Mies, tahdotko

varmasti?

Omakohtaisesti kokeneena ja kaikkensa antaneena epäonnistujana olen miettinyt pari vuotta, mitä olisin voinut tehdä toisin onnistuakseni parisuhteessani, mutta en ole keksinyt.

Ei ex:kään minua mistään syyttänyt, eikä pyytänyt tekemään toisin, tai jättämään jotain tekemättä.

Ehkä ajattelen liian monimutkaisesti?

Lainasin tuolta avioliittopalstalta pienen pätkän;

"no eipä ihme että avioliittohalukkuus laskee. miettikääpä mielessänne mitä mahdollinen avioliitto tarjoaa miehelle: 50/50 tsäänssit että se päättyy, ja 65/35 tsäänssit että se päättyy vastoin sun tahtoa. ja vaimo saa tässäkin maassa poikkeuksetta lapset, ja toki puolet omaisuudesta vaikkei olisi tehnyt mitään niiden eteen. hyvä diili!".

Eipä hyvältä näytä miesten kannalta!

Vaadi edes avioehto. Lapsiasi et "pelasta" mitenkään!   

5

1053

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole kekseliäs

      ei ole meidän muiden syy missään määrin.

      Meitä muita on paljonkin joilla on onnelliset avioliitot.

      Sääli sinua.

      Voin antaa kuitenkin Sinulle vihjeen, mihin liittosi karahti. Se on paskamainen asenteesi, jonka huomaa jo tuosta tekstin pätkästäsikin johon ylpeänä nojailit. Laitan sen tähän vielä muistiasi virkistämään.


      "no eipä ihme että avioliittohalukkuus laskee. miettikääpä mielessänne mitä mahdollinen avioliitto tarjoaa miehelle: 50/50 tsäänssit että se päättyy, ja 65/35 tsäänssit että se päättyy vastoin sun tahtoa. ja vaimo saa tässäkin maassa poikkeuksetta lapset, ja toki puolet omaisuudesta vaikkei olisi tehnyt mitään niiden eteen. hyvä diili!".

      Miten niin ei vaimo olisi tehnyt mitään NIIDEN eteen???????????????????????????????
      Ukko varmaan pyöräytti lapsetkin perseestään????? Ja kärsi ansionmenetykset imettäessään lapsiaan??????????????????

      Tosi nuija olet jos todellakin noin ajattelet. En minäkään olisi sinun exsänäsi vaivautunut selittämään sinulle missä meni pieleen. Sinut luokitellaan jo menetetyksi kauraksi.

      • vai tyhmä?

        Kuten selvästi sanoin, lainasin tuon pätkän.

        En ole siitä mitenkään ylpeä enkä suinkaan ajatellut asiaa ennen noin, vaan juuri äsken kun luin sen, niin kävi mielessä, että olikohan meilläkin kyse jostain tuollaisesta?

        Jos lasten hoitaminen on niin valtavan kovaa työtä, niin miksi ne on sitten aivan pakko saada viedä mennessään?

        Puhumattakaan siitä, että niitä on aivan pakko hankkia?

        Kaura on laossa, se on totta, mutta kyllä minä isänä olisin halunnut edes jonkinlaisen selityksen ja mahdollisuuden korjata jos korjaamista oli!

        Turha sinun on täällä leuhkia onnellisella avioliitolla, sillä sinunkin "tsäännsit" ovat nuo lainauksessani mainitut.

        Vaikka et eroaisikaan saatat olla onneton jossain vaiheessa, joten ei mene häävisti sullakaan.


      • molemmat, sekä
        vai tyhmä? kirjoitti:

        Kuten selvästi sanoin, lainasin tuon pätkän.

        En ole siitä mitenkään ylpeä enkä suinkaan ajatellut asiaa ennen noin, vaan juuri äsken kun luin sen, niin kävi mielessä, että olikohan meilläkin kyse jostain tuollaisesta?

        Jos lasten hoitaminen on niin valtavan kovaa työtä, niin miksi ne on sitten aivan pakko saada viedä mennessään?

        Puhumattakaan siitä, että niitä on aivan pakko hankkia?

        Kaura on laossa, se on totta, mutta kyllä minä isänä olisin halunnut edes jonkinlaisen selityksen ja mahdollisuuden korjata jos korjaamista oli!

        Turha sinun on täällä leuhkia onnellisella avioliitolla, sillä sinunkin "tsäännsit" ovat nuo lainauksessani mainitut.

        Vaikka et eroaisikaan saatat olla onneton jossain vaiheessa, joten ei mene häävisti sullakaan.

        lukutaidoton, että tyhmä. Samantekevää on se oletko tekstin lainannnut, kun kerran pidät sitä niin hyvänä että sen täällä toistat. Se kuvaa Sinun aivojesi toimimattomuutta.

        Kuuleppas, meissä on se ero, että minä olen onnellinen omilla avuillani, itsenäisesti, en nojaten toiseen ihmiseen. Osaan silti ottaa toisenkin huomioon, ja huomioida hänen tarpeitaan, vaikkeivat ne aina olisikaan yhtenevät omieni kanssa. Ennemmin tai myöhemmin sinäkin sen oivallat että ihminen on oman onnensa seppä. Se vaatii tietynlaista yhdessä rakentamista, josta sinun kaltaisillasi ei ole hajuakaan.

        Eikä minun tarvitse leuhkia, kunhan totesin, minkäs minä sille voin, että toisissa asioissa toiset OVAT parempia vaan kuin toiset.

        Edelleen olen sitä mieltä että koskapa nojasit tuohon paskakirjoitukseesi, se kuvastaa luonnettasi, joka ei ole häävi.


      • vielä lapseton
        vai tyhmä? kirjoitti:

        Kuten selvästi sanoin, lainasin tuon pätkän.

        En ole siitä mitenkään ylpeä enkä suinkaan ajatellut asiaa ennen noin, vaan juuri äsken kun luin sen, niin kävi mielessä, että olikohan meilläkin kyse jostain tuollaisesta?

        Jos lasten hoitaminen on niin valtavan kovaa työtä, niin miksi ne on sitten aivan pakko saada viedä mennessään?

        Puhumattakaan siitä, että niitä on aivan pakko hankkia?

        Kaura on laossa, se on totta, mutta kyllä minä isänä olisin halunnut edes jonkinlaisen selityksen ja mahdollisuuden korjata jos korjaamista oli!

        Turha sinun on täällä leuhkia onnellisella avioliitolla, sillä sinunkin "tsäännsit" ovat nuo lainauksessani mainitut.

        Vaikka et eroaisikaan saatat olla onneton jossain vaiheessa, joten ei mene häävisti sullakaan.

        "Puhumattakaan siitä, että niitä on aivan pakko hankkia?"

        Miksi itse hankit lapsia? Jos et olisi hankkinut, ei tarvitsisi surra, että vaimo vei ne mennessään? Huijasiko vai pakottiko vaimo sinut lapsen hankintaan?


    • kokemuksia on

      Usein on näin, että mies on se varakkaampi osapuoli, mutta myös nainen voi olla. Tai molemmilla on yhtä paljon omaisuutta. Esim. minä ja mieheni olemme kaikki maksaneet puoliksi. Vajaan vuoden toki mies maksaa hieman enemmän yhteisistä menoista, koska kun tulen olemaan (jos saamme lapsen) lapsen kanssa kotona, tuloni laskee jonkun verran. Voisihan mieskin olla lapsen kanssa kotona ja minä töissä, mutta molempien mielestä näin on parempi. Lapsen "hankinta" ja minun kotiin jääminen on YHTEINEN PÄÄTÖS (kuten pitääkin olla) joten kummallakaan ei pitäisi olla valittamista. Ja eiköhän se kodin ja lapsen hoitaminenkin työstä käy? Onhan näitä, jotka lojuvat vain kotona työttömänä (ja ei ole lapsia) eivätkä halua mennä töihin vaan haluavat elellä toisen rahoilla. Mutta tämä joukko on varmaan vähemmistö. Ja varmaan voi syyttää itseäänkin, jos antaa toisen loisia? Ja avioehdon voi jokainen tehdä.

      On kuitenkin 50/50 mahdollisuus, että avioliitto ei päädy eroon. Jotkut ovat halukkaita ottamaan sen riskin ja toivovat kuuluvansa niihin jotka eivät eroa. Ja ovat jopa onnellisia avioliitossaan.

      Voihan sitä ajatella niin, että mitkä mahdollisuudet avoliitosta on erota? Kannattaako laittaa edes hynttyitä yhteen? Onko sekään miehelle tai naiselle "hyvä diili"? Ja menisitkö sitten naimisiin, jos saisit itse avioliitosta tai siis erosta rahallisia korvauksia ja lapset? Saa käsityksen, että avioliitto tarjoaa naisille vain sitä? Ja siksi he haluavat ja heidän kannattaa mennä naimisiin (toisin kuin miesten).

      Luot avioliitosta aika synkän kuvan. Ja sinulla ja monella mulla ehkä onkin siitä huonot kokemukset. Ja ymmärrän jonkin sortin katkeruuden. Mutta on myös niitä joilla on päinvastoin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      68
      2949
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      415
      2849
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      100
      2256
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      88
      2070
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      73
      1914
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      11
      1854
    7. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1840
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      152
      1818
    9. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      327
      1671
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1632
    Aihe