"Terveyskananmunat" ja

Kolesteroli

Tiesittekö, että "Omega-3" kananmunissa, joita mainostetaan sydänystävällisinä on VÄHINTÄÄN 90 % normaalin kananmunan kolesterolista. Miettikää kahdesti mistä maksatte ja mitä haluatte tukea!

http://www.kuluttajat-konsumenterna.fi/docs/kananmunat.htm

"Rasvahappokoostumukseltaan sydänystävällisten munien tuottamisessa käytetyn rehuseoksen SANOTAAN vähentävän munien kolesterolia jopa 10 %. Sydänystävällisiä munia tuottavista kanoista suurin osa elää häkkikanoina."

16

1144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tässä on tuoteseloste , onko huono tuote?
      http://www.laitilamuna.fi/omegainfo.htm

      Haluatko kanoille parempaa kohtelua ? Jos vastasit kyllä , niin se merkitsee kalliimpia kananmunia. Miksi ulkomailla kananmunat ovat halvempia, söisitkö ulkolaisia kananmunia raakana ?

    • Pinsiön vaari

      Hyvä kun joku ottaa esille kananmunat ja kolestrolin. Osa ihmisistä on kananmunalle allergisia. Mutta ne jotka ei ole saisivat kolestroliarvonsa kuntoon syömällä pari alle 5 minuuttia keitettyä kananmunaa päivässä. Tietysti Suomalaisia joissa ei ole salmonellaa. Eikä tarvitse olla mitään Omegoitakaan. Lääketeollisuus siitä ei tykkää, mutta on niillä työsarkaa muilla aloilla.

      • Sinuun Kepu

        on tehnyt lähtemättömän vaikutuksen! Juuri Sinun kannattaa syödä kaksi kananmunaa JOKA aterialla ja voidella Oikealla Voilla siansilava, jota toki syöt valkoisen leivän päällä!


      • todellista
        Sinuun Kepu kirjoitti:

        on tehnyt lähtemättömän vaikutuksen! Juuri Sinun kannattaa syödä kaksi kananmunaa JOKA aterialla ja voidella Oikealla Voilla siansilava, jota toki syöt valkoisen leivän päällä!

        ihmisiin on juurtunut syvään se vanha tieto kananmunien kolesterolista.

        Haepa sinäkin vähän uudempaa tietoa asiasta!!!!


      • sinuun sd.
        Sinuun Kepu kirjoitti:

        on tehnyt lähtemättömän vaikutuksen! Juuri Sinun kannattaa syödä kaksi kananmunaa JOKA aterialla ja voidella Oikealla Voilla siansilava, jota toki syöt valkoisen leivän päällä!

        on tehnyt lähtemättömän vaikutuksen!
        Sinun kannataa syödä kaksi hapankaalia JOKA aterialla ja vetää mahorkka päälle.


      • vitamiinipommi
        Sinuun Kepu kirjoitti:

        on tehnyt lähtemättömän vaikutuksen! Juuri Sinun kannattaa syödä kaksi kananmunaa JOKA aterialla ja voidella Oikealla Voilla siansilava, jota toki syöt valkoisen leivän päällä!

        Kananmuna on ravitseva ja kevyt vaihtoehto. Kananmuna sisältää valkuaisaineiden lisäksi vettä, rasvaa, niukasti hiilihydraateja ja energiaa ja paljon kivennäisaineita ja vitamiineja, kuten A,D,E, K ja B-ryhmän vitamiineja. Rasvaa kananmunassa on noin 5 grammaa ja siitäkin 2/3 on pehmeää rasvaa.


      • asiasta,
        todellista kirjoitti:

        ihmisiin on juurtunut syvään se vanha tieto kananmunien kolesterolista.

