Onkohan tässä järkeä?

deeeeedeeeee

Että hakee ekana vaikkapa Lappeenrantaan, jonne pääsisi aika varmasti kun taas tkk:lle ei välttämättä pääsisi ekalla yrittämällä. Sitten opiskelisi siellä vuoden ja jos vielä vuoden jälkeen haluaa vaihtaa tkk:lle tai Tampereelle niin hakisi niihin.

Elikkä ottaisi ekaksi varman opiskelupaikan ja vuoden jälkeen vaihtaisi tkk:lle tai tampereelle, jos vielä haluaa?

9

2037

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysymykseen

      Toisinsanoen, ensin vuosi Lappeenrannassa, ja sitten pyrkii TKK:lle tai Treelle? Tämä monimutkaiselta vaikuttava kuvio siksi, koska Lappeenrantaan on helpompi päästä.

    • .........

      Haet TKK:lle helppoon linjaan ja luet vain sen pääaineen kursseja joka oikeasti kiinnostaa.

      • Lappeenrantaan

        Itse uskoin Lappeenrannan teknillisen yliopiston mainoshypetyksiin, menin sinne ja järkytyin todellisuudesta. Hain nyt keväällä TKK:lle ja melko itsevarmana menin kevyellä lukion kirjojen ja vanhojen pääsykokeiden kertauksella pääsykokeisiin, kun Lappeenrannassa olin päässyt kirkkaasti matikan ja fysiikan peruskursseista läpi. Silti tuntuu, että kämmäilin pääsykokeessa kaikessa mahdollisessa niin tehokkaasti, että saa tosissaan jännittää, pääseekö sitä edes TKK:n helpolle linjalle. Meni vähän usko sen laitoksen opetus- ja vaatimustasoon. Oma mielipiteeni on, että Lappeenranta on huono valmennuskurssi TKK:lle.


      • Teekkkari
        Lappeenrantaan kirjoitti:

        Itse uskoin Lappeenrannan teknillisen yliopiston mainoshypetyksiin, menin sinne ja järkytyin todellisuudesta. Hain nyt keväällä TKK:lle ja melko itsevarmana menin kevyellä lukion kirjojen ja vanhojen pääsykokeiden kertauksella pääsykokeisiin, kun Lappeenrannassa olin päässyt kirkkaasti matikan ja fysiikan peruskursseista läpi. Silti tuntuu, että kämmäilin pääsykokeessa kaikessa mahdollisessa niin tehokkaasti, että saa tosissaan jännittää, pääseekö sitä edes TKK:n helpolle linjalle. Meni vähän usko sen laitoksen opetus- ja vaatimustasoon. Oma mielipiteeni on, että Lappeenranta on huono valmennuskurssi TKK:lle.

        Pääsykokeet on laadittu ensisijaisesti lukiosta tuleville opiskelijoille - ei siis esimerkiksi fuksivuoden matematiikat lukeneelle linjanvaihtajalle :). Käytännössä tehtävät ja painotusalueet ovat hieman erilaisia. Jos haet TKK:n pääsykokeisiin vuoden vauhtia lappeen Rannasta, ja laiminlyöt itse pääsykokeisiin lukion asioiden kertaamisen, voi vuoden "valmennuskurssista" syntyvä etu jäädä yllättävänkin vähäiseksi.

        "Valmennuskurssivuosien" puolesta sen sijaan puhuu muutama asia. Ensinnäkin, opintojen hyväksiluku onnistuu todennäköisesti lähes 100-prosenttisesti. Lisäksi Lappeenrantakin saattaa osoittautua mukavaksi opiskelupaikaksi, ja TKK:lle voi hakea vaikka kandidaattina maisterintutkintoa suorittamaan. Vielä viimeisenä: jos vaihtoehtoina ovat vaikkapa taksin ajaminen tai marketin kassalla istuminen kontra vuoden opinnot ei-niin-mieleisessä teknillisessä yliopistossa, antaa jälkimmäinen varmasti paremman lähtökohdan uusiin pyrkimisiin.


      • teelkkari
        Teekkkari kirjoitti:

        Pääsykokeet on laadittu ensisijaisesti lukiosta tuleville opiskelijoille - ei siis esimerkiksi fuksivuoden matematiikat lukeneelle linjanvaihtajalle :). Käytännössä tehtävät ja painotusalueet ovat hieman erilaisia. Jos haet TKK:n pääsykokeisiin vuoden vauhtia lappeen Rannasta, ja laiminlyöt itse pääsykokeisiin lukion asioiden kertaamisen, voi vuoden "valmennuskurssista" syntyvä etu jäädä yllättävänkin vähäiseksi.

        "Valmennuskurssivuosien" puolesta sen sijaan puhuu muutama asia. Ensinnäkin, opintojen hyväksiluku onnistuu todennäköisesti lähes 100-prosenttisesti. Lisäksi Lappeenrantakin saattaa osoittautua mukavaksi opiskelupaikaksi, ja TKK:lle voi hakea vaikka kandidaattina maisterintutkintoa suorittamaan. Vielä viimeisenä: jos vaihtoehtoina ovat vaikkapa taksin ajaminen tai marketin kassalla istuminen kontra vuoden opinnot ei-niin-mieleisessä teknillisessä yliopistossa, antaa jälkimmäinen varmasti paremman lähtökohdan uusiin pyrkimisiin.

        Suosittelisin kyllä todella sinne TKK:lle menemistä heti jos sinne todella haluat, kyllä sinne pääsee jollekin linjalle jos vähän harjoittelee. Esim. tietoliikennetekniikkaan vaadittiin viime vuonna alle 1/4 koepisteistä, jos tuonne ei riitä pisteet edes harjoittelemalla niin kannattaa ehkä harkita jotain muuta alaa. Ainahan voi myös lukea pääaineen verran sivuaineopintoja, jos ei sitten seuraavana vuonnakaan pääse haluamalleen linjalle.


      • Väärinkäsitys kenties?
        teelkkari kirjoitti:

        Suosittelisin kyllä todella sinne TKK:lle menemistä heti jos sinne todella haluat, kyllä sinne pääsee jollekin linjalle jos vähän harjoittelee. Esim. tietoliikennetekniikkaan vaadittiin viime vuonna alle 1/4 koepisteistä, jos tuonne ei riitä pisteet edes harjoittelemalla niin kannattaa ehkä harkita jotain muuta alaa. Ainahan voi myös lukea pääaineen verran sivuaineopintoja, jos ei sitten seuraavana vuonnakaan pääse haluamalleen linjalle.

        Eikö Lappeenrannan teknillinen yliopisto ole sama asia kuin TKK? Nyt on itsellä tainnu mennä jokin asia sekaisin... Kertokaas mikä ero näissä on.


      • massey-f
        Väärinkäsitys kenties? kirjoitti:

        Eikö Lappeenrannan teknillinen yliopisto ole sama asia kuin TKK? Nyt on itsellä tainnu mennä jokin asia sekaisin... Kertokaas mikä ero näissä on.

        TKK - teknillinen korkeakoulu (Espoo),
        TTY - Tampereen teknillinen yliopisto,
        LTY - Lappeenrannan teknillinen yliopisto,
        Ja Oulun yliopistossa on teknillinen tiedekunta TTK.
        Myös Porissa, Vaasassa ja Lahdessa taisi olla jotain tiedekuntia.


    • isäs neuvoo

      Vuoden jälkeen lappeenrannasta vaihtaneena suosittelen hakemaan suoraan siihen kouluun, mihin oikeasti haluat. Olihan se l-ranta paikkana kauhea. Suurin osa opiskelijoista miehiä, lähes kaikki vapaa-ajan toiminta pyörii koulun kiltojen ympärillä jne. Opetus oli ihan ok, vaikka osa porukasta ei ollut hirveen motivoitunutta.

      Loppujen lopuksi sillä on todella vähän merkitystä missä on opiskellut. Lahjakkaita ja laiskoja on joka koulussa, ja työelämässä se asioiden opiskelu vasta alkaa.

      • johdantokurssilla kuultua

        Eräs assari johdantokurssilla sanoi (varmaan viran puolesta), että varmasti kaikkia jossain vaiheessa alkaa Lappeenranta risoa ja harmittaa, kun tekemistä on vähän ja baarit on mitä on ja naisia on vähän, mutta kyllähän sen muutaman vuoden kestää, ettei sen takia nyt kannata alkaa paikkaa vaihtelemaan...

        "Isän neuvojen" suhteen olen samaa mieltä, ei sinne kannata suotta lähteä kokeilemaankaan, ellei ole täysin varma, että tietää mihin on menossa ja, että haluaa juuri sitä. Ja jos kuitenkin tuli mentyä eikä viihdy niin pois vaan mahdollisimman nopeasti, sanoivat kiltahypettäjät mitä tahansa. Itse onnistuin kehittämään vaikean depression ja lupaavan alkoholiongelman alun siellä, mutta pois päästyäni ei viina ole juuri maistunut tai synkkiä ajatuksia mieleeni tullut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 109
      2118
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1986
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe