 120€ 3-400 m3 hakkuutähdettä hakkuun yhteydessä.
Nyt odotellaan valmiista kasasta tarjouksia.
Havun ajo on sinänsä ihan hyvää hommaa, kun maasto on sopivaa.Jou saat todennäköisesti risuistasi 0-5€/i-m3 riippuen siitä millä alueella Suomessa toimit, mikä on risun määrä ja oletko osannut ajaa risut tienvarteen ilman epäpuhtauksia (maa, juurakot, kivet, rauta...). Markkinat eri kolkissa tätä valtavaa Suomen maata ovat täysin erilaiset, toisaalla risua on tarjolla ylimäärin ja toisaalla siitä kilpaillaan jo rahalla. Sinulle on tarjottu ilmeisesti 120€/ha ja se olisi merkinnyt noin 1-2€/i-m3. Valitsit kuitenkin vaihtoehdon jossa ajat tai ajatat itse havut. Havu mekun hinta lienee 2-3,5€/i-m3 riippuen lähinnä ajomatkasta ja alueellisesta ajokoneiden kilpailu/työtilanteesta. Mikäli olet ajanut havut kuivan jakson aikana ja olet peittänyt kasan, voit odottaa hintojen nousua ensi kevät talvelle, paras hinta todennäköisesti kelirikonaikana, kun metsäautoteille yms ei pääse ja kysyntää vielä olisi. Mikäli olet ajanut sateella havut tai paperia ei edes kasan päällä ole, hankkiudu pian risuista eroon ja toivo, ettei kasassa ole epäpuhtaksia! Hyvin ajetuista risuista kilpaillulla alueella jäät ehkä voitolle (verrattuna 120€ha tarjoukseen), mutta huonolla tuurilla sulta jää 120€/ha saamatta ja olet vielä ajokonemiehelle maksumiehenä....en tosiaan tiedä kuinka olet havusi hoitanut tai missä toimit, mutta heitin ajatuksia ilmoille...se kait keskustelupalstan ajatus onkin.
- firmaa edustat
Heebo kirjoitti:
Jou saat todennäköisesti risuistasi 0-5€/i-m3 riippuen siitä millä alueella Suomessa toimit, mikä on risun määrä ja oletko osannut ajaa risut tienvarteen ilman epäpuhtauksia (maa, juurakot, kivet, rauta...). Markkinat eri kolkissa tätä valtavaa Suomen maata ovat täysin erilaiset, toisaalla risua on tarjolla ylimäärin ja toisaalla siitä kilpaillaan jo rahalla. Sinulle on tarjottu ilmeisesti 120€/ha ja se olisi merkinnyt noin 1-2€/i-m3. Valitsit kuitenkin vaihtoehdon jossa ajat tai ajatat itse havut. Havu mekun hinta lienee 2-3,5€/i-m3 riippuen lähinnä ajomatkasta ja alueellisesta ajokoneiden kilpailu/työtilanteesta. Mikäli olet ajanut havut kuivan jakson aikana ja olet peittänyt kasan, voit odottaa hintojen nousua ensi kevät talvelle, paras hinta todennäköisesti kelirikonaikana, kun metsäautoteille yms ei pääse ja kysyntää vielä olisi. Mikäli olet ajanut sateella havut tai paperia ei edes kasan päällä ole, hankkiudu pian risuista eroon ja toivo, ettei kasassa ole epäpuhtaksia! Hyvin ajetuista risuista kilpaillulla alueella jäät ehkä voitolle (verrattuna 120€ha tarjoukseen), mutta huonolla tuurilla sulta jää 120€/ha saamatta ja olet vielä ajokonemiehelle maksumiehenä....en tosiaan tiedä kuinka olet havusi hoitanut tai missä toimit, mutta heitin ajatuksia ilmoille...se kait keskustelupalstan ajatus onkin.
väitätkö, ettei hehtaarilta kerry päätehakkuussa risuja kuin 60-120 i-m3..jos noin vähän, eihän niitä kannata lähtee kenenkään haravoimaan talteen
- Nimetön
Kyllä, kyllä. Energy hommat hyviä hommia!!!...ja
hermot lepää... - on tääl
niin paljon ku jaksaa niellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta344571Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203175Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692311Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui492182- 1632039
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171643
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601641Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1111611M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151269