VAIKEUKSIA LÖYTÄÄ YHTÄÄN HYVÄÄ POJAN NIMEÄ

nti.kysymysmerkki

Arvostelkaa näää nimet:

-Oliver
-Eemil
-Nuutti
-Kaapo
-Juudas
-Atte
-Aatu
-Eemeli


En oo löytänyt kalenterista yhtään toooosi hyvää pojan nimeä, tytölle taas vaihtoehtoja ois monia. Mut nää ny oli parhaat pojan nimet vaikkei mikään ny ihan hirveesti sytytäkkään. Mut apu olisi nyt tarpeen tässä epävarmuuden keskellä. Jos tulokas on poika niin häntä ei viitsi ilman nimeä kuitenkaan jättää. Omiakin ehdotuksia saa heittää, vaikka olen kyllä aika kranttu että eivät välttämättä saa innostuun..olen kalenterin jo moneen kertaan läpi plarannut..

46

21055

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Primrose

      kuormita poikaasi Juudas-nimellä.

      Muut nimiehdotuksesi ovat ihan kivoja. Suosikkini niistä on ehkä Kaapo. Nuuttikin on tosi kiva. Oliver, Eemil ja Eemeli ovat melko yleisiä. Atte ja Aatu ok.

      Rohkenen ehdottaa muutamia nimiä:

      Andreas
      Iivari
      Iivo
      Jonne
      Juhana
      Kaarlo
      Karri
      Nikolai
      Santeri
      Simo

      • noh joo... .

        Ainakaan Aatua en laittais, tulee ihan "Aatu"Hitler mieleen,sorry.

        Miro,Mirko,Mikael,Kristian,Leon,Aleksi....


      • kallelaa

        juudas on tietääkseni kielletty nimi??


    • Mauriina

      Eemil nimestä, mutta nimethän ovat puhdas makuasia. Apostoli Juudas Jaakobinpojalla on hyvin vähän kaimoja, koska toinen Juudas niminen apostoli oli kavaltaja. En neuvo panemaan Juudasta nimeksi. siitä tulee vain negatiivisia mielleyhtymiä.

      Hyviä pojannimiä: Aarne, Alpi, Antero, Anssi, Antti, Arsi, Elias, Eljas, Eerik, Eskil, Hanno, Harto, Heikki, Iikka, Ilpo, Isma, Jaakko, Jermi, Jonne, Juho, Juuso, Kari, Kauri, Konsta, Kristo, Kyrö, Lassi, Lauri, Leevi, Lyly, Markku, Martti, Matti, Miika, Mikko, Mitro, Nestor, Oiva, Olli, Otto, Oula, Panu, Pauli, Petri, Pieti, Rami, Rauli, Riiko, Risto, Runo, Samuli, Sauli, Seppo, Sulo, Taavi, Tatu, Timo, Tito, Toivo, Tomi, Topias, Tuomo, Tuulo, Tyko, Valo, Venne, Vesa ja Voitto.

      • Yöeläjä

        Ehkä kannattaa miettiä nimeä yhdistettynä sukunimeen, esim. kahta pitkää ei kannata laittaa. Lyhyt nimi pitkään sukunimeen on mielestäni jees. Ja sit kannattaa katsastaa isovanhempien nimiä ainakin toiseksi nimeksi
        ( makuasia !). Pidän vanhoista nimistä sekä vähän vierasperäisistäkin. Suomalaisista esim. Oiva on kiva samoin Juho ja Lauri käy vai onko jo yleinen nimi.


    • Milimani

      Tässä tulee subjektiivisia mielipiteitä:

      -Oliver: yleinen, vähän ei-suomalaisen kuuloinen, mutta ihan suht ok, tosin ei oma suosikkini
      -Eemil: kaunis nimi, mutta myös tosi yleinen nykyään
      -Nuutti: tästä tykkään eniten, kaunis nimi
      -Kaapo: kiva myös
      -Juudas: kaunis nimi, harmi vaan että on niin latautunut; olisipa ainakin pojalla persoonallinen nimi, vaikka itse en kyllä silti raaskisi tätä lapselle antaa
      -Atte: ihan ok nimi vaikka ei henk. koht. sytytäkään
      -Aatu: tästä tykkään, eikä yhtään liikaa tule Hitler mieleen, näitä mielikuvia on jo aika muuttaa!
      -Eemeli: tosi kiva nimi, vaikka yleinen onkin

      Oma suosikkini olisi näistä Nuutti Eemeli. On kyllä ihan totta että kivoja pojannimiä on jotenkin vähemmän kuin tytönnimiä, ehkä tytöille helpommin annetaan niitä persoonallisempiakin nimiä ja sitten ne eivät enää kuulosta liian erikoisilta, kun taas pojille harvoin annetaan nimeksi esim. Jalo, Taavetti tai Kyösti. Entäs sitten kalenterin ulkopuolelta Aaretti, Emerik, Jermu, Justus, Mitja, Niila, Okko, Peetu, Sameli, Sisu, Tiitus, Totti tai Vertti?

