pv teli

jari....

hei kumpi olis halvempi lisätä pv keulaan akseli vaiko taake 28t kärry pitäisi saada kokonaispaino sinne 34t eikö se ollu niin että 3 akselinen teli 24t Maksimissaan?

myös edullinen paja joka akselihommia tekee kiinostaa.

5

3016

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Diesel-fani

      Yleensä taakse on edullisempaa lisätä akseli, mutta 2 2 akselisysteemi on yleensä muuten parempi.
      1 3 systeemit puskee helposti, sekä kuorman paikka näissä on hyvin tarkka. Jos kuorma on vääräsä paikassa voi perävaunu pyrkiä menemään suoraan tai toisessa tapauksessa etuakseli on ylikuormalla.
      Jos muutos tehdään vanhoilla osilla niin edullisuuteen vaikuttaa merkittävästi se kenellä sattuu olemaan nurkissa sopivat komponentit.

      Joo 3-akselinen teli 24000 kg.
      2-akselinen harva (yli 1,8 m) teli 20000 kg.
      2-akselinen yli 1,3 m teli 18000 kg
      6-akselinen yhdistelmä 53000 kg
      7-akselinen yhdistemä 60000 kg

      Jos oikeesti kiinnostaa niin luettele vähän tietoja perävaunusta niin saatan kommentoida telitystä. Akselimerkki ja tyyppi, jousitus, akselivälit, runko suora vai pokattu, millaisiin kuljetuksiin perävaunu, perävaunun valmistaja, ikä/kunto yms.

      • jari...

        kyseessä on vuoden -85 kasettikärry Saf akseleilla takana akseliväli 1.35. Runko suora i palkkia. Rautajousilla kärryn valmistaja rkp
        kärrynkunto ok ei ole tarvinnut hitsailla hyvin kasassa pysynyt. Kärry olis vain kesäkäytössä.
        renkaat paripyörät 295/80/22.5

        tässäpä näitä


      • Diesel-fani
        jari... kirjoitti:

        kyseessä on vuoden -85 kasettikärry Saf akseleilla takana akseliväli 1.35. Runko suora i palkkia. Rautajousilla kärryn valmistaja rkp
        kärrynkunto ok ei ole tarvinnut hitsailla hyvin kasassa pysynyt. Kärry olis vain kesäkäytössä.
        renkaat paripyörät 295/80/22.5

        tässäpä näitä

        Kasettikärryssä painopiste tulee yleensä oikein, kun akselin asentaa suoraan takatelin eteen. Jos tekee 2 2 systeemin joutunee lavan paikan myös muuttamaan. Mitä pitempi akseliväli(etuakselista) kärryssäsi nyt on niin sitä parempi siitä tulee. Siltasääntö pituus pitää myös huomioida kasettikärryissä. Jos haluaa täyden hyödyn niin ääriakslivälin pitää olla luokkaa 16,6 m. Puskijoita nuo 1 3 kasettikärryt yleensä on, mutta tapauksessasi ehdottomasti edullisin tapa lisätä akseli.


      • jari...
        jari... kirjoitti:

        kyseessä on vuoden -85 kasettikärry Saf akseleilla takana akseliväli 1.35. Runko suora i palkkia. Rautajousilla kärryn valmistaja rkp
        kärrynkunto ok ei ole tarvinnut hitsailla hyvin kasassa pysynyt. Kärry olis vain kesäkäytössä.
        renkaat paripyörät 295/80/22.5

        tässäpä näitä

        kärryssä ei ole apseja. tuli laitettua toinen kasetti ja sais tuohon vanhan 3 akselisen perään tuon kärryn. Ajo etupäässä kylänpinnassa. katselin nuita telillä olevia etupäitä tuntuvat olevan aika suolaisissa hinnoissa saa melkein jo koko kärryn sillä rahalla. Akseli kai saa olla mitä tahansa merkkiä vai onko pakko olla saf


      • kun asfaltilla
        Diesel-fani kirjoitti:

        Kasettikärryssä painopiste tulee yleensä oikein, kun akselin asentaa suoraan takatelin eteen. Jos tekee 2 2 systeemin joutunee lavan paikan myös muuttamaan. Mitä pitempi akseliväli(etuakselista) kärryssäsi nyt on niin sitä parempi siitä tulee. Siltasääntö pituus pitää myös huomioida kasettikärryissä. Jos haluaa täyden hyödyn niin ääriakslivälin pitää olla luokkaa 16,6 m. Puskijoita nuo 1 3 kasettikärryt yleensä on, mutta tapauksessasi ehdottomasti edullisin tapa lisätä akseli.

        tehdään ysikymppi käännös, ite jos tekisin tuommosen niin ykköspyörät teliin ainakin kahdelle ensimmäisella akselille jos ei jo suoraan kaikille kolmelle, edessä tietenkin paripyörät jottei renkaan räjähtäessä koko reteli löydy ojasta


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

      Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      50
      2315
    2. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

      Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      93
      2028
    3. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

      Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
      Maailman menoa
      91
      2010
    4. Olit ihan

      Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      1797
    5. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

      TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1741
    6. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

      Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      501
      1594
    7. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

      Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      2
      1550
    8. Mikä ihme teitä lieksalaisia tuossa

      p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa?
      Lieksa
      49
      1380
    9. Kemet lomautukset

      Onkohan tuo oikein lain mukaista toimintaa jatkaa jo lomautettuina olevien uudelleen lomautusta yhdenvertaisuuden ja tas
      Suomussalmi
      37
      1285
    10. Mistä juttelit viimeisen kerran

      Mistä juttelitte viimeisen kerran ikävöinnin kohteen kanssa? Irl tai viesteillä.
      Ikävä
      74
      1281
    Aihe