        Haepa sinäkin vähän uudempaa tietoa asiasta!!!!

        nyt vaan vetämään pari kananmunaa joka aamu - suosittelen teille kaikille runsaan kahvin kera:

        Sydän- ja verisuonitautien ehkäisy ja hoito:
        "Kolesterolin saantia on hyvä rajoittaa alle 300 mg:aan vuorokaudessa."
        http://www.therapiafennica.fi/wiki/index.php?title=Syd%C3%A4n-_ja_verisuonitautien_ehk%C3%A4isy_ja_hoito

        "Kolesterolia kananmunasta saa 480 mg/ 100g. Kun kananmuna painaa noin 60 g, siitä tulee kolesterolia 290 mg."
        "Rasvahappokoostumukseltaan sydänystävällisten munien tuottamisessa käytetyn rehuseoksen SANOTAAN vähentävän munien kolesterolia jopa 10 %"
        http://www.kuluttajat-konsumenterna.fi/docs/kananmunat.htm

        Valkoisen leivän päälle vielä tuhdisti siansilavaa, ja OIKEAA voita niin vot! Kepu on tehnyt tehtävänsä.


      • kolesterolit
        vitamiinipommi kirjoitti:

        Kananmuna on ravitseva ja kevyt vaihtoehto. Kananmuna sisältää valkuaisaineiden lisäksi vettä, rasvaa, niukasti hiilihydraateja ja energiaa ja paljon kivennäisaineita ja vitamiineja, kuten A,D,E, K ja B-ryhmän vitamiineja. Rasvaa kananmunassa on noin 5 grammaa ja siitäkin 2/3 on pehmeää rasvaa.

        yksissä kuorissa. Suosittelen joka aterialle, juuri Sinulle.


      • ilman muuta
        sinuun sd. kirjoitti:

        on tehnyt lähtemättömän vaikutuksen!
        Sinun kannataa syödä kaksi hapankaalia JOKA aterialla ja vetää mahorkka päälle.

        jos kohta en tiedä miten se tai mahorkka liittyy "demuihin". Hapankaalia syödään paljon mm. Saksassa, suosittelen.

        http://yle.fi/genreportaalit/portaali.php?genre=terveys&osannimi=hyvaolo_ruokajaterve&jutunid=8767

        Mutta jatka sinä toki kananmunalla ja kamaralla, ne on MIEHEN ruokaa. Miten se meni? "Koskaan en oo juanu maitoo.. (ja sen kyllä huomaa)" XD


      • demu-terapeutti
        ilman muuta kirjoitti:

        jos kohta en tiedä miten se tai mahorkka liittyy "demuihin". Hapankaalia syödään paljon mm. Saksassa, suosittelen.

        http://yle.fi/genreportaalit/portaali.php?genre=terveys&osannimi=hyvaolo_ruokajaterve&jutunid=8767

        Mutta jatka sinä toki kananmunalla ja kamaralla, ne on MIEHEN ruokaa. Miten se meni? "Koskaan en oo juanu maitoo.. (ja sen kyllä huomaa)" XD

        SD:n suositukset ovat erittäin kyseenalaisia aiassa kuin asiassa ja ruokasuositukset eivät tee siinä poikkeusta.

        Kun katsoo valistuneen kuluttajan tieto-taitoa, niin täytyy olla todella huvittunut sen tasosta.
        Kuinkahan valistunut kuluttaja leipoo kakkunsa ja pikkuleivonnaiset ilman kananmunia, ilmeisesti pussukalla tummaa jauhoa, tehoaineet siankamaraa ja tomaatteja, sekä koristaa päällisen hapankaalilla!

        Minun ja eritoten vaimon on syytä jatkaa perinteisellä linjalla leipomisessa, sillä ne vanhat konstit kera muna on todettu paremmiksi kuin pussillinen uutta tummaa jauhoa ilman munaa.


      • Sivustasäälijä
        demu-terapeutti kirjoitti:

        SD:n suositukset ovat erittäin kyseenalaisia aiassa kuin asiassa ja ruokasuositukset eivät tee siinä poikkeusta.

        Kun katsoo valistuneen kuluttajan tieto-taitoa, niin täytyy olla todella huvittunut sen tasosta.
        Kuinkahan valistunut kuluttaja leipoo kakkunsa ja pikkuleivonnaiset ilman kananmunia, ilmeisesti pussukalla tummaa jauhoa, tehoaineet siankamaraa ja tomaatteja, sekä koristaa päällisen hapankaalilla!

        Minun ja eritoten vaimon on syytä jatkaa perinteisellä linjalla leipomisessa, sillä ne vanhat konstit kera muna on todettu paremmiksi kuin pussillinen uutta tummaa jauhoa ilman munaa.

        Vaari suositteli:

        "Osa ihmisistä on kananmunalle allergisia. Mutta ne jotka ei ole saisivat kolestroliarvonsa kuntoon syömällä pari alle 5 minuuttia keitettyä kananmunaa päivässä."

        Leivotko sinä tai eritoten vaimosi kakut keitetyistä kananmunista?


      • demu-terapeutti
        Sivustasäälijä kirjoitti:

        Vaari suositteli:

        "Osa ihmisistä on kananmunalle allergisia. Mutta ne jotka ei ole saisivat kolestroliarvonsa kuntoon syömällä pari alle 5 minuuttia keitettyä kananmunaa päivässä."

        Leivotko sinä tai eritoten vaimosi kakut keitetyistä kananmunista?

        Ilmeisti olet se kuuluisa valistunut kuluttaja!


      • kaalin kasvattajatkin
        Sinuun Kepu kirjoitti:

        on tehnyt lähtemättömän vaikutuksen! Juuri Sinun kannattaa syödä kaksi kananmunaa JOKA aterialla ja voidella Oikealla Voilla siansilava, jota toki syöt valkoisen leivän päällä!

        ole aika pitkälti kepulaisia?

        Taitaa olla prosentuaalisesti jopa enemmän kuin kotieläintuottajissa?


      • hait tietosi
        asiasta, kirjoitti:

        nyt vaan vetämään pari kananmunaa joka aamu - suosittelen teille kaikille runsaan kahvin kera:

        Sydän- ja verisuonitautien ehkäisy ja hoito:
        "Kolesterolin saantia on hyvä rajoittaa alle 300 mg:aan vuorokaudessa."
        http://www.therapiafennica.fi/wiki/index.php?title=Syd%C3%A4n-_ja_verisuonitautien_ehk%C3%A4isy_ja_hoito

        "Kolesterolia kananmunasta saa 480 mg/ 100g. Kun kananmuna painaa noin 60 g, siitä tulee kolesterolia 290 mg."
        "Rasvahappokoostumukseltaan sydänystävällisten munien tuottamisessa käytetyn rehuseoksen SANOTAAN vähentävän munien kolesterolia jopa 10 %"
        http://www.kuluttajat-konsumenterna.fi/docs/kananmunat.htm

        Valkoisen leivän päälle vielä tuhdisti siansilavaa, ja OIKEAA voita niin vot! Kepu on tehnyt tehtävänsä.

        "Viimeisimpien tutkimustulosten mukaan ravinnon kolesteroli kohottaa veren kolesterolin määrää vähemmän kuin kovien rasvojen nauttiminen. Siksi kananmunan keltuaisen (valkuaisessahan ei kolesterolia ole lainkaan) kolesterolin vaikutus veren kolesteroliin on vähäisempi kuin rasvaisten maito- ja lihavalmisteiden, joissa on tyydyttynyttä, kovaa rasvaa."


      • kyllähän minä
        kolesterolit kirjoitti:

        yksissä kuorissa. Suosittelen joka aterialle, juuri Sinulle.

        käytän kananmunia leipomiseen ja kerran viikossa joko munakkaana tai keitettynä. Siitä huolimatta kolestroliarvoni oli 4.75 viime mittauksessa. Kolestrolihan on elimistölle välttämätön rasvaliukoinen aine. Se on solukalvojen tärkeä rakenneosa, josta elimistö valmistaa myös sappihappoja ja hormoneja.


      • muuta asia
        kyllähän minä kirjoitti:

        käytän kananmunia leipomiseen ja kerran viikossa joko munakkaana tai keitettynä. Siitä huolimatta kolestroliarvoni oli 4.75 viime mittauksessa. Kolestrolihan on elimistölle välttämätön rasvaliukoinen aine. Se on solukalvojen tärkeä rakenneosa, josta elimistö valmistaa myös sappihappoja ja hormoneja.

        on kunnossa jos kerran laaja empiirinen otantasi kertoo ettei kananmuna ole lainkaan haitallinen.

        Hallelujaa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2063
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1149
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      731
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      547
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe