.......................

Waterloo Sunset.

-jos joku,esim. The Beatles olis aikoinaan yrittänyt menestystä,noin heppoisilla sävellyksillä,kuin tämä prince,niin he eivät olisi ikimaailmassa menestyneet.Omaan napaansa tuijottava narsisti,nimensä symboliksi välillä muuttanut,heh,wannabe-Hendrix.Soittotaitoa löytyy,mut itsekritiikkiä ei,ja sen huomaa...

20

1599

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jukka

      Prince on todellakin ERINOMAINEN pop/rock/funk-säveltäjä. Little Red Corvette, 1999, Sign o' the Times, Kiss, Sometimes It Snows in April, Purple Rain, Cream, I Could Never Take the Place of Your Man - nämä nyt vain muutamina esimerkkeinä niistä tunnetuimmista biiseistä. Prince on kirjoittanut 25 USA:n top10-hittiä. Näistä osa on muille artisteille sävellettyjä biisejä: esim. Nothing Compares 2 U (Sinéad O'Connor) ja I Feel for You (Chaka Khan). Ja mikä Wannabe-Hendrix?? Jos puhutaan kitaransoitosta, niin Santana on vaikuttanut Princeen paljon enemmän kuin Hendrix. Prince ja Hendrix yhdistetään toisiinsa lähinnä, koska molemmat ovat mustia kitaristeja. Tietysti myös Hendrix on ollut Princelle merkittävä esikuva nuoruusiässä.

      Jos et tykkää, niin ei tarvitse tykätä. Mutta sellaista väitettä on aika vaikea esittää, että Prince ei olisi huippulahjakas kyky kaikilla osa-alueilla, mitä pop-artistilta vaaditaan. Paitsi että hän on mahtava lauluntekijä ja soittaja, niin myös laulupuoli on suurin piirtein omaa luokkaansa. Tämän voi kuulla miltä tahansa levyltä.

      Jos epäilet miehen kykyjä, niin kannattaa kuunnella läpi sellainen klassikkolevy kuin Sign o' the Times. Saattaa aueta, miksi Prince on niin arvostettu, ja miksi esim. kyseinen levy sai aikanaan viisi tähteä kaikilta isoilta ja pieniltä musiikkilehdiltä.

      http://en.wikipedia.org/wiki/Sign_o'_the_Times_(album)

      (Ja en siis väitä, että kriitikoiden mielipide olisi mikään totuus; ajattelin vain että tuota kautta voi ymmärtää, miksi kriitikot niin paljon arvostavat Princeä, samoin kuin Miles Davis, Robert Plant, Ozzy Osbourne, Paul McCartney ym. kovat nimet)

      Ja tällainen kysymys tuli väistämättä mieleen: mikä tämän keskustelunaloituksen tarkoitus on? Jos (niinkuin vaikuttaa) sen tarkoitus oli haastaa riitaa, niin en siitä jaksa tämän enempää "provosoitua". Jos tarkoitus oli vain purkaa omaa pahaa oloaan haukkumalla (mikä vaikuttaa todennäköiseltä myös), niin toivottavasti nyt tuntuu edes vähän paremmalta :)

      • Goig

        Se joka väittää Prince sävellyksiä hepposiksi, ei kyllä ole kuunnellut niitä nimeksikään. Tietyissä piireissä saatetaan unohtaa, että vaikka Prince on uskomaton esiintyjä, laulaja ja muusikko, niin ensijaisesti (ainakin minusta) hän on loistava pop-säveltäjä/lauluntekijä. Äärimmäisen tuottelias mutta todella kovaa laatua ylläpitänyt (mitä nyt 90-luvulla oli heikot hetkensä, niinkuin kaikilla muusikoilla on jossain vaiheessa)


      • Mr.Goodnight

        ..ettei kukaan vastais tohon mitään... Tää on välillä niin väsyttävää juttua kun nimenomaan täällä suomessa Prince on niinku sitä ei ois olemassakaan ja kuitenkin monessa maassa hän on todella arvostettu muusikko ja esiintyjä. Tai kai ne 420 000 muuta mun lisäks oli arvostelukyvyttömiä idiootteja jotka niihin Lontoon konsertteihin tunki Princeä katsomaan...
        Mä en oo muutenkaan ikinä ymmärtäny sitä että jos ei pidä jostain musiikista tai henkilöstä niin mitä sitä hyödyttää haukkua ?? Itse en ole ymmärtäny monien 'tosi' rokkareitten tyyliä ja rekvisiittaa joka mun nähdäkseni on suunnattu mopo ikäisille pojille ja että se on aikuistenkin mielestä tosi rock'n'roll, mutta en mä mee mun mielipiteitä huuteleen semmosille palstoille... Mun puolesta muut saa ajatella Princestä mitä huvittaa, itse tiedän hänet useasti nähneenä ja kaikki saatavilla olevat levyt kuunnelleena mikä hän on. Hän on mielestäni musiikillinen nero ja esiintyjänä aivan suvereeni.


      • Mr.Goodnight

        ...ja Jukka, sä tiedät nii ei pistetä väärää informaatioo eteenpäin. Siis I Feel For You Chakan esittämänä oli tietysti coveri Princen omasta biisistä ja Sinéad taas teki coverin Princen The Familylle tekemästä Nothing Compares 2 U...


      • jukka
        Mr.Goodnight kirjoitti:

        ...ja Jukka, sä tiedät nii ei pistetä väärää informaatioo eteenpäin. Siis I Feel For You Chakan esittämänä oli tietysti coveri Princen omasta biisistä ja Sinéad taas teki coverin Princen The Familylle tekemästä Nothing Compares 2 U...

        "I Feel For You Chakan esittämänä oli tietysti coveri Princen omasta biisistä ja Sinéad taas teki coverin Princen The Familylle tekemästä Nothing Compares 2 U..."

        Joo, noinhan se meni ;) Sen sijaan mm. seuraavat biisit on mies tainnut kirjoittaa esittäjilleen ihan sillä tavalla, että tietää alusta alkaen kelle ne on menossa:

        Sugar Walls - Sheena Easton
        Sex Shooter - Apollonia
        Manic Monday - The Bangles
        Wendy & Lisa: Waterfall
        Love Song - Madonna (Madonnallakin näppinsä pelissä)
        Why Should I Love You - Kate Bush (Katellakin näppinsä pelissä)

        Plus paljon paljon muita. Nothing Compares 2 U ja I Feel For You vain ovat tunnetuimmat sellaiset written by Prince -biisit, joiden tunnetuimman version on levyttänyt joku muu kuin äijä itse.

        Niin ja, sen verran kommenttia tuohon ensimmäiseen viestiin vielä, että tottakai Prince on narsisti! Merkittävä osa suurista muusikoista ja esiintyjistä narsisteja. Se ei esiintyvälle taiteliljalle ole välttämättä mikään miinus ta haitta.


      • jukka
        jukka kirjoitti:

        "I Feel For You Chakan esittämänä oli tietysti coveri Princen omasta biisistä ja Sinéad taas teki coverin Princen The Familylle tekemästä Nothing Compares 2 U..."

        Joo, noinhan se meni ;) Sen sijaan mm. seuraavat biisit on mies tainnut kirjoittaa esittäjilleen ihan sillä tavalla, että tietää alusta alkaen kelle ne on menossa:

        Sugar Walls - Sheena Easton
        Sex Shooter - Apollonia
        Manic Monday - The Bangles
        Wendy & Lisa: Waterfall
        Love Song - Madonna (Madonnallakin näppinsä pelissä)
        Why Should I Love You - Kate Bush (Katellakin näppinsä pelissä)

        Plus paljon paljon muita. Nothing Compares 2 U ja I Feel For You vain ovat tunnetuimmat sellaiset written by Prince -biisit, joiden tunnetuimman version on levyttänyt joku muu kuin äijä itse.