      • -Kolimooni-

        Friz Adolf
        Jyry Sisu
        Karhu Sisu
        Jalo Viina
        Sapeli Sameli
        Mortti Vertti
        Kyösti Feija Allan
        Jermu Jorma
        Vitja Mitja


    • tarja 2

      melko yleisistä ja tavallisista nimistä....
      Sinun ehdotuksistasi yhdistelmä Aatu Eemeli olis eniten minun makuuni...
      Omia ehdotuksiani olisi
      Aaro.Eeka,Arsi,Erkka,Jerri,Juri,Pietu,nikolas

      • Neela Torttunen

        Jerri on kissan nimi
        Eeka on vatipäänimi


    • Kiesus sentään

      Juudas Iskariot,tuskin löytyy luokalta toista.

    • Sankari.

      Jortikka,Lertsu Veltsu Puppe

    • ihanat nimet

      muita mieluisia on..

      Eemi
      Jiro
      Mirko
      Miika
      Kristo
      Lukas
      Daniel
      Ilari
      Lari
      Jonne

    • sibyllavon

      suosikkini on Atte. Miten olisi esim. Joose tai Ilmo?

    • Täti

      Kaksi nimeä on ylitse muiden:
      Eemil ja Oliver :)

      Kaapo, Eemeli ja Atte on ihan OK
      ... no, Aatukin..
      mutta Juudaksesta enkä Nuutista pidä yhtään!

    • evian

      -Oliver *Tää on yksi omia suosikkejani :)

      -Eemil *Tästäkin tykkään, hieno nimi!

      -Nuutti *Nössö mammanpoika tulee ekana mieleen..

      -Kaapo *Tää ei paljon häviä tuolle Nuutille, en siis tykkää.

      -Juudas *Eipä juuri muuta mielikuvaa tule kuin Raamattu, ehkäpä nimi sopisi tosiuskovalle mutta eipä juuri kenellekään muulle.

      -Atte *Ihan kiva, itse en ehkä kuitenkaan antaisi tätä nimeä.

      -Aatu *Tiedänkin yhden Aatun, mutta silti se on minusta ennemminkin lempinimi kuin virallinen.

      -Eemeli *Eemeli on kanssa ihana :D

      Olen kyllä kanssasi ehdottomasti samaa mieltä, että tytölle olisi hurjan paljon enemmän ihania nimivaihtoehtoja kuin pojalle. Toisaalta taas nyt ei ole sitten niin paljon karsittavaakaan, heinäpoikaa siis odotellaan meillekin :D

    • kesäsadetta odotellessa

      , muut eivät nappaa. Ehdottaisin lisäksi
      Marius
      Noel
      Adam
      Alarik
      Eevert

    • Kunnon nimi!

      Nuutti olisi hyvä, perinteinen suomalainen nimi!

    • kikkara26

      -Oliver: ok
      -Eemil: ihana...tääkin on yksi suosikkini
      -Nuutti: lälly, sopii mun mielestä vaan pikkupojalle
      -Kaapo: ei oikeen...
      -Juudas: ei kai nyt sentään?
      -Atte: yäk, en tykkää yhtään...
      -Aatu: ihan kiva, ehkä vähän "lälly" omaan makuuni
      -Eemeli: ihana nimi, oma suosikkini, joten kannatan tätä

    • ehdotan

      ELMERI

      Vähän kuin Eemeli mutta jotenkin miehekkäämpi nimi minusta. Eikä liian yleinen nykyään vaikka onkin perinteinen suomalainen nimi. Sopii vauvalle, kouluikäiselle, aikuiselle ja papalle.

      • Jorma Stondis

        Herkku-Elmeri..... se on mynä


    • hmm... jaa

      Muut vaihtoehdot minusta ok.

    • <s vdfg

      Mun ääni kanssa Elmeri-nimelle. Meillä on Lauri ja jos hän saa joskus pikkuveljen niin siitä tulisi Elmeri. Ihanan pirteä ja tunnettu, mutta ei kuitenkaan niin suosittu nimi.

