tuusulanjärven kuhat

kuhilaan pyytäjä

niin onkos kausi avattu. vesi näyttäis entistäkin sameemmalta mitä se ennestäänkin jo on. itsellä ensi reissu tehty ja parin kilon hauki kotiinviemisiksi.taitaa tulla tästäkin kaudesta hauki vuosi.... oi niitä aikoja kun rapalaa puri kuha vielä.no mutta yritetään vielä,niin jalaittakaa tuuskilla käviät tänne stoorii.olisi kiva kuulla muidenkin mielipiteitä järven tilasta ja kalastuksesta .

16

6128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viimesen kerran

      Tuusulanjärvi vähän ennen yhtätoista tärähti vapa, ja hetken pani kala hantiin mutta tuli painoonsa nähden yllättävän helposti veneeseen. Aika peto olikin, puntari näytti painoksi 4,8kg.
      Suurin kuha minkä olen koskaan saanut. Muuta ei sitten järvi antanutkaan, vaan oli sitä tuossakin.

      • kuhilaan pyytäjä

        hyvä kala,juuri näitä kaloja sieltä moni poika on pyytänyt mut ilman jäänyt!itse lähden taas joku ilta yrittämään.toi veden super sameus vaan mietityttää. sekun on mielestäni ollut hinpunverran kirkkaanpaa edellisä kesinä.vielä tähän onnittelut hienosta kalasta.niin uskon että siellä on niitä kympin kalojakin kunhan vaan osuupi rapalan kanssa samalle polullE !!!!


    • kalastus klassikko

      Tuusulanjärvi eilen illalla kymmenen aikaan, erämessuilta ostettu pronssinvärinen ja punaisen vatsapuolen omaava vaappu. Ensiksi tuntui että vaappu on jäänyt pohjaan, mutta kala siellä kuitenkin oli, kohta se ilmaisi itsensä jutuuttamalla hetken. Väsytin ja kelasin pikkuhiljaa tätä petoa venettä kohti, se tuntui vain pysyvän paikallaan pohjassa. Ehkä koitin saada sitä liian innokkaasti veneeseen, koska veneen lähellä kala tempaisi itsensä veneen alle suoraan pohjaan. Pintaan vedettäessä se karkuutti itsensä, näytti kuitenkin siinä kylkensä, valtava kuha se oli.... Harmitti, mutta pian oli vain hattua nostettava. Onhan tässä vielä kesää jäljellä, Tuusalanjärvessä näyttää asuvan varsinaisia petokaloja.

      • Kuhamies

        Kertokaas minkälaiset uistimet ovat hyviä kuhan uisteluun tuusiksella? Tarkoitus mennä tällä viikolla testaamaan josko tärppäisi.


      • pinnassa väri
        Kuhamies kirjoitti:

        Kertokaas minkälaiset uistimet ovat hyviä kuhan uisteluun tuusiksella? Tarkoitus mennä tällä viikolla testaamaan josko tärppäisi.

        Rapalan kaksosainen iso ahven jäljitelmä punaisella mahalla on hyvä. Kourulla levyllä pronssihile väri pituus 12-14cm.
        Jessen 14cm fluorisoivat pelittävät myös hyvin.


      • kuhilaan pyytäjä
        pinnassa väri kirjoitti:

        Rapalan kaksosainen iso ahven jäljitelmä punaisella mahalla on hyvä. Kourulla levyllä pronssihile väri pituus 12-14cm.
        Jessen 14cm fluorisoivat pelittävät myös hyvin.

        deep runner mallina eli siis syväuintisena on ollut mun ykkönen niin tuuskilla kun eri merialueilla.siis inhottava et tätä mallia ei tehdä enään suomen markkinoille. nekun on 5cm,7cm ,9cm niin vai oliko viel joku lyhyt malli? mut tää mun ykkös tykki pitää ostaa vaik ruotsista.niin ja ... tietty kelta selkänen!


      • Konna
        kuhilaan pyytäjä kirjoitti:

        deep runner mallina eli siis syväuintisena on ollut mun ykkönen niin tuuskilla kun eri merialueilla.siis inhottava et tätä mallia ei tehdä enään suomen markkinoille. nekun on 5cm,7cm ,9cm niin vai oliko viel joku lyhyt malli? mut tää mun ykkös tykki pitää ostaa vaik ruotsista.niin ja ... tietty kelta selkänen!

        Missä isot möllit luuraavat? Mahdollisesti Halosenniemen syvänteessä? Kuin syvää siinä kohtaa on ja millä/miten kannattaisi fisustaa?


      • yleensä
        Konna kirjoitti:

        Missä isot möllit luuraavat? Mahdollisesti Halosenniemen syvänteessä? Kuin syvää siinä kohtaa on ja millä/miten kannattaisi fisustaa?

        itse pyydän. kolme vapaa /uistinta.yhden laitan yleensä noin väliveteen. toinen ihan pintaan ja kolmas vapa kuta kuinkin näiden väliin. haen siis oikeaa syvyyttä aluksi jos ja kun tulee tapahtumia miinotan tämän tapahtumia antaneen syvyyden toisella vavalla.kuha on aika ronkeli syvyydestä,varsinkin matalapaineella.halosenniemestä on saatu vuosiensaatossa moni kehukala,ja kaitse onkin oiva alotuspaikka.viimevuodet vaan on ollut tosi outoja ja kalat on löytynyt millonn kirkon edustalta matalasta ja millon mistäkin.itse lähden kait viikonloppuna yrittämään,antais jo matalapaine periks niin kuhakaan ei olis niin passiivinen!!!


      • Konna
        yleensä kirjoitti:

        itse pyydän. kolme vapaa /uistinta.yhden laitan yleensä noin väliveteen. toinen ihan pintaan ja kolmas vapa kuta kuinkin näiden väliin. haen siis oikeaa syvyyttä aluksi jos ja kun tulee tapahtumia miinotan tämän tapahtumia antaneen syvyyden toisella vavalla.kuha on aika ronkeli syvyydestä,varsinkin matalapaineella.halosenniemestä on saatu vuosiensaatossa moni kehukala,ja kaitse onkin oiva alotuspaikka.viimevuodet vaan on ollut tosi outoja ja kalat on löytynyt millonn kirkon edustalta matalasta ja millon mistäkin.itse lähden kait viikonloppuna yrittämään,antais jo matalapaine periks niin kuhakaan ei olis niin passiivinen!!!

        Tyhjin käsin tänään. Pilvistä oli. Liekö sillä vaikutusta?

        Eilen kauden avaus tuotti mukavasti kolme mitallista kuhaa.


    • haloskaa

      ensin tuli pari tavallista (kilon kahtapuolta) kuhaa, sitten yksi alamittainen, ja halosenniemessä iski kunnon kuha kiinni. Painoa löytyikin sitten 5,4kg.

      • vetelin

        eilen tyhjää ja pari kaljaa ...


      • Jialmari
        vetelin kirjoitti:

        eilen tyhjää ja pari kaljaa ...

        Kuinkas tänä kesänä kuhat tarttuneet?


      • kalakalakuha
        Jialmari kirjoitti:

        Kuinkas tänä kesänä kuhat tarttuneet?

        Miten söi kalat viime kautena?


      • kuhis-pena
        kalakalakuha kirjoitti:

        Miten söi kalat viime kautena?

        Tuuskalla itellä vähän alakanttiin, kuinkahan jokos olette kauden aloittaneet? Luulisi tänäkesäsnä pamahtelevan ainakin kunnon tärppejä, kun viimekesänä jäivät vaan mittaa kasvamaan.


    • Anonyymi

      Ite nostin tänää varkoilla 11kg kuhan

      • Anonyymi

        Verkoilla*


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4856
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3066
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1461
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1203
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1167
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1167
    Aihe