SIMPUKKA VIRVELILLÄ ! Onko harvinaista ?

On tosi juttu ! Usko pois !...

Tänään olin nuorimman poikani kanssa veneellä soutelemassa ja ihan vaan huvikseen heittelimme virveliä. Poikani nakkas sitten taas "tosta vaan" ja antoi ustimen menä pohjaan. Kelasi takaisin ja kuinka ollakkaan. Uistimen oi napannut aika reilun kokoinen järvisimpukka eikä meinattu saada simpukkaa auki, niin lujaa se sitä kuortansa kiinni piti !

Sanokaas asiantuntijat onko ihan lehtijutun paikka ?

10

3565

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vai tosissaan?

Koukku nappas simpukan on paree ilmaus. Pikkupoikana kalastellessa tuo oli jokapäiväistä. Tosin pitää vetää uistinta pohjia myöden. Eli yhtä hyvin koukkuun tarttuu käpy kuin simpukka, siis näkinkenkä.

• Tyytyväinen kalamies

Eihän tuo tapaus mahdoton ole, joskin se on aika harvinainen. Itsekin olen saanut vuosien varrella muutaman simpukan, viimeksi edellisenä kesänä kuhauistimen raapiessa pohjaa.

Sitä vaan mietin, että onko simpukka auki ja kosketuksen takia sitten sulkee kuorensa, ja näin uistin jää simpukkaan kiinni. Vai onko se vain sattumaa, että koukku sattuu osumaan simpukan kuoren väliin.

• tapu-taydellinen

Kyllä ne simpukat mihin koukku nappaa ovat auki. Simpukka kyllä sulkeutuu melko nopeasti kun sitä liikauttaa.

• päälykäinen

Ei joka päiväistä eikä vuotista.Mutta 20vuoden veto uistelijana jokunen tullut.Jiggaamalla enemmänkin kun anataa, sen painua pohjaan, hinaa sieltä.Mutta ihan siisti kokemus varsinkin lapsille:)

• doz

On pari kertaa tullut ja varmaan just tuo mitä muutkin mieltä, et sulkeutuu kun koukku osuu.

Toisenlainenkin sattuma on osunut kohdalle. Jäi uistin pohjaan kiinni ja mentiin veneellä hakemaan. Koukku oli mennyt kivien väliin jääneen minnow spoonin nokkalenkin läpi. Joku oli jättänyt aiemmin sen kiinni, mukana oli peruke ja n. 20 m siimaa.(kyseisellä minnow spoonilla saanut myöhemmin useampia haukia)

• kalastin

ostamallani upiuudella virvelillä ja vieheellä. Ja minä sain simpukan. Naapurin mies oli poikansa kanssa mukana ja kyllä oli pojalla(7v) hauskaa.

• Exlibris13

Itse ku uistelin niin sain ensin simpukan ja sen jälkeen 5 minuutin päästä musta sukan?! Se oli jo aika mielenkiintoista. :D

• Antero 77

Kaikenlaistahan sitä saattaa uistimeen tarttua. Kerran se kävi tappaus ku vedin uistinta.Oli usseempi vapa,yksi uistimista tarttui pohjaan ja tottakai vene piti pysäyttää.Muut vaaput nousi pintaan ja lokki hyökkäsi yhteen kiinni ku perhana luuli sitä kalaksi.Kelasin lokin veneen viereen ja eiku niskat nurin...

• Anonyymi

Eilen oltiin heittelemässä kaverin kanssa niin ainakin 6 simpukkaa tarttui reissulla kiinni. Todella ärsyttäviä

• Anonyymi

Eilen kaverin kanssa heittelemässä. Tuli simpukoita ja sitten ku kaveri laittoi puoli läpällä kaksi uistinta nii se sai jonkun pohjaan jääneen uistimen itselleen 😂

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6664
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3432
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      26
      2750
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2428
    5. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1953
    6. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      357
      1832
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1670
    8. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1518
    9. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1492
    10. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      11
      1472
    Aihe