Soneran "mokkula" ihan paska!

Kusetettu

Vaihdoin muutama kuukausi sitten kiinteän Sonera-laajakaistan Soneran "mokkulaan". Tulos: vaikka yhteyden luvattiin olevan sama kuin kiintässkin (1 mt), nopeus hidastui huomattavasti. Toinen outo ilmiö on se, että en pystynyt kuukausiin kirjoittelemaan mitään tänne Suomi 24-sivuston foorumeilla (kun yritin lisätä viestiä, sivu "hyppäsi" takaisin aloitussivustolle! ) Nyt vietien lähettäminen tosin on onnistunut muutaman päivän, mutta tökkii edelleen.

Asiakaspalvelusta ei ollut mitään hyötyä (eivät ottaneet yhteyttä kahdesta pyynnöstäni huolimatta). Tein 24 kuukauden sopimuksen tuotteesta, joka ei toimi niin kuin pitää! Lisäksi asiakaspelvelu muuttui maksulliseksi. Todelle hyvää "palvelua"!

Paska mikä paska! En suosittele kenellekään liikkuvaa Soneran laajakaistaa!

Ainut mikä Soneralla toimiin on laskutus!

102

20051

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ole kinnii..

      tai edes palveluntarjoajasta.. Ne ei vaan juurikaan toimi esimerkiksi sisätiloissa ja muutenkin vajavaisia nopeuksia riittää, toimii vähän miten toimii..

      Vähän voisi miettiä etukäteen niin kuin minäkin tein että en sulje adsl liittymää ennen kuin tietää mikä tämä nettitikku juttu on! Eihän se toiminut kuin kännyyhteydellä sisätiloissa eli ihan turha kapistus minullekkin ja palautin kapistuksen. Saunalahti..

      • alusssa

        toimii mut jonku ajan päästä EI. kyllä meitä kusetetaan!


      • xxxyyyzzz
        alusssa kirjoitti:

        toimii mut jonku ajan päästä EI. kyllä meitä kusetetaan!

        Muistelisin että puhelut ovat prioriteetissä ensin ja sitten kaistaa saavat dataliikenteen kyttäjät nettitikkuineen.
        Itse kokeilin Soneran uusinta nettitikkua miniläppärissä, h. kiinteä 12,90 €/kk myös kotona Helsingin asunnossa, kerrostalossa Vallilassa. Rautatieasemalle keskustaan on kai n. 3 km matkaa. Minulla on läpitalon huoneisto Hämeentiellä ja oikein isot ikkunat.
        Keskustan suuntaan (länteen) eli olohuoneessa oli oikein shokki tämä 30 megabitin nettitikku: nopeus n. 200 kilobittia / sekunti eli latausnopeus 20 kt/s.
        Siis normaali gsm:n nopeus.

        Kokeilin makuuhuoneessa miniläppärillä eli itäsuuntaan, taitaa olla suuntaus Herttoniemen suuntaan. Nopeus parani huomattavasti: 11 megabittiä (vast.otto) / 3,5 megabittiä/s (lähetys).

        Muijan asunnolla n. 100 km Helsingistä länteen onnistuin rivitalossa n. 1 km pikkukaupungin keskustasta saamaan eilen nopeuksia 3,5 ..., 4,2 megabittiä/sekunti.
        Onneksi Helsingissä on kotona myös kiinteä nettiyhteys (8 megabittiä/s), koska en voi olla ihan varma mitä nopeudeksi tulee milloinkin, vaikka nyt pääsin itäpuolella huoneistoa 11 megabitin nopeuteen n. klo 22:30 illalla. Voi olla, että alkuillasta on hitaampaa. Pitää kokeilla huomenna.


    • taida enää se laskutuskaan toimia. Eilen tuli huhtikuun lasku.

      • ...

        Täältä on yritetty laskuttaa olemattomia asennustöitä ja laajakaistamodeemia. Tästä ilmoitettiin ja asia oli kuulemma sillä selvä. Seuraavassa kuussa tuli laskun maksamatta jättämisestä ilmoitus ja uusi lasku viivästykoron kera. Jälleen kuulemma "laskutusvirhe".


      • aerasfweee

        ei oo tullu mieleen et laskut tulee soneralla jälkikäteen?

        ihan sen takia että et maksaisi mistään turhasta!! minä ainaki maksan mielummi nyt huhtikuun laskun ku elokuun, jos vaikka joutuu irtisanomaan liittymän ni eipä tarvii odotella rahoja takasin..

        elisallaki taitaa olla joku etukäteislaskutus ja irtisanomisaika lienee sellanen, et liittymä saadaan kyllä poikki mutta rahoja ei sulle palauteta..


    • Myyjä itsekin

      Et vain osaa!

    • Pettynyt mokkulaan

      Olen samaa mieltä ketjun aloittajan kanssa. Eli kyseiset värkit ovat suoraan sanottuna persiistä, ja syvältä sieltä, ainakin gprs-yhteydellä. Ko. vekottimet toimivat tv-mainoksien kuluttajille antaman kuvan perusteella laajakaistan nopeudella ja mahdollisuuden laajakaistan nopeuteen kaikkialla "missä vain kännykätkin toimivat". Asia nyt ei kuitenkaan ole loppujen lopuksi aivan näin, sillä "laajakaistan" nopeushan ei toimi kuin aivan kaupunkien ja keskustojen tuntumassa, ja sitten kun mennään vähänkin kauemmaksi keskustasta (, omassa tapauksessani n.20 km päähän), värkki heittääkin gprs-yhteydelle joka on aivan helvetillisen hidas ja joskus päiväsaikaan ei nettiin tunnu pääsevän sitten ei millään, vaikka miten yrittäisi. Parhain aika oman kokemukseni perusteella on päästä gprs:llä nettiin on puolen yön tietämissä, eli päivällä saa joskus odottaa pitkäänkin. Ja oman jännityksensä tähän "mökkinettiin",(pääasiassa jota ajatellen koko "mokkula" tuli alunperin hankittua) tuo vielä se että kun milloin sattuu olemaan mökillä jossa ei ole kuin aurinkopaneeli sähköt ja tällä gprs-nopeudella kun yhden sivun aukeaminenkin kestää minuuttitolkulla, niin eipä siinä monella sivulla ehdi edes käymään sinä aikana kun koneessa kestää omalla akullansa virrat päällä alle 1.5 tuntia kerrallaan.

      • ärsyttää mokkula

        Jeps, mäkin otin soneran mokkulan ja myyjä kertoi että toimii. Mulle myytiin siihen joku teho-paketti samaan syssyyn. Mulla ei koskaan tiedon siirto mene yli 100 kb/s. Pahimmillaan yhteys on lähellä nollaa. Ilmeisesti päiväsaikaan matkapuhelinverkosta blokataan kaikki mokkulan käyttäjät. Yöllä yhteys kyllä toimii ja joskus voi jopa katsella youtubesta videoita. Harmittaa maksaa 19,9 kuukaudessa turhasta kun voisi maksaa sen 9,95, takuulla toimisi yhtä hyvin. Olen niin kyllästynyt näihin puhelinoperaattoreiden huijauksiin ja katteettomiin lupauksiin ja pienellä präntättyihin teksteihin. Siihen asti ollaan niin mielin kielin ku saadan sopimus tehtyä mutta jos yrität sitä purkaa niin susta tulee vihollinen ja elämä tehdään mahdollisimman vaikeaksi ainakin Elisalla enkä usko että tämä Sonerakaan sen parempi on,


      • augu
        ärsyttää mokkula kirjoitti:

        Jeps, mäkin otin soneran mokkulan ja myyjä kertoi että toimii. Mulle myytiin siihen joku teho-paketti samaan syssyyn. Mulla ei koskaan tiedon siirto mene yli 100 kb/s. Pahimmillaan yhteys on lähellä nollaa. Ilmeisesti päiväsaikaan matkapuhelinverkosta blokataan kaikki mokkulan käyttäjät. Yöllä yhteys kyllä toimii ja joskus voi jopa katsella youtubesta videoita. Harmittaa maksaa 19,9 kuukaudessa turhasta kun voisi maksaa sen 9,95, takuulla toimisi yhtä hyvin. Olen niin kyllästynyt näihin puhelinoperaattoreiden huijauksiin ja katteettomiin lupauksiin ja pienellä präntättyihin teksteihin. Siihen asti ollaan niin mielin kielin ku saadan sopimus tehtyä mutta jos yrität sitä purkaa niin susta tulee vihollinen ja elämä tehdään mahdollisimman vaikeaksi ainakin Elisalla enkä usko että tämä Sonerakaan sen parempi on,

        Varsin silotellusti asiakkaat kritisoivat mokkulakauppaa. Minäkin erehdyin mokkulaan koska uskoin myyjään. Kauppaan piti luleman 1 mega, mutta käytännössä nopeus on Helsingin Kalliossa 40-50 kb/s luokkaa. Sillä selviää hädin tuskin laskujen maksusta. Surfailun, skype-puhelut yms voi unohtaa kokonaan. Tyhjästä laskuttaminen toimii erinomaisesti. Viranomaiset eivät tee mitään tilanteen oikaisemiseksi. augu


      • ei naurata
        ärsyttää mokkula kirjoitti:

        Jeps, mäkin otin soneran mokkulan ja myyjä kertoi että toimii. Mulle myytiin siihen joku teho-paketti samaan syssyyn. Mulla ei koskaan tiedon siirto mene yli 100 kb/s. Pahimmillaan yhteys on lähellä nollaa. Ilmeisesti päiväsaikaan matkapuhelinverkosta blokataan kaikki mokkulan käyttäjät. Yöllä yhteys kyllä toimii ja joskus voi jopa katsella youtubesta videoita. Harmittaa maksaa 19,9 kuukaudessa turhasta kun voisi maksaa sen 9,95, takuulla toimisi yhtä hyvin. Olen niin kyllästynyt näihin puhelinoperaattoreiden huijauksiin ja katteettomiin lupauksiin ja pienellä präntättyihin teksteihin. Siihen asti ollaan niin mielin kielin ku saadan sopimus tehtyä mutta jos yrität sitä purkaa niin susta tulee vihollinen ja elämä tehdään mahdollisimman vaikeaksi ainakin Elisalla enkä usko että tämä Sonerakaan sen parempi on,

        Noh..mulla Data TehoPlus 3,36mbs. Ja parhaimmillaan tosi harvoin tuo nopeus yltää edes tuohon 150kbs, ei koskaan yli. Vuorokaudenajasta riippumatta. Sen lisäksi vielä pätkii.

        Täyden kuuluvuuden alueella, signaalit huipussaan ja myyjänkin mukaan pitäisi tässä osoitteessa toimia loistavasti.
        Aika kaukana on yhteys siitä tasosta mitä luvattiin.

        Mielenkiintoista että DNA:n megasella yhteydellä kaikki toimi hienosti ja paljon paremmin kun tämä nykyinen Soneran kusetus.


