Takaisin Suomeen

konstantinopoli

Onko muita jotka miettivat paluuta Suomeen lasten koulun takia.Minulla 5- ja 7v. lapset ja on jo useasti kaynyt mielessa etta kannattaisiko muuttaa Suomeen koulun takia silla uskon koulujen ja opetuksen olevan tasokkaampaa kotimaassa ja ennenkaikkea se on ilmaista. Nyt lapset kayvat yksityiskoulua ja maksut sen mukaiset n. 1000e/kk.Olen tosin itse asunut ulkomailla n. 20v joten voi olla etta moni asia minun kouluajoista muuttunut.Ja asiaa hankaloittaa viela se etta mieheni ei missaan tapauksessa halua Suomeen, ei edes kesalomamatkoilla tule meidan mukaan.

8

1332

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • köh

      Enpä oikein ymmärtänyt, mitä ajat takaa. Jos miehesi ei halua Suomessa edes käydä, niin miksi hän haluaisi sitten täällä asua lasten ilmaisen koulun takia? Vai ajattelitko muuttaa ilman miestäsi?

      Asuminen ja eläminen Suomessa on joka tapauksessa hyvin kallista.

    • kannattaisi

      jos tuutte työn perään suomeen teille maksetaan matka halvimman mukaan,asua voi tutullakin kunnes jotain löytyy,kannattaa työsuhde asuntoa,ne vaan kadonneet.sulle ei kerry eläkeetuja ulkomalla.juttelehan vielä.guuglella voit ettiä mieluisimman paikka kunnan ja lukaista,hakea työpaikkaa,ja työhaastattelukin matkaan maksetaan.
      ja jos kaikkea ei jaksa roudata,osan tavaroista voi myydä ja saa alkupää omaa.

    • konstantinopoli

      oli tiedustella miten muut samassa tilanteessa olevat ovat asian ratkaisseet. Meilla on asunto Suomessa ja työpaikkakin varmasti jarjestyy ja vaikka ei heti löytyisikaan en sossun luukulle joudu.

    • palaisi

      En minä lapsen koulun vuoksi Suomeen muuttaisi. Olen myös ollut jo 20v. ulkomailla, enkä minäkään saa miestäni Suomeen edes lomilla, paitsi jos on jotkut häät tai muut sukujuhlat.

      Korkeatasoista kolutusta saa ulkomailla nimenomaan maksamalla siitä, Suomessa sitten tulee kalliiksi muu oleminen ja eläminen, sekä verotus.

      Jos olette onnellisia nykyisessä tilnateessa, niin älä uhraa sitä koulun vuoksi, se asia kyllä järjestyy muutenkin.

      Eräs ystäväni kävi välillä veljensä kanssa yläasteen ja lukion Suomessa, asuivat jossain oppilaitoksen asuntolassa ja sukulaiset pitivät silmällä. Palasivat sitten taas yliopistoon vanhempien silloiseen työkohteeseen ja asuivatkin taas vanhempien kanssa. Isä on suomalainen ja perhe asui silloin ulkomailla ulkoministeriön palveluksessa. Eli tällainenkin vaihtoehto on olemassa.

      • tretes

        No minkä ihmeen takia miehenne (myös alkuperäisen) ei halua tulla Suomeen edes lomalla? Tässähän nyt tulee vallan uteliaaksi?


      • Mies ja isä perheessä
        tretes kirjoitti:

        No minkä ihmeen takia miehenne (myös alkuperäisen) ei halua tulla Suomeen edes lomalla? Tässähän nyt tulee vallan uteliaaksi?

        Ilmainen koulu. Onpas erikoinen syy muuttaa maata ja vielä asumuseroon.


      • ben 10
        Mies ja isä perheessä kirjoitti:

        Ilmainen koulu. Onpas erikoinen syy muuttaa maata ja vielä asumuseroon.

        nyt pelkastaan ilmaisen koulun takia suomeen muuttaa. Itse ainakin jos muutan, muutan puhtaan luonnon seka lasten paremman kasvuympariston takia.Toki Suomen koulutuksen tasoa unohtamatta.Kumma juttu rikkaat ulkomailla pelaavat jaakiekkopelaajatkin palaavat Suomeen kun lapset tulevat kouluikaan.Johtuu ehka siita etta haluavat lapsileen suomalaisen koulutuksen, niin muuten minakin.Sita on vaikea ehka Suomesta kasin ymmartaa miten monet asiat mita siella kotimaassa pitaa itsestaan selvyytena on taalla Euroopan toisella laidalla hieman erilailla. Suomessa ei tosiaankaan tarvitse joka kesa jannittaa riittaako vesijohtovesi ja kun se katkaistaan onko vain 24 h suljettuna vaiko 48h ja tama tietty kesakuumalla kun mittarissa n. 32c.Ja joskus voi kayda niin mukavasti etta sahkokatko iskee paalle viela samanaikaisesti.Lapsia ei voi paastaa hetkeksikaan yksin pihalle leikkimaan kidnappausvaaran vuoksi.Ja jaisivat kuitenkin auton alle kun ei ole edes jalkakaytavia joka paikassa ja pyoraily onnistuu vain kerrostalon pihassa, pyorateita ei ole.


      • myos me
        ben 10 kirjoitti:

        nyt pelkastaan ilmaisen koulun takia suomeen muuttaa. Itse ainakin jos muutan, muutan puhtaan luonnon seka lasten paremman kasvuympariston takia.Toki Suomen koulutuksen tasoa unohtamatta.Kumma juttu rikkaat ulkomailla pelaavat jaakiekkopelaajatkin palaavat Suomeen kun lapset tulevat kouluikaan.Johtuu ehka siita etta haluavat lapsileen suomalaisen koulutuksen, niin muuten minakin.Sita on vaikea ehka Suomesta kasin ymmartaa miten monet asiat mita siella kotimaassa pitaa itsestaan selvyytena on taalla Euroopan toisella laidalla hieman erilailla. Suomessa ei tosiaankaan tarvitse joka kesa jannittaa riittaako vesijohtovesi ja kun se katkaistaan onko vain 24 h suljettuna vaiko 48h ja tama tietty kesakuumalla kun mittarissa n. 32c.Ja joskus voi kayda niin mukavasti etta sahkokatko iskee paalle viela samanaikaisesti.Lapsia ei voi paastaa hetkeksikaan yksin pihalle leikkimaan kidnappausvaaran vuoksi.Ja jaisivat kuitenkin auton alle kun ei ole edes jalkakaytavia joka paikassa ja pyoraily onnistuu vain kerrostalon pihassa, pyorateita ei ole.

        Minakin kayn lapi samoja ajatuksia.
        Aluksı tuntui silta etta suomeen tietysti kun lapset kasvavat. Nyt kun lapset tosiaan ovat kasvaneet ja on alkanut tutustua ulkomailla koulutustarjontaan olen siirtanyt suomeen paluuta - kenties lopullisesti..? Elamastahan ei koskaan tieda, ei suomessa eika muuallla.
        Suomen koululaitoksen ylivoimaisuudesta on paljon puhuttu. siis sen ylivoimaisuudesta muihin valtion koulusysteemeihin verrattuna. Sen sijaan yksityiskoulutus ulkomailla kylla ylittaa puitteiltaan suomen ilmaisen koulun.
        Ongelma tassa on vaan tuo raha. Rahalla saa ja hevosella paasee... Kuten eka kirjoittaja sanoi kouluun saattaa menna kk n.1500€/2lasta. Kylla se pistaa vahan ajattelemaan. Siis etta lahes saman saisi suomessa ilmaiseksi.
        Mina olen itse sielultani taysin suomalainen ja vain se joku tunnepuoli kaipailee suomeen. tosin sitten aina kun suomessa on ollut kaksikin kuukautta niin kylla alkaa jo tehda mieli mualimalle:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      69
      3053
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      419
      2906
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      102
      2282
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      99
      2209
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      73
      1924
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      11
      1874
    7. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      153
      1868
    8. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1860
    9. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      335
      1846
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1692
    Aihe