        Niin ja, sen verran kommenttia tuohon ensimmäiseen viestiin vielä, että tottakai Prince on narsisti! Merkittävä osa suurista muusikoista ja esiintyjistä narsisteja. Se ei esiintyvälle taiteliljalle ole välttämättä mikään miinus ta haitta.

        Jäin nyt miettimään, oliko Kate Bush sittenkään Princen kanssa tekemässä Why Should I Love You -biisiä. En ole aivan varma. Osaako joku kertoa? Sen sijaan Princen ja Madonnan duetto, Love Song, on heidän yhdessä tekemänsä (siitä olen varma), vaikka usein se kreditoidaan vain Princen sävellykseksi. No, enemmän Princellä on varmaan ollut näppinsä pelissä tuon laulun kanssa kuin Madonnalla, mutta silti.


      • Mr.Goodnight
        jukka kirjoitti:

        "I Feel For You Chakan esittämänä oli tietysti coveri Princen omasta biisistä ja Sinéad taas teki coverin Princen The Familylle tekemästä Nothing Compares 2 U..."

        Joo, noinhan se meni ;) Sen sijaan mm. seuraavat biisit on mies tainnut kirjoittaa esittäjilleen ihan sillä tavalla, että tietää alusta alkaen kelle ne on menossa:

        Sugar Walls - Sheena Easton
        Sex Shooter - Apollonia
        Manic Monday - The Bangles
        Wendy & Lisa: Waterfall
        Love Song - Madonna (Madonnallakin näppinsä pelissä)
        Why Should I Love You - Kate Bush (Katellakin näppinsä pelissä)

        Plus paljon paljon muita. Nothing Compares 2 U ja I Feel For You vain ovat tunnetuimmat sellaiset written by Prince -biisit, joiden tunnetuimman version on levyttänyt joku muu kuin äijä itse.

        Niin ja, sen verran kommenttia tuohon ensimmäiseen viestiin vielä, että tottakai Prince on narsisti! Merkittävä osa suurista muusikoista ja esiintyjistä narsisteja. Se ei esiintyvälle taiteliljalle ole välttämättä mikään miinus ta haitta.

        toppuutellaas vähän... Prince teki Manic Mondayn ensin Apollonia 6:n (tai alkujaan siis Vanity 6:n) levylle, mut veti sen siitä pois ja antoi sen Banglesille. Mulla löytyy varhainen versio jossa äänessä Prince ja Vanity.

        Why Should I Love You, on tiettävästi ollut Katen biisi mihin pyydettiin Princen taustalaulut... Prince oli kuitenkin vähän innostunut ja lisännyt paljon sekä laulua ja soitantaa, niin Katen porukalla oli kova homma työstää siitä Katen biisi takaisin... lopullisessa versiossa on Prince taustalaulajana, soittaa kitaraa ja koskettimia ja mahdollisesti myös bassoa... mutta kappaletta ei siis kai oo varsinaisesti artistit tehny yhdessä, vaan vuorotellen...


      • Mr.Goodnight
        jukka kirjoitti:

        Jäin nyt miettimään, oliko Kate Bush sittenkään Princen kanssa tekemässä Why Should I Love You -biisiä. En ole aivan varma. Osaako joku kertoa? Sen sijaan Princen ja Madonnan duetto, Love Song, on heidän yhdessä tekemänsä (siitä olen varma), vaikka usein se kreditoidaan vain Princen sävellykseksi. No, enemmän Princellä on varmaan ollut näppinsä pelissä tuon laulun kanssa kuin Madonnalla, mutta silti.

        näissä Princen yhteistöissä muiden kans että se varmaan on Princen tosi vaikeeta päästää muita oikeasti esiin, vaikka yhteistyötä oltais tekemässä.. mun mielestä aika hyvä esimerkki My Computer, aika huono siinäkin on ruveta hehkuttamaan Kate Bushilla jos ei sitä oo krediteistä lukenu...
        ...ja omien höpötysten korjausta, olihan se Manic Monday tulossa siis Apollonia 6:n ja mulla oleva versio on siis Princen ja Apollonian laulama


      • Daddy Pop
        Mr.Goodnight kirjoitti:

        näissä Princen yhteistöissä muiden kans että se varmaan on Princen tosi vaikeeta päästää muita oikeasti esiin, vaikka yhteistyötä oltais tekemässä.. mun mielestä aika hyvä esimerkki My Computer, aika huono siinäkin on ruveta hehkuttamaan Kate Bushilla jos ei sitä oo krediteistä lukenu...
        ...ja omien höpötysten korjausta, olihan se Manic Monday tulossa siis Apollonia 6:n ja mulla oleva versio on siis Princen ja Apollonian laulama

        on Kate Bushin biisi, mutta Prince on muistaakseni ollut sovittamassa sitä ja soittaa ja vähän vissiin laulaakin siellä taustalla. My Computer on kyllä sellainen Princen biisi että siinä menee Kate Bush vähän hukkaan: miksi raahata hieno nainen studioon ja miksata se lähes kuulumattomiin.


      • Daddy Pop
        Mr.Goodnight kirjoitti:

        toppuutellaas vähän... Prince teki Manic Mondayn ensin Apollonia 6:n (tai alkujaan siis Vanity 6:n) levylle, mut veti sen siitä pois ja antoi sen Banglesille. Mulla löytyy varhainen versio jossa äänessä Prince ja Vanity.

        Why Should I Love You, on tiettävästi ollut Katen biisi mihin pyydettiin Princen taustalaulut... Prince oli kuitenkin vähän innostunut ja lisännyt paljon sekä laulua ja soitantaa, niin Katen porukalla oli kova homma työstää siitä Katen biisi takaisin... lopullisessa versiossa on Prince taustalaulajana, soittaa kitaraa ja koskettimia ja mahdollisesti myös bassoa... mutta kappaletta ei siis kai oo varsinaisesti artistit tehny yhdessä, vaan vuorotellen...

        voisivat olla huikea pari jos heittäisivät joskus jonkun ihan oikean duetonkin eivätkä vain upottaisi toisiaan taustalaulajiksi biiseilleen. Molemmat ovat hyviä laulajia ja kunnianhimoisia muusikoita. Siinäkin mielessä he ovat erikoisia ilmiöitä rokin ja r&b:n saroilla, että molempien tekemisisssä musiikki on aina näytellyt pääosaa, ei supertähteys eikä median miellyttäminen. Kumpikin on pitänyt yksityiselämänsä yksityisasiana, mitä ei voi olla kunnioittamatta näinä aikoina.


      • ei tule mitään ;)
        Daddy Pop kirjoitti:

        voisivat olla huikea pari jos heittäisivät joskus jonkun ihan oikean duetonkin eivätkä vain upottaisi toisiaan taustalaulajiksi biiseilleen. Molemmat ovat hyviä laulajia ja kunnianhimoisia muusikoita. Siinäkin mielessä he ovat erikoisia ilmiöitä rokin ja r&b:n saroilla, että molempien tekemisisssä musiikki on aina näytellyt pääosaa, ei supertähteys eikä median miellyttäminen. Kumpikin on pitänyt yksityiselämänsä yksityisasiana, mitä ei voi olla kunnioittamatta näinä aikoina.

        En usko, että kaksi niin suurta egoa kuin Prince ja Kate Bush saisivat kovin hyvää yhteistyötä aikaan, eihän se onnistunut oikein Princeltä ja Sinéad O'Connoriltakaan, eikä Princeltä ja Michael Jacksonilta. Prince kontrolloi aina itse musiikintekoprojektia eikä siinä muille voi jäädä yhtä suurta roolia. Mutta siitä se miehen jumaluus oikeastaan tuleekin: yksi mies osaa kirjoittaa loistavaa materiaalia, laulaa ja soittaa kuin maailman paras trubuduuri ja tuottajataidotkin ovat hallussa. Vastaavia monilahjakkuuksia on musiikkimaailmassa äärimmäisen vähän, toinen kuuluisa on Stevie Wonder. Mutta onhan näillä neroilla sudenkuoppansakin: sekä Princen että Wonderin tuotannosta löytyy paljon heikompaakin tavaraa. Suurimmaksi osaksi näiden kavereiden tuotanto on silti yhtä laadun juhlaa.


      • Daddy Pop
        ei tule mitään ;) kirjoitti:

        En usko, että kaksi niin suurta egoa kuin Prince ja Kate Bush saisivat kovin hyvää yhteistyötä aikaan, eihän se onnistunut oikein Princeltä ja Sinéad O'Connoriltakaan, eikä Princeltä ja Michael Jacksonilta. Prince kontrolloi aina itse musiikintekoprojektia eikä siinä muille voi jäädä yhtä suurta roolia. Mutta siitä se miehen jumaluus oikeastaan tuleekin: yksi mies osaa kirjoittaa loistavaa materiaalia, laulaa ja soittaa kuin maailman paras trubuduuri ja tuottajataidotkin ovat hallussa. Vastaavia monilahjakkuuksia on musiikkimaailmassa äärimmäisen vähän, toinen kuuluisa on Stevie Wonder. Mutta onhan näillä neroilla sudenkuoppansakin: sekä Princen että Wonderin tuotannosta löytyy paljon heikompaakin tavaraa. Suurimmaksi osaksi näiden kavereiden tuotanto on silti yhtä laadun juhlaa.

        on kuitenkin ihan kunnon duetto Princen ja naislaulajan välillä, eikä se kai haittaisi vaikka se naislaulaja olisikin Princen veroinen muutenkin kuin egoltaan ;) Toimihan Kate Bushilla myös Peter Gabrielin kanssa homma ihan hyvin.


      • Mr.Goodnight
        Daddy Pop kirjoitti:

        on kuitenkin ihan kunnon duetto Princen ja naislaulajan välillä, eikä se kai haittaisi vaikka se naislaulaja olisikin Princen veroinen muutenkin kuin egoltaan ;) Toimihan Kate Bushilla myös Peter Gabrielin kanssa homma ihan hyvin.

        toihan( U Got The Look) onkin Prince biisi jossa vaan duetto laulettu, mielenkiintoista tosiaan olis oikea yhteistyö, niinku musiikin tekemisessä... luultavasti Miles Davisin kanssa mahdollisesti tehdyt olis jo oikeesti yhteistyötä...

        Myös se demo versio Manic Mondaysta Princen ja Apollonian duettona on ihan toimiva.

        Itse tykkään julkaistuista duetoista eniten Arms Of Orion kipaleesta, siinä käytetään kyllä hienosti molempien taitavaa laulantaa...


      • mr-tambourine-man
        Mr.Goodnight kirjoitti:

        toihan( U Got The Look) onkin Prince biisi jossa vaan duetto laulettu, mielenkiintoista tosiaan olis oikea yhteistyö, niinku musiikin tekemisessä... luultavasti Miles Davisin kanssa mahdollisesti tehdyt olis jo oikeesti yhteistyötä...

        Myös se demo versio Manic Mondaysta Princen ja Apollonian duettona on ihan toimiva.

        Itse tykkään julkaistuista duetoista eniten Arms Of Orion kipaleesta, siinä käytetään kyllä hienosti molempien taitavaa laulantaa...

        Tämän yhteistyön hedelmät haluaisi totta tosiaan ja ehdottomasti kuulla! Niillähän oli yhteisprojekteja 80-luvulla, Davis diggaili Princeä ja jompikumpi (en nyt äkkiseltään, muista kumpi) uhosi myöhemmin että ne nauhat joskus vielä julkaistaankin. No, eipä ole kuulunut ;) Mutta eikös tällainenkin huhu ollut olemassa (tais olla joku tällä palstalla joka kertoi), että Davis soittaisi trumpettia Sign o' the Timesin livevedolla It's Gonna Be a Beautiful Night? Mutta tästä ei taida olla varmistusta...? Miten on?


      • Daddy Pop
        Mr.Goodnight kirjoitti:

        toihan( U Got The Look) onkin Prince biisi jossa vaan duetto laulettu, mielenkiintoista tosiaan olis oikea yhteistyö, niinku musiikin tekemisessä... luultavasti Miles Davisin kanssa mahdollisesti tehdyt olis jo oikeesti yhteistyötä...

        Myös se demo versio Manic Mondaysta Princen ja Apollonian duettona on ihan toimiva.

        Itse tykkään julkaistuista duetoista eniten Arms Of Orion kipaleesta, siinä käytetään kyllä hienosti molempien taitavaa laulantaa...

        Sign of the times -albumilla on kappale, jolla Miles Davisin huhutaan vierailleen, mutta huhulle ei kai ole vahvistusta. Davis ja Prince kuitenkin pitivät toisistaan paljon ja Davis joskus vierailikin Paisley Parkissa ja jammaili Princen kanssa. Princen piti myös osallistua Davisin Tutu-albmille (1986), mutta hän veti kamansa pois kun kuuli demon, koska hänen mielestään musiikki ei sopinut siihen mitä levylle oli tulossa. Näin sen ainakin Davis ilmaisi - varsin diplomaattisesti. Todellisuudessa oli ehkä kyse siitä että Prince arveli Davisin sanovan kiitos ei ja halusi välttää molemmille kiusallista tilannetta. Davis sen sijaan oli innostunut Princen ideasta yhteisestä kiertueesta, mutta se ei valitettavasti koskaan ehtinyt toteutua.


      • Mr.Goodnight
        mr-tambourine-man kirjoitti:

        Tämän yhteistyön hedelmät haluaisi totta tosiaan ja ehdottomasti kuulla! Niillähän oli yhteisprojekteja 80-luvulla, Davis diggaili Princeä ja jompikumpi (en nyt äkkiseltään, muista kumpi) uhosi myöhemmin että ne nauhat joskus vielä julkaistaankin. No, eipä ole kuulunut ;) Mutta eikös tällainenkin huhu ollut olemassa (tais olla joku tällä palstalla joka kertoi), että Davis soittaisi trumpettia Sign o' the Timesin livevedolla It's Gonna Be a Beautiful Night? Mutta tästä ei taida olla varmistusta...? Miten on?

        Miles soittelee It's Gonna... kappaleella Paisley Parkissa 1987 uudenvuoden aattona pidetyssä hyväntekeväisyyskonsertissa. Löytyy niin levyltä kuin ammattimaisesti kuvatulta videoltakin.

        Yhteistyöstä Prince on väittänyt että häneltä löytyy levytettyä matskua, mutta sen aikainen työkaveri Alan Leeds(kuin myös Eric) pitää juttua legendana. Varma olemassa oleva yhteistyö on kappale Can I Play With U ?, joka on taas "yhteistyötä" Princen malliin; Prince teki biisin ja lähetti nauhan Davisille jotta tämä lisäis siihen osuutensa...ja sitten biisiä ei ees julkaistu Tutu-albumilla...

        Miles on myös levyttänyt julkaisematta jääneeltä Madhouse 24 levyltä kappaleita joita Prince hänelle antoi neljä kappaletta jalostettavaksi, oiskohan niistä yksi (R U Legal Yet ?) julkaistukin jollain Milesin boxilla ? Ainakin luin joskus Davisin sivuilta ylistävän arvion Princen säveltämästä juuri julkaistusta kappaleesta, mutta sitä arvioo en enää löydä...

        Mitä sitten tulee kavereiden keskinäiseen arvostukseen niin kumpikin tais arvostaa toisiaan suuresti. Miles on jopa sanonut että Prince saattaa olla omanaikansa Duke Ellington...


      • Mr.Goodnight
        Daddy Pop kirjoitti:

        Sign of the times -albumilla on kappale, jolla Miles Davisin huhutaan vierailleen, mutta huhulle ei kai ole vahvistusta. Davis ja Prince kuitenkin pitivät toisistaan paljon ja Davis joskus vierailikin Paisley Parkissa ja jammaili Princen kanssa. Princen piti myös osallistua Davisin Tutu-albmille (1986), mutta hän veti kamansa pois kun kuuli demon, koska hänen mielestään musiikki ei sopinut siihen mitä levylle oli tulossa. Näin sen ainakin Davis ilmaisi - varsin diplomaattisesti. Todellisuudessa oli ehkä kyse siitä että Prince arveli Davisin sanovan kiitos ei ja halusi välttää molemmille kiusallista tilannetta. Davis sen sijaan oli innostunut Princen ideasta yhteisestä kiertueesta, mutta se ei valitettavasti koskaan ehtinyt toteutua.

        juuripa kirjoitin mitä mulla oli tiedossa..
        ei tosiaan Princen julkaisuissa tiettävästi ole Milesiä...
        Ja mitä tulee Tutu albumin biisiin niin hyvää tietoa löytyy : http://www.thelastmiles.com/interviews-alan-leeds.php


      • Daddy Pop
        Mr.Goodnight kirjoitti:

        Miles soittelee It's Gonna... kappaleella Paisley Parkissa 1987 uudenvuoden aattona pidetyssä hyväntekeväisyyskonsertissa. Löytyy niin levyltä kuin ammattimaisesti kuvatulta videoltakin.

        Yhteistyöstä Prince on väittänyt että häneltä löytyy levytettyä matskua, mutta sen aikainen työkaveri Alan Leeds(kuin myös Eric) pitää juttua legendana. Varma olemassa oleva yhteistyö on kappale Can I Play With U ?, joka on taas "yhteistyötä" Princen malliin; Prince teki biisin ja lähetti nauhan Davisille jotta tämä lisäis siihen osuutensa...ja sitten biisiä ei ees julkaistu Tutu-albumilla...

        Miles on myös levyttänyt julkaisematta jääneeltä Madhouse 24 levyltä kappaleita joita Prince hänelle antoi neljä kappaletta jalostettavaksi, oiskohan niistä yksi (R U Legal Yet ?) julkaistukin jollain Milesin boxilla ? Ainakin luin joskus Davisin sivuilta ylistävän arvion Princen säveltämästä juuri julkaistusta kappaleesta, mutta sitä arvioo en enää löydä...

        Mitä sitten tulee kavereiden keskinäiseen arvostukseen niin kumpikin tais arvostaa toisiaan suuresti. Miles on jopa sanonut että Prince saattaa olla omanaikansa Duke Ellington...

        Eipä se ihme ole jos Princekin Davisia ihaili, niinhän kaikki mustat amerikkalaiset tekivät: Davis oli tyylikäs kuin tikka ja varsinainen ikoni niin musiikkinsa kuin politiikkansakin puolesta. Hän oli keskeinen vaikuttaja niin cool jazzin kuin fuusiojatsinkin synnyssä. Koko elämänsä ajan hän oli jazzissa cooliuden ruumiillistuma. Rokissahan tuo johtotähden asema vaihteli: 60-luvulla se oli Dylan, 70-luvulla Bowie ja 80-luvun puolivälin jälkeen Prince.


    • tilt

      Tällä palstalla hetki sitten ollut viestiketju oli minun aloittamani, kun kirjoitin Time Out Magazinen valinneen Sign O' the Timesin maailman parhaaksi musiikkialbumiksi. Ja onneksi oli, kun näin pystyin lopettamaan tämän turhauttavan keskustelun.

      Siis mitä järkeä on väitellä loputtomiin samasta asiasta? Ja kun ei ole enää väiteltävää niin sitten aletaan haukkua toisia. Todella typerää. Mitä ihmettä tuollaiset keskustelut edes tekevät Prince-palstalla? Täällä puhutaan Princen musiikista ja kaikesta häneen liittyvästä. Jos ei pidä kyseisestä artistista, ei tarvitse tänne kirjoitellakaan. Piste.

      • toden totta !

        Se, että jollain on tarve tulla Prince-palstalle haukkumaan häntä vailla mitään tervettä kritiikkiä tai perusteluja, on minusta naurettavaa - ja myös säälittävää.


    Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8721
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2613
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2351
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1989
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1736
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1487
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe