pv teli

jari....

hei kumpi olis halvempi lisätä pv keulaan akseli vaiko taake 28t kärry pitäisi saada kokonaispaino sinne 34t eikö se ollu niin että 3 akselinen teli 24t Maksimissaan?

myös edullinen paja joka akselihommia tekee kiinostaa.

5

2625

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Diesel-fani

      Yleensä taakse on edullisempaa lisätä akseli, mutta 2 2 akselisysteemi on yleensä muuten parempi.
      1 3 systeemit puskee helposti, sekä kuorman paikka näissä on hyvin tarkka. Jos kuorma on vääräsä paikassa voi perävaunu pyrkiä menemään suoraan tai toisessa tapauksessa etuakseli on ylikuormalla.
      Jos muutos tehdään vanhoilla osilla niin edullisuuteen vaikuttaa merkittävästi se kenellä sattuu olemaan nurkissa sopivat komponentit.

      Joo 3-akselinen teli 24000 kg.
      2-akselinen harva (yli 1,8 m) teli 20000 kg.
      2-akselinen yli 1,3 m teli 18000 kg
      6-akselinen yhdistelmä 53000 kg
      7-akselinen yhdistemä 60000 kg

      Jos oikeesti kiinnostaa niin luettele vähän tietoja perävaunusta niin saatan kommentoida telitystä. Akselimerkki ja tyyppi, jousitus, akselivälit, runko suora vai pokattu, millaisiin kuljetuksiin perävaunu, perävaunun valmistaja, ikä/kunto yms.

      • jari...

        kyseessä on vuoden -85 kasettikärry Saf akseleilla takana akseliväli 1.35. Runko suora i palkkia. Rautajousilla kärryn valmistaja rkp
        kärrynkunto ok ei ole tarvinnut hitsailla hyvin kasassa pysynyt. Kärry olis vain kesäkäytössä.
        renkaat paripyörät 295/80/22.5

        tässäpä näitä


      • Diesel-fani
        jari... kirjoitti:

        kyseessä on vuoden -85 kasettikärry Saf akseleilla takana akseliväli 1.35. Runko suora i palkkia. Rautajousilla kärryn valmistaja rkp
        kärrynkunto ok ei ole tarvinnut hitsailla hyvin kasassa pysynyt. Kärry olis vain kesäkäytössä.
        renkaat paripyörät 295/80/22.5

        tässäpä näitä

        Kasettikärryssä painopiste tulee yleensä oikein, kun akselin asentaa suoraan takatelin eteen. Jos tekee 2 2 systeemin joutunee lavan paikan myös muuttamaan. Mitä pitempi akseliväli(etuakselista) kärryssäsi nyt on niin sitä parempi siitä tulee. Siltasääntö pituus pitää myös huomioida kasettikärryissä. Jos haluaa täyden hyödyn niin ääriakslivälin pitää olla luokkaa 16,6 m. Puskijoita nuo 1 3 kasettikärryt yleensä on, mutta tapauksessasi ehdottomasti edullisin tapa lisätä akseli.


      • jari...
        jari... kirjoitti:

        kyseessä on vuoden -85 kasettikärry Saf akseleilla takana akseliväli 1.35. Runko suora i palkkia. Rautajousilla kärryn valmistaja rkp
        kärrynkunto ok ei ole tarvinnut hitsailla hyvin kasassa pysynyt. Kärry olis vain kesäkäytössä.
        renkaat paripyörät 295/80/22.5

        tässäpä näitä

        kärryssä ei ole apseja. tuli laitettua toinen kasetti ja sais tuohon vanhan 3 akselisen perään tuon kärryn. Ajo etupäässä kylänpinnassa. katselin nuita telillä olevia etupäitä tuntuvat olevan aika suolaisissa hinnoissa saa melkein jo koko kärryn sillä rahalla. Akseli kai saa olla mitä tahansa merkkiä vai onko pakko olla saf


      • kun asfaltilla
        Diesel-fani kirjoitti:

        Kasettikärryssä painopiste tulee yleensä oikein, kun akselin asentaa suoraan takatelin eteen. Jos tekee 2 2 systeemin joutunee lavan paikan myös muuttamaan. Mitä pitempi akseliväli(etuakselista) kärryssäsi nyt on niin sitä parempi siitä tulee. Siltasääntö pituus pitää myös huomioida kasettikärryissä. Jos haluaa täyden hyödyn niin ääriakslivälin pitää olla luokkaa 16,6 m. Puskijoita nuo 1 3 kasettikärryt yleensä on, mutta tapauksessasi ehdottomasti edullisin tapa lisätä akseli.

        tehdään ysikymppi käännös, ite jos tekisin tuommosen niin ykköspyörät teliin ainakin kahdelle ensimmäisella akselille jos ei jo suoraan kaikille kolmelle, edessä tietenkin paripyörät jottei renkaan räjähtäessä koko reteli löydy ojasta


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1887
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1574
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1296
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1234
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1222
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1186
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1170
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1161
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1150
    Aihe