kannata hankkia/pitää soneran liittymää. Perusteluiksi riittävät tämä keskusteluosio!
Ettekö te hyssykät jo usko?!
11
967
Vastaukset
- ei kiinnosta noi kusenpoltt...
tuotokset ollenkaan.
- Entinen elisan kännyasiakas
nyt on olu 3v tuo soneran liittymä. Kohta 2v kytky... eli siis pian maksettu.
Jos jotain... Nii soneralla on ainakin tuo asiakkaan palvelu tuolla verkossa himpun selvempää ku elisalla....
Joskus aiemmin jo olen kironnut, että elisan saldoa saa ventata vajaan viikon... en tiedä miten on nyt pakettien kanssa.... mutta jos liittymän kulutusta seuraa nii ei kiva jos tiedä paljon on piikkiä... tämä ongelma oli jo reilu 10v sitten.
Sitten vielä asiakaspalvelun ihminen vinoilee ja mainitsee, että seuraa liittymän saldoa liian paljon....
Lisäksi soneralla on tuo viikosaldo, eli saldo piippaan tekstiviestinä joka viikko...
Sitten laskutus. Sillon ku olin elisan kännyasiakas, niin kyllä se toimi... Se oli hyvää, että viite oli aina sama.
Nykyisin soneralla ja elisallakin voi maksaa laskun netissä suoraan.... realiaikaisesti, mutta jos on ilman nettiä niin ei kiva jos laskut on aina myöhässä ja on eri viitteet...niitä ei sitten saa verkkopankin maksuluetteloon tai kopioitua edellisen kuun tiliotteesta.
Soneran nettisivu on suht selvä. Soneran omilla sivuilla on omat sähköpostit ja siellä voi laittaa viestiä....
Ainoa mitä oikeesti ihmettelen on tuo puhelun avausmaksu ilman puhepakettia ja sitten jos paketit kusee... lisäksi tekstiviestipaketeissa voisi olla lisää valinnanvaraa tai niiden kokoja pitäs fiksata... 50, 150, ymss... pienin paketti vois oikeesti olla vaikka 100 ja sen hinta vois olla vaikka 3e, ja sit vaikka sadan erolla ...
kaikkia operaattoreita arvostelen kytkyissä siitä, että tiedonsiirto pitää ostaa erikseen... sitä voisi laitta noihin pakettien hintoihin.
Soneralla se 20 MB on pieni... viidellä eurolla pitäs saada kyllä ainakin 25 tai 30 mb.- muita liittymiä
enkä koskaan tule hankkimaan muuta liittymää.
Minulla ei ole koskaan ollut NOKIAN puhelinta mutta NOKIAN kumisaappaat kylläkin ja auotossani oli 70 luvulla NOKIAN renkaat joilla ei tehnyt mitään.
Minä en ole koskaan käynyt Nokialla.
Minä en koskaan soita mihinkään, eikä minulle koskaan soita kukaan.
Minulla on vielä tallessa puhelimeni alkuperäinen pakkauskin, kohta kaksikymmentävuotta olen sitä piironginlaatikossa säilyttänyt.
Minä en koskaan tule vaihtamaan puhelintani uuteen.
Minä en ole koskaan ladannut puhelintani koska minulla ei ole koskaan ollut laturia. - NoReply ?
muita liittymiä kirjoitti:
enkä koskaan tule hankkimaan muuta liittymää.
Minulla ei ole koskaan ollut NOKIAN puhelinta mutta NOKIAN kumisaappaat kylläkin ja auotossani oli 70 luvulla NOKIAN renkaat joilla ei tehnyt mitään.
Minä en ole koskaan käynyt Nokialla.
Minä en koskaan soita mihinkään, eikä minulle koskaan soita kukaan.
Minulla on vielä tallessa puhelimeni alkuperäinen pakkauskin, kohta kaksikymmentävuotta olen sitä piironginlaatikossa säilyttänyt.
Minä en koskaan tule vaihtamaan puhelintani uuteen.
Minä en ole koskaan ladannut puhelintani koska minulla ei ole koskaan ollut laturia.oli hauska satu ;) Kiitos kovasti sinulle...
