Sain??? uuden Volvon.

Rahtikiito

Jeps. Se päivä, jota olen kaivannut koitti viikko sitten maanantaina. Maalarilta tuli uusi FH 440, ja komeahan se oli. Nyt sitten vanha 124-400 Scania saa jäädä piha-autoksi?? Niinhän mä luulin, mutta nyt viikon päästä onkin jo Scaniaa ikävä!! Auto (FH) on kamala ajaa,(takapää ilmalla, etu parabel)vie polttoainetta 5litraa anemmän kuin Scania, vilkut putoilevat, H7 ajovalon lamppuja pitää kuulemma olla toppa mukana, palaa jatkuvasti, hytti on ahdas, ajotietokone on täynnä ilmoituksia. ( mm. tarkista seuraavassa valojenohjausyksikkö pysähdyksessä, tarkista seuraavassa moottorinohjausyksikkö pysähdyksessä).Auto vetää huonosti, ja ureaa kuluu paljon enemmän, kuin pitäisi. T Kohta (entinen) Volvo mies!!!!!

59

20925

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuulostaa....

      ainoo minkä ottasin mukaan scaniaan ni i-sifti....

    • Ex volvo-mies

      Joo, kyllähän se on pakko todeta et ei ole hauskaa ajaa nykyisillä viirusilmä-volvoilla. Noin karmeita kokemuksia ei autosta ole, mutta FH-Volvoja ajaneena niin kyllä oli ikävä vanhaa FH:ta. Nämä uudet FH:t on varmaan huonoimpia ajaa mitä markkinoilta saa. Ja ennen vanhaan Volvon vahvuuksia oli juuri ajettavuus.
      Kyllä on hyvä merkki saatu pilattua. Scania on polkenut Volvon täysin jalkoihinsa. Scaniat on parempia ajaa, taloudellisempia ja kestävämpiä.

      • ensimmäinen Iveco

        Jännityksellä odotin moista, mikä mahtaa olla, ostoperusteena kun luonnollisesti oli hinta.
        Olen positiivisesti yllättynyt Auto nyt ollut muutaman kuukauden, ei yhtään vakavaa häiriöta, puhumattakaan välitöntä verstaskäyntiä vaativista.
        Paras auto ajaa mitä ollut.
        Toki MAN ja RENU jo aiemmin arvostettu ajettavuudessa yli Volvon.
        Tuosta Volvon käytöstä luovuttiin muutama vuosi sitten kun takuu laski kahdesta yhteen vuoteen. Pikku vikaherkkyys oli jo silloin ongelmana ainakin meidän autoissa ja huoltokorjaamojen aika meni pysähtyneiden autojen takaisin tielle saamiseen, aina joutui lähteen verstaalta tielle osin samojen vikojen kanssa.
        Ilmeisesti viimeinen Scania meni Ivecon vaihdossa, ikävä ei tule.
        Scania on eilisen maailmasta, toki jos pitää askeettisesta autosta ja työ vain maantie ajoa puolustaa auto paikkansa.


      • Ei Ivecoa
        ensimmäinen Iveco kirjoitti:

        Jännityksellä odotin moista, mikä mahtaa olla, ostoperusteena kun luonnollisesti oli hinta.
        Olen positiivisesti yllättynyt Auto nyt ollut muutaman kuukauden, ei yhtään vakavaa häiriöta, puhumattakaan välitöntä verstaskäyntiä vaativista.
        Paras auto ajaa mitä ollut.
        Toki MAN ja RENU jo aiemmin arvostettu ajettavuudessa yli Volvon.
        Tuosta Volvon käytöstä luovuttiin muutama vuosi sitten kun takuu laski kahdesta yhteen vuoteen. Pikku vikaherkkyys oli jo silloin ongelmana ainakin meidän autoissa ja huoltokorjaamojen aika meni pysähtyneiden autojen takaisin tielle saamiseen, aina joutui lähteen verstaalta tielle osin samojen vikojen kanssa.
        Ilmeisesti viimeinen Scania meni Ivecon vaihdossa, ikävä ei tule.
        Scania on eilisen maailmasta, toki jos pitää askeettisesta autosta ja työ vain maantie ajoa puolustaa auto paikkansa.

        Ei se oo ruusuilla tanssimista noiden MANnien ja Ivecojenkaan kans. Vaikka tässä Volvoa ja Scaniaa haukutaan kilpaa niin ihan samalla tavalla niitä on muillaki niitä vikoja. Maanantai-autoja on joka merkillä. Ainoat autot joita kannattaa ostaa tänne arktiseen pohjolaan on Scania, Volvo ja Sisu.
        Itse olen töissä Kaukokiito I.Lehtosella ja talo vaihtoi kaikki MAN:it pois koska a)vikoja oli enemmän ku autossa on osia ja b)jälkimarkkinointi/huoltopalvelut oli umpisurkeat. Vesipumpun saanti MAN:iin kesti 3 päivää ja vesipumppuja hajosi yhtenään. Ainoa mitä MAN:neista jäi kaipaamaan oli ajettavuus, mut eipä se kokonaisuudessa paljo paina.
        Onneksi ei talo ole sotkeutunut Ivecoon/Mersuun. Scania voi olla askeettinen ja kirveellä tehty mutta se on luotettava ja varma työkalu. Toki myönnän että nämä EGR:llä varustetut R480-Scaniat kärsivät lämmön noususta ja vetoja vois olla enemmän mutta hommat tulee tehtyä eikä tarvi valittaa että alla olisi huonoja autoja.


      • vastaus.
        Ei Ivecoa kirjoitti:

        Ei se oo ruusuilla tanssimista noiden MANnien ja Ivecojenkaan kans. Vaikka tässä Volvoa ja Scaniaa haukutaan kilpaa niin ihan samalla tavalla niitä on muillaki niitä vikoja. Maanantai-autoja on joka merkillä. Ainoat autot joita kannattaa ostaa tänne arktiseen pohjolaan on Scania, Volvo ja Sisu.
        Itse olen töissä Kaukokiito I.Lehtosella ja talo vaihtoi kaikki MAN:it pois koska a)vikoja oli enemmän ku autossa on osia ja b)jälkimarkkinointi/huoltopalvelut oli umpisurkeat. Vesipumpun saanti MAN:iin kesti 3 päivää ja vesipumppuja hajosi yhtenään. Ainoa mitä MAN:neista jäi kaipaamaan oli ajettavuus, mut eipä se kokonaisuudessa paljo paina.
        Onneksi ei talo ole sotkeutunut Ivecoon/Mersuun. Scania voi olla askeettinen ja kirveellä tehty mutta se on luotettava ja varma työkalu. Toki myönnän että nämä EGR:llä varustetut R480-Scaniat kärsivät lämmön noususta ja vetoja vois olla enemmän mutta hommat tulee tehtyä eikä tarvi valittaa että alla olisi huonoja autoja.

        Toki olen eri mieltä, yrittäjänä myös itse maksan kulut.
        Muiden kun vanhojen Suomi merkkien käyttäjillä on aina ongelmana myös heikkompi varaosa huolto.
        Pienellä liikevaihdolla hyvää tulosta tekevänä yrittäjänä olen hylännyt rekkaveturi työt ja perusrunko ajon aikaa sitten.
        Niihin Scania sopii hyvin, koska ovat halvimpien kuljettajien suosiossa, pitää ostaessa muistaa karsia kaikki nykyajan varusteet.
        Parempien markkina olosuhteiden toivossa olen tullut aivan etelään.
        Ongelmana on että nuo vanhat merkit rahastaa maineella joka oikeasti on historiaa.
        Kun vanha maine hyvä usein verstaat myös ylimielisiä.
        Jakelu tai yhdistetty runko/yhdistelmä jakelu ei kauheasti eroa riippumatta missä päin eurooppaa sitä harjoitetaan.
        Ympäristö vaatimukset ja valmistus talous taas tuonut elektroniikan kaikkiin autoihin.
        Omien havaintojeni mukaan Volvo, Renault, Man, Iveco, Mersu autojen erot marginaalisia, kaikilla tietysti susi yksilöitä.
        Käsitykseni merkkien eroista tuli jo aiemmassa kommentissa.
        Sen sijaan Scania ilmeisesti tietoisesti valinnut mahdollisimman vanhaan pitäytyvän roolin.
        Itse olen Scanioissa tehnyt sen virheen että olen ottanut autoihin ne nykyajan varusteet jotka olleet saatavissa (viimeiset viimeisiä nelos sarjalaisia).
        Tekniikka ollut kuitenkin aivan lapsen kengissä, ja korjatessa varaosat hinnoiteltu pilviin.
        Ainoa palvelu vaihtoehto ollut omin voimin tai hinurilla verstaalle.
        Ostettaessa autot olleet myös halvin vaihtoehto, ovat tulleet siksi valituiksi, vaikka eivät ole pystyneet tarjoamaan kaikkia pyytämiäni varusteita.
        Näkyyhän nämä tekijät markkina osuuksista, montako Scania jakaria olet nähnyt pääkaupunki seudun yrittäjillä, ja vastaavasti näiden "Eurooppa merkkien" osuus vähenee itään ja pohjoiseen mennessä.
        Sisu on nykyään enemmän Volvo/Renault konsernin erikois ajoneuvo verstas.
        Itselle tuli eka Iveco kun väli 18 ton pv,kytkin jakarille euro viitosena kaikin varustein oli 2004 Scaniasta 30 tuhatta muut merkit pyysi 60 tuhatta ja joillain ei vastaavia varusteita edes tarjolla.
        Nyt Iveco markkinoi Trakkeria aktiivisesti puun ajoon mitkähän on hinta suhteet ????.
        Toki ennen ratkaisuani myös katselin vanhojen käyttäjien luotto tietoja, näytti että vanhoissa Ivecon käyttäjissä paljon hyvää tulosta tekevia AAA-luotto luokiteltuja taloja.
        Perinteiset Scania talot taas näyttäisi pumpatun tyhjiin yleensä B tai C luottoluokka, oma pääoma ja tulos miinuksella.


      • niin justiin
        vastaus. kirjoitti:

        Toki olen eri mieltä, yrittäjänä myös itse maksan kulut.
        Muiden kun vanhojen Suomi merkkien käyttäjillä on aina ongelmana myös heikkompi varaosa huolto.
        Pienellä liikevaihdolla hyvää tulosta tekevänä yrittäjänä olen hylännyt rekkaveturi työt ja perusrunko ajon aikaa sitten.
        Niihin Scania sopii hyvin, koska ovat halvimpien kuljettajien suosiossa, pitää ostaessa muistaa karsia kaikki nykyajan varusteet.
        Parempien markkina olosuhteiden toivossa olen tullut aivan etelään.
        Ongelmana on että nuo vanhat merkit rahastaa maineella joka oikeasti on historiaa.
        Kun vanha maine hyvä usein verstaat myös ylimielisiä.
        Jakelu tai yhdistetty runko/yhdistelmä jakelu ei kauheasti eroa riippumatta missä päin eurooppaa sitä harjoitetaan.
        Ympäristö vaatimukset ja valmistus talous taas tuonut elektroniikan kaikkiin autoihin.
        Omien havaintojeni mukaan Volvo, Renault, Man, Iveco, Mersu autojen erot marginaalisia, kaikilla tietysti susi yksilöitä.
        Käsitykseni merkkien eroista tuli jo aiemmassa kommentissa.
        Sen sijaan Scania ilmeisesti tietoisesti valinnut mahdollisimman vanhaan pitäytyvän roolin.
        Itse olen Scanioissa tehnyt sen virheen että olen ottanut autoihin ne nykyajan varusteet jotka olleet saatavissa (viimeiset viimeisiä nelos sarjalaisia).
        Tekniikka ollut kuitenkin aivan lapsen kengissä, ja korjatessa varaosat hinnoiteltu pilviin.
        Ainoa palvelu vaihtoehto ollut omin voimin tai hinurilla verstaalle.
        Ostettaessa autot olleet myös halvin vaihtoehto, ovat tulleet siksi valituiksi, vaikka eivät ole pystyneet tarjoamaan kaikkia pyytämiäni varusteita.
        Näkyyhän nämä tekijät markkina osuuksista, montako Scania jakaria olet nähnyt pääkaupunki seudun yrittäjillä, ja vastaavasti näiden "Eurooppa merkkien" osuus vähenee itään ja pohjoiseen mennessä.
        Sisu on nykyään enemmän Volvo/Renault konsernin erikois ajoneuvo verstas.
        Itselle tuli eka Iveco kun väli 18 ton pv,kytkin jakarille euro viitosena kaikin varustein oli 2004 Scaniasta 30 tuhatta muut merkit pyysi 60 tuhatta ja joillain ei vastaavia varusteita edes tarjolla.
        Nyt Iveco markkinoi Trakkeria aktiivisesti puun ajoon mitkähän on hinta suhteet ????.
        Toki ennen ratkaisuani myös katselin vanhojen käyttäjien luotto tietoja, näytti että vanhoissa Ivecon käyttäjissä paljon hyvää tulosta tekevia AAA-luotto luokiteltuja taloja.
        Perinteiset Scania talot taas näyttäisi pumpatun tyhjiin yleensä B tai C luottoluokka, oma pääoma ja tulos miinuksella.

        Vai perinteiset Scania talot pumpattu kuiviin. Kuljetusliike Ilmari Lehtonen Oy on tietääkseni Scania talo,(muitamerkkejä ei ole)AAA luotto-luokiteltu ja huhu kertoi et 15 uutta Scaniaa on tulossa. Et se siitä kuivista Scania-taloista.

        Lehtonen kokeili MANnejaki ja totesi auton romuksi ja vaihtoi käytännös kerralla kaikki 26 MANnia uusiin R-Scanioihin. Et kyllä se on muualla vika jos firma ei pärjää ku se et sillä on scania/scanioita.


      • pienellä
        niin justiin kirjoitti:

        Vai perinteiset Scania talot pumpattu kuiviin. Kuljetusliike Ilmari Lehtonen Oy on tietääkseni Scania talo,(muitamerkkejä ei ole)AAA luotto-luokiteltu ja huhu kertoi et 15 uutta Scaniaa on tulossa. Et se siitä kuivista Scania-taloista.

        Lehtonen kokeili MANnejaki ja totesi auton romuksi ja vaihtoi käytännös kerralla kaikki 26 MANnia uusiin R-Scanioihin. Et kyllä se on muualla vika jos firma ei pärjää ku se et sillä on scania/scanioita.

        ostanut scaniaa joku 30-40 kpl nelos sarjaa jokunen vuos sitten? Vastaan tulee nyt uutta viirua ja mersua.Onko vaihtanut?


      • Scania2

        Itselläni kokemusta Fh Volvoista 02 mallin eli viimeinen kanttilamppuinen oli hiton hyvä ajokki seuraavaksi hyppäsin 08 mallin Fh:n rattiin ja taas muistui volvon loistavuus mieleen mun mielestä aivan yhtä hyvät ajaa kummatkin vaikkakin 08 pölliauto napaperällä ja 2002 nousuteli rahtiauto Volvot on hyviä vehkeitä tehdä duunia nurinat turhia!!


