Olisiko viisampi, jos täällä ei höpötettäisi tietämättä asioista.

Kuvaz

Niin, sitä mä vaan että mulla on itselläni kaksi Unkarin Kuvaz:ia ja en ole hirveästi keskustelua näistä meidän "nallleista" löytänyt, ainakaan mitään järkevämpää.

Sitä mä vaan ajattelin että mullekin aika usein tulee kysymyksiä että, voi kun ihania valkoisia noutajia???, mä haluan tollaisen!!!,
Niin. Hieman vihaksi pistää.

Lähinnä se että joku pönttö on nähnyt netissä kuvan ja haluaa nyt sitten "valkoisen" kultaisennoutajan...

Näitä tolloja tapaan viikottain. Ihan oikeasti.
Koita siinä sitten selittää että tämä ei ole välttämättä mikään lapsiperherotu.

Vaikka meilläkin on pieniä lapsia, niin en koskaan jätä koiria ja lapsia samaan paikkaan valvomatta.

Puolustavat nimittäin lapsiakin niin rajusti että Mummolla ja Ukilla ei ollut mitään asiaa lasten lähelle jos en minä tai emäntä olleet paikalla meillä kotona ollessa.

Ja toisaalta samat koirat on ja menee mielellään hoitoon tarvittaessa mun vanhempien luokse, eikä siellä mitään ongelmaa vaikka olisi lapsetkin mukana hoidossa...

Mulla on se hyvä tilanne että appivanhemmilla on karjaa monenlaista ja heillä on myös ns.paimentavia koiria 2kpl (Bordercollie ja ns.susikoira eli Schäfer)

No nää hoitaa kyllä koko tivolin, mutta kun mä lasken kuvazit irti, niin niille tulee joku yhteisymmärrys keskenään mitä kukin tekee, ja voi pojat yrittäkääs mennä laitumelle ettei kukaan huomaa...

Siinä näkee kun eri rodut tekee yhteistyötä ja jokainen tietää paikkansa ja mitä pitää tehdä...

5

933

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaukkari:)

      kasvattaa koiriasi! surullista, kun sitten annat "ohjeitasi" täällä!

      • kaerai

        Onneksi sinä osaat kasvattaa virtuaalikaukkaristasi mainion yksilön. :)


    • nää nyt on

      näitä ,nämä vastailut täällä,pitää olla se oma suodatin...
      kyllä täällä on ihan asiallistakin väkeä, mutta...
      no, olisin itsekkin mielelläni kekustellut OIKEASTI
      jonkun kanssa omasta rodustani(kaukkari) muta on
      vaikea löytää normaalia asiaa tuntevaa juttuseuraa.
      itselläni on ollut näitä n. 15 vuotta mutta tuntuu ,että aina kuitenkin ilmenee jotain ns. uutta ja
      kiinostaisi tietää miten muilla "konkareilla"
      (ed. lainausmerkeissä koska en luule olevani tietäjä)=)

      juttelisin mielelläni kanssasi ihan asiallisesti, mutta taita olla väärä rotu..en tiedä kuvazista juurikaan muuta kuin että se on valkoinen laumis
      ja ehkä kevyempi ku maremma..?=(=)vai onko...?

    • Ihan Pelotaa

      Kun kukaan muu ei tiedä mittää paitsi siä. Ootko siä inssinööri ko ootki noin viisas?

    • kissani

      samanlaisia kokemuksia on paljonkin. tullaan kädet ojossa juosten kohti kun on niin ihana "noutaja" ja sitten säikähdetään pyrstölleen kun koira ei kehrääkään saadakseen lisää silityksiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisitehtävä alkuviikosta Maisan kotona

      Iltasanomat: Helsingin poliisilaitos vahvistaa, että Vantaalla on ollut poliisitehtävä kyseisenä ajankohtana. Poliisin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      88
      2079
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      11
      1692
    3. T-mies tässä

      Kerro nainen huolesi niin pohditaan yhdessä. 😎
      Ikävä
      102
      1162
    4. Lulu selvityttää Elokapinan lakkautusta

      Persukannattajien mielistely otti Lulu Ranteella aika tavalla runtua, kun hän aikoo selvityttää mahdollisuuksia Elokapin
      Maailman menoa
      350
      1136
    5. Ensitreffit Matti joutuu "ulkoruokintaan" - Väärinymmärrysten suossa Taina-vaimon kanssa: "Oli..."

      No nyt on kyllä väärinymmärrystä kerrakseen… Mitä luulet, pysyykö Taina ja Matti yhdessä vai onko tulevaisuudessa ero ed
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1123
    6. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      53
      851
    7. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      21
      839
    8. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      31
      787
    9. Persu Meri Valkama kadehtii Sanna Marinin menestystä

      Taas yksi persu tuli nolaamaan itsensä kadehtiessaan menestynyttä Suomen kansan supertähteä Sanna Marinia. https://demo
      Maailman menoa
      237
      737
    10. Raamatun tärkein lause

      Ja Mooses tuli alas vuorilta missä jumala oli, Mooseksen mukaan, ilmoittanut hänelle, että hän ja koko juutalainen väki,
      Hindulaisuus
      367
      719
    Aihe