Mitä aiheeseen tulee,niin minä olen kohta kymmenen vuotta ollut Soneran tyytyväinen asiakas.Uskon että vaikeuksia tulee tästä jatkuvasta operaattorin vaihtamisesta,tokihan siinä laskut menee sekaisin,kun on vuoden aikana neljänkin operaattorin asiakkaana...
Älkää hötkyilkö,take it easy... - lyhyt laskuoppi
Sinä osaat varmaan sitten kertoa, mistä Soneran omilta sivuilta löydän mm. reklamaatioon sähköpostiosoitteen?
En tarkoita nyt sitä palautelomaketta, vaan osoitetta mihin voisi kirjoittaa sähköpostin liitteineen.
Kysyin puolisen vuotta sitten jo Soneralta (kiersi koko talon laskutuksesta - reklamaatioon) mm. noista aloitusmaksuista ja muista laskutusperusteista, että kun en saanut niitä stemmaamaan laskutettuihin riveihin erittelyssä.
Kukaan siellä ei loppujen lopuksi tiennyt.
nyt olen laskenut taas, enkä vieläkään ymmärrä miten tuo puhelulaskutus niillä toimii.
Olen tottunut tarkistamaan laskuni, ja vähän vertailemaan, mutta se on helkutin vaikeaa kun ei ymmärrä laskutusta.
Esim. kun puhelun verolliset hinnat on 0,099 e/ alkava minuutti ja aloitusmaksu 0,049.
Verottomana vastaavat 0,017 ja 0,008.
niin erittelyssä viiden sekunnin - minuutin hinnaksi on kertynyt 1,049 e.
Miten saan tämän näillä laskutusehdoilla stemmaamaan.
osaako täällä viisaat laskea.?
Sonerallakaan ei tiedetty. - kehiin
lyhyt laskuoppi kirjoitti:
Sinä osaat varmaan sitten kertoa, mistä Soneran omilta sivuilta löydän mm. reklamaatioon sähköpostiosoitteen?
En tarkoita nyt sitä palautelomaketta, vaan osoitetta mihin voisi kirjoittaa sähköpostin liitteineen.
Kysyin puolisen vuotta sitten jo Soneralta (kiersi koko talon laskutuksesta - reklamaatioon) mm. noista aloitusmaksuista ja muista laskutusperusteista, että kun en saanut niitä stemmaamaan laskutettuihin riveihin erittelyssä.
Kukaan siellä ei loppujen lopuksi tiennyt.
nyt olen laskenut taas, enkä vieläkään ymmärrä miten tuo puhelulaskutus niillä toimii.
Olen tottunut tarkistamaan laskuni, ja vähän vertailemaan, mutta se on helkutin vaikeaa kun ei ymmärrä laskutusta.
Esim. kun puhelun verolliset hinnat on 0,099 e/ alkava minuutti ja aloitusmaksu 0,049.
Verottomana vastaavat 0,017 ja 0,008.
niin erittelyssä viiden sekunnin - minuutin hinnaksi on kertynyt 1,049 e.
Miten saan tämän näillä laskutusehdoilla stemmaamaan.
osaako täällä viisaat laskea.?
Sonerallakaan ei tiedetty.Oisko alkavan minuutin hinta pyöristetty tarkalleen euroon? 1,00 0,049 = 1,049.
Mahdollisesti laskutusjärjestelmän omituisuuksia, joista rivimyyjät/asiakaspalvelijat ei ton kokosessa konsernissa tiedä pätkän vertaa. - lyhyt laskuoppi
kehiin kirjoitti:
Oisko alkavan minuutin hinta pyöristetty tarkalleen euroon? 1,00 0,049 = 1,049.
Mahdollisesti laskutusjärjestelmän omituisuuksia, joista rivimyyjät/asiakaspalvelijat ei ton kokosessa konsernissa tiedä pätkän vertaa.Tuokin on mahdollista, mutta se on sitten väärin, koska laskuerittelyssä puheluiden hinnat sanotaan olevan ilman Alvia. (siis pitäisi olla tuo 0,017 e/alkava puhelu)
puheluiden hinnoille alvi on lisätty laskuerittelyyn.
tuolla menettelyllä siis alvi on laskutettu kahteen kertaan. - lyhyt laskuoppi
kehiin kirjoitti:
Oisko alkavan minuutin hinta pyöristetty tarkalleen euroon? 1,00 0,049 = 1,049.