      • J
        ärsyttää mokkula kirjoitti:

        Jeps, mäkin otin soneran mokkulan ja myyjä kertoi että toimii. Mulle myytiin siihen joku teho-paketti samaan syssyyn. Mulla ei koskaan tiedon siirto mene yli 100 kb/s. Pahimmillaan yhteys on lähellä nollaa. Ilmeisesti päiväsaikaan matkapuhelinverkosta blokataan kaikki mokkulan käyttäjät. Yöllä yhteys kyllä toimii ja joskus voi jopa katsella youtubesta videoita. Harmittaa maksaa 19,9 kuukaudessa turhasta kun voisi maksaa sen 9,95, takuulla toimisi yhtä hyvin. Olen niin kyllästynyt näihin puhelinoperaattoreiden huijauksiin ja katteettomiin lupauksiin ja pienellä präntättyihin teksteihin. Siihen asti ollaan niin mielin kielin ku saadan sopimus tehtyä mutta jos yrität sitä purkaa niin susta tulee vihollinen ja elämä tehdään mahdollisimman vaikeaksi ainakin Elisalla enkä usko että tämä Sonerakaan sen parempi on,

        Moikka,

        Koko 3G radioverkkoa ei ole suunniteltu Internet -tyyppistä käyttöä varten. Valitettavana piirteenä verkossa on se, että mitä enemmän siinä on käyttäjiä, radiosolu "pumppaa" pienemmäksi. Eli bittinopeudet tippuvat. Vaikka pelkkä mokkula olisi päällä, eikä sillä lähetetä mitään verkkoon.

        Vielä muutama vuosi sitten, kun 3G -dataverkossa ei ollut käyttäjiä, tuo ei ollut ongelma. Tänä päivänä se on. Käyttäjämäärä on räjähtänyt käsiin. Teknisesti 3G mokkulat eivät yksinkertaisesti voi toimia taajama-alueilla kotikäytössä. Ei yksikään operaattori voi lisätä sitä määrää tukiasemia. Tuosta seuraa myös se, että kun käyttäjiä tulee lisää, kaikki jakavat sitä samaa kurjuutta. Jos jonkun operaattorin mokkula toimii tänä päivänä hyvin, seuraavana, kun kehut sitä naapurillesi ja hänkin hankkii saman, teidän kummankin palvelun laatu heikkenee. Eli on tekninen mahdottomuus taata mitään bittinopeutta välille 1M - 386k. Siellä se seilaa, riippuen siitä, mitä naapurisi tekee.

        Miksi noita mokkuloita sitten kaupataan? Operaattoreille käyttäjät ovat henki ja elämä. Markkinaosuuksista taistellaan. Ja samalla kerätään rahaa seuraavan sukupolven radioverkon rakentamiseen (LTE), joka on nimenomaa tarkoitettu suuren ihmismäärän Internet käyttöä varten.

        Toinen juttu, joka heikentää 3G mokkuloitten käytettävyyttä on taajuusalue. Ihmisille on tullut hyvä vaikutelma langattoman verkon toiminnasta, koska puhelut pääsääntöisesti ovat nykypäivänä OK laatua. Mutta mutta.... puhelut GSM verkossa ovat 900MHz taajuudella. 3G verkko toimii 2100MHz taajuudella. Kännykät automaattisesti siirtyvät 3G verkosta GSM verkkoon, jos 3G verkko tökkii. Puheluissa tuota siirtymistä ei huomaa (muuta kuin joskus). Datassa tuon valitettavasti huomaa. Nopeus tippuu alle 386k, ehkä jonnekin 32k.

        Näin se vaan on. Mokkulat voivat toimia vain LIIKKUVASSA Internet käytössä. Eli silloin tällöin joskus luet uutisesi tai emailisi jostain. Tai katsot satunnaisesti baarista YouTubea. Sellaisia ne taitavat operaattoreiden mainostenkin kuvat olla.

        J


      • kusetusta
        ärsyttää mokkula kirjoitti:

        Jeps, mäkin otin soneran mokkulan ja myyjä kertoi että toimii. Mulle myytiin siihen joku teho-paketti samaan syssyyn. Mulla ei koskaan tiedon siirto mene yli 100 kb/s. Pahimmillaan yhteys on lähellä nollaa. Ilmeisesti päiväsaikaan matkapuhelinverkosta blokataan kaikki mokkulan käyttäjät. Yöllä yhteys kyllä toimii ja joskus voi jopa katsella youtubesta videoita. Harmittaa maksaa 19,9 kuukaudessa turhasta kun voisi maksaa sen 9,95, takuulla toimisi yhtä hyvin. Olen niin kyllästynyt näihin puhelinoperaattoreiden huijauksiin ja katteettomiin lupauksiin ja pienellä präntättyihin teksteihin. Siihen asti ollaan niin mielin kielin ku saadan sopimus tehtyä mutta jos yrität sitä purkaa niin susta tulee vihollinen ja elämä tehdään mahdollisimman vaikeaksi ainakin Elisalla enkä usko että tämä Sonerakaan sen parempi on,

        Viestintäviraston mukaan laajakaistan nopeus on vähintään 256kB/s. Minulle myyty Soneran paskakaista ei ole kertaakaan käynyt yli 210kB/s vaikka nopeuden pitäisi olla jopa 3,6MB/s... PASKAN MÖIVÄT. Ei kannata hommata ainakaan jos asuu Espoossa (Mankkaalla) !!!!


      • XYL

        Minulla Soneran mokkula,
        toimii 100 % mainiosti !!!


    • Zero Morrison

      Olet oikeassa, laskutus kyllä toimii, mutta siinäkin minulle pistettiin extraa 11,35 e.
      Muka nopeampi laajakaista, mutta tökkii tosi pahasti.
      Laskutusasiakaspalvelu (jos jaksaa kytätä yli 10 min.) ei osaa sanoa mikä on vialla laskussa.

    • jenskuliini!

      Mie hommasin 3.2 mt soneran tällä viikolla enkä ole päässyt käyttämään ollenkaan tätä, kone blokkaa koko pas!kan! virusturvat ja palomuurit ei oo blogannu internet yhteyttä. mulla on entuudestaan soneran laajakaista 1 mt ja nyt tää samperin mykkä mokkula,

      • Tyytyväinen Satu

        Otin tällä viikolla soneran nettitikun teho plus liittymällä 3.6 mekasen 14.90ekk 24kk.
        Asun kaupungin keskustassa 3g alueella ja päivällä ruuhka aikaan nopeus on 1.39mbps
        ja yöllä 2mbps.En edes odota,että yltäisi maksimi nopeuteen 3.6mbps,olen ihan tyytyväinen tähän saavutettuun nopeuteen ja aion sanoa irti 1mbps kiinteän laajakaistan,kun se on hitaampi.Olisiko tikun tekniikka parempi,kuin mokkulan?


      • Keltiäinen

        Mokkulaa tai tikkua ?
        Tarkoitan USB liitäntä pitää olla antennia varten, heikossa kentässä toimii välttävästi ? (ilman ei yhteyttä synny)
        Miksi kaupunkilaiset ryhtyy leikkimään mokkuloilla ?
        Sonera rakentaa nopeat valokuidut ilmaisksi talojen seinään asti
        Liittymän kuukausimaksu on halpa


      • ei kuitua näy
        Keltiäinen kirjoitti:

        Mokkulaa tai tikkua ?
        Tarkoitan USB liitäntä pitää olla antennia varten, heikossa kentässä toimii välttävästi ? (ilman ei yhteyttä synny)
        Miksi kaupunkilaiset ryhtyy leikkimään mokkuloilla ?
        Sonera rakentaa nopeat valokuidut ilmaisksi talojen seinään asti
        Liittymän kuukausimaksu on halpa

        Ei ainakaan täällä suunnassa rakenna, aikaisemmin on rakennettu mutta ei ne sitä joko torppaan ehtineet tuoda yhdessä vuodessa.
        ja onhan tuo mokkula halvempi.
        Ja kyllä ip-puhelut onnistuu jopa alle 20kt/s nopeuksilla kun vaan osaa!


      • minä vaan
        Tyytyväinen Satu kirjoitti:

        Otin tällä viikolla soneran nettitikun teho plus liittymällä 3.6 mekasen 14.90ekk 24kk.
        Asun kaupungin keskustassa 3g alueella ja päivällä ruuhka aikaan nopeus on 1.39mbps
        ja yöllä 2mbps.En edes odota,että yltäisi maksimi nopeuteen 3.6mbps,olen ihan tyytyväinen tähän saavutettuun nopeuteen ja aion sanoa irti 1mbps kiinteän laajakaistan,kun se on hitaampi.Olisiko tikun tekniikka parempi,kuin mokkulan?

        Kyllä minun kokemuksen perusteella tikussa on parempi tekniikka,kuin mokkulassa.Ainakin minä totesin vertaillessani tikkua ja mokkulaa keskenään.Ero on lähes 10 kertainen, joten siitä voi jokainen päätellä mistä tikut ja mokkulat on tehty.


    • rasaaaf

      Mieltä Soneran mokkulasta ihan paska.Tosin nytkin toimin sen avulla tässä ihme kun toimii.Yleensä ei toimi nettipokerissa suorastaan vituttaa kesken nokitusten yhteyskatkeaa maksaako Sonera noktuksen.heh heh

    • sonera myös

      Ei pidä paikkaansa... Itsellä saunalahden mokkulan soneran lankapiuhojen lisäksi ja toimii hyvin Jämsässä, Kokkolassa ja Viitasaarella täydellä nopeudella ja vielä Orivedellä edge alueella tosi hyvin...

    • testannut?

      Mikset testannut ennen sopimuksen tekemistä. Täällä sonera antaa testimokkulan että voi koittaa toimiiko yhteydet. Mulla ei sonera toiminut.Elisa ei anna koemokkulaa joten otin dna:n. Ihan hyvin on pelaillut. Silloin tällöin hidastuu ilmeisesti verkon kuormituksen vuoksi mutta en ole lankaliittymää kaipaillut.

      • as77

        ja helmi ... maaliskuuhun asti toimi kivasti, download 2,1 Mbit/s pingit 100:n tuntumassa

        sitten romahti lataus viides- tai kymmenesosaan, pingi kasvoi viisin- tai viisitoistakertaiseksi

        liekö syynä kolmannen tukiaseman tulo naapuriin vaiko nopeudennosto 3,6 -> 7.2

        nyt tämä on pelkkä sähköpostilaajakaista eikä aina edes "laajakaista" kun latausnopeus voi olla koko illan 0,05 Mbit/s


    • Sonera kusettaa

      Otin mokkulan, koska oli halvempi ja teoriassa muka yli 6 kertaa nopeampi kuin tuo halvin n.20Eur ADSL yhteys

      Nyt sitten olen naimisissa Soneran täysin turhan 3G sopparin kanssa (15E/kk) vielä 22kk ja tänä aikana ei köyhällä ole varaa toimivaan nettiin.

      Yhteys ei koskaan hereilläolo aikana ylitä tuota hitaintakaan 512 ADSL liittymän nopeutta. Öisin sitten on kyllä jopa hiukan nopeampi kuin hitain ADSL, mutta silloinkin jää alle 1Megan lukemiin.

      Jos on jotain tosi kriittistä tahi tärkeää nettiasiaa, niin salaa käytän naapurin avointa wlania, sillä kun on tuollainen 512K ADSL yhteys. Raskaampaa nettiviihdettä kuten videoita (esim. youtube jne.) tulee joskus öisin katottua jos olen hereillä, päivisin ei youtube videoita voi katsoa.

      Olen kaupungin keskustassa 3G alueella ja yhteys on pakotettu 3G verkkoon, ja kentät ovat täydet. Soneran vikapalvelu oli tyytyväinen kun mulla ei sentään pätki, eli saan olla kuulemma tyytyväinen kun ei pätki. Nopeudesta tiesivät kertoa, että 1-2vuoden päästä mun alueelle ehkä nostetaan tukiasemien kaistaa... Siihen saakka yhteys vaan hidastuu joka päivä kun tossa 300m säteellä kolme soneran liikettä myy lisää halpoja 3G nettejä joka päivä.

