Olisiko viisampi, jos täällä ei höpötettäisi tietämättä asioista.

Kuvaz

Niin, sitä mä vaan että mulla on itselläni kaksi Unkarin Kuvaz:ia ja en ole hirveästi keskustelua näistä meidän "nallleista" löytänyt, ainakaan mitään järkevämpää.

Sitä mä vaan ajattelin että mullekin aika usein tulee kysymyksiä että, voi kun ihania valkoisia noutajia???, mä haluan tollaisen!!!,
Niin. Hieman vihaksi pistää.

Lähinnä se että joku pönttö on nähnyt netissä kuvan ja haluaa nyt sitten "valkoisen" kultaisennoutajan...

Näitä tolloja tapaan viikottain. Ihan oikeasti.
Koita siinä sitten selittää että tämä ei ole välttämättä mikään lapsiperherotu.

Vaikka meilläkin on pieniä lapsia, niin en koskaan jätä koiria ja lapsia samaan paikkaan valvomatta.

Puolustavat nimittäin lapsiakin niin rajusti että Mummolla ja Ukilla ei ollut mitään asiaa lasten lähelle jos en minä tai emäntä olleet paikalla meillä kotona ollessa.

Ja toisaalta samat koirat on ja menee mielellään hoitoon tarvittaessa mun vanhempien luokse, eikä siellä mitään ongelmaa vaikka olisi lapsetkin mukana hoidossa...

Mulla on se hyvä tilanne että appivanhemmilla on karjaa monenlaista ja heillä on myös ns.paimentavia koiria 2kpl (Bordercollie ja ns.susikoira eli Schäfer)

No nää hoitaa kyllä koko tivolin, mutta kun mä lasken kuvazit irti, niin niille tulee joku yhteisymmärrys keskenään mitä kukin tekee, ja voi pojat yrittäkääs mennä laitumelle ettei kukaan huomaa...

Siinä näkee kun eri rodut tekee yhteistyötä ja jokainen tietää paikkansa ja mitä pitää tehdä...

5

949

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaukkari:)

kasvattaa koiriasi! surullista, kun sitten annat "ohjeitasi" täällä!

• kaerai

Onneksi sinä osaat kasvattaa virtuaalikaukkaristasi mainion yksilön. :)

• nää nyt on

näitä ,nämä vastailut täällä,pitää olla se oma suodatin...
      kyllä täällä on ihan asiallistakin väkeä, mutta...
      no, olisin itsekkin mielelläni kekustellut OIKEASTI
      jonkun kanssa omasta rodustani(kaukkari) muta on
      vaikea löytää normaalia asiaa tuntevaa juttuseuraa.
      itselläni on ollut näitä n. 15 vuotta mutta tuntuu ,että aina kuitenkin ilmenee jotain ns. uutta ja
      kiinostaisi tietää miten muilla "konkareilla"
      (ed. lainausmerkeissä koska en luule olevani tietäjä)=)

juttelisin mielelläni kanssasi ihan asiallisesti, mutta taita olla väärä rotu..en tiedä kuvazista juurikaan muuta kuin että se on valkoinen laumis
      ja ehkä kevyempi ku maremma..?=(=)vai onko...?

• Ihan Pelotaa

Kun kukaan muu ei tiedä mittää paitsi siä. Ootko siä inssinööri ko ootki noin viisas?

• kissani

samanlaisia kokemuksia on paljonkin. tullaan kädet ojossa juosten kohti kun on niin ihana "noutaja" ja sitten säikähdetään pyrstölleen kun koira ei kehrääkään saadakseen lisää silityksiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      152
      2125
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      334
      1325
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      94
      1265
    4. 157
      1168
    5. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      68
      971
    6. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      948
    7. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      899
    8. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      858
    9. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      26
      822
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      46
      799
    Aihe