Mahdollisesti laskutusjärjestelmän omituisuuksia, joista rivimyyjät/asiakaspalvelijat ei ton kokosessa konsernissa tiedä pätkän vertaa.lisäksi pyöristää ei saa jokaista puhelun hintaa erikseen, vaan puheluiden loppusumma.
se on sama jos kauppakuitissakin jokainen tuote oltais pyöristetty. näinhän ei ole vaan laskun loppusumma pyöristetään.
kirjoitin palauteosioon, että haluan s.postiosoitteen, minne voin reklamaation tehdä.
reklamaation siksi, koska viimeksikin sanottiin että pitää ottaa sinne yhteyttä, koska niillä on ainoastaan pääsy laskutustietojen erittelyihin. omituista sekin, että laskutuksessa ei päästä laskuerittelyitä näkemään. - ei halpaa
no soneraha on yksinkertaisesti suomen kallein operaattori, maksat ~13 senttiä sekunnin puhelusta mikä ei mielestäni ole kovinkaan edullista, elisa hieman edullisempi mutta silti seuraavaksi kallein, paras vaihtoehto omasta mielestäni on saunalahti jos katsoo kokonaisuutena, dna olisi muuten hyvä mutta aika suppea 3G verkko ja ei laske asiakkaita irti määräaikaisuuksista
- Supportin sepa
ei halpaa kirjoitti:
no soneraha on yksinkertaisesti suomen kallein operaattori, maksat ~13 senttiä sekunnin puhelusta mikä ei mielestäni ole kovinkaan edullista, elisa hieman edullisempi mutta silti seuraavaksi kallein, paras vaihtoehto omasta mielestäni on saunalahti jos katsoo kokonaisuutena, dna olisi muuten hyvä mutta aika suppea 3G verkko ja ei laske asiakkaita irti määräaikaisuuksista
Eikö ihmiset tajuu, että määräaikaisuudet on määrätty tietylle ajalle, ei tarvikkaa laskea ketää... jos teet jonku euron sunnuntain, ja se maksaa sen että oot lusimassa vuoden, nii se on selvä juttu... jos teet määräaikasen puhelimen kytkyn, nii se on sitten se 12 tai 24 kk..
Pitää oppia, että asiat sitoo molemmin puolin.
Operaattorit ainakin on luvanneet, että sopimusaikana ei hinta nouse...
Ei ymmärtä vapaa matkustajaa.... - on joo
Supportin sepa kirjoitti:
Eikö ihmiset tajuu, että määräaikaisuudet on määrätty tietylle ajalle, ei tarvikkaa laskea ketää... jos teet jonku euron sunnuntain, ja se maksaa sen että oot lusimassa vuoden, nii se on selvä juttu... jos teet määräaikasen puhelimen kytkyn, nii se on sitten se 12 tai 24 kk..
Pitää oppia, että asiat sitoo molemmin puolin.
Operaattorit ainakin on luvanneet, että sopimusaikana ei hinta nouse...
Ei ymmärtä vapaa matkustajaa....ja me hölmöt uskottu! Vaan eipä ne ole lupauksiaan pitäneet. Kyllä ottaa päähän alkaa miettiä toista operaattoria ja vaihtoruljanssia ym soputumista ja opettelua/totuttelua esim uuteen nettisivustoon kun on ollu 18 vuotta soneran asiakkaana
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.4405461Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1352293- 1471811
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko821559Yksi iso yllätys luvassa The Summit Suomi -finaalijaksossa - Tiesitkö nämä Summit-loppukolmikosta?
The Summit Suomi on tarjoillut yllättäviä pudotuksia ja melkoisen määrän pelkkää kisaajien vaelluksen kuvaamista Norjass181492Voi että! Sergey Hilman paljastaa Race Across the World -kuvauksista: "Tämä oli se paras jekku"
Tykätään! Aikamoinen pari tämä Sergey Hilman ja Sini Sabotage - herättävät varmasti vahvoja tunteita suuntaan sun toise191444Perjantaita!
Miltä kaivattusi tuoksuu? Tuli mieleen kun täällä usein mainitaan pahasta hajusta. 🤔821325- 711267
- 401219
Ei tullut konkurssia, tuli 3 karhua
Olipas hyvä uutinen. Näin sitä vaan tunnetaan. Persut eivät onnistuneet tuhoamaan.. tätäkään701198