Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Hankinnassa punapiste...

... satunnais käyttöön.

Olen hankkimassa .22 pistooliin punapistetähtäintä.
Hinta haarukka olisi noin 50-80€, koska en viitsi satunnaiseen käyttöön osataa yli 80€ tähtäintä. Ampuma matka on noin 25 metriä. Olen katsellut tämmöisiä merkkejä kun: Simmons, BSA, Tasco ja Barska. Suositelkaa ja sanokaa kokemustenne pohjalta mielipiteenne.

Ps. Hankinnassa weaver kiinnityksellä olevaa punapistettä.

10

2514

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyselijä.

      Mihinkä pistooliin? Jos kisko on luistissa, niin edetakainen hölskyntä ei tee hyvää halvoille tähtäimille eli säädöt eivät pidä.

      • ...satunnais käyttöön...

        Ruger mark 3. Eli ei ole luistimessa kiinni.


    • ... satunnais käyttöön...
      • Näyttäisi olevan holomolo. Putkimallissa on vähemmän parallaksiväpinää kuin puhtaassa holotähtäimessä.

        Mikäli ammuskelet tölkkejä yms. etkä laske koulutaulusta pisteitä, niin mikäpä tuossa vikana.

        Oikeastaan Zeissin tai Äimän pienet mallit vain tuplaavat aseesi arvon, eikä ongelmia tule, kuten halpisten kanssa yleensä tuppaa käymään.


      • ... satunnais käyttöön...
        k0rh0nen kirjoitti:

        Näyttäisi olevan holomolo. Putkimallissa on vähemmän parallaksiväpinää kuin puhtaassa holotähtäimessä.

        Mikäli ammuskelet tölkkejä yms. etkä laske koulutaulusta pisteitä, niin mikäpä tuossa vikana.

        Oikeastaan Zeissin tai Äimän pienet mallit vain tuplaavat aseesi arvon, eikä ongelmia tule, kuten halpisten kanssa yleensä tuppaa käymään.

        Ehkäpä se tuplaisi aseen arvon mutta kun ei lompakosta opiskelia pojalta löydy noin paljon rahaa yhteen tähtäimeen.


        Mutta nyt luovuin tuosta halppis "holomolosta". Mutta
        on sellainen kysymys että onko tuo 30mm runko putkella liian pieni? Kun näyttää tuota 40 tai 42mm kokoa olevan paljon, mutta nuo koot jotenkin minun silmään näyttävät liian isoilta jos sen tuohon pistooliin laittaa.

        Tarkennan vielä että en ole hommaamassa mitään kisa vehettä vaan omaan hupi ammuskeluun eli ns."tölkki pyssyksi" ja pieni muotoiseen kisaan kavereiden kanssa.


        Olen kahtellut tuota Simmonsia enemmän ja tuntuu ihan sopivalta käyttö tarkoitukseeni. BSA:ta ja Tascoa näytetään haukuttavan paljonkin "tuuri peliksi". Mutta Simmonsia ei niinkään varsinaisesti haukuta täydeksi paskaksi.


      • käytä dollarin alhainen kur...
        ... satunnais käyttöön... kirjoitti:

        Ehkäpä se tuplaisi aseen arvon mutta kun ei lompakosta opiskelia pojalta löydy noin paljon rahaa yhteen tähtäimeen.


        Mutta nyt luovuin tuosta halppis "holomolosta". Mutta
        on sellainen kysymys että onko tuo 30mm runko putkella liian pieni? Kun näyttää tuota 40 tai 42mm kokoa olevan paljon, mutta nuo koot jotenkin minun silmään näyttävät liian isoilta jos sen tuohon pistooliin laittaa.

        Tarkennan vielä että en ole hommaamassa mitään kisa vehettä vaan omaan hupi ammuskeluun eli ns."tölkki pyssyksi" ja pieni muotoiseen kisaan kavereiden kanssa.


        Olen kahtellut tuota Simmonsia enemmän ja tuntuu ihan sopivalta käyttö tarkoitukseeni. BSA:ta ja Tascoa näytetään haukuttavan paljonkin "tuuri peliksi". Mutta Simmonsia ei niinkään varsinaisesti haukuta täydeksi paskaksi.

        Tilaa täältä: http://www.riflescope-shop.com/reddotsights

        Hinnat ovat todella edulliset ja laatu on vähintäänkin hyvä, edullisista hinnoista huolimatta. Tuolta tilattaessa tulee vielä asennusrenkaat mukaan kaupanpäällisiksi. Sopivan hintaiset kun tilaat, niin ei mene tulleja eikä alvia ja tulee suoraan kotiin ilman että täytyy noutaa tullista.


      • ... satunnais käyttöön... kirjoitti:

        Ehkäpä se tuplaisi aseen arvon mutta kun ei lompakosta opiskelia pojalta löydy noin paljon rahaa yhteen tähtäimeen.


        Mutta nyt luovuin tuosta halppis "holomolosta". Mutta
        on sellainen kysymys että onko tuo 30mm runko putkella liian pieni? Kun näyttää tuota 40 tai 42mm kokoa olevan paljon, mutta nuo koot jotenkin minun silmään näyttävät liian isoilta jos sen tuohon pistooliin laittaa.

        Tarkennan vielä että en ole hommaamassa mitään kisa vehettä vaan omaan hupi ammuskeluun eli ns."tölkki pyssyksi" ja pieni muotoiseen kisaan kavereiden kanssa.


        Olen kahtellut tuota Simmonsia enemmän ja tuntuu ihan sopivalta käyttö tarkoitukseeni. BSA:ta ja Tascoa näytetään haukuttavan paljonkin "tuuri peliksi". Mutta Simmonsia ei niinkään varsinaisesti haukuta täydeksi paskaksi.

        Pistä pistoolin päälle mahdollisimman kevyt ja "alapainoinen" punapiste, jonka runkoputki on selvästi kiväärimalleja ohuempi ja ei peitä paljoa näkökenttää.

        En ole oikein perehtynyt halpis punapisteisiin, mutta eiköhän sieltä joku kakskakkosen päällä kestävä löytyne kohtuu helposti.

        Itse katselin tuossa keväällä Zeissin Z-pointia Huuto.netistä. Hintaa taisi olla jotain ~350 rahaa, mutta ei budjetti antanut periksi huutaa. Olisi ollut hauska lelu hupiammuntaan, mutta kun SRAssa ei saa käyttää kuin avoja, niin jätin hankinnan myöhäisemmäksi. Kävisihän moinen vaikka kiikarin kaveriksi ARskaankin, kunhan jostain löytäisi kunnon "monitelineen":)


      • ... satunnais käyttöön... kirjoitti:

        Ehkäpä se tuplaisi aseen arvon mutta kun ei lompakosta opiskelia pojalta löydy noin paljon rahaa yhteen tähtäimeen.


        Mutta nyt luovuin tuosta halppis "holomolosta". Mutta
        on sellainen kysymys että onko tuo 30mm runko putkella liian pieni? Kun näyttää tuota 40 tai 42mm kokoa olevan paljon, mutta nuo koot jotenkin minun silmään näyttävät liian isoilta jos sen tuohon pistooliin laittaa.

        Tarkennan vielä että en ole hommaamassa mitään kisa vehettä vaan omaan hupi ammuskeluun eli ns."tölkki pyssyksi" ja pieni muotoiseen kisaan kavereiden kanssa.


        Olen kahtellut tuota Simmonsia enemmän ja tuntuu ihan sopivalta käyttö tarkoitukseeni. BSA:ta ja Tascoa näytetään haukuttavan paljonkin "tuuri peliksi". Mutta Simmonsia ei niinkään varsinaisesti haukuta täydeksi paskaksi.

        "BSA:ta ja Tascoa näytetään haukuttavan paljonkin "tuuri peliksi". Mutta Simmonsia ei niinkään varsinaisesti haukuta täydeksi paskaksi."

        Mun BSAilla ainkaan enää tuuria tarvita. Jos kadettilla ammun lippaallisen 25 metriin peruspistoolitauluun, niin jos menee vituiks, niin pari kuulaa pompsahtaa kasin puolelle.


    • Itsellä Kadettissa kiinni weaverilla. Perus tynnyrimöllykkä, eikä esteettisesti nätein paketti, mutta kyllä osuu ja sehän on pääasia. Hyvin pärjää niin kirkkaassa kuin hämärämmäsäkin. On kyllä aivan erilaista ampua, kuin avotähtäimillä. Tarkkuus mulla ainakin koheni. Itse asiassa laitoin samanlaisen BSAn kiinni H&K USPiinkin. Hintaa tähtäimelle tuli midwaysuomesta muistaakseni sen 60€ postituksineen.

    • käytössä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe