olen lähdössä marraskuun alussa pohjois goalle. olen kuullut että alkutalvesta siellä on sadekausi,mitä tämä tarkoittaa tarkemmin? :) sataako siellä sillon paljonkin?
goan sadekausi?
5
1275
Vastaukset
- monsuuni
alkaa yleensä toukokuussa ja päättyy loka-marraskuun vaihteessa. Monsuunin vuosivaihtelu kannattaa kuitenkin aina huomioida.
- tiinutti
mikä olisi sitten paras aika mennä goalle? joulukuu? tammikuu? kun ei malttaisi odottaa kuin marraskuuhun mutt ajos siellä sataa niin :(
- marraskuussa
tiinutti kirjoitti:
mikä olisi sitten paras aika mennä goalle? joulukuu? tammikuu? kun ei malttaisi odottaa kuin marraskuuhun mutt ajos siellä sataa niin :(
Monsuuni yleensä loppuu lokakuun puolella hyvissä ajoin, mutta yksittäisiä kuuroja saattaa tulla vielä marras- joulukuun puolellakin, mutta ei silloin voi enää monsuunista puhua. Itse olen myös lähdössä nyt marraskuussa matkaan, viimeksi olin marraskuussa pari vuotta sitten, ja ei ollut sadepisarastakaan havaintoakaan, aurinko paistoi koko ajan kirkkaalta taivaalta. Eikä nytkään huoleta yhtään mahdolliset sadekuurot, tosiaan ne on mahdollisia, mutta myös tosiaan ne on kuuroja, ei monsuunia enää,ja ne menevät nopeasti ohi ja aurinko paistaa jälleen! Enemmän huolettaisi lokakuussa lähteä sateen puolesta, mutta marraskuussa eikun matkaan vain!
- voi vielä
tiinutti kirjoitti:
olla epävakaista, toisaalta eihän monsuuniaikaankaan koko ajan sada. Joulu-, tammi-, helmi- ja maaliskuu ovat sään puolesta parhaat kuukaudet. Joulu-uusi vuosi on pahinta korkeasesonki aikaa: jengiä on hirveesti, hinnat huipussaan. Itse menisin Goalle vasta maaliskuun lopussa, sitten kun pakettimatkaajat ovat poistuneet. Maalis-huhtikuussa jopa Goalla alkaa olla kuuma, mutta toisaalta siellä puhaltaa aina merituuli, joten olosuhteita ei voi verrata sisämaan oloihin.
Monsuunin suhteen nyrkkisääntö on, että se vetäytyy pohjois-luode - kaakkoisuunnassa, eli sateet väistyvät ensin Pohjois-Intiasta ja viimeiseksi etelä-kaakkoisosista. Ihan pohjoisen vuorille monsuuni ei edes yletä. - on hyvä..
tiinutti kirjoitti:
Marraskuu on oikein hyvä kuukausi matkustaa Goalle. Joskus jos sataa, niin ne on pieniä ohimeneviä kuuroja. Siellä on silloin vielä vihreää eikä kovin paljoa turisteja. Itse olen ollut siellä kolmesti marraskuussa, eikä voi valittaa.
Sopivia kuukausia Goalla lomailuun ovat marras-maaliskuut. Joulu-tammikuussa siellä on varsinkin joulun ja uuden vuoden aikaan niin paljon väkeä, että itse ainakin paikkaa silloin välttelisin. Paitsi joskus olisi kyllä kiva olla siellä uutta vuotta vastaanottamassa väenpaljoudessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937768
- 403732
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241180
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321033Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28983Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31782Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10740