    • parannuksen

      On tehnyt Mersu. Suhtauduin tulevaan ajokkiini hiukan ennakkoluuloisesti, mutta kyllä on mieli muuttunut. Reilu 100000 on jo ajettu täysilmajousitteisella kasi Mersulla ja pahaa sanottavaa ei löydy, ei tarvi paimentaa menee kuin juna ja ei tarvi olla jaloissa, tasalattiaisessa hytissä on tilaa asua ja elää ja säilytystilaa on vaikka ruotsalaisille jakaa. Ei ole kyllä ollut pätkääkään ikävä sitä volvon hemputinta joka veti jäähän kun aurinko meni pilveen. Myös polttoaine/urea talous on ollut todella positiivinen yllätys. Unohtamatta tietenkään huoltopalveluita vaikka eipä niitä paljon ole tuohon kilometrimäärään vielä tarvinnut käyttääkään kun moottoriöljyjenkin vaihtoväli on 80000 ja lisätä muuten ei tarvinnut.Autossa on myös niin paljon käytännön töitä helpottavia yksityiskohtia että sitä ei voi käsittää ellei itse niitä koe. Powershift vaihteisto peittoaa myös volvon i siftin mennen tulen esim liukkaalla liikkeelle lähdössä vaihtamisnopeudessa ym ym. Kyllä Mersu on nykypäivän kuorma-autojen todellinen johtotähti

      • transseksuaali

        MB on vielä kova sana!Ja jos Veho saa asiat hoidettua mallikaasti,niin varmaan menestyy.
        Ihmetyttää tuo volvo,jos noin on asiat,kuten
        em. ovat kirjoittaneet.Scaniasta;selässä sen
        tuntee,että katujyrähän se on.(2 v.ajanut R:llä)


      • lyhyt kuski

        Viiru-Volvoissahan on alusta asti ollu sitä jäätymis ongelmaa. Ja urea-autot on pahentanu tilannetta. Väittivät et polttoaineessa olis ollu vikaa mut eipä nuo muut merkit jäätyny.
        Tohon ohjaamojuttuun et Mersussa on muuten loistava hytti mut sisäkorkeutta sais olla enemmän. Meinaan et Topline-Scaniassa on 224cm, MAN XXL on 220cm, SSC-DAF:ssa on 225cm, ku Mersussa ei oo edes 200cm. Mut se, et Mersussa on tasalattia niin se on kyllä korvaa tuon korkeuspuutteen aika hyvin. Tosin se, et MAN:ssa, Scaniassa ja DAF:ssa on todella matalat moottoritunnelit(jokaisessa tunnelin päältä yli 200cm kattoon). Volvossa se hytti on kyllä onneton, Sisäkorkeutta 210cm, mut moottorikopan päältä "vain" 193cm. Eli Volvon hytin Mersu peittoaa mennen tullen ja palatessa. Ja sit se, et Volvossa tuulilasi on väännetty niin hitosti taaksepäin niin se on syöny kans sisä tilaa. Itelle ku pituutta on kertyny tasan 200cm niin sitä alkaa arvostaan sisäkorkeutta hytissä. Ei viitsi vaatteita pukea kumarassa.


      • ihmetyttää vaan
        transseksuaali kirjoitti:

        MB on vielä kova sana!Ja jos Veho saa asiat hoidettua mallikaasti,niin varmaan menestyy.
        Ihmetyttää tuo volvo,jos noin on asiat,kuten
        em. ovat kirjoittaneet.Scaniasta;selässä sen
        tuntee,että katujyrähän se on.(2 v.ajanut R:llä)

        No kerroppa 2v katujyrä R:llä ajanu et miksi sitte Scania ja Volvo on vuosikymmenet ollu yli 16tn kuorma-autoissa markkinajohtajia jos ne on niin huonoja? Miten on mahollista et Suomen kovin mersumies Auvisen Mika on ostanu 2 "katujyrää" perätysten??? Tai jos Mersu on kerta maailman paras niin miksi se ei menesty yli 16tn eli siinä rekka-sarjassa?? MB on tehny vaikka mitä ja vielä lisääki eikä myynti oo luistanu ku alle 16tn sarjoissa koska niissä sillä ei ole varteen otettavia kilpailijoita. Eli etköhän oo kuule ajanu 2v jollain lemminkäisen katujyrällä mis on ollu kirjain R niin mukulakivikadulla...
        "
        http://www.autokanta.com/uutiset/data/upimages/rek.taulukot_iso.jpg
        Siinä on todisteet, Mersu oli kokonaistilaston ykkönen, koska se oli markkinajohtaja kaikissa muissa sarjoissa paitsi raskaissa. Ja saanen muistuttaa et Scania ei tee kevyt kuljetus-kalustoa


      • On se ihme
        transseksuaali kirjoitti:

        MB on vielä kova sana!Ja jos Veho saa asiat hoidettua mallikaasti,niin varmaan menestyy.
        Ihmetyttää tuo volvo,jos noin on asiat,kuten
        em. ovat kirjoittaneet.Scaniasta;selässä sen
        tuntee,että katujyrähän se on.(2 v.ajanut R:llä)

        http://www.autokanta.com/kp/uutiset.php?subaction=showfull&id=1202718264&archive=&start_from=&ucat=2&

        Lisää uutta R-Scaniasta. Heti ku R-sarja tuli markkinoille, niin "katujyrästä" tuli yli 16tn markkinajohtaja ja ollu sitä tähän päivään asti...

        On tämä ihmeellistä tämä elämä...


      • halusi
        ihmetyttää vaan kirjoitti:

        No kerroppa 2v katujyrä R:llä ajanu et miksi sitte Scania ja Volvo on vuosikymmenet ollu yli 16tn kuorma-autoissa markkinajohtajia jos ne on niin huonoja? Miten on mahollista et Suomen kovin mersumies Auvisen Mika on ostanu 2 "katujyrää" perätysten??? Tai jos Mersu on kerta maailman paras niin miksi se ei menesty yli 16tn eli siinä rekka-sarjassa?? MB on tehny vaikka mitä ja vielä lisääki eikä myynti oo luistanu ku alle 16tn sarjoissa koska niissä sillä ei ole varteen otettavia kilpailijoita. Eli etköhän oo kuule ajanu 2v jollain lemminkäisen katujyrällä mis on ollu kirjain R niin mukulakivikadulla...
        "
        http://www.autokanta.com/uutiset/data/upimages/rek.taulukot_iso.jpg
        Siinä on todisteet, Mersu oli kokonaistilaston ykkönen, koska se oli markkinajohtaja kaikissa muissa sarjoissa paitsi raskaissa. Ja saanen muistuttaa et Scania ei tee kevyt kuljetus-kalustoa

        voiton autolla Ruotsissa,mersu ei kuulema ole
        tuomariston?pohjoismaissa mieleen,siksi skania.
        Onhan se selvää,että esim,MB ilmajousitus
        on erivuosisadalla,kuin scanian "tekele"!
        Vielä kun Mb saa uudet koneet(15 litraset)homma
        hanskassa.Tiedoksi vaan,kuka on kehittänyt
        ABs,Ebs,ym,jotka on nykyään pakollisia!kuka?


      • Vai voiton takia
        halusi kirjoitti:

        voiton autolla Ruotsissa,mersu ei kuulema ole
        tuomariston?pohjoismaissa mieleen,siksi skania.
        Onhan se selvää,että esim,MB ilmajousitus
        on erivuosisadalla,kuin scanian "tekele"!
        Vielä kun Mb saa uudet koneet(15 litraset)homma
        hanskassa.Tiedoksi vaan,kuka on kehittänyt
        ABs,Ebs,ym,jotka on nykyään pakollisia!kuka?

        No höpö höpö. auvinenkin tajusi ettei tähtikeulalla saa ku pahan mielen aikaiseksi. Ja jos kerta halusi voiton niin olishan siihen riittäny yksi scania vaan ku piti saada toinen. Ja edelleen, jos mersu on maailman paras niin miksi sitä myydään niin vähän? Mersustakin on tulossa samanlainen pystykone paska vaikka volvosta. V8 on ainoa oikea rekkamoottori, V8 onkin ollu ainoa plussa MB:ssä tähän asti

        Vai on MB:n ilmajousitus eri vuosisadalta ku scanian, joo scanialla 2000-luvulta ja MB:llä 1900-luvulta... totta on.


      • tapellaan
        lyhyt kuski kirjoitti:

        Viiru-Volvoissahan on alusta asti ollu sitä jäätymis ongelmaa. Ja urea-autot on pahentanu tilannetta. Väittivät et polttoaineessa olis ollu vikaa mut eipä nuo muut merkit jäätyny.
        Tohon ohjaamojuttuun et Mersussa on muuten loistava hytti mut sisäkorkeutta sais olla enemmän. Meinaan et Topline-Scaniassa on 224cm, MAN XXL on 220cm, SSC-DAF:ssa on 225cm, ku Mersussa ei oo edes 200cm. Mut se, et Mersussa on tasalattia niin se on kyllä korvaa tuon korkeuspuutteen aika hyvin. Tosin se, et MAN:ssa, Scaniassa ja DAF:ssa on todella matalat moottoritunnelit(jokaisessa tunnelin päältä yli 200cm kattoon). Volvossa se hytti on kyllä onneton, Sisäkorkeutta 210cm, mut moottorikopan päältä "vain" 193cm. Eli Volvon hytin Mersu peittoaa mennen tullen ja palatessa. Ja sit se, et Volvossa tuulilasi on väännetty niin hitosti taaksepäin niin se on syöny kans sisä tilaa. Itelle ku pituutta on kertyny tasan 200cm niin sitä alkaa arvostaan sisäkorkeutta hytissä. Ei viitsi vaatteita pukea kumarassa.

        Volvossa vanhin hyttimalli(1992-1993)esitelty.
        silloin vaatimukset hiukan eri,mutta on vieläkin kilpailukykyinen.MB Atros 1995.Scania1996.

        Mitätuohon markkinajoht..tulee,Scania myy vain yli 16t painoluokkaa,huoltaa vain omaa tuotetta,
        autotalojen uudistaminen,kilpailijoiden myyjien värväys,Volvon ison moottorin poissaolo 2002-2004
        kuninkuusluokasta,malliston varovainen uudistaminen(R)ei mitään radikaalia.(missähän viipyy scanian "I-shift"?)luvattiin jo 2 vuotta sitten?
        Mitä tulee korkeaan ohjaamoon,ajoin jo 31v sitten
        sellaista(F 12 Globerotter),minkälaisia kilpailijoiden ohjaamot oli?Muistaako kukaan,,hah!


      • mersut.
        halusi kirjoitti:

        voiton autolla Ruotsissa,mersu ei kuulema ole
        tuomariston?pohjoismaissa mieleen,siksi skania.
        Onhan se selvää,että esim,MB ilmajousitus
        on erivuosisadalla,kuin scanian "tekele"!
        Vielä kun Mb saa uudet koneet(15 litraset)homma
        hanskassa.Tiedoksi vaan,kuka on kehittänyt
        ABs,Ebs,ym,jotka on nykyään pakollisia!kuka?

        kehittyny, kun muistelee jotain 90-luvun alkupuolen malleja, iso ratti ettei kainalot hikoo, ja se vaihde systeemi aivan hirvee. samoin kyl manni ja daffi kans kehittyny huimasti.


      • on jääny kehityksestä jälkeen
        tapellaan kirjoitti:

        Volvossa vanhin hyttimalli(1992-1993)esitelty.
        silloin vaatimukset hiukan eri,mutta on vieläkin kilpailukykyinen.MB Atros 1995.Scania1996.

        Mitätuohon markkinajoht..tulee,Scania myy vain yli 16t painoluokkaa,huoltaa vain omaa tuotetta,
        autotalojen uudistaminen,kilpailijoiden myyjien värväys,Volvon ison moottorin poissaolo 2002-2004
        kuninkuusluokasta,malliston varovainen uudistaminen(R)ei mitään radikaalia.(missähän viipyy scanian "I-shift"?)luvattiin jo 2 vuotta sitten?
        Mitä tulee korkeaan ohjaamoon,ajoin jo 31v sitten
        sellaista(F 12 Globerotter),minkälaisia kilpailijoiden ohjaamot oli?Muistaako kukaan,,hah!

        Se on totta et Volvo oli eka jossa oli iso hytti. Mut se oli silloin, nyt on nyt. Volvon hytti on liian vanha. Ja johan se hytti on lytätty erillaisissa koeajoissa sun muissa testeissä. Mutta nythän sen hytin pitäis uudistua ja kuulemma lisää sisätilaakin tulisi. Itseä harmittaa se et volvo on tullu alaspäin. Vanha FH-Volvo on aivan mahtava auto. Uusi on luvalla sanoen huono... Toivottavasti Volvo parantaa. Mut Scania ja Volvo on sellaisia perustyökaluja jotka käy työhön ku työhön. Onhan se niin et MB:ssä on varmaan enempi luksusta, mut enempi on kuitenkin niitä jotka haluu perus auton ku jonkun kuorma-autojen Rolls-Roycen.

        Mitä näihin I-Shift, Powershit, Opticruise tulee... Ne pitäis kieltää lailla. Toivottavasti Scaniaan ei tuu mitään v'tun I-Shiftiä. Nuo Robotit on hitaita, vaihtaa tökkien. Esim puukuskeja jotka ajaa uusilla 660hv-Volvoilla sanovat et automaatilla pärjää metsässä ku ajaa manuaalilla. Samahan se olis silloin ku olis keppivaihteisto. Mutta ku sitähän ei tunnetusti saa 660hv-Volvoon.


      • wanabee Scaniamies
        Vai voiton takia kirjoitti:

        No höpö höpö. auvinenkin tajusi ettei tähtikeulalla saa ku pahan mielen aikaiseksi. Ja jos kerta halusi voiton niin olishan siihen riittäny yksi scania vaan ku piti saada toinen. Ja edelleen, jos mersu on maailman paras niin miksi sitä myydään niin vähän? Mersustakin on tulossa samanlainen pystykone paska vaikka volvosta. V8 on ainoa oikea rekkamoottori, V8 onkin ollu ainoa plussa MB:ssä tähän asti

        Vai on MB:n ilmajousitus eri vuosisadalta ku scanian, joo scanialla 2000-luvulta ja MB:llä 1900-luvulta... totta on.

        Et kyl o mersul ajanu jos sen ilmajousitusta haukut. Tekivät katsos ilmajousia keskieuroopassa jo sillon kun täällä peräpohjolassa vielä taivuteltiin jousipakkoja. Tosiasia on että ruotsalaisten ilmajousitus on valovuosia jäljessä eurooppalaisia


      • ffffll
        on jääny kehityksestä jälkeen kirjoitti:

        Se on totta et Volvo oli eka jossa oli iso hytti. Mut se oli silloin, nyt on nyt. Volvon hytti on liian vanha. Ja johan se hytti on lytätty erillaisissa koeajoissa sun muissa testeissä. Mutta nythän sen hytin pitäis uudistua ja kuulemma lisää sisätilaakin tulisi. Itseä harmittaa se et volvo on tullu alaspäin. Vanha FH-Volvo on aivan mahtava auto. Uusi on luvalla sanoen huono... Toivottavasti Volvo parantaa. Mut Scania ja Volvo on sellaisia perustyökaluja jotka käy työhön ku työhön. Onhan se niin et MB:ssä on varmaan enempi luksusta, mut enempi on kuitenkin niitä jotka haluu perus auton ku jonkun kuorma-autojen Rolls-Roycen.

        Mitä näihin I-Shift, Powershit, Opticruise tulee... Ne pitäis kieltää lailla. Toivottavasti Scaniaan ei tuu mitään v'tun I-Shiftiä. Nuo Robotit on hitaita, vaihtaa tökkien. Esim puukuskeja jotka ajaa uusilla 660hv-Volvoilla sanovat et automaatilla pärjää metsässä ku ajaa manuaalilla. Samahan se olis silloin ku olis keppivaihteisto. Mutta ku sitähän ei tunnetusti saa 660hv-Volvoon.

        nyt kesällähä volvo esittelee uuden FH:n jossa on UUSI HYTTI... johan jää muut varjoon sitten!

        olisit ottanu täysilmajouset niin eipä olisi ajettavuudessa moittimista! valojenohj.yksikkövika johtuu VÄÄRIN asennetuista LISÄVALOISTA!! HoxHOX


      • ajelee
        on jääny kehityksestä jälkeen kirjoitti:

        Se on totta et Volvo oli eka jossa oli iso hytti. Mut se oli silloin, nyt on nyt. Volvon hytti on liian vanha. Ja johan se hytti on lytätty erillaisissa koeajoissa sun muissa testeissä. Mutta nythän sen hytin pitäis uudistua ja kuulemma lisää sisätilaakin tulisi. Itseä harmittaa se et volvo on tullu alaspäin. Vanha FH-Volvo on aivan mahtava auto. Uusi on luvalla sanoen huono... Toivottavasti Volvo parantaa. Mut Scania ja Volvo on sellaisia perustyökaluja jotka käy työhön ku työhön. Onhan se niin et MB:ssä on varmaan enempi luksusta, mut enempi on kuitenkin niitä jotka haluu perus auton ku jonkun kuorma-autojen Rolls-Roycen.

        Mitä näihin I-Shift, Powershit, Opticruise tulee... Ne pitäis kieltää lailla. Toivottavasti Scaniaan ei tuu mitään v'tun I-Shiftiä. Nuo Robotit on hitaita, vaihtaa tökkien. Esim puukuskeja jotka ajaa uusilla 660hv-Volvoilla sanovat et automaatilla pärjää metsässä ku ajaa manuaalilla. Samahan se olis silloin ku olis keppivaihteisto. Mutta ku sitähän ei tunnetusti saa 660hv-Volvoon.

        jo automaateilla pelloilla ja pärjäävät,miksei
        k-auto kuskit?Meillä kun tulee uus kuski taloon
        ,annetaan automaatti.Ei hajota lootaa heti.
        Varsinki nuoret sällit!Kartaani,kytkin remontit
        jäänet pois.


      • uutta tule..
        ffffll kirjoitti:

        nyt kesällähä volvo esittelee uuden FH:n jossa on UUSI HYTTI... johan jää muut varjoon sitten!

        olisit ottanu täysilmajouset niin eipä olisi ajettavuudessa moittimista! valojenohj.yksikkövika johtuu VÄÄRIN asennetuista LISÄVALOISTA!! HoxHOX

        ns" classis"malli.Powerparkissa heinäkuussa
        esitellään.Mutta täysin uusi FH tulee kahden
        vuoden kuluttua.Täysin uusi runko, ohjaamo,
        Fh13 620hv teholuokka.


      • valmettiin
        ajelee kirjoitti:

        jo automaateilla pelloilla ja pärjäävät,miksei
        k-auto kuskit?Meillä kun tulee uus kuski taloon
        ,annetaan automaatti.Ei hajota lootaa heti.
        Varsinki nuoret sällit!Kartaani,kytkin remontit
        jäänet pois.

        kun jää traktorilla kiinni pahaan paikkaan, voi soittaa huoltoon ja GSM/netin kautta tulee koneeseen tilapäis päivityksenä lisää tehoa.
        Itselläni on ollut autoissa netin ja GPS:n kautta toimivat seurannat jo vuodesta 2001, olen toivonut mahdollisuutta päivittää nopeudenrajoitin ja yläkierrosten vääntö alas kuskin mukaan, on pyyntö kaikunut kuuroille korville.
        Nyt on ollut pakko säätää asiat kaikille hölmöimpien mukaan.


      • Rahtikiito
        ffffll kirjoitti:

        nyt kesällähä volvo esittelee uuden FH:n jossa on UUSI HYTTI... johan jää muut varjoon sitten!

        olisit ottanu täysilmajouset niin eipä olisi ajettavuudessa moittimista! valojenohj.yksikkövika johtuu VÄÄRIN asennetuista LISÄVALOISTA!! HoxHOX

        Jeps, oli tullut tuohon vastauksia, että täysilmajousinen olisi parempi ajaa... Yhtiössämme on useita FM- ja Fh12-420 koneisia, eli autot ovat -06-07 vuosimalleja. Autot ovat usean ja usean kuljettajan mielestä kaikki huonoja ajaa. Renkaita vaihdeltiin uutena, ja etsittiin niistä syitä huonoon suuntavakauteen ja huonoihin ajo-ominaisuuksiin. Mutta eihän se auta, jos vika ei ole renkaissa. Akselit suunnattiin uudelleen, ja nehän olivatkin kyllä tehtaan jäljiltä kuin sokeat olisivat asentaneet ne, eli etuakselitkin olivat liki tuuman vinossa. Renkaiden kuluminen normalisoitui, mutta ajo-ominaisuudet eivät. Ja tiedoksi yhdelle tietäjälle: Lisävaloja ei ole autoon asennettu!


      • 1990-luvulla
        mersut. kirjoitti:

        kehittyny, kun muistelee jotain 90-luvun alkupuolen malleja, iso ratti ettei kainalot hikoo, ja se vaihde systeemi aivan hirvee. samoin kyl manni ja daffi kans kehittyny huimasti.

        Toden totta ovat isot Mersut kehittyneet 90-luvulla kovasti. Jako-osastolla jo LN2-sarja oli kova pala, isommalla puolella muutos oli suurempi. Toki SK-sarja oli varsinkin loppuvuosinaan jokseenkin kelpo peli, aavistuksen ahdas ohjaamo toki vaivasi ja erikoisen tuntuinen EPS-vaihteensiirto, mutta ajettavuus oli ok. 1996 tuli Actros. Uusi tilava ohjaamo, uudet koneet, Telligent-väylätekniikka jatkokehitettyine vaihteensiirtoineen. Hlevetti että se oli huono auto! Öljynvaihtoväli liki 100000km mutta koneet kestivät vain 60000, sieltä täältä sai aina parsia. Lapsentauteja riitti, mutta kehitystyö jatkui. 5 vuotta myöhemmin Actros oli vielä samannäköinen päältä mutta autona kuin eri planeetalta. Lapsentaudit oli saatu parannettua. Vain uskottavuus vähän kaipaili palautumistaan. Muutama vuosi eteenpäin ja jo alkoi uutta Mersua ilmestyä isoihin, ennen osin hyvinkin merkkiuskollisiin taloihin; Schenker Cargo, Auramaa, Transpoint... Kun tuote ei ole muita huonompi (tai sanotaan etteivät muut ole niin merkittävästi parempia, näinhän se nykyään on), toimitusaika ehkä jopa lyhyempi ja jälkimarkkinointiin panostetaan, niin kyllähän se kauppa käy.

        Mielenkiintoista on nähdä mikä tulee olemaan DAFin kehitys Suomen markkinoilla. Koeajon perusteella varsin miellyttävä auto, muutamaakin käyttäjää olen jututtanut ja tyytyväisyys on hyvällä tasolla. Ei kuulemma enää Volvo kelpaisi ajokiksi.


      • volvossa
        tapellaan kirjoitti:

        Volvossa vanhin hyttimalli(1992-1993)esitelty.
        silloin vaatimukset hiukan eri,mutta on vieläkin kilpailukykyinen.MB Atros 1995.Scania1996.

        Mitätuohon markkinajoht..tulee,Scania myy vain yli 16t painoluokkaa,huoltaa vain omaa tuotetta,
        autotalojen uudistaminen,kilpailijoiden myyjien värväys,Volvon ison moottorin poissaolo 2002-2004
        kuninkuusluokasta,malliston varovainen uudistaminen(R)ei mitään radikaalia.(missähän viipyy scanian "I-shift"?)luvattiin jo 2 vuotta sitten?
        Mitä tulee korkeaan ohjaamoon,ajoin jo 31v sitten
        sellaista(F 12 Globerotter),minkälaisia kilpailijoiden ohjaamot oli?Muistaako kukaan,,hah!

        "Mitä tulee korkeaan ohjaamoon,ajoin jo 31v sitten
        sellaista(F 12 Globerotter),minkälaisia kilpailijoiden ohjaamot oli?Muistaako kukaan,,hah!"

        Muistaa. Äffän hytti FH:n lattialla voisi olla hitti, niin moni sitä tilaa muistelee.Toisaalta ainoa äffä millä olen ajanut oli '90 F12 lippalakkimallin makuuhytillä. Onneksi ei tarvinnut muuta kuin nukkua päiväunet siinä hytissä, aika karu se oli. Tosta elovenamainos-videosta sen karuuden vilaukselta näkee: http://www.youtube.com/watch?v=Kv3GMj52no0 Mitä tulee korkeaan ohjaamoon,ajoin jo 31v sitten
        sellaista(F 12 Globerotter),minkälaisia kilpailijoiden ohjaamot oli?Muistaako kukaan,,hah!


      • se nyt
        ihmetyttää vaan kirjoitti:

        No kerroppa 2v katujyrä R:llä ajanu et miksi sitte Scania ja Volvo on vuosikymmenet ollu yli 16tn kuorma-autoissa markkinajohtajia jos ne on niin huonoja? Miten on mahollista et Suomen kovin mersumies Auvisen Mika on ostanu 2 "katujyrää" perätysten??? Tai jos Mersu on kerta maailman paras niin miksi se ei menesty yli 16tn eli siinä rekka-sarjassa?? MB on tehny vaikka mitä ja vielä lisääki eikä myynti oo luistanu ku alle 16tn sarjoissa koska niissä sillä ei ole varteen otettavia kilpailijoita. Eli etköhän oo kuule ajanu 2v jollain lemminkäisen katujyrällä mis on ollu kirjain R niin mukulakivikadulla...
        "
        http://www.autokanta.com/uutiset/data/upimages/rek.taulukot_iso.jpg
        Siinä on todisteet, Mersu oli kokonaistilaston ykkönen, koska se oli markkinajohtaja kaikissa muissa sarjoissa paitsi raskaissa. Ja saanen muistuttaa et Scania ei tee kevyt kuljetus-kalustoa

        tietä ainoana maailmassa mikä on paras auto taitaa olla vaan kuka sponsoroi parhaiten niin sen autolla ajaa.


      • kova
        se nyt kirjoitti:

        tietä ainoana maailmassa mikä on paras auto taitaa olla vaan kuka sponsoroi parhaiten niin sen autolla ajaa.

        volvo talo,oli muutama Lemmelän scania,mutta
        vaihtuneet volvoksi.


      • Ar vuuttaja
        halusi kirjoitti:

        voiton autolla Ruotsissa,mersu ei kuulema ole
        tuomariston?pohjoismaissa mieleen,siksi skania.
        Onhan se selvää,että esim,MB ilmajousitus
        on erivuosisadalla,kuin scanian "tekele"!
        Vielä kun Mb saa uudet koneet(15 litraset)homma
        hanskassa.Tiedoksi vaan,kuka on kehittänyt
        ABs,Ebs,ym,jotka on nykyään pakollisia!kuka?

        "Tiedoksi vaan,kuka on kehittänyt
        ABs,Ebs,ym,jotka on nykyään pakollisia!kuka?"

        No Bosch ne on varsinaisesti kehittänyt. Haluksää viälä lisätietoo? Tossa noin 30 vuotta sitten Rovaniemellä oli Vehon tyypit kehumassa Mersuu ja sanoivat että siinä on nyt lukkiutumattomat jarrutkin. Yks vääräleuka pamautti takaisin että: "Ainahan Mersuissa on lukkiutumattomat jarrut olleet!"
        Voih helevata ku äijät räjähti nauraan! Kattopa ku Mersujen jarrukellot ja rummut hihnoineen oli lilliputti-kokoa Scaniaan ja Volvoon verrattuna siihen aikaan, eikä Sisukaan ujostellut käyttää reilumman kokoisia jarruosia, Mersuissa oli vaan muita isompi ohjauspyörä joka oli niiden omista kansanllisista määräyksistä johtuvaa, niin ainaski huhuttiin. Somman moni vaihtoikin pienemmistä malleista.
        Tosta Bosch'sta viälä, tiedäksää kuka kehitti Common Rail-, elikkäs yhteispaineruiskutuksen, kuka?
        Oikea vastaus ei oo Oras vaan Fiat, mutta ne möi keksintönsä Bosch'ille ku niiden talous oli kuralla.
        Yks viälä.. tiedäksä millä Joulupukki ajaa? Se ajaa porolla eikä Mersulla.
        Toinen viäl.. tiesikkös sää, että minä poika se ajoin poron yli telivetoisella V10 Mesellä jo 1978?
        Kolmaski männöö.. tiijäkkönä, että pari vuotta myöhemmin mulla jäi 3 poroo yhdellä kertaa Sisun alle liiskaksi? Sekin oli puuauto, meikäläinen ku aloitti tän huiman uraputken pöllijullina... Et sie sitäkää tienny?...... No nyt sie ainaki tiiät et Sisu on parempi timber truckki ku Mese - on niinku tappavan tehokas... Kyl tähä viel yks mahtuu: Tiäräksää että mä lähen nyt paskalle?


    • kaveria piristää

      uus volvo on miljoonan ajettu scania!!!!!!!

      • se paras

        rekkavaunu oli mulla jäi pahasti epäselväksi


    • kumitossu

      kokemuksesta voin sanoa että vaikka kävisit ns.korjauttamassa volvolla viat ja nollaamassa vikakoodit voit olla varma siitä ettei kestä pitkään kunnes samat auton sinulle lähettämät fanipostit toistuvat..sorry to have volvo fh..

    • realisti-

      Tuo on pelkkä provo. Jotenkin nämä jutut ovat ovat juuri viikset kasvattaneiden amispoikien tasoa. Näiden mukaan suuret kokeneet autonvalmistajat tekevät lähes käyttökelvottomia ajoneuvoja jotka ovat suurimman osan ajasta korjattavana?
      Volvo on paska, Sisu on antiikkia ja täysi paska, Mersulla ei tee juuri mitään, MANilla ei ole Suomen teille asiaa, Ivecosta puhumattakaan.....mutta Kanjan 16-litran V8 ja suorat putket ja räpätin pyörän muttereissa se on autojen auto.

      • muuta!

        ja kaikkein huonoimpia kuskeja nää kanja v8 miehet!Autoista ei tiedetä hölynpölyä,,huudetaan
        vaan kanja,kanja.Kanjassa sitä sun tätä..on se
        hieno!Voe paska!.Eivät pääse edes mäkeä(maastossa) ylös,,saati peruttaa!


      • Mutta jos pitäisi
        muuta! kirjoitti:

        ja kaikkein huonoimpia kuskeja nää kanja v8 miehet!Autoista ei tiedetä hölynpölyä,,huudetaan
        vaan kanja,kanja.Kanjassa sitä sun tätä..on se
        hieno!Voe paska!.Eivät pääse edes mäkeä(maastossa) ylös,,saati peruttaa!

        Valita paras kuorma-automerkki, jossa eniten hyviä ominaisuuksia(siis paras), niin Scaniahan se on.


    • volvorules

      ihmettelen puheitasi koska itsellä aivan päinvastaiset kokemukset,ettet vain olisi kuunnellut liikaa baarijuttuja ja omaa ajokokemusta ei vielä ole. uusi FH ei ole yhtään huonompi ajaa kuin scania ja vetääkin paremmin,ei tarvitse heti olla lastutukselle viemässä niinkuin scaniaa.hytti on paska mutta tekniikka on paras.

      • volvo-sorvaamo

        juu,scanian aletaan heti ehtiä tehoja!Ja kympin
        pintaan vie enempi dieseliä kuin volvo ja merce.
        Ja v..tun! kalliit osat
        Volvon hytti jo ulkoa aneemisen näkönen,mutta hiljanen,kojetaulu paras,peilit parhaat(uusin fh)
        Scanian viosta ja vaivoista ei vaan huudella
        Abc:llä!


      • maailmasta

        Näissä uusissa Volvoissa niitä vikoja ja vaivoja on paljo. Muutama vuosi takaperin Ajolinjassa oli iso juttu siitä kun viiru-FH:ssa on polttoaineen jäätymisen kanssa ongelmia. Jokaisessa kuorma-auto lehdessä jossa on ollu viiru-volvo koeajossa on autoa moitittu huonoksi ajaa, peilit on haukuttu huonoiksi, liikaa katvealueita. Auto- tekniikka ja kuljetus lehdessä oli pari vuotta sitte juttua Tynjälän kuljetusfirmasta ja Rami Tynjälä tuumasi ettei heidän lompakko kestä Volvon polttoaine taloutta. Eli jos joku vetää naftaa niin se on Volvo.
        Ite oon ajanu vanhaa/uutta FH:ta, 4-sarja/R-Scaniaa ja paras näistä ajaa on R-Scania, sitte vanha FH, 4-sarjan Scania ja ylivoimaisesti huonoin on viiru-FH. Viiru-FH ei tosiaan mene suoraan, huojuu ihmeellisesti vaikka on juorman painopiste on matalalla(12tn rauta kela veturissa).


