Moi!
Alkuviikolla 9v mäyräoira (uros) pun. PK.
Päivällä leikittiin ulkona useampitunti eikä minkäänlaisia oireita, illemalla takapää "halvaantui" ei valittanut kivusta, söi ja joi tavallisesti.
Illalla paikalliselle eläinlääkärille joka tutki Bruuttuksen (käänteli,väänteli,tyhjensi anaalirauhaset,tunnusteli eturauhasen,mittasi kuumeen 39,4!!! ja otti röntgenkuvan selästä ja vatsanalueesta joissa ei mitään oireisiin viittaavaa) tutkimuksen jälkeen totesi.
-Kyseessä ei ole mäyräkoirahalvaus vaan jostain syystä koiralla kipuja, antoi kipupiikin ja määräsi kipulääkkeitä kotiinkin.
Kun oli kaksi päivää kulunut "takapää halvaantuneena" eikä muutenkaan muutoksia koiran voinnissa, löysin vasemman korvantakaa hyvin piiloutuneen punkin, poistin sen ja noin kahden tunnin päästä koira pystyi jo kävelemään, kylläkin pahasti haparoiden.
Onkohan jollain muillakin samankaltaisia kokemuksia???
PS. Voihan olla ettei punkki liity "halvaukseen" millääntavalla.
Hyvää kesää kaikille!
T:Rocky 9v ja Bruuttus 9v
Mäyräkoirahalvaus vai punkki?????
Bruuttus 9v
3
605
Vastaukset
- liiallisen rodun
"jalostamisen" aiheuttama vamma joka alkaa ilmetä nyt? voisiko?
- liiallisen
jalostuksen tulos!? hei kuule, sulje nyt jo tietokoneesi ja lähde vaikka kävelylle ulos. tuulettuu samalla tuo turhautunut mielesi ja huomaat: aivan, on tullut kesä!!
- mäykky 4ever
Kesäkuun alussa meillä oli vastaavat oireet, tosin ilman punkkia.. Eka lääkäri teki vastaavat tutkimukset, eikä löytänyt vikaa. Se oli mäyräkoirahalvaus. Koira leikattiin viikko ekasta lääkärinkäynnistä. Nyt voidaan taas mainiosti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606294- 1003252
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252566- 212198
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3551788- 271696
- 251480
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261413- 491392
- 321368