      • kjlksjdhflkjd

        täytyy muistaa ettet nimeä vain "vauvaasi" vaan lapsesi joutuu kantamaan nimeä aina- Siis sellainen nimi kannattaa antaa joka käy myös aikuiselle miehelle.

        Siksi minä en henkilökohtaisesti suosi sellaisia nimiä kuten Nuutti , Kaapo , Veeti jne.. tulee mieleen pikkupojat noista nimistä

        Mut jokainen tietty antaa mieleisensä nimen... mut aina kun mä mietin lapselle nimeä., ajattelen ekaksi et minkä nimen niistä itselleni haluaisin.. Sit voi vähä hahmottaa et minkä nimen sitä viitsii antaa omalle lapselleen.. ;)

        Mun tyttären nimi on Vanessa ja poikaa odotellaan.. vaikee tosiaan miettii pojalle nimeä!!! Ei oo suomalaisia nimiä tarpeeksi.. kun kattoo www.babynames.com toivoo et asuis jenkeissä ja sais antaa ihania poikien nimiä!!


    • pörinä

      Kalenterin nimet on joko kuluneita, rumia tai suorastaan hirveitä. Ainakin suurin osa. Miten joku Nuutti voi muka olla hieno nimi? Ihan ku joku nytti, eli kassi, eli kivespussi. Oliver...tuleeko seuraavaasta Feta, tai miks ei vaikka Tomatos. Kaaposta tulee mieleen joku kaapu. Juudas kavaltaja, ei ehkä ole se siistein nimi tarhassa. Sopii ehkä jollekin ateismin hieman pitkälle vieneen lapselle. Ja kuten jo aiemmin tuli ilmi Aatu on kuitenkin Adolf Hitlerin suomalainen lempinimi. Jos et siis ole natsi tai saatananpalvoja, niin älä ainakaan Aatua tai Juudasta valitse.

      Toivottavasti et nyt loukkaantunut. Ei ollut tarkoitus solvata. Mut mielipiteitä kyselit ja mun on: jatka etsintöjä.

    • Nuuttinen

      helvetti, mun pojan nimi on Nuutti ja kaunis on! Tässä teille vaikka sen koko nimi! Nuutti Onni Elmeri! Että en oo parempaa kuullukkaan!

      • wwaa33

        Mä en pidä Nuutista enkä Kaaposta yhtään, tulee myös nyytit/kassit mieleen :/ Mutta tuo Oliver on oikein nätti, peukutus siis sille :)


    • NimiTäti

      Arvostelen kouluasteikolla 4-10

      -Oliver 6
      -Eemil 6
      -Nuutti 7
      -Kaapo 5
      -Juudas 8
      -Atte 7
      -Aatu 9
      -Eemeli 5

    • MammaMia3846

      Elian, Leo, Noola, Eliel, Pavel, Luukka, Jordan, Felix, Rafael

      • Hullumammamia

        Haluaistko itse olla????
        Felix ketsuppi
        Nolla Noola
        Elian Elin/Eläin


    • Nimiäitsekinmietin

      Itse pidän ainakin Niklas, Johan ja Daniel nimistä. Sun ehdotuksista Nuutti ehkä kivoin.

    • oieurt

      Huom. nimen pitää olla sellainen, ettei lapsi tule kiusatuksi nimen takia. Nimen pitää olla uskottava työelämässä ja herättää kunnioitusta. Ja välttäkää vauvan nimiä, ihminen kun on aikuisiässä suurimman osan elämäänsä.

    • oieurt

      Kyllä huomaa, että suomalaisnaiset pamahtaa usein Turkin matkan jälkeen, kun nimiksi ehdotellaan niin paljon gigolon nimiä.

    • Top2

      Eetu tai Aleksi :)

    • Aikuisenakinsopii

      Nimi tulee sopia myös aikuiselle miehelle.
      Aleksi, Aleksander, Aron, Anton, Aarne, Alvar, Antti
      Benedikt
      Erik, Erkka, Erno
      Filip
      Gustav
      Hanno, Harro, Henrik, Henri, Hugo
      Ilkka, Isto, Iisak (Iisakki toiseksi nimeksi), Ilari, Iiro
      Jan, Joel, Johannes, Juhani, Jonas, Jyri, Jori, Joakim, Jaako, Jaakko, Jouka, Jalmari
      Kasperi, Konsta
      Leo, Lukas, Lasse
      Manu, Miika
      Nicolas, Nikolas, Niilo
      Olavi, Otso, Otto, Oskari
      Panu, Pauli, Peter
      Rasmus, Robert, Riku, Rami, Rafe
      Samuli, Samuel, Saku (Sakarias), Simon, Stefan, Severi
      Tuomas, Teemu, Tapio, Tuukka
      Urho
      Valtteri, Ville, Veikko, Viktor
      Yrjänä (toiseksi nimeksi)

    • ljkfsjlfslfs

      Ei nyt Juudasta saa ikinä laittaa pojalleen nimeksi...sehän on jo tuomittu.

    • 1säpappa

      Arvatkaa oliko meillä vaikeeta pojan nimen keksiminen.

      Meillä oli kriteerit vielä aika tiukassa: nimen pitää olla sekä suomen että ruotsinkielinen, olematta leimallisesti kumpaakaan.

      Kyllä sellaisia pojankin nimiä löytyy, mutta kaikki lausutaan ruotsiksi eri tavalla kuin suomeksi.

      Jos keksittiin kelvollinen kriteerit täyttävä pojan nimi, niin kumpikaan meistä ei ainakaan muista mihin kompromissiin päädyttiin.
      Onneksi lapsi osoittautui kaikkien yllätykseksi tytöksi ja nimeksi tuli samantien Lotta.

      Hyvä näin. Tyttöä salaa toivoinkin.

      • Yöeläjä

        Näitä kommentteja kun lukee, niin makuasioitahan nämä ovat. Mun mielestä Kaapo ja Veeti ovat koirien nimiä, meillä sattui olemaan Veeti niminen koira. Tosin tiedän, että Risto ja Anterokin ovat kissojen nimiksi annettuja. Oliver on kiva nimi, mutta kovin yleinen nykyään. Kuulin poikien jalkapallokentällä Ukko nimen, se kuulosti mukavalta ja miksei Urhokin käy. Niilo ja Eino, jaa miksei. Lyhyet nimet pojilla ovat jees!


      • tryreyery

        Ompa tosi vaikea keksiä. Esim Markus, Kai, Niklas, Henrik, Joonas, näin 15 sekunnissa keksittynä


      • 1säpappa
        tryreyery kirjoitti:

        Ompa tosi vaikea keksiä. Esim Markus, Kai, Niklas, Henrik, Joonas, näin 15 sekunnissa keksittynä

        Marcus c:llä vai k:lla? Kaj vai Kai? Jonas vai Joonas ja lausutaanko se juunas vai joonas?
        Henriks ja Niklas ovat tosiaan samat suomeksi ja ruotsiksi.


    • Muistelua

      Ukko ja Okko (annettiin 1970-luvulla)

    • lapdkdkbdnks

      tämä on nyt vanha ketju mutta voi auttaa muita tulevaisuudessa. tässä siis muutamia minun mielestä hyviä pojan nimiä:

      Topias
      Niki
      Frans
      Peter
      Ruben
      Nooa
      Jon
      Leo
      Bruno

    • kskksldödnsn

      ja sitten vielä pari ulkomaista nimeä

      Harry
      Nial
      Luis
      Liam
      Zayn
      Justin

      :)

    • kalsoskksns

      sitten vielä jos erikoisempia haet niin olisi:

      Pettero
      Tötterö
      Kaavi
      Pamppu
      Pimppi
      Kaappi
      Luska
      Lutka
      Saama
      Saame
      Viski
      Vidka
      Persereikä

    • htutut

      Juudas viittaa petturiin ja Aatu kansanmurhaajaan. Miten ois Jammu, kuuluisa pedofiili

    • asdfvdsfb

      Oliver, niin salkkaria
      Eemil, EEEmeliiiiiii, samaa massamuotia ku Pentti kolkytluvulla tai Marko vuonna -71
      Nuutti, paha nuutti poseen viepi
      Kaapo, on ikuinen nelivuotias oppimaan innokas
      Juudas, priist vai Iscariot?
      Atte. atteatteatte aa, buuklubben
      Aatu, natsijohtaja joka bunkkerissaan kaatu
      Eemeli, sopii toiseksi nimeksi

    • Pauliinaniska

      Minun pojat on Andreas ja Samuel koska olemme hienoa suomenruotsalaista sukua ns. parempaa väkeä.
      T. Pauliina Niska

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      424
      4655
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1660
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      91
      1401
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1309
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      17
      1204
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1141
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1055
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      950
    9. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      829
    10. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      54
      827
    Aihe