miksei koira sänkyyn?

.....

Ihmetyttää kovasti, ja siksi nyt ajattelinki kysyä kun täällä palstoilla moneen otteesee puhutaan siitä että miksi omistaja päästää koiran sänkyyn että muilla alusta asti opetettu ettei sänkyyn mennä.
Minä ainaki haluan nukkua yhdessä koirani kanssa, aivan ihana tuhisija ja tuo jonkulaista turvaa öisin, vaikka oma vasta nassikka onki. Saa jotenkin muiden puheesta sellaisen kuvan että se olisi yleisesti kielletty paikka jokaiselle koiralle, ja sitten neuvotaan niitä harvoja pitämään koira pois sängyltä jotka niin tekevät.. Onko tähän nyt jokin oikea perusteltu syy vai onko kaikilla ihmisillä vain tuo sama periaate että tiukka ei?

17

4066

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koco

      Meillä on ainakin ollut sellainen periaate, että koirat saa nukkua vieressä. Mitään haittaa siitä ei ole ollut ja minustakin on ihanaa nukkua karvaturrieni kanssa. Joillakin voi olla onglemana koiran suuruus tai sängyn pienuus. Toiset eivät taas tykkää nukkua koiransa vieressä. Makunsa kullakin..

    • Ei se koiran päästäminen sänkyyn yleisessä kiellossa tietenkään ole, vaan tähänkin pohdintaan käy vastaus "kukin tavallaan".

      Eivät kaikki halua koiraa samaan sänkyyn; se karvaa, likaa, kuolaa yms...

      Meillä tuo ei ole syynä siihen, ettei koiraa päästetä sänkyyn tai sohvalle.

      Meillä koiran paikka yksinkertaisesti on lattialla. Sillä vahvistetaan mm. sitä koiran asemaa perhessä, että se on siellä "häntäpäässä" vaikka rakas perheenjäsen onkin =)

      Ja usein näkee sitäkin, että kenen koiralla on kotona lupa olla sängyssä/sohvalla, koira ryntää ko. paikkoihin myös kylässä.

      Tottahan tämän voi kielloilla estää, mutta eräät koirat sitä ei tottele (huomattu on) =)

      Toki se koira olisi ihana tuhisija siinä vieressä, mutta meidänkin nappulasta kasvaa aikamoinen jätkä, että kyllä siitä joutuu siippa sivuun, jos koiran sänkyyn päästää =D

    • karvakuono..

      nukkuu sängyssä, menee lattialle jos tulee kuuma. Mutta yleensä kun herään, niin jalkopäässähän tuo makailee :)

      Mielestäni se, että saako koira tulla sängylle/sohvalle, ei vaikuta mitenkään koiran "arvoasiaan". En muutenkaan ole huomannut mitään eroa siinä että kumpi astuu ensin ovesta ulos, koira vai minä.

    • sängyssämme

      joo, kyllä meilläkin koira saa tulla sänkyyn. ainoa asia, mikä minua itseäni hieman mietityttää ovat nämä PUNKIT. ymmärtääkseni noita punkkipantoja, ym. pnkintorjuntavalmisteita käyttäviä koiria ei saisi ottaa yöksi niinkin lähelle ihmistä kuin sänkyyn. voin olla väärässäkin. tässä nyt sitten virisikin kysymys samalla; eli kuinka te muut, jotka sallitte koiranne olla yöt vieressänne sängyssä hoidatte tuon punkki-torjunnan??

      • ihmisellä paitsi hajustepan...

        niiden kanssa sitten totuttava kaameaan ja voimakkaaseen tuoksuun.Koira voi kantaa punkkeja sänkyyn vaikka seillä olisi suoja ja punkit ei sitä purisikaan.Tulossa vielä vuosisadan punkkikesä.Itse poimin per päivä 20-30 punkkia koirasta ja on exspottia joten ei ne sitä syö,mutta en halua kämppäänkään niitä sillä seuraava kohde olen minä.


      • koira tulee
        ihmisellä paitsi hajustepan... kirjoitti:

        niiden kanssa sitten totuttava kaameaan ja voimakkaaseen tuoksuun.Koira voi kantaa punkkeja sänkyyn vaikka seillä olisi suoja ja punkit ei sitä purisikaan.Tulossa vielä vuosisadan punkkikesä.Itse poimin per päivä 20-30 punkkia koirasta ja on exspottia joten ei ne sitä syö,mutta en halua kämppäänkään niitä sillä seuraava kohde olen minä.

        sänkyyn ja sillä on punkkikarkoite. Ei mulle ainakaan ole koskaan tullut mitään oireita siitä. Eikä punkkejakaan ole tullut yhtään.


    • tavallaan.

      Kyllähän niitä paljon on koiria, jotka nukkuvat sängyssä, ja jos tykkää nukuttaa koiraa siellä, niin oma asia. Meilläkin koira nukkuu sängyn päällä päivällä, mutta ei yöllä. Iso kokoinen, joten ei mahtuisikaan.
      Tuosta punkkipannasta ei ole aiheutunut kyllä yhtään mitään haittaa. On Scalibor-panta ja se on täysin tuoksuton. Tuolla joku mainitsi, ettei saa olla pannan lähellä. Se varoitus on alle 2 v. lapsille, kun saattavat nuoleskella pantaa.
      Joten nuku pois vain koirasi vieressä, et ole ainut, joka niin tekee.

    • Hiekka ja karvat

      syynä, ettei koira saa nukkua vaimon puolella, mutta itse olen suorastaan pettynyt, jollei koira änkeä viereen, siis minun puolelle, selän taakse. Useimmiten kuitenkin on vaan hetken, ennenkuin loikkaa lattialle, missä ilmeisesti viileämpää ja sille sillä lailla mukavampaa.

      • phalenetytta

        ..punkit häädetään valkosipulilla :D Ei haise koiran hengityksessä, mitään haittaa siitä ei ole jos ei liikaa anna, menee meillä ainakin kätevästi juuston joukossa ja tehoaa :D


      • lisää...
        phalenetytta kirjoitti:

        ..punkit häädetään valkosipulilla :D Ei haise koiran hengityksessä, mitään haittaa siitä ei ole jos ei liikaa anna, menee meillä ainakin kätevästi juuston joukossa ja tehoaa :D

        Kertoisitko vähän lisää tuosta valkosipuli jutusta... siis syötätte sitä valkosipulia koiralle niinkö...? Minkä verran ja minkälaista..? siis ihan valkosipulin kynsiä vai mitä...? Minkälainen koira teillä on...? Onko ollut punkkeja tuon valkosipulin käytön aloittamisen jälkeen...? Mihin sen teho perustuu...?


      • garlicdog
        lisää... kirjoitti:

        Kertoisitko vähän lisää tuosta valkosipuli jutusta... siis syötätte sitä valkosipulia koiralle niinkö...? Minkä verran ja minkälaista..? siis ihan valkosipulin kynsiä vai mitä...? Minkälainen koira teillä on...? Onko ollut punkkeja tuon valkosipulin käytön aloittamisen jälkeen...? Mihin sen teho perustuu...?

        eli täällä käytetty ihan luontaistuotekaupan valkosipulikapseleita - tehoaa myös ihmisiin.


      • valkosipsu
        lisää... kirjoitti:

        Kertoisitko vähän lisää tuosta valkosipuli jutusta... siis syötätte sitä valkosipulia koiralle niinkö...? Minkä verran ja minkälaista..? siis ihan valkosipulin kynsiä vai mitä...? Minkälainen koira teillä on...? Onko ollut punkkeja tuon valkosipulin käytön aloittamisen jälkeen...? Mihin sen teho perustuu...?

        elekee hyvät immeiset antako koiralle valkosipulia tai sipulia. Muistaakseni viime viikonlopun iltalehdessäkin oli luettele ettei koiralle saa antaa normaalia suklaata, rypäleitä ja noita sipuleita. Tais joku aiheuttaa anemiaa, joku hajotti punasoluja joten ne ei ole terveellisiä meidän kavereille. Joten itse ainakin olen jättänyt ne ihan suosiolla pois.


    • Siksi ei,että meillä koirien paikka on lattialla ja omilla peteillään.
      Minä en yksinkertaisesti halua sänkyyni koirankarvoja,kuolaa,jaloista hiekkaa ym.
      Ylipäätään en halua koiria sänkyyni.
      Harvemmin ne edes pääsee makuuhuoneeseen.

      En myöskään siksi,etten halua,että pennut vanhempien koirien opastuksella oppii hyppimään huonekaluille.Varsinkin jos niissä vielä reuhataan,tai muutenkin hypellään eestaas,niin voi niitä kinttujen tapaturmia sattua.Ei sitten tartte parkua jälkeenpäin jälkiviisaana.
      Noihin pienten koirien polviluksaatioihinkin voi osaltaan olla syynä joskus liian pienenä turhanpäiväiset hyppimiset korkeilta paikoilta.

      • meillä siksi että

        Itse en ole opettanut koiriani enkä myöskään kissojani nukkumaan sängyssä enkä makuuhuoneessa ihan sen takia kun meillä on pieniä lapsia. Ja kun lapset kasvavat niin moni heistä haluaa nukkua vanhempiensa välissä, ja koira ei tajua miksi se ennen sai nukkua sängyssä mutta nyt ei. Koira voi tulla mustasukkaiseksi, kun ei saakkaan enää tulla sänkyyn. Eli jos aikoo hankkia lapsia, ei kannata antaa koiran tai kissan nukkua sängyssä ja mieluiten ei koko makuuhuoneessa.


    • kaksi kissaa

      ja isokokoinen koira, kaikki nukkuvat yöllä sängyssäni. Ennen minulla oli normaali 90cm leveä sänky jossa mahduin hyvin nukkumaan kissojeni kanssa.Kun nyt vuosi sittenhankin koiran, täytyi ostaa parisänky et mahtuu viereen nukkumaan. Minusta on vain ihanaa kuunnella pikkuisteni tuhinaa vieressä.

    • Anonyymi

      Ite toinen koira ja kissa nukkuu sängyssä ja toinen koira sohvalla koska nukkuu mielummin siinä sit jossain kohtaa yöllä käyn nostamassa nukkuvan koiran sohvalle kun on tippunu alas:D

    • Anonyymi

      Meillä ainakin 8 rescuita nukkuu joko sängyssä tai makkarin sohvalla. Yleensä mä sitten yöllä siirryn lattialle kun hauvat työntää pois. On ollu lapskin mutta alusta asti opetettu että lasten paikka ei ole mun makkarissa. Sillon oli 3 koiraa 20kg, 15kg ja 50kg. Aika hankalaa sitten Sergen lenkillä kun täytyy työntää kaksia kärryjä. Ystävä ottaa myös aina 5 koiraansa sänkyyn jos suostuu:) Enkä ole sellasten kaveri jotka ei päästä. Äiskän luona sitten Lexa oli tuhonnu sängyn mut äiti oli leperrelly että onpa fiksu ja ihana hauva ja Alma repinny passin sivuja.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1981
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      143
      1458
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    Aihe