    • Minä vaatisin korvauksia

      Jos liittymän todellinen nopeus poikkeaa noin paljon,kenenkään ei pidä maksaa siitä olemattomasta

      Suomessa laki suojaa kansalaisia,pistä asia eteenpäin
      vai haluatteko te muut maksaa Soneran osakkeen omistajille ilmaista rahaa?

      • 24kk täynnä soneraa

        Mikä laki sen määrää. Lait ovat vasta tekeillä tässä tapauksessa operaattorien katteettomille lupauksille. Yksi hieno esimerkki täältä lahdesta on se, että muut operaattorit sanovat, että älkää hankkiko soneran mokkulaa. Ei toimi ja ovat aivan oikeassa.


    • mpalvelija

      Kokemusta on miestakin mokkuloista tee än aasta ja siitä ihanasta elisasta (vai oliko se jo sen tytär)... Ja lähes koko valtakunnan alueelta !

      Tottahan on, että mokkula on hitaampi, jos eitä käyttää muualla kuin 3G -toiminta-alueella. Ja ihan sama minkä operaattorin mokkula on...

      3G -'kuuluvuus'alueella Soneran mokkula toimii paremmin kuin laajakaista. Ja paremmin kuin Elisan laajakaista. Sitä vertailua teen joka viikko... kun tyttäreni käyttää sitä ja mä mokkulaa...

      Tänne on helppo kirjoittaa puut heinää, mutta kuka on testannut eri vaihtoehtoja ja kuka tietää, missä 3 G toimii ... se tällä hetkellä ratkaisee mokkuloiden nopeuden...

      t mokkula jo yli vuoden käytössä...

      • Ei maallA

        Kyllä näitä puoltajia riittää jostakin niitä sikiää varmaan soneran tekninen tuki asialla 3 e .min. Kangasniemellä ei Soneran mokkulalla tee mitään se johtuu siitä kun ei ole rakennettu verkkoa,vaihdan Elisaan tai dna :n kun sopimus tänä syksynä katkolla,mitä minä maksan toimimattomasta yhteydestä,nämä on liitettävä lisä anteenilla verkkoon tai sitten tähän 450 minkä sonera lahjoitti rahatajille jotka osaa hioa hinnat tosi ylös,taksi tulee halvemmaksi asioita hoitamaan kuin Soneran netti ja jos olen väärässä, haluan tiedon tähän.


      • Kyllästynyt rahastuksiin
        Ei maallA kirjoitti:

        Kyllä näitä puoltajia riittää jostakin niitä sikiää varmaan soneran tekninen tuki asialla 3 e .min. Kangasniemellä ei Soneran mokkulalla tee mitään se johtuu siitä kun ei ole rakennettu verkkoa,vaihdan Elisaan tai dna :n kun sopimus tänä syksynä katkolla,mitä minä maksan toimimattomasta yhteydestä,nämä on liitettävä lisä anteenilla verkkoon tai sitten tähän 450 minkä sonera lahjoitti rahatajille jotka osaa hioa hinnat tosi ylös,taksi tulee halvemmaksi asioita hoitamaan kuin Soneran netti ja jos olen väärässä, haluan tiedon tähän.

        Soneran 2mb kiinteä korvattu Soneran liikkuvalla, kiinteä asennus mokkula katolle suunta/lisäantenni kiinni. Toimiessaan nopeus hieman suurempi kuin kiinteällä, hinta kuitenkin vain 1/3 osa kiinteästä.
        Pätkimisestä ei pääse eroon antenneista huolimatta.. Mutta nettiriippuvuudesta kylläkin :D


      • jreee
        Kyllästynyt rahastuksiin kirjoitti:

        Soneran 2mb kiinteä korvattu Soneran liikkuvalla, kiinteä asennus mokkula katolle suunta/lisäantenni kiinni. Toimiessaan nopeus hieman suurempi kuin kiinteällä, hinta kuitenkin vain 1/3 osa kiinteästä.
        Pätkimisestä ei pääse eroon antenneista huolimatta.. Mutta nettiriippuvuudesta kylläkin :D

        kunnon antennilla pääsee pätkimisestä eroon älä osta mitään siptune kiinan ihmeitä.


      • minä vaan

        Minulla on kokemusta vaan soneran mokkulasta ( E230).Sillä en saavuttanut kuin reilun 60 kb/s.Vaihdoin E1552 tikkuun ja nyt nopeus kasvoi reiluun 500 kb/s. Eihän tämäkään tietenkään paras ole , mutta riittää minulle.Ainakin näissä laitteissa tuntuisi olevan eroja,joten kannattaa kokeilla ( jos mahdollista) eri laitteita,ennekuin tekee sopimuksen.


      • romu-on

        kyllä toimii sillon kun se ei pätki, jota se tekee vähintään 1/3 käyttö-ajasta.
        kestää vuosi ladata sivu, pingi 300, ynnämuuta. älkää ostako.


      • as77

        "mokkula toimii paremmin kuin laajakaista" ... onnittele itseäsi, hyvä säkä Sonera-arpajaisissa

        tuolla jo kerroinkin että pääsiäisen jälkeen on tyypillinen nopeus ollut 0,3...0,4 Mbit/s (sitä ennen 2,1 Mbit/s)

        ostarin soneramyymälässä kyllä lataa yli 5 Mbit/s


      • minä vaan kirjoitti:

        Minulla on kokemusta vaan soneran mokkulasta ( E230).Sillä en saavuttanut kuin reilun 60 kb/s.Vaihdoin E1552 tikkuun ja nyt nopeus kasvoi reiluun 500 kb/s. Eihän tämäkään tietenkään paras ole , mutta riittää minulle.Ainakin näissä laitteissa tuntuisi olevan eroja,joten kannattaa kokeilla ( jos mahdollista) eri laitteita,ennekuin tekee sopimuksen.

        >Minulla on kokemusta vaan soneran mokkulasta ( E230).Sillä en saavuttanut kuin reilun 60 kb/s.Vaihdoin E1552 tikkuun ja nyt nopeus kasvoi reiluun 500 kb/s.
        >

        eräiden tietojen mukaan Nokia olisi kova sana näissä. Myöskin niin että känny toimii "nettitikkuna" hyvin.
        Ja siis Nokian nettitikku parempi kuin Huaweit


    • hämäystä koko laajakaist

      Meillä mökillä ei soneralla tee mitään,niillä ei ole kuin vanha 2g verkko mikä sekin on ruuhkainen eikä yhteyttä saa kuin yöllä joskus ei silloinkaa ja se johtuu siitä kun on jätetty rakentamatta tämä kilpailijoilla jo oleva 3g verkko minun sopimus umpetuu loka -marraskussa ja sen jälkeen vaihtuu logo koneella suureen E.llä alkavaan joten kyllä tämä tympeily riittää,asioita ei saa kuntoon että heittää monta miljardia umptsi kauppoihin ja jättää verkot rakentamatta.

    • Gregorius

      Jos olet ostanut tuotteen, joka ei toimi, kuten on luvattu, voit purkaa sopimuksen,
      koska myyjä on huijannut sinua. Ei sinun tarvitse maksaa ja kärsiä huonosta
      yhteydestä. Jos Sonera ei suostu, soita kunnalliselle kuluttajaneuvojalle, joka
      hoitaa asian sinun puolestasi. Kuluttajasuojalaki koskee Soneraakin.

      • ...et...

        ...kuitenkaan kakkaa puhuisi samalla suulla millä syöt. Sopimusehdoissa - väittäisin että palveluntarjoajasta riippumatta - kyllä kerrotaan, että 3G -peittoalueella voidaan yltään jopa XX nopeuteen ja 2G -alueella YY nopeuteen. Kuluttajaneuvoja ei varmasti hoida noita kenenkään puolesta. Saa korjata, jos asiasta on faktatietoa, siihen sitten linkkiä uskottavuuden parantamiseksi...

        -Rr


    • °¿°

      Elisalla vähintääkin yhtä sontatikku... Usein vauti jotain 2 KB/s, joskus rykäsee 20KB/s mut se on hetkittäinen pyrähdys. Ainii ja sit täil meijän Huawei -tikulla on semmosia kausia et se on KOKOAJAN TILTISSÄ! Saa käynnistää koneen uudestaan ja auta armias jos vaihdat eri USB-porttiin tikun, ni ei toimi, ku tikku oli asennuksen aikana ollu kytkettynä juuri tohon ekaan reikään.

      • vikaa sentään

        "ja auta armias jos vaihdat eri USB-porttiin tikun, ni ei toimi, ku tikku oli asennuksen aikana ollu kytkettynä juuri tohon ekaan reikään."

        Tuo ei ole tikusta johtuva vaan Windowsin ongelma joka koskee monia muitakin USB laitteita, jostain syystä laite pitäisi erikseen asentaa jokaiseen USB porttiin jos haluaa että se toimii kaikissa porteissa. Ja sama esiintyy läppäreissä PCMCIA korteilla, laitappa kortti eri paikkaan niin Windows löytää "uuden laitteen" ja haluaa asentaa sen uudestaan.


    • !!!!

      !!!!

      • ongelmiakin ollut

        mokkula ja valitus ettei toimi. Minun lapsilla on Soneran mokkulaliittymät...siis kummallakin omansa opiskelujen tähden kun asuvat eri paikassa. Toisella on se vanha perinteinen valkoinen mokkula Huawei ja toisella nettitikku Option.

        Tikku toimii aivan hyvin hankalissakin paikoissa, mokkula ei edes aseman vieressä, vaikka on käytetty sitä kaksipäistä johtoa, jonka pitäisi vahvistaa ainakin virransaantia. Vein mokkulan huoltoon ja kun se on heidän laite, pitää heidän se huoltaa kuntoon tai antaa uusi. Tosin mokkula ollut huollossa jo parisen viikkoa ja kyselin joko se kohta tulisi. Oli juuri saapunut huoltoon ... vasta NYT!

        Hankalaa olla ilman kun oppimateriaali ja tehtävät on verkossa.


      • magirus.deutz
        ongelmiakin ollut kirjoitti:

        mokkula ja valitus ettei toimi. Minun lapsilla on Soneran mokkulaliittymät...siis kummallakin omansa opiskelujen tähden kun asuvat eri paikassa. Toisella on se vanha perinteinen valkoinen mokkula Huawei ja toisella nettitikku Option.

        Tikku toimii aivan hyvin hankalissakin paikoissa, mokkula ei edes aseman vieressä, vaikka on käytetty sitä kaksipäistä johtoa, jonka pitäisi vahvistaa ainakin virransaantia. Vein mokkulan huoltoon ja kun se on heidän laite, pitää heidän se huoltaa kuntoon tai antaa uusi. Tosin mokkula ollut huollossa jo parisen viikkoa ja kyselin joko se kohta tulisi. Oli juuri saapunut huoltoon ... vasta NYT!

        Hankalaa olla ilman kun oppimateriaali ja tehtävät on verkossa.

        Ostin puhelinmyyjältä soneran mokkulan hintaan 12.90 24 kk sopimuksella ja piti olla kuuluvuusalueella tämä mökki. Onkin, signaalin taso 95%. Mutta nopeus vaatimattomat 300-700 kbit/s. Olen testannut Joensuussa parissa muussakin osoitteessa, näissä ei nettiyhteyttä saanut käytännössä ollenkaan - ainoastaan olemattomia muutaman kilobitin nopeuksia.

        Soitin tekniseen tukeen, eikä sieltä oikein osattu auttaa. Asetukset tarkistettiin. Puhuivat, että linkki on jossain koululan suunnassa, eikä Joensuussa ole tietääkseni sellaista kaupunginosaa. Puhelun alkuvaiheessa yrittivät myydä minulle puhelinliittymää, mikä oli mielestäni aika törkeää minun maksaessa puhelun. Kuulemma mokkulaa ei suositella ensisijaiseksi liittymäksi, sitä ei vain markkinoidessa muisteta mainita.

        Minullekin riittäisi 1 megan nopeus tuolla hinnalla, mutta kun edes siihen ei ole koskaan päästy. Jostain kuulin, että 8 kb = 1KB, eli yhden megan nopeutta vastaa lukema 125 KB/s esim. jos Mobile Partner -ohjelman tilastovälilehteä seurailee. Korjatkoon se joka tietää paremmin.

        Yritän purkaa sopimuksen, nopeus kun on luvattua paljon alhaisempi. Tunnen kyllä ihmisiä, joilla mokkula toimii hyvin.


      • Gits
        magirus.deutz kirjoitti:

        Ostin puhelinmyyjältä soneran mokkulan hintaan 12.90 24 kk sopimuksella ja piti olla kuuluvuusalueella tämä mökki. Onkin, signaalin taso 95%. Mutta nopeus vaatimattomat 300-700 kbit/s. Olen testannut Joensuussa parissa muussakin osoitteessa, näissä ei nettiyhteyttä saanut käytännössä ollenkaan - ainoastaan olemattomia muutaman kilobitin nopeuksia.

        Soitin tekniseen tukeen, eikä sieltä oikein osattu auttaa. Asetukset tarkistettiin. Puhuivat, että linkki on jossain koululan suunnassa, eikä Joensuussa ole tietääkseni sellaista kaupunginosaa. Puhelun alkuvaiheessa yrittivät myydä minulle puhelinliittymää, mikä oli mielestäni aika törkeää minun maksaessa puhelun. Kuulemma mokkulaa ei suositella ensisijaiseksi liittymäksi, sitä ei vain markkinoidessa muisteta mainita.

        Minullekin riittäisi 1 megan nopeus tuolla hinnalla, mutta kun edes siihen ei ole koskaan päästy. Jostain kuulin, että 8 kb = 1KB, eli yhden megan nopeutta vastaa lukema 125 KB/s esim. jos Mobile Partner -ohjelman tilastovälilehteä seurailee. Korjatkoon se joka tietää paremmin.

        Yritän purkaa sopimuksen, nopeus kun on luvattua paljon alhaisempi. Tunnen kyllä ihmisiä, joilla mokkula toimii hyvin.

        Ei minullakaan tikku toimi mökillä vaikka sanottiin että siellä on 3G alue. Tein kanssa 24 kk sopimuksen ja yritän nyt purkaa sen. Saa nähdä miten käy.


      • muakikusetettu
        Gits kirjoitti:

        Ei minullakaan tikku toimi mökillä vaikka sanottiin että siellä on 3G alue. Tein kanssa 24 kk sopimuksen ja yritän nyt purkaa sen. Saa nähdä miten käy.

        Itelläkin on tuo paska soneran mokkula, joka ei toimi ikinä. Aion käyä purkamassa sopimuksen. Perusteluna käytän kuluttajansuojalain seuraavia pykäliä:

        KSL 6 § eli: "Markkinoinnissa tai asiakassuhteessa ei saa antaa totuudenvastaisia tai harhaanjohtavia tietoja, jos tiedot ovat omiaan johtamaan siihen, että kuluttaja tekee ostopäätöksen tai muun kulutushyödykkeeseen liittyvän päätöksen, jota hän ei ilman annettuja tietoja olisi tehnyt.

        1) kulutushyödykkeen olemassaoloa, saatavuutta, lajia, laatua, määrää ja muita keskeisiä ominaisuuksia;"

        Myyjähän on antanut laadullisen lupauksen, joka ei pidä paikkaansa. Minulle luvattiin nopeudeksi 2 mt, mutta nopeus onkin kymmenes osa siitä. Eli harhaanjohtavaa tietoa on myyjä antanut ja se on ollut omiaan johtamaan siihen, että tein ostopäätöksen.

        Lisäksi:

        KSL 12 § eli: "Tavaran ominaisuudet ja virhe
        12 § (5.1.1994/16)
        Yleinen virhesäännös
        Tavaran on lajiltaan, määrältään, laadultaan, muilta ominaisuuksiltaan ja pakkaukseltaan vastattava sitä, mitä voidaan katsoa sovitun.

        3) olla myyjän siitä antaman kuvauksen mukainen ja vastata ominaisuuksiltaan sitä, mihin myyjä on viitannut esittämällä näytteen tai mallin; (13.12.2001/1258) " Tämän perusteellahan tuotteessa on virhe, koska se ei ole laadultaan sitä mitä myyjä on luvannut.

        Vetoamalla näihin kahteen kuluttajansuojan pykälään, uskon, että sopimuksen saa purettua. Laki löytyy osoitteesta http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1978/19780038


      • olli43
        muakikusetettu kirjoitti:

        Itelläkin on tuo paska soneran mokkula, joka ei toimi ikinä. Aion käyä purkamassa sopimuksen. Perusteluna käytän kuluttajansuojalain seuraavia pykäliä:

        KSL 6 § eli: "Markkinoinnissa tai asiakassuhteessa ei saa antaa totuudenvastaisia tai harhaanjohtavia tietoja, jos tiedot ovat omiaan johtamaan siihen, että kuluttaja tekee ostopäätöksen tai muun kulutushyödykkeeseen liittyvän päätöksen, jota hän ei ilman annettuja tietoja olisi tehnyt.

        1) kulutushyödykkeen olemassaoloa, saatavuutta, lajia, laatua, määrää ja muita keskeisiä ominaisuuksia;"

        Myyjähän on antanut laadullisen lupauksen, joka ei pidä paikkaansa. Minulle luvattiin nopeudeksi 2 mt, mutta nopeus onkin kymmenes osa siitä. Eli harhaanjohtavaa tietoa on myyjä antanut ja se on ollut omiaan johtamaan siihen, että tein ostopäätöksen.

        Lisäksi:

        KSL 12 § eli: "Tavaran ominaisuudet ja virhe
        12 § (5.1.1994/16)
        Yleinen virhesäännös
        Tavaran on lajiltaan, määrältään, laadultaan, muilta ominaisuuksiltaan ja pakkaukseltaan vastattava sitä, mitä voidaan katsoa sovitun.

        3) olla myyjän siitä antaman kuvauksen mukainen ja vastata ominaisuuksiltaan sitä, mihin myyjä on viitannut esittämällä näytteen tai mallin; (13.12.2001/1258) " Tämän perusteellahan tuotteessa on virhe, koska se ei ole laadultaan sitä mitä myyjä on luvannut.

        Vetoamalla näihin kahteen kuluttajansuojan pykälään, uskon, että sopimuksen saa purettua. Laki löytyy osoitteesta http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1978/19780038

        itse tiesin koko jujun ja ostinkin mokkulan 14,95 täydellä nopeudella ihan matka käyttöön sähköposti ja normi selailuun ja hyvin on pelittänyt.kotona tietenkin käytän valokuitua ja 100 megan yhteyttä.


    • tikku se olla pitää

      Ja hyvin toimiikin.

      2165.42 kbit/s
      1788.62 kbit/s
      1473.63 kbit/s
      1544.72 kbit/s
      1956.76 kbit/s
      1632.56 kbit/s
      1478.87 kbit/s
      1524.91 kbit/s

      Keskiarvo kahdeksalle nopeustulokselle oli nyt 1695,69 kbit/s. Liittymänä rajoittamaton (max 5 Mbs), ja toimeen tulee. Huippuhetkinä on ollut n 4800 kbit/s.

      ..ei ne asiat vaihtamalla parane.

      • Fuck

        Joo, eli kävin tänään hakemassa tollasen soneran "mokkulan" hintaan 11.90€/kk. nopeutta luvattiin max 3.6Mbs ja olen nyt yrittänyt pari tuntia sählätä tän kanssa ja tullu siihen tulokseen että ihan täys paska! Asun pk-seudulla, jossa luulis kyseisen tikun toimivan todella hyvin, mutta koko ajan palaa vihreä valo ja kertoo yhteydeksi 2G verkon. Kyllä taas potuttaa, että on tultu kusetetuksi!!


      • huis
        Fuck kirjoitti:

        Joo, eli kävin tänään hakemassa tollasen soneran "mokkulan" hintaan 11.90€/kk. nopeutta luvattiin max 3.6Mbs ja olen nyt yrittänyt pari tuntia sählätä tän kanssa ja tullu siihen tulokseen että ihan täys paska! Asun pk-seudulla, jossa luulis kyseisen tikun toimivan todella hyvin, mutta koko ajan palaa vihreä valo ja kertoo yhteydeksi 2G verkon. Kyllä taas potuttaa, että on tultu kusetetuksi!!

        Voiskohan koskaan miettiä että onko vikaa käyttäjässä :p Ihan vaan pikku vinkkinä!


      • ent. Sonera
        Fuck kirjoitti:

        Joo, eli kävin tänään hakemassa tollasen soneran "mokkulan" hintaan 11.90€/kk. nopeutta luvattiin max 3.6Mbs ja olen nyt yrittänyt pari tuntia sählätä tän kanssa ja tullu siihen tulokseen että ihan täys paska! Asun pk-seudulla, jossa luulis kyseisen tikun toimivan todella hyvin, mutta koko ajan palaa vihreä valo ja kertoo yhteydeksi 2G verkon. Kyllä taas potuttaa, että on tultu kusetetuksi!!

        Ostin 3.6mbs mokkula tarjouksen puhelin myyjältä 11.90 hain postista eilen. Koen tulleeni hujatuksi koska, lataus nopeus on 0.29-0.45mbit/s. Elisan 1mbs liittymällä lataus nopeus 0,83-1,01 mbit/s Karttojen mukaan tässä pitäisi olla paras Soneran singaali? ETTÄ SAPETTAA Saako kaupan purettua?


      • Sonera on....
        huis kirjoitti:

        Voiskohan koskaan miettiä että onko vikaa käyttäjässä :p Ihan vaan pikku vinkkinä!

        Että vika on käyttäjässä koska soneran toimimattomuudesta tulee 10000 ilmoituksia jatkuvasti, on täysi mahdottomuus että olisi kaikilla valittajilla mahd päivitysvirhettä jne.
        Kapasiteetti pula olen oman liittymänikin kokeillut kaverin kanssa katsottu itse osaan myös atk hommia eikä toimi kaikista huolimatta.


    • Tattiotsassa

      Itsekin olen tässä ruvennut sauhuamaan tämän helvetin tikun kanssa kun ei toimi, ja kuten sanoit niin ei ole kyllä liikkuvaalaajakaistaa nähtykään. Pitäisi mennä kerrostalon katolle että saisi parhaimman yhteyden jos silloinkaan. Tosiaan, itselleni ensimmäinen ja viimeinen kerta kun kosken näihin hömpötyksiin ainakin soneran osalta.

      • Nezky

        Tere!

        Kävipä kerran Lappeenrannassa niin ettei Soneran nettitikku toiminutkaan. Tuotteen/palvelun piti toimia täydellä "höökillä" osoitteessa jonka ilmoitin. N0h 4 päivää yritettyäni erilaisilla antenneila se ei edes saanut yhteyttä. Sopimus purettiin ja Sonerakin tämän hyväksyi, kuulemma poikkeustapauksena...

        MUTTA KUINKAS KÄVIKÄÄN, KUINKAS KÄVIKÄÄN...

        Tänään kopsahti lasku, josta ymmärsin että pitäisi maksaa ~12€ niistä 4 päivästä jolloin yritin saada vehkeitä toimimaan... Oli siellä joitain alennuksia myönnety mutta mutta...

        Taidan mennä kiukuttelee Sonera pisteeseen.


      • kinkkipaskaa
        Nezky kirjoitti:

        Tere!

        Kävipä kerran Lappeenrannassa niin ettei Soneran nettitikku toiminutkaan. Tuotteen/palvelun piti toimia täydellä "höökillä" osoitteessa jonka ilmoitin. N0h 4 päivää yritettyäni erilaisilla antenneila se ei edes saanut yhteyttä. Sopimus purettiin ja Sonerakin tämän hyväksyi, kuulemma poikkeustapauksena...

        MUTTA KUINKAS KÄVIKÄÄN, KUINKAS KÄVIKÄÄN...

        Tänään kopsahti lasku, josta ymmärsin että pitäisi maksaa ~12€ niistä 4 päivästä jolloin yritin saada vehkeitä toimimaan... Oli siellä joitain alennuksia myönnety mutta mutta...

        Taidan mennä kiukuttelee Sonera pisteeseen.

        Ostin liikuvan laajakaistan johon tuli soneran mokkula. Ei toiminut uutena. Ei syttynyt valot eikä toiminut ennen kuin puristi kevyesti laitetta. Sitten lähti toimimaan niin kauan kuin päästi laitteesta irti. Eikun viemään uutta laitetta takaisin. Lähettivät huoltoon jossa viipyi pari viikkoa. Kävin hakemassa laitteen äsken ja kokeilin niin edelleen sama juttu. Alkaa tosiaankin vituttamaan. Taidan mennä kanssa purkamaan koko sopimuksen. Ei kiinnosta alkaa jatkuvasti ravaamaan liikkeessä toimimattomien laitteiden kanssa. Ihme homma että ei edes huollossa osata korjata laitetta. Muutenkin olisi alunperin ollut kaikille osapuolille paras kun olisivat heti antaneet uuden toimivan laitteen tilalle, mutta eihän se tietenkään käy ettei asiat hoituisi liian helposti. Tämä minun laite on ainakin joku kiinalainen ja senhän tietää että halvalla tuotettua paskalaatua... Kannatta näköjään miettiä minkä laitteen ottaa.


      • Nezky
        kinkkipaskaa kirjoitti:

        Ostin liikuvan laajakaistan johon tuli soneran mokkula. Ei toiminut uutena. Ei syttynyt valot eikä toiminut ennen kuin puristi kevyesti laitetta. Sitten lähti toimimaan niin kauan kuin päästi laitteesta irti. Eikun viemään uutta laitetta takaisin. Lähettivät huoltoon jossa viipyi pari viikkoa. Kävin hakemassa laitteen äsken ja kokeilin niin edelleen sama juttu. Alkaa tosiaankin vituttamaan. Taidan mennä kanssa purkamaan koko sopimuksen. Ei kiinnosta alkaa jatkuvasti ravaamaan liikkeessä toimimattomien laitteiden kanssa. Ihme homma että ei edes huollossa osata korjata laitetta. Muutenkin olisi alunperin ollut kaikille osapuolille paras kun olisivat heti antaneet uuden toimivan laitteen tilalle, mutta eihän se tietenkään käy ettei asiat hoituisi liian helposti. Tämä minun laite on ainakin joku kiinalainen ja senhän tietää että halvalla tuotettua paskalaatua... Kannatta näköjään miettiä minkä laitteen ottaa.

        Joo.. sain purettua sopimuksen, mutta laskun maksoin jotta pääseen liitosta eroon, en todellakaan suosittele yhtään kenellekkään. Soneran palveluperiaate on näköjään se, että jos oot Soneran liikkeestä ostanut ja tulee ongelmia niin he levittelevät käsiä ja sanoovat että soita Soneran asiakastukeen, mitä helv***tiä..

        offtopik:
        Varokaa noita määräaikasia liittymiä, ostakaa vaikka käytettynä "mokkula" jolloin ei tarvi sitoutuu mihinkään.. esim. e-ville.hk myy 45 euron hintaan mokkulaa (sis postikulut ja toimitus Suomeen) ja noita käytettyjä mokkuloita varmaan löytyy jos kehtaa etsiä...


      • esaase
        Nezky kirjoitti:

        Joo.. sain purettua sopimuksen, mutta laskun maksoin jotta pääseen liitosta eroon, en todellakaan suosittele yhtään kenellekkään. Soneran palveluperiaate on näköjään se, että jos oot Soneran liikkeestä ostanut ja tulee ongelmia niin he levittelevät käsiä ja sanoovat että soita Soneran asiakastukeen, mitä helv***tiä..

        offtopik:
        Varokaa noita määräaikasia liittymiä, ostakaa vaikka käytettynä "mokkula" jolloin ei tarvi sitoutuu mihinkään.. esim. e-ville.hk myy 45 euron hintaan mokkulaa (sis postikulut ja toimitus Suomeen) ja noita käytettyjä mokkuloita varmaan löytyy jos kehtaa etsiä...

        Joo..oo otin kans netinkautta soneran maks.nop.toimivan mobiilimokkulan ja kuinkas ollakkaan,puolet halvempi kuin elisan laite ja KOLME kertaa hitaampi.Elisa on 1K.liittymä ja antaa nykyisin sellasta 750-970kps nopeutta kun sonera jotain 200-300 välistä.onneks on tää elisa kuun loppuun,pitää yrittää kans purkaa tää soneran sopimus,ei 2vuotta viitti leikkiä.


      • 'mokkula'
        esaase kirjoitti:

        Joo..oo otin kans netinkautta soneran maks.nop.toimivan mobiilimokkulan ja kuinkas ollakkaan,puolet halvempi kuin elisan laite ja KOLME kertaa hitaampi.Elisa on 1K.liittymä ja antaa nykyisin sellasta 750-970kps nopeutta kun sonera jotain 200-300 välistä.onneks on tää elisa kuun loppuun,pitää yrittää kans purkaa tää soneran sopimus,ei 2vuotta viitti leikkiä.

        Olen juuri asentanut täällä haja-asutusalueella mokkulan toimintaan ja
        paikkaan nähden toimii odotettua paremmin. Asentaminen vei alle minuutin ja
        pääsen surffaamaan netissä ja lukemaan näitä. Itselläni ei ole lankaliittymää saatavilla,
        jotenka tämä mokkula on ainoa mahdollisuus päätä nettiin ja ihan yes ! Én edes
        halua testata noita nopeuksia, kun muuten toimii.


      • epä-tietoinen
        'mokkula' kirjoitti:

        Olen juuri asentanut täällä haja-asutusalueella mokkulan toimintaan ja
        paikkaan nähden toimii odotettua paremmin. Asentaminen vei alle minuutin ja
        pääsen surffaamaan netissä ja lukemaan näitä. Itselläni ei ole lankaliittymää saatavilla,
        jotenka tämä mokkula on ainoa mahdollisuus päätä nettiin ja ihan yes ! Én edes
        halua testata noita nopeuksia, kun muuten toimii.

        Itselläni myös Soneran mokkula ja latausnopeus on n. 2,50 - 3,20 Mbit/s. Otin koeajalle (14 vrk
        tyytyväisyystakuu). Eli jos en ole tyytyväinen voin palauttaa tämän mokkulan takaisin.
        Ihan hyvä Soneralta. Voi sitten purkaa sopimuksenkin samalla. Tähän asti olen ollut tyyty-
        väinen, koska itsekin asun haja-asutusalueella. Onkohan tämä ihan ok nopeus tälle liittymälle, joka on nyt oleva Soneran tarjousliittymä n. 13 € /kk.


    • Kaappi.

      Mokkula, kikkula ja kakkula... Täytyykö tuollaisten langattomien kakkojen kanssa sitten pelleillä? Hanki kunnon ADSL modeemi, pistä johto seinään, asenna ajurit ja se on siinä. Tietty Soneralla voi pätkiä pahoin nekin. Itse olen tyytyväinen Elisan asiakas.

      • kakkula

        Teällä moalla se maksaa voa monta tuhatta, ku sen langan vetäsöö tuolta kyliltä tänne.
        Mutta onhan se heleppoa teillä kaopunkilaisilla. Sun ku voa käytättön valamiiks veettyjä
        linjoja.


    • Yritä tätä

      Minulla oli sama kuvio kun hankin tämän uusimman tarjouksen. No, laitoin nettitikun (Huawei 1552) 3-metrin USB-piuhan päähän ja vein sen ikkunalle ja "voilaa" toimii pöytäkoneella ihan jees.
      Suuntaat sen tikkusi lähimpään oman operaattorisi antenniin. Minulla Sonera ja suuntasin täällä Kangasalla tikun suunnilleen Teiskoon päin, täällä kai on antenni myös tuolla Harjun päällä muuta minulla ei ole sinne näköyhteyttä, on osa Harjua on edessä, kaverilla ei näy televisiokaan siitä syysta.
      Nopeudet ei ole kyllä tuota 3.6 megaa milloinkaan ( enkä odottanutkaan että olisi ) mutta jotain päälle 1.3 megaa kuitenkin (vaihtelee, riippuu klo ajasta)
      Olen kuitenkin aika tyytyväinen, hela hoito maksaa n. 12 eetua/kk niin ei ole hirvityksiä noi maksutkaan.
      Meilaaminen, pankkiasiat ja surffaulu onnistuu enkä muuta ole vaillakaan.

    • sokkela

      Tämä langaton nettitikkuyhteys ylipäätänsä täyttä kusetusta. En tiedä onko kauheasti operaattorista kiinni vai yleensä koko syteemistä.

      Suurinpiirtein samat ongelmat vaivaavat mua kuin kaikkia muita täällä kirjoittaneita.

      Miksi sitten hankin soneran liikkuvan laajakaistan, kun en kertaakaan sitä vielä ole, enkä edes aio raahata konettani ulko-ovestani ulos?

      Piti hankkia ADSL-liittymä. Yksikään operaattori ei tarjonnut ilmaiseksi w-lan modeemia. En halunnut maksaa siitä mitä vielä vusi sitten tyrkytettiin ilmaiseksi.
      Tää Soneran tarjous tuntui hyvältä.

      Halvalla ei vaan näköjään hyvää saa.
      Näin yöaikaan pystyn tänne omaa mokaani parkumaan. Päiväsaikaan tämän tekstin kirjoittaminen tänne olisi pelkkää arpapeliä.

      Jonkunverran homma kai parani kun päivitin tän huawei-mokkulan soneran sivustoilta. Ei vaan voi olla varma siitäkään. Sen verran kekkilää tää touhu alkaa olla.
      Lankapuhelinmodeemiajat tästä tulee mieleen. Olisi pitänyt kai tajuta ettei kännykkämodeemi sen kummallisempi ole.

      • sokkela

        Pääasia unohtui eli mitä mahdollisuuksia tämmöisen määräaikaisen sopimuksen purkaa tai edes vaihtaa saman firman adsl tekniikkaan?

        Kokemuksia?

        Tarvittaessa marssin vaikka pääkonttoriin ja olen sielä niinkauan, että asia selviää. Aikaa ainakin on siihenkin kun kerran pistivät kilometritehtaalle.


      • operaattoria vaihtan
        sokkela kirjoitti:

        Pääasia unohtui eli mitä mahdollisuuksia tämmöisen määräaikaisen sopimuksen purkaa tai edes vaihtaa saman firman adsl tekniikkaan?

        Kokemuksia?

        Tarvittaessa marssin vaikka pääkonttoriin ja olen sielä niinkauan, että asia selviää. Aikaa ainakin on siihenkin kun kerran pistivät kilometritehtaalle.

        edes vuoden valituksilla. Olen ollut nyt puoli vuotta käyttämättä mokkulaa, joka ei toiminut tai paremminkin Soneran yhteydet eivät toimi. He eivät uskoa vaikka on moneen kertaan kirjallisesti valitettu. Sitäpaitsi puhuvat ristiin asiakaspalvelussa: yksi lupasi irtisanomisen jos maksan mokkulan, toinen kielsi. Onko kukaan onnistunut tässä? Onko kukaan ilmoittanut kuluttaja-asiamiehelle? Tuntuu, että se tie on liian hankala, ei ole kokemusta.


    • buhbuhb

      Ei tätä tikkua voi suositella kenellekään. Tästä pitäisi maksaa 16 euroa kuukaudessa että yhteys toimii 100kbps. Äsken imutin 15Megatavun tiedostoa kolme tuntia. Ensimmäinen tiedosto ja viimeinen jota tällä yhteydellä lähden kokeilemaan.

      Minulla on toisessa koneessa kaapeli joka maksaa kuukaudessa vain kaksinkertaisen summan ja sillä tuommoinen 15 megatavun paketti tulee muutamassa sekunnissa. Maksaisin mielelläni 16 euroa tikusta joka tarjoaisi kaksi kertaa hitaamman nopeuden kuin kaapeli, mutta minä en maksa tuommoista summaa nopeudesta joka on tuhansia kertoja hitaampi.

      Tämä yhteys saatiin tänä iltana tähän koneeseen toimimaan ensin soitettuani tukeen ja huomenna soitan uudestaan ja vaadin kaupan purkua ja sen jälkeen katson muita vaihtoehtoja. Vaikka tähän onkin vielä tällä hetkellä sitouduttu kahdeksi vuodeksi, ensimmäinen ilta riitti minulle tästä soneran "palvelusta". Tämmöinen toiminta on aivan varmasti huumoria soneran puolelta, sillä ei tällaista typeryyttä voi huijaamisenakaan enää pitää. Hehän tekevät ihan helvetisti häviötä tällaisella palvelulla!

      • vaivaton

        Riippuen paikasta saa toimimaan mokkulan 3Mbits vahvuudella. Itselläni on lisäantenni mokkulassa ja
        vahvuudet max. 3,2 Mbits. KK-maksu 12,90 Soneralta. Tärkeintä, että saan tarvittaessa kannettavan
        toimimaan kaikkialla missä ei ole saatavilla kiinteätä verkkoa ja 3G -verkko toimii alueella.
        Jokaisella on nykyään mahdollisuus testata mokkulaa 14 pv, jos ei ole tyytyväinen voi sen palauttaa ja
        irtisanoa sopimuksen. Minulle mokkulan helppous oli yllätys.


      • Nopea on yhteys

        Koska varmaankin soneralla on eniten mokkula asiakkaita kuin muilla niin monet eivät enää ikinä halua soneran asiakkaiksi vaan siirtyvät muille operaattoreille. Sama koskee tietenkin myös tele finlandiaa, joka käyttää soneran linjoja suurimmaksi osaksi. Älä siis osta soneran tai tele finlandin mokkulaa. Nyt minulla on 10 meganen kaapelimodeemi.
        J.k. Onnellisuutta on toimiva internetyhteys.


    • jeppels

      Täytyy tulla kanssa kommentoimaan omaa soneran mokkulaa, minulla on siis tämä 3,6megan supertarjous.
      Ensinnäkin myyjä myi minulle aluksi 1megan yhteydellä olevan liittymän vaikka sanoin että se data teho plus, no sain sen selvitettyä asiakaspalvelun ohjattua minut tekniseen tukeen, samalla laskuni kuukausimaksi tippui 1 eurolla (mikähän liittymä se on joka on 1meganen ja 1 euron halvempi kuin data teho plus, sellaista ei löydy soneran hinnastoista), kehtasivat vielä koittaa kaupata puhelinliittymää. No yhteysnopeus nousi jopa 2,3megaan megaan. Asun haja-asutus alueella ja tossa vieressä (500m) on soneran masto ja yhteystyyppi on HDSPA eli reilusti nopeampi kuin pelkkä 3G. Nyt käytössä olen huomannut että sonera jarruttelee nettiyhteyttä jos esimerkiksi lataa torrenttia, yhteysnopeus putoaa 50kt/s eli noin 0,6megaan, kun lopettaa latauksen ja koittaa nyt ladata jotain tiedostoa, vaikka ubuntun.iso tiedostoa niin nopeus alkaa pikkuhiljaa kasvamaan ladatessa koska soneran suodattimet ilmeisesti havaitsevat tämän. Nyt jos laitan torrent imutuksen jatkamaan niin torrent lataa 25kt/s ja samalla ubuntu.iso lataus tippuu samoihin lukemiin että tälläinen firma. Toisaalta tikku on niin edullinen että sitä ei hinnan vuoksi viitsisi palauttaa koska kilpailijoilla ei ole yhtä edullista tarjousta, mutta kun tämä sopimuskausi päättyy ja hinnat nousevat, sanon heti tämän liittymän irti. En todellakaan ole tyytyväinen soneran palveluun, tuntuu että ne vittuilee joka asiassa missä vaan voi. Yhden asian kun saa kuntoon niin vittuilaan seuraavassa, huoh... Jos joku ei ole vielä soneran asiakas niin ei kannata ollakkaan.

      • settileena

        ei voi avata kahta sivua yhtäaikaan selaimeen ku katkeaa, tai alkaa lagiin toi netti niin paljon että se ilmottaa ettei saa yhteyttä. joutuu sitte katkasta neti vähäks aikaa ja yhistää uudelleen, toimii sen 10 min hyvi ja alkaa taas pätkii. paras keino korjata tämä on että kun heittää mokkulan seinään ja toivoo että se menis rikki niin pääsis siitäki eroo, mutta kovin on sitkeitä nämäkin.


      • haista Sonera P*SKA

        Itse olen huomannut jeppelsin tavoin että Sontanera on ollut ovela ja laittaa jarrua ja kaasua joidenkin sääntöjen mukaan. Varmin tapa saada lisää kaistanleveyttä on ollut ficoran nettimittari - välittömästi 100kB/s lisää kaistaa...

        MTV3:n nettisivuilta kympin uutiset meni putkeen aloitustestin ajan, mutta kuinka ollakkaan, heti kun itse ohjelman piti alkaa näkymään tuli näyttöön ilmoitus kaistanleveysvirheestä.

        Suomeksi sanottuna KUSETUSTA.


      • _Jonze86_
        haista Sonera P*SKA kirjoitti:

        Itse olen huomannut jeppelsin tavoin että Sontanera on ollut ovela ja laittaa jarrua ja kaasua joidenkin sääntöjen mukaan. Varmin tapa saada lisää kaistanleveyttä on ollut ficoran nettimittari - välittömästi 100kB/s lisää kaistaa...

        MTV3:n nettisivuilta kympin uutiset meni putkeen aloitustestin ajan, mutta kuinka ollakkaan, heti kun itse ohjelman piti alkaa näkymään tuli näyttöön ilmoitus kaistanleveysvirheestä.

        Suomeksi sanottuna KUSETUSTA.

        Soneran mokkula on ja aina se on pätkinyt keskimäärin 10min välein. Joskus 20sekunnin välein, joskus on tuntikaupalla päällä. Nyt en pääse ollenkaan onlineen kun modeemi on kuulemma määritetty virheellisesti. Kaikkeni olen yrittänyt ja koittanut mutta ei. 2v soppari loppuu loppukesästä, en lähde soittelemaan maksulliseen aspaan kun eivät siellä mitään tiedä kuitenkaan. Kesä menee paremmin ulkoillessa ilman nettiä, syksyllä sitten soppari huits helvettiin.

        DNA tarjoaa parhaat palvelut yksityiselle kuluttajalle. Nimim. jokaisella operaattorilla töissä ollut.


      • Uusi ja ehompi ?!?
        _Jonze86_ kirjoitti:

        Soneran mokkula on ja aina se on pätkinyt keskimäärin 10min välein. Joskus 20sekunnin välein, joskus on tuntikaupalla päällä. Nyt en pääse ollenkaan onlineen kun modeemi on kuulemma määritetty virheellisesti. Kaikkeni olen yrittänyt ja koittanut mutta ei. 2v soppari loppuu loppukesästä, en lähde soittelemaan maksulliseen aspaan kun eivät siellä mitään tiedä kuitenkaan. Kesä menee paremmin ulkoillessa ilman nettiä, syksyllä sitten soppari huits helvettiin.

        DNA tarjoaa parhaat palvelut yksityiselle kuluttajalle. Nimim. jokaisella operaattorilla töissä ollut.

        Ja taas mahtava mainoskampanja. Entistä paremmin toimiva mokkula ja oikein datateholla.
        Yhteydet katkeilee koko ajan ja tehoja ei ole lainkaan. Miten sitten tämä datateho voisi
        toimia. Virheellistä mainontaa. 3G verkkoa pitäisi kehittää Soneran ja rajusti. Miksi myydä
        lisää mokkulaliittymiä, kun soneran kapasiteetti ei riitä edes aikaisempien liittymien tarpeisiin.
        Aivan kuin myisi valoa säkissä. Asiakkaisen pettämistä.


    • "Reilua"
    • Iso A

      Ei toimi soneran "mokkula" Lappeenrannan keskustassa. joskus toimii, mutta yleensä ei. niin ja tuli 24kk sopimus tehtyä syksyllä 2009... jotain HYVÄÄKIN on sopimus päättyy reilu vuoden päästä. EN SUOSITTELE KENELLEKÄÄN SONERAN "MOKKULAA" NYT NOPEUS mitattu 30,64 kbit/s niin ja tästä pitää viellä maksaa.

    • tötttörööö

      Heip kaikki kansa. Tekee mieli vähän puolustaa. Ensiksi ehdotan, että tämä ketju pannan poikki ja Soneran nettitikusta aloitetaan tämän päivän (!) kokemuspaketti-ketju !

      Olen kuullut pelkkää hyvää Soneran tällä hetkellä myynnissä olevasta 16,90 euroo/kk maksavasta liikkuvasta laajakaista-tikusta! Sitä eräs on kokeillut pohjois-Suomessa, Kainuussa ja paljolti muualla, kuten mökillä maalla länsi-Suomessa. Hänellä toimii hyvin ja veivaa tehokkaasti kaiken tarpeellisen, peruskäyttäjällä.

      Nyt olen itse harkitsemassa siirtyä Soneran-nettitikkuun vain kotona keskellä kaupunkia sitä käyttääkseni. Liikkuvuutta tikulle en niinkään tarvitse, mutta se mitä tarvitsen on hyvä hinta, vain n. 17 e/kk. Sopisi mulle. Myös nopeus riittää mun käyttöön hyvin. Tästä keskusteluketjusta kiroavine pikkupoikineen en välitä, siis.

      • oppirahoja...

        Olen käyttänyt nyt vuoden ajan tätä Soneran 3.2mbit mokkulaa Porin keskustan alueella. Itse laite on mallia huawei 230. Teknisesti on kyllä toiminut ihan hyvin, eli aina on päässyt nettiin, mitä nyt välillä valittelee jostain porteista, mutta uudelleen klikkaamalla viimestään nettiin pääsee.

        Sitten siitä nopeudesta. Olen nyt parin viikon ajan tehnyt nopeustestejä(esim.speedtest.net) avulla. Paras saavutus on ollut vähän alle 0.35Mb/s...tuohon pääsin kylläkin vain kerran. Yleensä nopeus on luokkaa 0.07-0.12Mb/s. Eli tosi huono, ja harmittaahan se. Tosin kyllähän tuolla nopeudella saa sähköpostia käyteltyä(jos ei mitään isoja liitetiedostoja edes yritä avata) ja iltalehdenkin saa luettua, kunhan näihin toimenpiteisiin varaa aikaa. Sadetutka latautuu onnettoman hitaasti kyllä. Kummallista vain on, että vajaa vuosi sitten nopeudet olivat säännöllisesti yli 1Mb/s..missähän vika. Eri koneitakin on kokeiltu, ja kaikilta saa saman tuloksen.

        Yhteenvetona voisin siis sanoa, että mikäli käytät nettiä sähköpostin tai lehtien lukuun niin mokkula saattaisi sopia sinulle. Tosin ei kannata olettaa, että näillä mokkuloilla olisi mitään tekemistä sujuvan surffailun kanssa.

        Mikäli katselet netistä videoita, pelaat vaikkapa nettipokeria tai käyttösi on muuten vain aivan alkeellisinta peruskäyttöä raskaampaa niin älä hanki. Hermot vain menee. Niinkuin jossain mainoksessakin sanotaan "miksi maksaa turhasta?". Itselläni on ainakin olo, että maksan turhasta, vaikkei hinta kova olekkaan.

        Rehellisesti voin omasta puolestani sanoa, että tämä on viimeinen tuote, jonka soneralta tulen hankkimaan...ehkäpä siitä voi sitten päätellä jotain...jos nyt yleensäkään haluaa päätellä yhtään mitään.


      • Fuburi
        oppirahoja... kirjoitti:

        Olen käyttänyt nyt vuoden ajan tätä Soneran 3.2mbit mokkulaa Porin keskustan alueella. Itse laite on mallia huawei 230. Teknisesti on kyllä toiminut ihan hyvin, eli aina on päässyt nettiin, mitä nyt välillä valittelee jostain porteista, mutta uudelleen klikkaamalla viimestään nettiin pääsee.

        Sitten siitä nopeudesta. Olen nyt parin viikon ajan tehnyt nopeustestejä(esim.speedtest.net) avulla. Paras saavutus on ollut vähän alle 0.35Mb/s...tuohon pääsin kylläkin vain kerran. Yleensä nopeus on luokkaa 0.07-0.12Mb/s. Eli tosi huono, ja harmittaahan se. Tosin kyllähän tuolla nopeudella saa sähköpostia käyteltyä(jos ei mitään isoja liitetiedostoja edes yritä avata) ja iltalehdenkin saa luettua, kunhan näihin toimenpiteisiin varaa aikaa. Sadetutka latautuu onnettoman hitaasti kyllä. Kummallista vain on, että vajaa vuosi sitten nopeudet olivat säännöllisesti yli 1Mb/s..missähän vika. Eri koneitakin on kokeiltu, ja kaikilta saa saman tuloksen.

        Yhteenvetona voisin siis sanoa, että mikäli käytät nettiä sähköpostin tai lehtien lukuun niin mokkula saattaisi sopia sinulle. Tosin ei kannata olettaa, että näillä mokkuloilla olisi mitään tekemistä sujuvan surffailun kanssa.

        Mikäli katselet netistä videoita, pelaat vaikkapa nettipokeria tai käyttösi on muuten vain aivan alkeellisinta peruskäyttöä raskaampaa niin älä hanki. Hermot vain menee. Niinkuin jossain mainoksessakin sanotaan "miksi maksaa turhasta?". Itselläni on ainakin olo, että maksan turhasta, vaikkei hinta kova olekkaan.

        Rehellisesti voin omasta puolestani sanoa, että tämä on viimeinen tuote, jonka soneralta tulen hankkimaan...ehkäpä siitä voi sitten päätellä jotain...jos nyt yleensäkään haluaa päätellä yhtään mitään.

        Sonera kaventaa nettimokkuloiden kaistaa tarkoituksella. Eli luvattua nopeutta ei ole edes mahdollista (ei teoriassa eikä käytännössä) saavuttaa.

        Verkon kapasiteetti ei yksinkertaisesti kestä rajusti lisääntynyttä datakäyttöä.

        Ainoa tapa päästä tästä irti on yrittää saada sopimus katkaistua. Mielestäni on erikoista että tästä ei enempää pidetä meteliä.

        Ainakaan itselleni liittymä kaupattiin 3,6 megasena eikä tämmöisenä rajoitettuna versiona.


      • MJ
        Fuburi kirjoitti:

        Sonera kaventaa nettimokkuloiden kaistaa tarkoituksella. Eli luvattua nopeutta ei ole edes mahdollista (ei teoriassa eikä käytännössä) saavuttaa.

        Verkon kapasiteetti ei yksinkertaisesti kestä rajusti lisääntynyttä datakäyttöä.

        Ainoa tapa päästä tästä irti on yrittää saada sopimus katkaistua. Mielestäni on erikoista että tästä ei enempää pidetä meteliä.

        Ainakaan itselleni liittymä kaupattiin 3,6 megasena eikä tämmöisenä rajoitettuna versiona.

        Taidatpa olla Soneran palkkalistoilla? Kyllä näissä uusissakin liittymissä on ongelmia ihan riittävästi, ei vaadi paljoa hakmista kun löytää keskusteluja. Itse ainakin sain purettua määräaikaisen sopimuksen 5kk jälkeen, kun valitin itse tuotteesta (juurikin nuo alhaiset nopeudet) sekä täysin onnettomasta asiakaspalvelusta, jossa "terävimmät" kaverit osasivat neuvoa asentamaan tikun uusiksi ja kokeilemaan toista usb-porttia. Itse työskentelen vähän vastaavissa tehtävissä it-tuessa, ja jos taidot olisivat tuolla tasolla niin ei varmaan kauaa tarvitsisi täälläkään käydä. Toisaalta omaa tyhmyyttä oli edes ottaa tuollainen liittymä kun rajoituksetkin olivat tiedossa...


      • superihminen
        MJ kirjoitti:

        Taidatpa olla Soneran palkkalistoilla? Kyllä näissä uusissakin liittymissä on ongelmia ihan riittävästi, ei vaadi paljoa hakmista kun löytää keskusteluja. Itse ainakin sain purettua määräaikaisen sopimuksen 5kk jälkeen, kun valitin itse tuotteesta (juurikin nuo alhaiset nopeudet) sekä täysin onnettomasta asiakaspalvelusta, jossa "terävimmät" kaverit osasivat neuvoa asentamaan tikun uusiksi ja kokeilemaan toista usb-porttia. Itse työskentelen vähän vastaavissa tehtävissä it-tuessa, ja jos taidot olisivat tuolla tasolla niin ei varmaan kauaa tarvitsisi täälläkään käydä. Toisaalta omaa tyhmyyttä oli edes ottaa tuollainen liittymä kun rajoituksetkin olivat tiedossa...

        Älkää hyvät ihmiset edes miettikö soneran yhteyden hankkimista, kun ainut asia, mikä toimii on laskutus. Nytkin maksan teoriassa tyhjästä, kun 10kb/s lienee tyhjänpäiväistä!? Nytkin siinä toivossa tätä viestiä kirjoittelen että meneekö se perille. enkä viitsi asiakaspalveluun soittaa, kun se on niin vitun kallista ja tyhjänpäiväistä


      • Nytkynhytkyn
        superihminen kirjoitti:

        Älkää hyvät ihmiset edes miettikö soneran yhteyden hankkimista, kun ainut asia, mikä toimii on laskutus. Nytkin maksan teoriassa tyhjästä, kun 10kb/s lienee tyhjänpäiväistä!? Nytkin siinä toivossa tätä viestiä kirjoittelen että meneekö se perille. enkä viitsi asiakaspalveluun soittaa, kun se on niin vitun kallista ja tyhjänpäiväistä

        Toimispa edes tolla nopeudella, mutta kun pätkii niin perkeleesti ettei tule tule kun rupia perseeseen.


      • Soneranvihaaja

        töttö... on selkeästi soneran palkkalistalainen (tai liittymäkauppias tai joku muu huijari)

        Toimii niin sikapaskasti että näpit irti Soneran liittymistä hyvät ihmiset.

        2v määräajan täytyttyä, vaihdan liittymää välittömästi.


      • jaaaaa...
        Soneranvihaaja kirjoitti:

        töttö... on selkeästi soneran palkkalistalainen (tai liittymäkauppias tai joku muu huijari)

        Toimii niin sikapaskasti että näpit irti Soneran liittymistä hyvät ihmiset.

        2v määräajan täytyttyä, vaihdan liittymää välittömästi.

        Mulla on tämä soneran mokkula pari kuukautta, ja eipä ole kauheasti pahaa sanottavaa. Ja kun vielä kun osti ton antennin niin nopeudet pyörii tuolla 3 megan paikkeilla yleensä. Tällä hetkellä 4-5 megan välillä, joka on jo melkein luvattu nopeus. Alussa yhteys hieman pätki, mutta nyt ei enää lähes ollenkaan, kun vähän asetuksia sääti ja ton antennin osti. Ja tohon hintaan nähden on kyllä nopea netti.


      • pettynyt asiakaskunt
        jaaaaa... kirjoitti:

        Mulla on tämä soneran mokkula pari kuukautta, ja eipä ole kauheasti pahaa sanottavaa. Ja kun vielä kun osti ton antennin niin nopeudet pyörii tuolla 3 megan paikkeilla yleensä. Tällä hetkellä 4-5 megan välillä, joka on jo melkein luvattu nopeus. Alussa yhteys hieman pätki, mutta nyt ei enää lähes ollenkaan, kun vähän asetuksia sääti ja ton antennin osti. Ja tohon hintaan nähden on kyllä nopea netti.

        osaavat ne sonerankin työntekijät näköjään mainostaa täälläkin. Tunnen 18 ihmistä joilla on mokkula. YKSIKÄÄN ei ole tytyyväinen. He kaikki asuvat alueilla, missä mokkulan pitäisi toimia. Heistä kukaan ei saa liittymää irtisanottua.

        Joten minua ottaa kupoliin tollainen soneran kehuminen, mikä ei perustu mihinkään.


      • mokkula laittomaksi

        hyvä soneran työntyekijä,

        tuossa alhaallahan juuri kerrottiin että peestä oleva mokkula-niminen turhake todella "toimii" länsi-Suomessa. Nopeus sillä on kirjoittajan mukaan 0,3 mb/s maksimissaan. Niin, että kiroilevat pikkupojat mä sulle näytän!

        Terveisin, mies 38 vuotta, (myös vaimo, aikuinen hänkin, kärsii mokkulasta)


    • heippahelpoo

      kyllä mokkula sonerallakin toimii ihan hyvin kuin sen osaa.

      • 20 kk vielä tätä

        Opettelisit nyt ensin kommunikoimaan suomen kielellä, ennenkuin alat täällä huudella tällaisia kusipäisyyksiä. Mitä kirjoittamasi lause tarkoittaa "...toimii ihan hyvin KUIN sen osaa????
        Sonera on ilmeisesti alkanut palkkaamaan lähi-idän vahvistuksia paskatiimiinsä tänne kirjoittelemaan mainoskakkaa, kielitaidon tasosta päätellen.
        Hommat tehdään tietenkin puolivillaisesti, kuten ko. firmassa on tapana, eikä laiteta porukkaa ensin edes kielikurssille. Vähän samaan tapaan kuin myyskennellään 7,2 megan "reiluja" langattomia laajakaistoja, vaikkei oikein ole resurssia tarjota edes 0,001 megasta.

        Sonerassa ei ole mitään hyvää.


      • mokkula on kirosana
        20 kk vielä tätä kirjoitti:

        Opettelisit nyt ensin kommunikoimaan suomen kielellä, ennenkuin alat täällä huudella tällaisia kusipäisyyksiä. Mitä kirjoittamasi lause tarkoittaa "...toimii ihan hyvin KUIN sen osaa????
        Sonera on ilmeisesti alkanut palkkaamaan lähi-idän vahvistuksia paskatiimiinsä tänne kirjoittelemaan mainoskakkaa, kielitaidon tasosta päätellen.
        Hommat tehdään tietenkin puolivillaisesti, kuten ko. firmassa on tapana, eikä laiteta porukkaa ensin edes kielikurssille. Vähän samaan tapaan kuin myyskennellään 7,2 megan "reiluja" langattomia laajakaistoja, vaikkei oikein ole resurssia tarjota edes 0,001 megasta.

        Sonerassa ei ole mitään hyvää.

        laitoin, että upload speed oli tänään 0,09 Mb/ s... Ei siis olla lähelläkään niitä nopeuksia joita hankkiessani minulle luvattiin.

        Soonerassa ei todellakaan ole mitään hyvää! Enkä yhtään ihmettelisi jos he olisivat palkanneet joitain ulkomaalaisia halpatyöläisiä kirjoittelemaan tänne ylistyspuheita mokkulasta. Minusta on myös HEL****in erikoista, ettei tästä pidetä enempää metakkaa!


    • sonera-vihaaja

      Äskeinen on oikeassa. Sain äsken palautetta toimimattomasta mokkulasta. Aspassa sanottiin, että he eivät voi nyt auttaa mutta kannattaa pitää sopimus voimassa, koska muuten joudun maksamaan 100 euron sakon kun rikon määräaikaisen sopimuksen ennen sopparin umpeutumista. Toimimattoman mokkulan siis! Siellä kusetettiin pientä kuluttajaa ihan täysillä. Laittomasti vielä, kyselin nimittäin kuluttajaasioiden asiantuntijalta asiasta ja hän sanoi, että laitontapa tuollainen, jos tuote/ palvelu ei kerran toimi.

      Odottelenkin tässä, että Sonera mokaa jossain isommassa ja laajemmassa jutussa ja joutuu oikeuteen. On paljon tilaisuuksia joihin mokkulayhteys voi tuntua kätevältä tavalta saada paikalla nopeasti internet. Mutta entäpä kun internet ei sitten toimikaan?! Pientä kuluttajaa, kuten minua, voi kusettaa, mutta joku yritys saanee tarpeekseen touhusta tulevaisuudessa ja pistää Soneran oikeuteen. Sitä odotellessa...

    • ettäteoottepösilöitä

      jos se mokkula ei just siinä kohdassa toimi, mikä estää ottamasta sitä läppäriä kainaloon, ja siirtymästä sellaiseen paikkaan missä toimii? Kyseessähän on liikkuvaan käyttöön suunniteltu laajakaistan lisätuote. Jos on niin tyhmä (tai köyhä, kuten useimmat), että hankkii moisen härvelin muka kiinteän laajakaistan korvaajaksi, niin se on henkilökohtainen voi-voi.

      Caveat vendor, sanoi jo antiikin roomalainenkin.

    • ossivm41

      Sonera:
      Sain laskun 7.6.2011 Netti tikku 40,84€ ( piti olla 25,95 )
      Soitin muutettiin 28,95€ ( lisättiin 3€ ) eniseen laskuun
      Minun 2 v. sopimus päättyy 7/ 2011 tämän jälkeen
      tein sopimuksen Fiksunetti 11,90€ kk.
      Odotan laskua mitä tulee laskulle lisää?
      Sopimukseni 11,90 kk.- en maksa mitään lisiä! ( sopimus sitoo )
      Sonera ei noudata sopimuksia asiakas n:o1013206256 monesti pettynyt!
      Minulle sonera on tullut maksamaan puhelinsoittoina useita kymmeniä euroja.
      Esim. luvattiin 2 kk/ 0€ korvauksena, mutta sain monien vaiheiden ja soittojen jälkeen osan luvatusta.
      Viimeinen laskuni oli ns. naurettava, millä yritettiin laskuttaa olematonta, miksi?
      VOITETTU VÄITTELY HÄVITTY KAUPPA SONERA!
      40 vuotta kauppaa takana!

    • ossivm41

      Antaisin neuvon kaikille Soneran Mokkula sopimusta tehdessä:

      1. Milloin sopimus astuu voimaan päivämäärä. ( vanha sopimus? )
      2. Miten toimitaan vanhan sopimuksen kanssa joita ei vielä ole laskutettu?
      3. Maksusta vapaat kuukaudet, niitä luvataan, mutta mites vanhat asiakkaat?
      4.Mitä lisiä tulee laskuun kuukausi sopimiksen lisäksi.
      5.Sinulla on sopimus esim. joka päättyy 30.7.2011 etkä ole sanonut sop. irti.
      6.Mikä on seuraavan kk. lasku? Tämä kannattaa selvittää ajoissa.
      7.Aktiivisena asiakkaana teet kaiken riittävän ajoissa enne sop. päättymistä.
      8.Sitten saat maksaa vanhan sopimuksen loppuosan ja uuden sop. ???
      9.Eli sinulla on kaksi sopimusta vanha ja uusi. ( näin yritetään lakuttaa )
      10.Avainasemassa on myyjä joka kertoo vain kuukausi maksun esim. 11,90
      11.Minäkin kysyn mistä saa Soneran s-postin tai muun missä näitä selvitän.
      12.En pane nimeäni mihinkään sopimukseen, missä ei ilmoiteta laskun loppu summaa kk.. Kaikki pitää olla tiedossa! Lisäksi miten toimitaan vanhan sopimuksen suhteen!

    • Hyvä homma sonera...

      Mokkula on todellakin aivan perseestä! Oikea lataus nopeus = liikkeessä annetu jaettuna 4. Surullista :( vituttaa kun yrittää katsoa youtubesta ja lagaa niin helvetin paljon. Nyt joku saatanan soneran mies tai nainen kattoo tämän ja vähän vois auttaa näitten nopeusten kanssa sillä ei tämä helevetti kelpaa!!

    • Mokkula SuXXoR!
      • xxxyyyzzz

        Tuollaista näytti minullakin nopeudeksi Helsingin keskustan lähellä, kun otin yhteyden olohuoneessa lännen suuntaan (avarat näkymät, ei esteitä) Huawei 363 nopealla nettitikulla. Siis n. 200 kilobittiä/sek. ja ping hyvin iso, ainakin 600.
        Kun menin läpitalon huoneistossa makuuhuoneeseen, niin nopeutta tuli peräti 11 megabittiä/s (download) ja 3,5 megabittia/s (upload).
        On 2 v sopimus ja 12,90 €/kk. Kaksi viikkoa on aikaa harkita pitääkö tikun ja sopimuksen. Myyjän mukaan kahden vuoden määräaika ei sido asiakasta kuitenkaan, koska tästä on tullut ohje kuluttaja-asiamieheltä tms.
        Minulle tuo uusi nettitikku tulee perheelle viikonloppukäyttöön pikkukaupungissa, jossa on kakkosasunto. Siellä testasin nopeudeksi n. 4,5 megabittiä/s.


    • Unhappy90

      Itelläni on tämä soneran huawei E173, Turun lähellä asun ja toimi hyvin ensimäiset 6 kk. Eräänä aurinkoisena päivävä ei enään 3G-verkkoon saanut yhteyttä, käynnistin koneen uudelleen ja nyt ei yhdistä mihinkään. Eikä soneran kusipäät voi purkaa sopimusta ja pitää maksaa 6kk tyhjästä. Great work sonera!

    • puolivaloyhteys

      Täälläkin 24kk läppäri sopimus ja pitäisi olla 3G, niin v***u tällä vehkeellä aika menee odotellessa. Noh, kohta kun sopimus loppuu niin Sonera saa jäädä ikiajoiksi pois meidän elämästä. Luulisi firman pystyvän parempaankin, kuin luomaan kuvan hyvästä ja varmasta palveluntoimittajasta.
      Eli kyllä nakertaa kun avaa koneen, niin aina on toi EDGE yhteys.
      Haloo Jyväskylä!!

    • ELisaOnPaska

      Joo tää mokkula on ihan erseestä oli ostettu huawein modeemi ja tais olla Elisan mokkula 5 megan yhteydellä ja sopimukseen kuului 4g:kin no 4g asemia on niin vähän ja niin huonossa paikassa täällä Tampereella että ei vi**u oikeesti. Tänään testain 10 min sitten latausnopeus: 0,02 Mbit/s uploadi: 0,01 mbit/s pingi oli kuitenki 141 mut seki on ihan jäyrkyttävä paska ku pitäis olla alle 70 ja 4g pitäis olla about 50 tai alle! ja tiedän että tää on soneran mokulasta mutta kerron ny tän muittenkin elisan/saunalahden puolta!

    • Voi Jössus !

      Nokian "Räikkösmokkula", jota KIMI mainosti televisiossa toimii ja on toiminut 2 vuotta kiitettävästi.

    • Haistakoovittusonera

      capsi pääle ja kirjottamaan VITTU TÄÄ SONERAN LIIKKUVA PASKA KAISTA TOIMI MITENKÄÄN HAJA-ASUTUS ALUEELLA PÄTKIII SEN SAATANA MINKÄ KERKEE JA LATAUS NOPEUVET ON TÄYTTÄ PASKAA D:

    • ftttt

      Mä en tuu ostamaan soneralta mitään , aivan paska ja huijareita.

    • sotkeva joukko

      Olen samaa mieltä. Teliasoneran ja soneran asiakas palvelijat eivät osaa muuta kuin puhua valetta valheen perään . Älkää uskoko heitä .Olin taas tänään heidän juoksutettavanaan ja lopulta kysyin , kun kumpikaan piste ei ottanut vastaan mitään puhetta , vaan alkoivat syyttää toisiaan.
      Kysyin , että mikä teitä vaivaa , kun valehtelette ja juoksutatte asiakasta
      sinne sun tänne Teliasoneran pisteestä Soneran pisteeseen jne. Yksi sanoi siellä Teliasoneran pisteessä, että johtajilla on jotakin kärhämä keskenäänä, niin siitä se johtuu. Hekin eivät nyt sitten tiedä miten pitää toimia . Eli hekin syyttävät toisiaan
      asiakkaan kuullen , onko tämä oikein?

      • Morjesta "sotkeva joukko",

        Nyt heräsi mielenkiinto, mikäs kärhämä johtajilla siellä oikein on. Missä kaupungissa ja ja missä Sonera Kaupassa olet asioinut?

        Selvisikö asiasi lopulta? Jos ei, millainen probleema kyseessä, voisinko minä kenties auttaa?

        Tero@SoneraPartio
        www.sonera.fi/sonerapartio


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      185
      1485
    2. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      27
      1207
    3. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      313
      1143
    4. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      144
      1084
    5. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      98
      967
    6. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      131
      928
    7. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      922
    8. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      100
      915
    9. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      60
      886
    10. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      86
      875
    Aihe