minulla on xantia -95 ja nyt mittarissa on 249000 km ja kun meihin kauniisiin naisiin tulee ikää tarvitsemme vähän kohotusta sinne ja kohotusta tänne, eli sitiin on laitettu kaikki etupään ripustukset uudet, jarrut uudet , pakoputkikokonaan (1kk sitten) etupallot, ja vaikka ja mitä..ruosteeton kori..niin jumalaute.. kun käytin huollossa ja pyysin katsomaan et joko vaihdelaatikossa tai kytkimessä on vikaa , niin vastaus tuli et luistaa vain omistajan korvien välissä, ka olen nainen ja omistan valkoiset hiukset..mut eipä menny kun n.3 vk ja naps.. vaihdekeppi heiluu kun hullun mulk... mielettömän pers... kun rumasti sanotaan.. ja kukaan ei mukamas korjaamoilla osaa sanoa et menikö koko vaihdelaatikko vai vaihteenvaihtajan vipu? tämmöisen sanan ne mulle keksi selitykseksi.. eli jos ostan uuden vaihdelaatikon tai siis käytetyn, tai sitten joku joka haluais ostaa ne sijoitetut osat varaosisksi niin saisi ne edullisesti.. on siellä uutta osaa muutaman tonnin edestä..ja auto on muuten siisti. Tarvitsisin ratkaisun asiaan kun tarvitsen autoa päivittäin liikuntavammani takia. Että tietäisin edes mitä kantsii tehdä tai minne saisin sen hukattua että saisin edes käsirahan uuteen hmmmmm...sitikkaa... oli se niin ihana kuitenkin.
xantia -95 : vaihdelaatikko
8
954
Vastaukset
- Vaihdevipu
Irronnut, eli pultti vaihdelaatikon päältä irti.
Uusi pultti Nyloc-mutterilla, niin se auttaa. En ole aivan varma onko noissa samanlainen vaihteensiirto kuin edeltäjässään BX:ssä, mutta oireet ovat samat ja vika lapsellisen helppo korjata. BX:ssä nuo vaihteensiirron välitankojen nivelet ovat painamalla kuulaan kiinnitettyjä niveliä. jltka väljistyessään pomppivat irti. Erityisesti jos vaihto ei osu ihan kohdalleen ja tulee runnoneeksi. Ensiavuksi riittää painaminen takaisin paikalleen, onnistuu noin minuutissa :)
Mutta ei olisi pahitteeksi vaitaa nuo vaihteensiirron nivelet, on niiden toteutus sitten Xantiassa sama kuin BX:ssä tai joku muu. Kestänevät sitten taas huoletta toiset 250 tkm eikä ole suuri kustannus :)- xantian kanssa paljon nähny...
kiitos vastauksistanne..olen ihan lirissä tosiaan ilman autoani.. vuokra-auto vie mun korjausrahat..
Helpotti kuulla että se vois olla ihan niin pienestä kiinni.. se vain muljahti ja sen jälkee oli ihan rempula..siihen saakka ollut ollut ihan kuin uuden auton vaihteet.. - joskus hieman
xantian kanssa paljon nähny... kirjoitti:
kiitos vastauksistanne..olen ihan lirissä tosiaan ilman autoani.. vuokra-auto vie mun korjausrahat..
Helpotti kuulla että se vois olla ihan niin pienestä kiinni.. se vain muljahti ja sen jälkee oli ihan rempula..siihen saakka ollut ollut ihan kuin uuden auton vaihteet..voidella noita liikkuvia osia kuten jousitus ym..
- aloittaja
joskus hieman kirjoitti:
voidella noita liikkuvia osia kuten jousitus ym..
hyvä huomio.. ja muutenhan kaikki toimii autossa moitteettomasti..ei mitään häikkää.. ja olen nainen omistamassa vaikeaksi luokiteltua automerkkiä, niin olenkin vienyt sitin hoitoon heti jos olen jotain erikoista siinä huomannut siksi voinkin sanoa että kone ei ole tukossa ja jouset ja pallot pelaa jne.. eli en ole teidentukkona sillä ollut, ajan viikottain janakkala- lohja - porvoo väliä joten vauhdinhurmaan on päässy vuosien mittaan.. 7 kk ja 37 t kilometriä..Ja tämä on myös nyt ongelmana..kun etsin uutta autoa ei auta kun ostaa joko rellu tai sitikka , kun matka-ajo on oltava nautinnollista, sen me sitikka ihmiset tiedämme jokainen,ja pidämme siitä kiinni..ei ajatustakaan jostain volkkarista tai toyotasta.. helpot korjata vikoja ehkä vähän mutta ajo nautinto täyt 0. joten lähdenpä tästä kokeilemaan C5 .. miltähän tuntuu..
muuten eilen joku nainen sanoi sopivasti , että se on sama jos omistaa vanhan miehen kun että omistaa vanhan sitikan.. kumpaakin pitää huoltaa päivittäin tiettyjen kilometrien jälkeen, ja arvata itse mikä sitä vaivaa..sillä se ei itse kerro...(hymy) aloittaja kirjoitti:
hyvä huomio.. ja muutenhan kaikki toimii autossa moitteettomasti..ei mitään häikkää.. ja olen nainen omistamassa vaikeaksi luokiteltua automerkkiä, niin olenkin vienyt sitin hoitoon heti jos olen jotain erikoista siinä huomannut siksi voinkin sanoa että kone ei ole tukossa ja jouset ja pallot pelaa jne.. eli en ole teidentukkona sillä ollut, ajan viikottain janakkala- lohja - porvoo väliä joten vauhdinhurmaan on päässy vuosien mittaan.. 7 kk ja 37 t kilometriä..Ja tämä on myös nyt ongelmana..kun etsin uutta autoa ei auta kun ostaa joko rellu tai sitikka , kun matka-ajo on oltava nautinnollista, sen me sitikka ihmiset tiedämme jokainen,ja pidämme siitä kiinni..ei ajatustakaan jostain volkkarista tai toyotasta.. helpot korjata vikoja ehkä vähän mutta ajo nautinto täyt 0. joten lähdenpä tästä kokeilemaan C5 .. miltähän tuntuu..
muuten eilen joku nainen sanoi sopivasti , että se on sama jos omistaa vanhan miehen kun että omistaa vanhan sitikan.. kumpaakin pitää huoltaa päivittäin tiettyjen kilometrien jälkeen, ja arvata itse mikä sitä vaivaa..sillä se ei itse kerro...(hymy)Tämä ei tosin ole paras foorumi siihen. http://groups.msn.com/sitruunapatonki on paikka josta saat todellisia neuvoja ja tarvittaessa apuakin ihan talkoohengellä. Tämä harrastajien yhteishenki ei ole likimainkaan vähäisimpiä syitä merkissä pysymiseen.
Yhteydenpitokanavia harrastajien välillä on useitakin muttei kaikkia kannata täällä mainita etteivät nuo tämän palstan provopellet onnistu kaikkea pilaamaan.
Mutta asian pointti oli se, että oikeiden kanavien kautta löydät jonkun auttamaan vaikka kotipihalle. Jos autosi sattuu olemaan Satakunnan alueella, minä voin hoitaa ... mutta meitä on kaikkialla.- aloittaja
shamr0ck kirjoitti:
Tämä ei tosin ole paras foorumi siihen. http://groups.msn.com/sitruunapatonki on paikka josta saat todellisia neuvoja ja tarvittaessa apuakin ihan talkoohengellä. Tämä harrastajien yhteishenki ei ole likimainkaan vähäisimpiä syitä merkissä pysymiseen.
Yhteydenpitokanavia harrastajien välillä on useitakin muttei kaikkia kannata täällä mainita etteivät nuo tämän palstan provopellet onnistu kaikkea pilaamaan.
Mutta asian pointti oli se, että oikeiden kanavien kautta löydät jonkun auttamaan vaikka kotipihalle. Jos autosi sattuu olemaan Satakunnan alueella, minä voin hoitaa ... mutta meitä on kaikkialla.kiitos avusta ja vinkeistännne.. näillä vinkeillä sain tiedostettua mikä siel mahtoi rikki mennä ja voi miten kullanarvoinen oli tieto että mennnäänpäs katselemaan ensin laatikon päältä että jos vika löytyis näin yksinkertaisesti..ja löytyikin,, sillä oli sellainen lusikanmuotoinen osa irti..korjaamolla naureskeltiin kun pyysin avamaan ensin sitä päältä ennenkun konenostetaan irti ja ja lasketaan vaihdelaattikko alas ja aletaan ihmettelemään.. vaihdelaatikko oli hyvässä kunnossa ja hyvät öljyt sisällä.. että suuri kiitos teille jotka autoitte taas ymmärtämään että kysyvä ei tieltä eksy.. suuri kiitos teille..hyvää kesää ajellen..nyt kuitenkin uudella c5 ja xantia odottaa uutta kotia .. pesen ja puunaan sen vielä sisältä koska pinnasta se on kuin uusi.. silmänterä..
- pullis1
v2000 xantia vaihteisto räsähtää kun panee ykkösen päälle mutta toimii muuten kuin unelma!! apua!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2103353- 1202063
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill641714Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi2011680- 1741558
Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1861456- 521298
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.751251- 591218
- 1191141