Hankinnassa punapiste...

... satunnais käyttöön.

Olen hankkimassa .22 pistooliin punapistetähtäintä.
Hinta haarukka olisi noin 50-80€, koska en viitsi satunnaiseen käyttöön osataa yli 80€ tähtäintä. Ampuma matka on noin 25 metriä. Olen katsellut tämmöisiä merkkejä kun: Simmons, BSA, Tasco ja Barska. Suositelkaa ja sanokaa kokemustenne pohjalta mielipiteenne.

Ps. Hankinnassa weaver kiinnityksellä olevaa punapistettä.

10

2807

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyselijä.

Mihinkä pistooliin? Jos kisko on luistissa, niin edetakainen hölskyntä ei tee hyvää halvoille tähtäimille eli säädöt eivät pidä.

• ...satunnais käyttöön...

Ruger mark 3. Eli ei ole luistimessa kiinni.

• ... satunnais käyttöön...
      • Näyttäisi olevan holomolo. Putkimallissa on vähemmän parallaksiväpinää kuin puhtaassa holotähtäimessä.

Mikäli ammuskelet tölkkejä yms. etkä laske koulutaulusta pisteitä, niin mikäpä tuossa vikana.

Oikeastaan Zeissin tai Äimän pienet mallit vain tuplaavat aseesi arvon, eikä ongelmia tule, kuten halpisten kanssa yleensä tuppaa käymään.

• ... satunnais käyttöön...
        k0rh0nen kirjoitti:

Näyttäisi olevan holomolo. Putkimallissa on vähemmän parallaksiväpinää kuin puhtaassa holotähtäimessä.

Mikäli ammuskelet tölkkejä yms. etkä laske koulutaulusta pisteitä, niin mikäpä tuossa vikana.

Oikeastaan Zeissin tai Äimän pienet mallit vain tuplaavat aseesi arvon, eikä ongelmia tule, kuten halpisten kanssa yleensä tuppaa käymään.

Ehkäpä se tuplaisi aseen arvon mutta kun ei lompakosta opiskelia pojalta löydy noin paljon rahaa yhteen tähtäimeen.

Mutta nyt luovuin tuosta halppis "holomolosta". Mutta
        on sellainen kysymys että onko tuo 30mm runko putkella liian pieni? Kun näyttää tuota 40 tai 42mm kokoa olevan paljon, mutta nuo koot jotenkin minun silmään näyttävät liian isoilta jos sen tuohon pistooliin laittaa.

Tarkennan vielä että en ole hommaamassa mitään kisa vehettä vaan omaan hupi ammuskeluun eli ns."tölkki pyssyksi" ja pieni muotoiseen kisaan kavereiden kanssa.

Olen kahtellut tuota Simmonsia enemmän ja tuntuu ihan sopivalta käyttö tarkoitukseeni. BSA:ta ja Tascoa näytetään haukuttavan paljonkin "tuuri peliksi". Mutta Simmonsia ei niinkään varsinaisesti haukuta täydeksi paskaksi.

• käytä dollarin alhainen kur...
        ... satunnais käyttöön... kirjoitti:

Ehkäpä se tuplaisi aseen arvon mutta kun ei lompakosta opiskelia pojalta löydy noin paljon rahaa yhteen tähtäimeen.

on sellainen kysymys että onko tuo 30mm runko putkella liian pieni? Kun näyttää tuota 40 tai 42mm kokoa olevan paljon, mutta nuo koot jotenkin minun silmään näyttävät liian isoilta jos sen tuohon pistooliin laittaa.

Tarkennan vielä että en ole hommaamassa mitään kisa vehettä vaan omaan hupi ammuskeluun eli ns."tölkki pyssyksi" ja pieni muotoiseen kisaan kavereiden kanssa.

Olen kahtellut tuota Simmonsia enemmän ja tuntuu ihan sopivalta käyttö tarkoitukseeni. BSA:ta ja Tascoa näytetään haukuttavan paljonkin "tuuri peliksi". Mutta Simmonsia ei niinkään varsinaisesti haukuta täydeksi paskaksi.

Tilaa täältä: http://www.riflescope-shop.com/reddotsights

Hinnat ovat todella edulliset ja laatu on vähintäänkin hyvä, edullisista hinnoista huolimatta. Tuolta tilattaessa tulee vielä asennusrenkaat mukaan kaupanpäällisiksi. Sopivan hintaiset kun tilaat, niin ei mene tulleja eikä alvia ja tulee suoraan kotiin ilman että täytyy noutaa tullista.

• ... satunnais käyttöön... kirjoitti:

Pistä pistoolin päälle mahdollisimman kevyt ja "alapainoinen" punapiste, jonka runkoputki on selvästi kiväärimalleja ohuempi ja ei peitä paljoa näkökenttää.

En ole oikein perehtynyt halpis punapisteisiin, mutta eiköhän sieltä joku kakskakkosen päällä kestävä löytyne kohtuu helposti.

Itse katselin tuossa keväällä Zeissin Z-pointia Huuto.netistä. Hintaa taisi olla jotain ~350 rahaa, mutta ei budjetti antanut periksi huutaa. Olisi ollut hauska lelu hupiammuntaan, mutta kun SRAssa ei saa käyttää kuin avoja, niin jätin hankinnan myöhäisemmäksi. Kävisihän moinen vaikka kiikarin kaveriksi ARskaankin, kunhan jostain löytäisi kunnon "monitelineen":)

• ... satunnais käyttöön... kirjoitti:

"BSA:ta ja Tascoa näytetään haukuttavan paljonkin "tuuri peliksi". Mutta Simmonsia ei niinkään varsinaisesti haukuta täydeksi paskaksi."

Mun BSAilla ainkaan enää tuuria tarvita. Jos kadettilla ammun lippaallisen 25 metriin peruspistoolitauluun, niin jos menee vituiks, niin pari kuulaa pompsahtaa kasin puolelle.

• Itsellä Kadettissa kiinni weaverilla. Perus tynnyrimöllykkä, eikä esteettisesti nätein paketti, mutta kyllä osuu ja sehän on pääasia. Hyvin pärjää niin kirkkaassa kuin hämärämmäsäkin. On kyllä aivan erilaista ampua, kuin avotähtäimillä. Tarkkuus mulla ainakin koheni. Itse asiassa laitoin samanlaisen BSAn kiinni H&K USPiinkin. Hintaa tähtäimelle tuli midwaysuomesta muistaakseni sen 60€ postituksineen.

• käytössä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Petteri Orpo on satusetä

Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi
      Maailman menoa
      131
      3764
    2. Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta

Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä
      Maailman menoa
      64
      2649
    3. Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan

Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla
      Maailman menoa
      34
      2602
    4. Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle

Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi
      Maailman menoa
      76
      2432
    5. Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana

Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "
      Maailman menoa
      25
      2291
    6. Olitkin liian hyvää ollaksesi totta nainen

Ihastuin ja rakastuin, mutta se on minun ongelma. Ei sinun.
      Ikävä
      105
      1408
    7. Kaste pelastaa ihmisen

Kristittyjen kirkkojen toimittama yksi Kaste on Jumalan tekemä pelastusteko, jossa perisyntiin hengellisesti kuollut ihm
      Kaste
      630
      1278
    8. SE TAPAHTUI - Pekka Aittakumpu: Avioero

Perussuomalaisten kansanedusta Pekka Aittakumpu käy parhaillaan avioero prosessia. Aittakumpu on siviiliammatiltaan past
      Perussuomalaiset
      77
      1118
    9. Elisalla ja MTV:llä lihava riita - MTV:n kanavienlähetykset ovat katkeamassa Elisan asiakkailla

Kaikkien MTV:n kanavien televisiolähetykset ovat katkeamassa Elisan kaapeli-tv-asiakkailta. https://www.is.fi/digitoday
      Maailman menoa
      147
      1080
    10. Uskon todistus

Oikean uskovaisen ja nimikristityn erottaa siitä, että Jeesukseen uskova korottaa Jeesusta ja uskoa Häneen, mutta nimik
      Kaste
      261
      1056
    Aihe