Alassio - Grand Hotel Spiaggia

alassio2008

Hei! Olen lähdössä heinäkuun alussa perheeni kanssa Italian Alassioon. Hotellimme on Grand Hotel Spiaggia. Osaako kukaan kertoa mitään Alassiosta tai Grand Hotel Spiaggiasta?

7

771

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jahtivahti

      Spiaggian lähellä on kaikki palvelut, hyviä ravintoloita, kauppoja, ranta heti vastapäätä. Uima-allas on katolla, allaspyyhkeet saa respasta. Puolihoito on halpa vaihtoehto ja ruoka hotellissa on hyvää, ja illallisen voi joskus vaihtaa lounaaksi. Aamulla kysytään, mitä haluaa vaihtoehdoista valita illalliseksi (tai lounaaksi).Alassio tosin pullistelee hyviä ruokapaikkoja. Kävellen liikkuu joka paikkaan, lähimpiin kaupunkeihin kulkevat bussit puolen tunnin välein alassion pääkatua. Junalla liikkuu halvalla.esim Genova on mielenkiintoinen tutustua, halvat ja laajat ostosmahdollisuudet ja museoita riittää. Alassio on hyvin italialainen pikkukaupunki. Keskustassa ajaa hauska minijuna, joka tekee huuhaa-ajeluja (20min) iltaisin, sopii pienille lapsille, ja 1,5-2t retkiä kolme kertaa viikossa.
      Monaco on must käyntikohde, matkatoimiston retkellä saa tietoja hyvin, juorut ja faktat, missä kukin julkkiksistakin asuu jne. Junallakin kyllä pääsee hyvin. Monacon retki sopii lapsillekin hyvin,kun matka on tasaista moottoritietä (tai junakyytiä).

      • alassio2008

        Hei! Kiitos vastauksestasi!
        Minulla olisi kysyttävää rannasta. Matkatoimiston sivuilla luki että hotellilla on oma ranta käytettävissään, mutta onko se ilmainen hotellin asukkaille? Periikö hotelli myös asukkailtaan tuolivuokraa? Onko Alassiossa markkinoita? Jos on, niin minä päivänä?

        Kiitos jos vastaat tähänkin :)


      • jahtivahti
        alassio2008 kirjoitti:

        Hei! Kiitos vastauksestasi!
        Minulla olisi kysyttävää rannasta. Matkatoimiston sivuilla luki että hotellilla on oma ranta käytettävissään, mutta onko se ilmainen hotellin asukkaille? Periikö hotelli myös asukkailtaan tuolivuokraa? Onko Alassiossa markkinoita? Jos on, niin minä päivänä?

        Kiitos jos vastaat tähänkin :)

        Ranta on maksullinen hotellinkin asiakkaille, hinnat vaihtelevat eri kuukausina, kesäkuussa n 8-10€, heinäkuussa 12-16€. Muullekin rannalle saa mennä, vaihtelua on jonkin verran, ja minne vaan pääsee maksua vastaan. Rantapyyhe ei sitten kuulu muilla rannoilla.
        Alassiossa on markkinat lauantai-aamupnä, viereisessä Laiguegliassa perjantai-ap (3km bussilla tai rantakatua kävellen), Albengassa koko päivän keskiviikkona (vartti bussilla).


      • alassio2008
        jahtivahti kirjoitti:

        Ranta on maksullinen hotellinkin asiakkaille, hinnat vaihtelevat eri kuukausina, kesäkuussa n 8-10€, heinäkuussa 12-16€. Muullekin rannalle saa mennä, vaihtelua on jonkin verran, ja minne vaan pääsee maksua vastaan. Rantapyyhe ei sitten kuulu muilla rannoilla.
        Alassiossa on markkinat lauantai-aamupnä, viereisessä Laiguegliassa perjantai-ap (3km bussilla tai rantakatua kävellen), Albengassa koko päivän keskiviikkona (vartti bussilla).

        Huh huh, arvokasta tuntuu olevan! Ymmärsinkö oikein, että yksi rantatuoli heinäkuussa per päivä maksaa 12-16€? (Toivottavasti kyseessä ei ollut tuntitaksa) - jos haluan esim. lounastaa hotellissani, joudunko rantaan palatessani maksamaan maksun uudestaa, vai varataanko tuoli jotenkin minulle koko päiväksi? Saako rannalla olla ilman tuolin vuokrausta (oma pyyhe/ranta-alusta)? Ovatko rannat siistejä? Tarvitseeko pelätä lasinsiruja/meduusoja/jotain muuta?

        Kiitos jos jaksaisit vastata myös tähän :)


      • alassio2008
        alassio2008 kirjoitti:

        Huh huh, arvokasta tuntuu olevan! Ymmärsinkö oikein, että yksi rantatuoli heinäkuussa per päivä maksaa 12-16€? (Toivottavasti kyseessä ei ollut tuntitaksa) - jos haluan esim. lounastaa hotellissani, joudunko rantaan palatessani maksamaan maksun uudestaa, vai varataanko tuoli jotenkin minulle koko päiväksi? Saako rannalla olla ilman tuolin vuokrausta (oma pyyhe/ranta-alusta)? Ovatko rannat siistejä? Tarvitseeko pelätä lasinsiruja/meduusoja/jotain muuta?

        Kiitos jos jaksaisit vastata myös tähän :)

        Olemme hotellilla myöhään yöllä, saako hotellista ostettua pullotettua vettä? Hanasta ei uskaltaisi juoda, ettei loma mene pilalle vatsatautien takia.


      • jahtivahti
        alassio2008 kirjoitti:

        Huh huh, arvokasta tuntuu olevan! Ymmärsinkö oikein, että yksi rantatuoli heinäkuussa per päivä maksaa 12-16€? (Toivottavasti kyseessä ei ollut tuntitaksa) - jos haluan esim. lounastaa hotellissani, joudunko rantaan palatessani maksamaan maksun uudestaa, vai varataanko tuoli jotenkin minulle koko päiväksi? Saako rannalla olla ilman tuolin vuokrausta (oma pyyhe/ranta-alusta)? Ovatko rannat siistejä? Tarvitseeko pelätä lasinsiruja/meduusoja/jotain muuta?

        Kiitos jos jaksaisit vastata myös tähän :)

        Rannat on tosi siistejä, siitä se maksukin. Päivämaksu on per peti, ja italialaiset menevätkin aina lounaalle välillä, ja peti on varattuna koko päiväksi. Lasinsiruja ja roskaa ei ole, joskus meduusoja on vedessä, mutta viikkoihin ei välillä ole yhtään, ja sitten jonain päivänä kyllä.
        Alassion rannalla on 6-7 pientä ns vapaaranta-aluetta joilla ei ole petejä eikä palveluja, niille voi mennä oman pyyhkeen kanssa auringonottoon. Hintavertailukin kannattaa, minne tahansa rannalle saa mennä maksua vastaan, ja osassa peti on 7-8€.
        Bussissa matkalla kohteeseen myydään yleensä vettä 1€/pullo ensi hätään, ja hotellissa perillä voi tilata minibaariin, ostaa baarista tai käydä ravintolasta/baarista hotellin ulkopuoleltakin hakemassa. Vesijohtovesi on kyllä Rivieran alueella juomakelpoista sekin, ei tosin kovin hyvänmakuista...


      • alassio2008
        jahtivahti kirjoitti:

        Rannat on tosi siistejä, siitä se maksukin. Päivämaksu on per peti, ja italialaiset menevätkin aina lounaalle välillä, ja peti on varattuna koko päiväksi. Lasinsiruja ja roskaa ei ole, joskus meduusoja on vedessä, mutta viikkoihin ei välillä ole yhtään, ja sitten jonain päivänä kyllä.
        Alassion rannalla on 6-7 pientä ns vapaaranta-aluetta joilla ei ole petejä eikä palveluja, niille voi mennä oman pyyhkeen kanssa auringonottoon. Hintavertailukin kannattaa, minne tahansa rannalle saa mennä maksua vastaan, ja osassa peti on 7-8€.
        Bussissa matkalla kohteeseen myydään yleensä vettä 1€/pullo ensi hätään, ja hotellissa perillä voi tilata minibaariin, ostaa baarista tai käydä ravintolasta/baarista hotellin ulkopuoleltakin hakemassa. Vesijohtovesi on kyllä Rivieran alueella juomakelpoista sekin, ei tosin kovin hyvänmakuista...

        Kiitos vastauksistasi, nyt luulisi olevan kaiken selvää. Jos mieleesi tulee vielä jotain, jota en ole hoksannut kysyä, voit sen kertoa :) Olen otettu, että joku jaksoi vastata. Olitko itse tyytyväinen Gran Hotel Spiaggian toimintaan? Hauskaa juhannusta ja loppukesää!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5604
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2486
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1977
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      57
      1718
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      10
      1281
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe