Miksi en saa työtä?

en ole juoppo

Olen hakenut siivoustyötä todella monesta firmasta ja julkishallinnosta. Jostain syystä en vaan saa hommia. jotkut kyselevät jo puhelimessa outoja, esim. oletko koskaan ollut töissä, ties mikä sinä olet jne. Aina eivät edes kysele työkokemusta tms. Useimmiten ei mitään vastausta tule, varsinkaan internetin kautta.Samat firmat kuitenkin mollissa hakee jatkuvasti työntekijöitä. Ei tullut töitä kauheimmista vuokrafirmoistakaan. ja lehdissä ulistaan työvoimapulasta.

Olin yhdessä haastattelussa, mutta töitä ei tullut. Tässä tapauksessa oli ehkä vikaa ulkonäössä. Mutta mikä on vikana muuten, kun firmat eivät ole edes kiinnostuneita haastattelemaan?? Onko minulla juopon ääni? Mielestäni en ole juopon näköinen enkä ole sitä muutenkaan. enkä kamalan lihavakaan mutta ei kai hommaan mannekiinia haetakaan. Vai olenko vaan liian vanha? Olen yli 50 v. ja työkokemusta alalla ihmisikä.

35

2498

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Japi..

Johtuu varmasti sinun iästä,mutta näinhän asia ei saisi olla. Nykyään työmarkkinoille valitaan pääasiassa nuoria ihmisiä,vaikka heillä ei juurikaan ole mitään työkokemusta verratuna vanhempiin ihmisiin. Mutta älä kuitenkaan masennu. Opiskelun aloittaminen vanhemmalla iällä on hyvä asia. Itse olen aloittamassa opiskelun syksyllä,olen 42 vuotias. Hyvää kesää sinulle.

• ,,,,

Jos työkokemustakin kerran löytyy niin syynä on todellakin ikä. Yli 50-vuotias kestää huonommin fyysisesti raskasta työtä ja kun eläkeikäkin jo lähenee niin työnantaja palkkaa mieluummin jonkun nuoremman.

Toisaalta työntekijöiden vaihtuvuus on muutenkin suuri ja työvoimasta on jatkuva pula, joten löytyykö työhistoriastasi jotain "hämärää"? Mihin edellinen työsuhteesi päättyi? Olen työskennellyt parissa siivousfirmassa ja molempiin on kyllä palkattu yli 40-50-vuotiaita uusia työntekijöitä.

• on vain naamassa.

Minä olen koko ikäni kuullut naamastani. Olen aika ilmeetön. Siitä on jauhettu ala-asteella, ylä-asteella, onneksi lukiossa olin jo ihan ilmaa ihmisille ja viimeksi sain huomautuksen siitä näyttökokeessa. Minkäs sitä pärstävärkilleen voi.

• Moi!

Valitettavaa, että näin on päässyt käymään. Tosin aikanaan, kun olin itse kesäsiivoojana, niin meille kyllä otettiin silloin jopa 59 vuotias nainen siivoojaksi.

Millä paikkakunnalta mahdat siivoustyötä hakea? Meillä ainakaan esimies ei säikähtänyt vanhempia työntekijöitä lainkaan.

• Nimetön

sanottiin aikuisille.en itsekään saannut 39v.nainen siivouskokemusta yli 10v.niin tästä mikä nc ketju nyt olikaan.niin kerroshoitajan hommia.
      kuulin huhuja.ei palkata aikuisia ja kokemuksen omaavia.kun ne pitävät puoliaan ja jopa vaativat palkkaa.hym...

• Nimetön

millaista hommaa etsit muuten?
      oletko mies tai nainen?ja asutko pääkaupunkiseudulla tai jossain missä ei ole työtä pahemmin?

• eräs työnantaja

Itse en koskaan katso hakijan ikää sillä silmällä että hyväksyn tai hylkään. Tosin kovin nuoria en ota - heillä ei ole koulutusta/siivouskokemusta alalle.
      Paras ikä (kokemuksen perusteella) on n. 35-50 v- Pari yli viiskymmppistä on ollut mutta toinen oli auttamattoman hidas. Kokemusta oli ja siksi otin töihin, kun hän vaikutti muutenkin aivan ok tyypiltä. Mutta työtään hän teki kaksi kertaa kauemmin kuin muut ja kaiken lisäksi hän kyseli koko ajan neuvoja toisilta eli hänellä ei ollut nk. yleiskäsitystä miten kotisiivouksia suoritetaan.
      Toinen iäkkäämpi oli kyllä reipas mutta niin ronski ettei asiakkaat pitäneet hänestä. Työn tuloksissakin oli joskus valittamisen aihetta. Hän sanoikin itsensä irti. Minä en olisi häntä pois laittanut mutta siinä kävi sitten niin kuin kävi.

• meriat

Minäkin olen hakenut töitä lähes kaikista alueen siivousfirmoista enkä ole vielä saanut vastausta. Olen vasta päälle parikymppinen, siivousalalle ei ole koulutusta eikä kokemusta mutta muuten on koulutus ja monen vuoden työsuhde toiselta alalta.

Miten ihmeessä sitä työkokemusta saa, jos ei kukaan palkkaa? En usko että suurin osa siivoojista on aloittaessaan ammattitutkinnon suorittaneita, vaan aloittaneet töissä jopa ihan peruskoulupohjalta. Olen varma että pärjäisin hyvin siivoustyössä, jopa tykkään oikeasti siivoamisesta, ja harmittaa kun en pääse näyttämään että olisin tosi hyvä työntekijä.

Ja lisään vielä että tätä ongelmaa tuskin ilmenee PK-seudulla. Lähes kaikki ilmoitukset on juuri siellä. Ajatella ettei muualla päin Suomea pääse edes siivoamaan ilman ammatillista koulutusta...

• eräs työnantaja

"ettei pääse EDES siivoamaan ilman ammatillista koulutusta" - tuo asenne on juuri se syy miksi ei sinulle tarjota työpaikkaa.
        Mikä EDES se siivoustyö on??? Nykyään arvostetaan koulutusta - myös siivoustyössä.

• tähän
        eräs työnantaja kirjoitti:

"ettei pääse EDES siivoamaan ilman ammatillista koulutusta" - tuo asenne on juuri se syy miksi ei sinulle tarjota työpaikkaa.
        Mikä EDES se siivoustyö on??? Nykyään arvostetaan koulutusta - myös siivoustyössä.

Faktat: siivoojia tarvitaan tuhansia. Vain murto-osalla on koulutusta alalle. Siinä mielessä se on sitä EDES-työtä jota tehdään koko kropalla eikä asenteella. Ei niillä ulkomailta tuoduillakaan ole alan koulutusta. Johtopäätös: haetaan, muttei oteta, jotta voi sanoa julkisuuteen että pitää tuoda ulkomailta tekijät. Pointti: se tulee halvemmaksi. Mitä pitäisi tehdä: jokainen turhaan hakenut ilmottaa hakeneensa mutta ei saaneensa työtä ja syyt julkiseen tarkasteluun.

• eräs työnantaja
        tähän kirjoitti:

Faktat: siivoojia tarvitaan tuhansia. Vain murto-osalla on koulutusta alalle. Siinä mielessä se on sitä EDES-työtä jota tehdään koko kropalla eikä asenteella. Ei niillä ulkomailta tuoduillakaan ole alan koulutusta. Johtopäätös: haetaan, muttei oteta, jotta voi sanoa julkisuuteen että pitää tuoda ulkomailta tekijät. Pointti: se tulee halvemmaksi. Mitä pitäisi tehdä: jokainen turhaan hakenut ilmottaa hakeneensa mutta ei saaneensa työtä ja syyt julkiseen tarkasteluun.

Puhun nyt vain oman firmani puolesta: aivan muutama ulkomaalainen hakija on ottanut minuun yhteyttä - heillä ei ole ollut tarvittavaa kielitaitoa. Haku on tyssännyt siihen. En voi ottaa siivoojaa, joka ei pysty kommunikoimaan asiakkaan kanssa sillä kotisiivousfirmassa em. kykyä myöskin tarvitaan.
        Jos asenne on oikea - työ luonnistuu mutta vaikka olisi viisi kroppaa yhdessä samassa ihmisessä ja muuta hyvää ei - reklamaatioita tulee.

• meriat

tuolla "edes" sanalla sitä, että moneen työhön minulla ei ole mitään asiaa. Siivoustyöhön taas saattaisi olla, koska tiedän muitakin jotka ovat saaneet paikan ilman kokemusta ja jopa surkealla motivaatiolla. Harmittaa että jotkut siivoustyön saaneet väheksyvät työtä tyyliin "Opiskelen yliopistossa, siivoan että saan vuokran maksettua, lähden heti kun muuta löytyy". Sitten jää näistä tyypeistä huono kuva, eikä enää palkata meitä jotka pitäisivät siivoojan työtä arvossa ja ihan oikeasti olisivat innokkaita pääsemään toimintaan mukaan.

• Nimetön

mistä päin etsit työtä?

• Kummaa paskanjauhantaa

jostain asenteesta kun sitä ei voi todeta kuin seuraamalla ihmistä työssään. Missään haastattelussa sitä ei pysty toteamaan. Puhua haastattelussa voi kuin ruuneberi asioista, mutta se ei kerro mitään ihmisestä työssään. Lisäksi työnantajat omaa useinmiten sellaisen puusilmän ihmistuntemuksessa, että sokea saarakin tunnistaisi paremmin hyvän työntekijän.

• kirjoittaa alkuperäinen
        Kummaa paskanjauhantaa kirjoitti:

jostain asenteesta kun sitä ei voi todeta kuin seuraamalla ihmistä työssään. Missään haastattelussa sitä ei pysty toteamaan. Puhua haastattelussa voi kuin ruuneberi asioista, mutta se ei kerro mitään ihmisestä työssään. Lisäksi työnantajat omaa useinmiten sellaisen puusilmän ihmistuntemuksessa, että sokea saarakin tunnistaisi paremmin hyvän työntekijän.

että työnantajat epäilevät jonkinlaisia vaikeuksia tai hankalaa asennetta. Mahdollisesti myös sairaslomia. Olen viime vuosina tehnyt lähinnä sijaisuuksia (ovat lähinnä sairaslomilla, jotkut pitkilläkin). Jonkin aikaa olin tarvittaessa töihin kutsuttava 0-37,5 t/viikko, mutta firma siirtyi käyttämään alihankkijoita. Siinä vähän ihmettelin kun pellolle lensi hyviä työntekijöitä. Järkeni mukaan ihmisiä joista minkä tahansa firman olisi kannattanut pitää kiinni kynsin hampain. Osa tosin lähti itse kun ilmapiirin ja mahdottomien työmäärien takia. Ainakaan tässä tapauksessa ei mitään työvoimapulaa ollut. ja useimmat parhaassa työiässä. Panee miettimään miksi työntekijöitä pitää rahdata ulkomailta jos kotonakin olisi.

Kokemusta on myös pienemmästä firmasta jossa omistaja jätti puolet palkasta maksamatta, koska siellä oli niin siistiä ettei olisi tarvinnut lainkaan siivota. Töitä kyllä täälläpäin näyttäisi olevan. Tosin täytyy myöntää, että kotisiivousta en ole hakenut lainkaan enkä työtä missä tarvitaan autoa. Niitä näyttäisi löytyvän. Harkitsen alanvaihtoa mutta puhelinmyynti näyttäisi olevan ainoa vaihtoehto eikä se oikein houkuta.

• eräs työnantaja
        Kummaa paskanjauhantaa kirjoitti:

No sinulle ei ainakaan tunnu olevan minkäänmoista käsitystä ko. työstä.
        Jos haastateltava tulee työhaastatteluun myöhäss, epäsiisitin näköisenä - mieleen tulee heti,että en esim. asiakkaana haluaisi päästää ko. tyyppiä kotiani siivoamaan.
        Jos henkilö kehuu koko ajan itseään, niin ettei anna mitään suunvuoroa haastattelijalle - ei hyvä.
        Työhistoria selviää jonkin verran papereista - nekin kertovat omalta osaltaan jotain .
        Jos henkilöllä ei mitään kysyttävää ko. työstä, ei firmasta, ei työtavoista yms. käytännönasioista - herää epäilys onko ollenkaan kiinnostunut pärjäämään työssään.
        Kyllä sitä melkoisesti pystyy päättelemään jo haastattelussa millä asenteella hakija lähtisi työhön. Kaikkea ei toki huomaa, mutta sitä varten on koeaika. Onneksi.

• eräs työnantaja kirjoitti:

No sinulle ei ainakaan tunnu olevan minkäänmoista käsitystä ko. työstä.
        Jos haastateltava tulee työhaastatteluun myöhäss, epäsiisitin näköisenä - mieleen tulee heti,että en esim. asiakkaana haluaisi päästää ko. tyyppiä kotiani siivoamaan.
        Jos henkilö kehuu koko ajan itseään, niin ettei anna mitään suunvuoroa haastattelijalle - ei hyvä.
        Työhistoria selviää jonkin verran papereista - nekin kertovat omalta osaltaan jotain .
        Jos henkilöllä ei mitään kysyttävää ko. työstä, ei firmasta, ei työtavoista yms. käytännönasioista - herää epäilys onko ollenkaan kiinnostunut pärjäämään työssään.
        Kyllä sitä melkoisesti pystyy päättelemään jo haastattelussa millä asenteella hakija lähtisi työhön. Kaikkea ei toki huomaa, mutta sitä varten on koeaika. Onneksi.

Jos kyselee liikaa, niin leimautuu hankalaksi. Käytännön asiat sanellaan ensimmäisenä työpäivänä. Siivoojan mielipidettä niistä ei kysytä.

• eräs työnantaja
        Pre_Kaarina kirjoitti:

Jos kyselee liikaa, niin leimautuu hankalaksi. Käytännön asiat sanellaan ensimmäisenä työpäivänä. Siivoojan mielipidettä niistä ei kysytä.

Ikävää, että olet törmännyt tuollaisiin työnantajiin. Minä en toimi niin. Toivon, että hakija kyselee työstä - silloin tiedän, että hän on todella kiinnostunut hommasta.
        Luulen kyllä, että nuo sinun väitteesi ovat omia harhakuvitelmiasi ja sitä, ettet ole päässyt töihin. Syynä tietysti hankalaluonteesi, joka tällä palstalla on jo aiemminkin huomattu.

• koska minua ei pelota

Ikävää, että olet törmännyt tuollaisiin työnantajiin. Minä en toimi niin. Toivon, että hakija kyselee työstä - silloin tiedän, että hän on todella kiinnostunut hommasta.
        Luulen kyllä, että nuo sinun väitteesi ovat omia harhakuvitelmiasi ja sitä, ettet ole päässyt töihin. Syynä tietysti hankalaluonteesi, joka tällä palstalla on jo aiemminkin huomattu.

se mikä minulle tulee vastaan. Kyllähän sen kysymättäkin tietää, että perseentiellä kaikkien firmojen asiat on ja välineet aataminaikuiset. Kyllä voisin kysyä, mutta käytännössä kukaan haastattelijoista ei ole valmis luovuttamaan firman viimeisen viiden vuoden kirjanpitoa ja antamaan seuraavan vuoden budjettia saatika antamaan kohteidensa mitoituksia ja perustelemaan niitä. Välinekuluista ja hankinnoistakaan tuskin kerrotaan työhönhakijalle. Älkää siis kysykö jos noita tietoja ei ole välittömästi vetää pöytälaatikosta esille.

• eräs työnantaja
        koska minua ei pelota kirjoitti:

se mikä minulle tulee vastaan. Kyllähän sen kysymättäkin tietää, että perseentiellä kaikkien firmojen asiat on ja välineet aataminaikuiset. Kyllä voisin kysyä, mutta käytännössä kukaan haastattelijoista ei ole valmis luovuttamaan firman viimeisen viiden vuoden kirjanpitoa ja antamaan seuraavan vuoden budjettia saatika antamaan kohteidensa mitoituksia ja perustelemaan niitä. Välinekuluista ja hankinnoistakaan tuskin kerrotaan työhönhakijalle. Älkää siis kysykö jos noita tietoja ei ole välittömästi vetää pöytälaatikosta esille.

Mikä sinun ongelmasi on? Oletko kuullut salassapitovelvollisuudesta? Ilmeisesti et. Mitä sinä teet firman kirjanpidolla yms. Ne asiat eivät kuulu sinulle.
        Minä kerron aina mitoitukset hyvissä ajoin. Myöskin firmassamme käytetään sinituotteen sekä Wiledan välineitä. Käsittääkseni ne ovat hyviä.
        Sinun on syytä katsoa peiliin. Ei kukaan tuollaista valopäätä halua palkkalistoilleen.

• firma mihin hakee

Mikä sinun ongelmasi on? Oletko kuullut salassapitovelvollisuudesta? Ilmeisesti et. Mitä sinä teet firman kirjanpidolla yms. Ne asiat eivät kuulu sinulle.
        Minä kerron aina mitoitukset hyvissä ajoin. Myöskin firmassamme käytetään sinituotteen sekä Wiledan välineitä. Käsittääkseni ne ovat hyviä.
        Sinun on syytä katsoa peiliin. Ei kukaan tuollaista valopäätä halua palkkalistoilleen.

on vakavarainen ja hoitaa asiansa mallikkaasti. Olkoonkin kuinka salaista. No joo minua ehkä kiinnostaa laajemmin moni muukin asia ja tajuan olla kysymättä niistä. Se on sellainen kirous kun äo on keskivertotallaajaa korkeampi.

Miksi muuten pomot ei pidä siitä, että työntekijä tietää kaikesta enemmän kuin he? Olen ihmetellyt miksi muita työntekijöitä haukutaan avoimesti muille kun nämä ei ole paikalla? Pomoksi pääsemiseksi ei ainakaan ole mitään vaatimuksia, edes sitä että olisi valopää.

Mitä asenteeseen tulee niin entinen kurssikaveri sai heti kurssin aikana vakipaikan. Hänet oli työkkäristä pakotettu laitoshuoltaja kurssille. Sanoo ihan suoraan kaikille, että ihmisen täytyy olla aika idiootti jos haluaa muiden paskoja siivota. Halveksii ja inhoaa kaikkia ja kaikkea aivan avoimesti erityisesti työtään. Työ ei kiinnosta tippaakaan. Silti nyt tekee hommia 1600e kuukausipalkalla lisät. Ei oikein muutakaan hommaa saa kun ei ole suomalainen ja kielitaito ei niin hyvä sentään vielä, että muualla pärjäisi.

• tappeluksi?

kyllä minäkin olen sitä mieltä, että työntekijällä pitäisi olla oikeus tietää firman taloudellinen tilanne. Niin ei sitten tarttis valitella tällä palstalla että jäi palkat saamatta, joka palkasta puuttuu ja töitä tolkuttomasti. työntekijä heittäytyy tuntemattomaan paattiin, harvoin netin tai muun tahon mainokset paikkaansa pitää. ja taas on saatu yks hölmö huijattavaksi. Jos firma jättää laskut maksamatta, on perintä niskassa. Vaan työntkijöiltä moni työnantaja jättää ilman omantunnon pistostakaan osan palkasta...

• näitä tapauksia kun
        tappeluksi? kirjoitti:

kyllä minäkin olen sitä mieltä, että työntekijällä pitäisi olla oikeus tietää firman taloudellinen tilanne. Niin ei sitten tarttis valitella tällä palstalla että jäi palkat saamatta, joka palkasta puuttuu ja töitä tolkuttomasti. työntekijä heittäytyy tuntemattomaan paattiin, harvoin netin tai muun tahon mainokset paikkaansa pitää. ja taas on saatu yks hölmö huijattavaksi. Jos firma jättää laskut maksamatta, on perintä niskassa. Vaan työntkijöiltä moni työnantaja jättää ilman omantunnon pistostakaan osan palkasta...

palkat on jätetty maksamatta. Törkeimmässä tapauksessa oli jätetty kahden vuoden palkat maksamatta. Kyseessä kolme perättäistä työpaikkaa joista jokaisesta pomo katosi teille tietämättömille yhtäkkiä. Sanotaan jatkuvasti, että maksetaan ja maksetaan, mutta mitään ei kuulu lopulta kuukausiiin. Ei työnantajaa kiinnosta saako työntekijä ruokittua perheensä tai maksettua laskunsa, kunhan on töissä.

• ehkä syynä
        näitä tapauksia kun kirjoitti:

palkat on jätetty maksamatta. Törkeimmässä tapauksessa oli jätetty kahden vuoden palkat maksamatta. Kyseessä kolme perättäistä työpaikkaa joista jokaisesta pomo katosi teille tietämättömille yhtäkkiä. Sanotaan jatkuvasti, että maksetaan ja maksetaan, mutta mitään ei kuulu lopulta kuukausiiin. Ei työnantajaa kiinnosta saako työntekijä ruokittua perheensä tai maksettua laskunsa, kunhan on töissä.

siihen, että työtä ei aina löydy vaikka firma hakee työntekijöitä. pyrkimyksenä voi olla löytää joku joka ei älyä tai uskalla vaatia edes pienintä sallittua palkkaa. Esim. maahanmuuttajien palkoista puuttuu aina osa.

• eräs työnantaja kirjoitti:

Haastattelussa voi sanoa vaikka näin: "Seuraan Suomi24:n palstaa "siivoustyö" eikä firmaanne ole mainittu siellä negatiivisessa valossa. Siinä kaikki oleellinen mitä haluan tietää firmasta."

Tämä osoittaa sitä, että aktiivisesti seuraa omaa alaansa, mutta sillä välttyy kysymästä kaikki hankalat kysymykset kuten "maksetaankos palkka ajallaan" tai "onkos teillä suuri vaihtuvuus".

• meriat
        firma mihin hakee kirjoitti:

on vakavarainen ja hoitaa asiansa mallikkaasti. Olkoonkin kuinka salaista. No joo minua ehkä kiinnostaa laajemmin moni muukin asia ja tajuan olla kysymättä niistä. Se on sellainen kirous kun äo on keskivertotallaajaa korkeampi.

Miksi muuten pomot ei pidä siitä, että työntekijä tietää kaikesta enemmän kuin he? Olen ihmetellyt miksi muita työntekijöitä haukutaan avoimesti muille kun nämä ei ole paikalla? Pomoksi pääsemiseksi ei ainakaan ole mitään vaatimuksia, edes sitä että olisi valopää.

Mitä asenteeseen tulee niin entinen kurssikaveri sai heti kurssin aikana vakipaikan. Hänet oli työkkäristä pakotettu laitoshuoltaja kurssille. Sanoo ihan suoraan kaikille, että ihmisen täytyy olla aika idiootti jos haluaa muiden paskoja siivota. Halveksii ja inhoaa kaikkia ja kaikkea aivan avoimesti erityisesti työtään. Työ ei kiinnosta tippaakaan. Silti nyt tekee hommia 1600e kuukausipalkalla lisät. Ei oikein muutakaan hommaa saa kun ei ole suomalainen ja kielitaito ei niin hyvä sentään vielä, että muualla pärjäisi.

Haluaisin opiskella laitoshuoltajaksi, että saisin siivousalalta töitä. En voi kuitenkaan alkaa täysipäiväiseksi opiskelijaksi, vaan tarvitsisin samalla työpaikan. Eikös alan aikuiskoulutuksessa vaadita että on jo alan työkokemusta ja samalla opintojen ohella töissä. Ensimmäistä siivousalan työpaikkaa olen siis etsimässä.

Uskomatonta että joku on "pakotettu" kurssille ja sitten vielä saa hyvän työpaikan alalta, vaikkei yhtään kiinnosta. Tiedän itsekin tapauksia jotka ovat inhonneet siivoustyötä ja hankkineet itselleen potkut. Olen ollut tähän asti toisen alan töissä ja minut on tunnettu hyvin tunnollisena työntekijänä joka oikeasti välittää työstään. Samoin aion toimia siivoustyössä, koska -uskokaa tai älkää - oikeasti tykkään siivota ja otan työn tosissani enkä tyyliin"pakko mennä kun on opiskelija".

• Täällä on kauhea poru siitä, ettei löydä siivousalan töitä vaikka työnantajat hakevat siivoojia.
        Missä päin tilanne on tämä? PK-seudulla? Missä? Ainakin meillä tuntuvat ottavan puolivillaisimmatkin työntekijät jotka vain kehtaavat soittaa ja pyytää töitä.

• Jari-75 kirjoitti:

Täällä on kauhea poru siitä, ettei löydä siivousalan töitä vaikka työnantajat hakevat siivoojia.
        Missä päin tilanne on tämä? PK-seudulla? Missä? Ainakin meillä tuntuvat ottavan puolivillaisimmatkin työntekijät jotka vain kehtaavat soittaa ja pyytää töitä.

PK-seudulla ei oteta ainakaan kovin helposti töihin.

• töitä.
        Jari-75 kirjoitti:

Täällä on kauhea poru siitä, ettei löydä siivousalan töitä vaikka työnantajat hakevat siivoojia.

Jos on kiva naama tai suhteita niin sitten ei ole niinkään ongelmia. Se näkyy kyllä siivoojien taidoissakin. Paskaista on kaikkialla.

• tsippadaa
        töitä. kirjoitti:

Jos on kiva naama tai suhteita niin sitten ei ole niinkään ongelmia. Se näkyy kyllä siivoojien taidoissakin. Paskaista on kaikkialla.

itse olen yksityisellä vakinaisesti ja teen tuurauksia turun kaupungille...vapaa työaika yksityisellä nääs.töitä kyllä löytyy jos löytyy tekijöitä.pistät vaan hakemuksia netin kautta,niin tein itsekkin,monestakin siivousliikkeistä soittivat olin jo lupautunut kaupungille.jos on laikkarin paperit tai kokemusta alalta ,ilman töitä ei kyllä tarvitse olla.

• ei sieltä mitään kuulu.
        tsippadaa kirjoitti:

itse olen yksityisellä vakinaisesti ja teen tuurauksia turun kaupungille...vapaa työaika yksityisellä nääs.töitä kyllä löytyy jos löytyy tekijöitä.pistät vaan hakemuksia netin kautta,niin tein itsekkin,monestakin siivousliikkeistä soittivat olin jo lupautunut kaupungille.jos on laikkarin paperit tai kokemusta alalta ,ilman töitä ei kyllä tarvitse olla.

Olen laikkari koulutukseltani. En ole erityisen kiinnostunut riistofirmoista, koska minulla on perhe elätettävänä. En halua joutua vielä palkkatyöläisenäkin tekemään tiliä sossulle jokaisesta tilitapahtumastani saatika tappelemaan työnantajan kanssa joka onnettomasta rovosta niin kuin sossun kanssa saa tehdä. Sitten minulla olisi kaksi paikkaa joiden kanssa tapella rahasta. Ei erityisesti kiinnosta joutua vielä totaalisemmin kuseen kelan, sossun tai työkkärin kanssa kuin nyt jo on. Menetän mielenterveyteni jos joudun vielä ottamaan työnantajankin tuohon mukaan. Minulla on vielä luottotiedot kunnossa. Ei tee mieli lähteä testaamaan kuinka kauan.

• ei-juoppo
        Jari-75 kirjoitti:

nimenomaan ottavat juuri ne puolivillaiset. Tosin nyt on kyllä toisenlaisia uutisia: pääsin juuri sijaiseksi julkishallintoon, tosin en tiedä minkä verran jatkossa on töitä. Käsitykseni on, että töitä tuli koska tarve oli todellinen. Noihin firmoihin soitellessani ja nettihakemuksia täytellessäni tuli tunne ettei siellä oikeasti ketään tarvita. tai ei tarvita ketään jolle oikeasti pitäisi maksaa palkkaa.

Tämä työpulapaikkakunta on iso eteläsuomalainen paikkakunta missä työnantajat - varsinkin siis siivousfirmat - väittävät vallitsevan työVOIMApulan.

• moppi2
        ei sieltä mitään kuulu. kirjoitti:

Olen laikkari koulutukseltani. En ole erityisen kiinnostunut riistofirmoista, koska minulla on perhe elätettävänä. En halua joutua vielä palkkatyöläisenäkin tekemään tiliä sossulle jokaisesta tilitapahtumastani saatika tappelemaan työnantajan kanssa joka onnettomasta rovosta niin kuin sossun kanssa saa tehdä. Sitten minulla olisi kaksi paikkaa joiden kanssa tapella rahasta. Ei erityisesti kiinnosta joutua vielä totaalisemmin kuseen kelan, sossun tai työkkärin kanssa kuin nyt jo on. Menetän mielenterveyteni jos joudun vielä ottamaan työnantajankin tuohon mukaan. Minulla on vielä luottotiedot kunnossa. Ei tee mieli lähteä testaamaan kuinka kauan.

enempi tai vähempi,siivous on se mistä ensin säästetään,kun säästää täytyy.yksityiset kiristää alueitten aikoja ja kunnat ja kaupungit harventavat siivouspäiviä esim.joka toinen päivä,missä vain voivat.nykyään sosiaalietuudetkin on laskettu siihen malliin,että vaikka yksinäisenä saat siivoojan palkan,asumistukea ei heru.puhumattakaan muista eduista.jos on vielä lapset,jotka pitää elättää on siinä taiteilemista.oletko ajatellut jotain muuta työtä,tai koulutusta muuhun?perheellisenä ajattelisin sinun olevan vielä kohtalaisen nuori,kannattaa ajatella asiaa.

• on!!
        Pre_Kaarina kirjoitti:

PK-seudulla ei oteta ainakaan kovin helposti töihin.

vaikkei uskois. Kovasti haetaan työntekijöitä mutta nonkohan syynä väärä asenne vai naama kun ei oteta. Vai olisikohan kyse jonkinlaisesta markkinoinnista: halutaan antaa kuva että firma laajenee vaikkei näin ole.

• valonuppi

Tulihan se asenne

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut

– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti
      Maailman menoa
      405
      41169
    2. Särkynyt sydän

Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s
      Ikävä
      119
      9684
    3. Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..

Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos
      Ikävä
      31
      6270
    4. Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta

Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös
      Ikävä
      22
      5048
    5. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      62
      3945
    6. Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!

Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta
      Suomalaiset julkkikset
      54
      3869
    7. Uskotko yliluonnolliseen?

Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      78
      3508
    8. Miten sinut

Voisi hurmata uudelleen?
      Ikävä
      40
      3047
    9. Mitä kuuluu?

Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      19
      2498
    10. Keilahalli

Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!
      Ähtäri
      21
      2338
    Aihe