      • Tynjälän
        maailmasta kirjoitti:

        Näissä uusissa Volvoissa niitä vikoja ja vaivoja on paljo. Muutama vuosi takaperin Ajolinjassa oli iso juttu siitä kun viiru-FH:ssa on polttoaineen jäätymisen kanssa ongelmia. Jokaisessa kuorma-auto lehdessä jossa on ollu viiru-volvo koeajossa on autoa moitittu huonoksi ajaa, peilit on haukuttu huonoiksi, liikaa katvealueita. Auto- tekniikka ja kuljetus lehdessä oli pari vuotta sitte juttua Tynjälän kuljetusfirmasta ja Rami Tynjälä tuumasi ettei heidän lompakko kestä Volvon polttoaine taloutta. Eli jos joku vetää naftaa niin se on Volvo.
        Ite oon ajanu vanhaa/uutta FH:ta, 4-sarja/R-Scaniaa ja paras näistä ajaa on R-Scania, sitte vanha FH, 4-sarjan Scania ja ylivoimaisesti huonoin on viiru-FH. Viiru-FH ei tosiaan mene suoraan, huojuu ihmeellisesti vaikka on juorman painopiste on matalalla(12tn rauta kela veturissa).

        uusin auto oo Volvo?


      • ajolinjaa
        maailmasta kirjoitti:

        Näissä uusissa Volvoissa niitä vikoja ja vaivoja on paljo. Muutama vuosi takaperin Ajolinjassa oli iso juttu siitä kun viiru-FH:ssa on polttoaineen jäätymisen kanssa ongelmia. Jokaisessa kuorma-auto lehdessä jossa on ollu viiru-volvo koeajossa on autoa moitittu huonoksi ajaa, peilit on haukuttu huonoiksi, liikaa katvealueita. Auto- tekniikka ja kuljetus lehdessä oli pari vuotta sitte juttua Tynjälän kuljetusfirmasta ja Rami Tynjälä tuumasi ettei heidän lompakko kestä Volvon polttoaine taloutta. Eli jos joku vetää naftaa niin se on Volvo.
        Ite oon ajanu vanhaa/uutta FH:ta, 4-sarja/R-Scaniaa ja paras näistä ajaa on R-Scania, sitte vanha FH, 4-sarjan Scania ja ylivoimaisesti huonoin on viiru-FH. Viiru-FH ei tosiaan mene suoraan, huojuu ihmeellisesti vaikka on juorman painopiste on matalalla(12tn rauta kela veturissa).

        ja autotekniikkaa,ovat niin kallellaan scaniaan
        päin!.Scania sitä ja tätä.Kyllähän niitä
        jäätymisongelmia varmaan scanialla ollut eniten,
        muistele vaan kakkos ja kolmos sarjaa ja jopa
        nelossarjassa.Just juttelin yhden k-auto miehen
        kanssa mittarilla,talossa kuulema 480 r scaniaa
        ja viiru480.Scania vie kuulema enempi naftaa,,ja
        ei pärjää volvolle mäessä.Olivat sanoneet scanialla,että jos vaihdetaan 500hv v8 scaniat
        tilalle....usko vissin sielläkin hiipuu?


      • Scania mies
        ajolinjaa kirjoitti:

        ja autotekniikkaa,ovat niin kallellaan scaniaan
        päin!.Scania sitä ja tätä.Kyllähän niitä
        jäätymisongelmia varmaan scanialla ollut eniten,
        muistele vaan kakkos ja kolmos sarjaa ja jopa
        nelossarjassa.Just juttelin yhden k-auto miehen
        kanssa mittarilla,talossa kuulema 480 r scaniaa
        ja viiru480.Scania vie kuulema enempi naftaa,,ja
        ei pärjää volvolle mäessä.Olivat sanoneet scanialla,että jos vaihdetaan 500hv v8 scaniat
        tilalle....usko vissin sielläkin hiipuu?

        R480 on huono auto. Se 6-kone niin syvältä haitarista että. Se vie ainetta, syö öljyä, lämpiää ja vetää huonosti. Se on totta. R500 V8 vie vähemmän ku R480. V8-kone Scaniat on hyviä ja toimii. Ovat taloudellisia ja hyvä vääntöisiä. Toki onhan mersun V8:kin hyvä ja vääntävä kone. Et kyllä V8 on ainoa oikea kone, oli se Scaniassa tai Mersussa


      • vaan......
        Scania mies kirjoitti:

        R480 on huono auto. Se 6-kone niin syvältä haitarista että. Se vie ainetta, syö öljyä, lämpiää ja vetää huonosti. Se on totta. R500 V8 vie vähemmän ku R480. V8-kone Scaniat on hyviä ja toimii. Ovat taloudellisia ja hyvä vääntöisiä. Toki onhan mersun V8:kin hyvä ja vääntävä kone. Et kyllä V8 on ainoa oikea kone, oli se Scaniassa tai Mersussa

        että Mercedes luopuu V8 koneista,mitä Vehon
        kaverit juttelivat.Miksi jos hyvä?Jääkö
        scania viimeiseksi erämaa linnakkeeksi vee
        kaseissa.ps.älkää puhuko Mannin V8:sta mitään,haen sairaslomaa!


      • huonosta kaikki
        volvo-sorvaamo kirjoitti:

        juu,scanian aletaan heti ehtiä tehoja!Ja kympin
        pintaan vie enempi dieseliä kuin volvo ja merce.
        Ja v..tun! kalliit osat
        Volvon hytti jo ulkoa aneemisen näkönen,mutta hiljanen,kojetaulu paras,peilit parhaat(uusin fh)
        Scanian viosta ja vaivoista ei vaan huudella
        Abc:llä!

        Aniharva tietää, miten hyvä auto Scania on. Mutta kaikki tietää miten huonoja Volvo ja mersu on =)

        Ja Scanian viosta ei varmaankaan huudella kun ei niitä vikoja ole...


      • kumminki
        huonosta kaikki kirjoitti:

        Aniharva tietää, miten hyvä auto Scania on. Mutta kaikki tietää miten huonoja Volvo ja mersu on =)

        Ja Scanian viosta ei varmaankaan huudella kun ei niitä vikoja ole...

        korjaamot joka kylässä, minkä takia.


      • Ruotsissa
        kumminki kirjoitti:

        korjaamot joka kylässä, minkä takia.

        Se on kuule sitä laajaa huolto/korjaamoverkostoa. Ajeleppa huviksesi ristiin rastiin Ruotsissa niin huomaat et siellä on kans joka kylässä Scanian ja Volvon huolto/korjaamo. Samalla tavalla on Sisun kans Suomessa. Joka kylästä löytyy jos ei merkkihuolto niin "nyrkkipaja" jolla on mahdollisuudet huoltaa/korjata Sisuja. Tai sitte Euroopassa. Saksassa ei varmaan ole yhtään kylää jossa ei ole Mersun Huoltoa/korjaamoa. Eikä se ole siitä että mersu olis huono. Se nimenomaan tekee Mersusta hyvän. Jos itse ostaisin auton, yksi isotekijä olisi huolto/korjaamo verkoston laajuus. Ja Mersulla on suomessa/euroopassa laaja(laajin) huoltoverkosto niin Mersu olisi ehkä paras vaihtoehto.

        Se on ihan sama miten paljon täällä haukutaan Scania ja Volvoa ei ne Mersut ja MANnit ym. ole sen parempia. Jokaisessa merkissä on hyvät ja huonot puolet ja kaikissa on vikoja ja kaikista hajoaa jotain. Ja silloin on hyvä et apu on lähellä. Varsinki täällä peräpohjolassa.

        Et ei se kuule tee autosta huonoa jos sillä on paljo korjaamoja. Jos näin olisi, Mersuhan olis tuolla perusteella Euroopan ylivoimaisesti surkein merkki. Meinaan et Mersulla on eniten/laajin korjaamoverkosto Euroopassa ja nyt ku Mersu viel osti Sisun huollot niin verkosto laajeni.


      • meinaan
        Ruotsissa kirjoitti:

        Se on kuule sitä laajaa huolto/korjaamoverkostoa. Ajeleppa huviksesi ristiin rastiin Ruotsissa niin huomaat et siellä on kans joka kylässä Scanian ja Volvon huolto/korjaamo. Samalla tavalla on Sisun kans Suomessa. Joka kylästä löytyy jos ei merkkihuolto niin "nyrkkipaja" jolla on mahdollisuudet huoltaa/korjata Sisuja. Tai sitte Euroopassa. Saksassa ei varmaan ole yhtään kylää jossa ei ole Mersun Huoltoa/korjaamoa. Eikä se ole siitä että mersu olis huono. Se nimenomaan tekee Mersusta hyvän. Jos itse ostaisin auton, yksi isotekijä olisi huolto/korjaamo verkoston laajuus. Ja Mersulla on suomessa/euroopassa laaja(laajin) huoltoverkosto niin Mersu olisi ehkä paras vaihtoehto.

        Se on ihan sama miten paljon täällä haukutaan Scania ja Volvoa ei ne Mersut ja MANnit ym. ole sen parempia. Jokaisessa merkissä on hyvät ja huonot puolet ja kaikissa on vikoja ja kaikista hajoaa jotain. Ja silloin on hyvä et apu on lähellä. Varsinki täällä peräpohjolassa.

        Et ei se kuule tee autosta huonoa jos sillä on paljo korjaamoja. Jos näin olisi, Mersuhan olis tuolla perusteella Euroopan ylivoimaisesti surkein merkki. Meinaan et Mersulla on eniten/laajin korjaamoverkosto Euroopassa ja nyt ku Mersu viel osti Sisun huollot niin verkosto laajeni.

        vaan että hajoaa ne kaniatkin koska siellä huoltokorjaamolla tehdään muutakin kuin huoltoja, vai olenko ihan väärässä.


      • ex-rehukuski
        meinaan kirjoitti:

        vaan että hajoaa ne kaniatkin koska siellä huoltokorjaamolla tehdään muutakin kuin huoltoja, vai olenko ihan väärässä.

        Kyllä nuo millä ite olen joutunut/saanut ajaa niin ovat aina remontin välin jollain lailla toimineet, joskus vaan tuntu että ois se remonttien väli saanut olla vähän pitempikin..


    • vannoutunut

      Sisu ja Volvo mies ja Scaniaa kammoksuin puutavaran ajossa , mutta nyt tämä R620 on oikein kiva auto pöllinajossa !! 55 litraa/100 km vääntöä löytyy 900 kierrokseen asti ja löytyy myös räväkkyyttä kovilla kierroksilla jos tarvii ???? En pitänyt edellisestä Scaniasta joka oli 164 580:nen !!!

      • kuullut

        jonkun toisenkin moittivan 620kanjaa ettei alavääntö ole sama kuin 530cummins ja cat sisussa ilmeisesti olet oikeassa jollei tuon alempaa väännä, 53mersukin puksuttaa 750-800kierroksella.


      • Testikuljettaja
        kuullut kirjoitti:

        jonkun toisenkin moittivan 620kanjaa ettei alavääntö ole sama kuin 530cummins ja cat sisussa ilmeisesti olet oikeassa jollei tuon alempaa väännä, 53mersukin puksuttaa 750-800kierroksella.

        Nuo kierrosluvut eivät ole terveellisiä enää laakereiden voitelulle !!!! Kokemusta on ..


      • on vaan
        Testikuljettaja kirjoitti:

        Nuo kierrosluvut eivät ole terveellisiä enää laakereiden voitelulle !!!! Kokemusta on ..

        pakko antaa mennä alas.


      • priorisoitava
        Testikuljettaja kirjoitti:

        Nuo kierrosluvut eivät ole terveellisiä enää laakereiden voitelulle !!!! Kokemusta on ..

        Joskus on valittava mikä on terveellistä ja mikä terveellisempää. Kyllä se kone hetken sietää alemmillakin kierroksilla jos sillä vältetään persmäki. Kunhan ei jatkuvasti aja tarpeettoman pienillä kierroksilla.


      • kaanialla ajava
        priorisoitava kirjoitti:

        Joskus on valittava mikä on terveellistä ja mikä terveellisempää. Kyllä se kone hetken sietää alemmillakin kierroksilla jos sillä vältetään persmäki. Kunhan ei jatkuvasti aja tarpeettoman pienillä kierroksilla.

        kyllähän cat sisut on ihan omaa luokkaansa, turha edes puhua näistä nykypäivän autoista samana päivänä.

        Noniin, asiaan. Kyllähän se on taivaan tosi että uusissa R kaanioissa on eniten lastentauteja, edellisessä työpaikassa oli 300tkm ajettu kaania ja viikonvälein korjaamolla kun ikkunat vetää jäähän SISÄPUOLELTA!!

        Lämppärinkanssa AINA ongelmia, samoin kun telin kanssa, öljyä meni helvetisti ja autokin vei 4-6l enemmän kun vastaava 4 sarjalainen. tyhjäkäynnillä kaikenmaailman ihme kilinöitä ja kolinoita että valoissa sai hävetä.

        En väitä silti että Esim. mb tai volvo tai mikään halpis paska sen parempia olisi mutta jos lastentaudeista puhutaan niin kaania viä kyllä ehdottoman voiton.

        Joku huuteli myös että hyvä merkkihuolto, hah tähänkin olisi niin monta naurettavaa tarinaa kerrottavana ettei nyt jaksa kun nukkumaan pitää mennä... Scania suck's.


      • Maansiirtäjä
        kaanialla ajava kirjoitti:

        kyllähän cat sisut on ihan omaa luokkaansa, turha edes puhua näistä nykypäivän autoista samana päivänä.

        Noniin, asiaan. Kyllähän se on taivaan tosi että uusissa R kaanioissa on eniten lastentauteja, edellisessä työpaikassa oli 300tkm ajettu kaania ja viikonvälein korjaamolla kun ikkunat vetää jäähän SISÄPUOLELTA!!

        Lämppärinkanssa AINA ongelmia, samoin kun telin kanssa, öljyä meni helvetisti ja autokin vei 4-6l enemmän kun vastaava 4 sarjalainen. tyhjäkäynnillä kaikenmaailman ihme kilinöitä ja kolinoita että valoissa sai hävetä.

        En väitä silti että Esim. mb tai volvo tai mikään halpis paska sen parempia olisi mutta jos lastentaudeista puhutaan niin kaania viä kyllä ehdottoman voiton.

        Joku huuteli myös että hyvä merkkihuolto, hah tähänkin olisi niin monta naurettavaa tarinaa kerrottavana ettei nyt jaksa kun nukkumaan pitää mennä... Scania suck's.

        täällä keskustelette.

        tosi rekkamiehet

        Kun te puhulette täällä tosi miehet on töissä.

        Hyvä että nyt syömään ehdin, vaikka on pyhä niin pitää siirtää tänään vielä 5 konetta ja kaivaa yksi tallin pohja. Ja Sisulla ne teen.


    • Olipa kerran

      Aika kova jätkä ku tekee sisulla tallin pohjia.

    • kustomkappi

      morjens,,,, poikien pitäisi päästä kokeilemaan oikein autojej autoa ford customia niin loppuisi väittely täällä,nimittäin tehoa huikeat 120 hv jos katse herpaantui hetkeksi sivulle johan customi taas meni minne sattu,kantavuutta huikeat 7000 tonnia niin kyllä oli lystiä onneksi oli kuusi vaihdetta niin pääsi mäet ylös,,,,,, melkein aina.ainoa mikä oli tehokasta niin savun tulo mehupillin kokoisesta pakoputkesta,,,,,,,,,,,, joten eiköhän lopeteta nykyautojen haukkuminen tällä palstalla sillä kaikkihan ne on nykyään yhtä tehottomia 200-800 heppasia

    • 110/111 ikänsä ajanu

      niin hän se pikitiellä se scania mut ennen kun metsä autoteitä hiekotettiin niin kyl siel scaniat oli sinkin jatkona volvon peräs kardaanit lavalla!

      • cghvv

        Volvon moottorissa ei ollut vääntöä särkemään kardaania.


      • timkem lisenssi
        cghvv kirjoitti:

        Volvon moottorissa ei ollut vääntöä särkemään kardaania.

        kummasti se volvon perä kesti scaniassa,110-143 scaniohin jotkut vaihto
        volvon akselin.Se siitä väännöstä


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1234
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1036
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      61
      778
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      730
    5. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      37
      636
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      612
    Aihe