Kahvitottumukset

tarjoilija ,teenystävä

Montako kupillista vrk:ssa juot ja käykö muki vai pitääkö olla kahvikuppi?
Suodati vai pannukahvi? Kermalla vaiko...

14

529

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • litraa

      huoneenlämpöistä ja laihaa, aamulla peltimukista,

      keitän aina viikon kahvit keralla.

      on outo tapa, mutta samoin tekee vanhempani,
      mut kyl juon oikeaakin kahvia, kun sitä tarjoillaan juhlissa,
      automatkoilla juon aina limsaa kuppiloissa.

      • helisevä

        ihan litratolkulla sitten viikoksi kerralla keittelet :)
        minä juon kahvini kotona aina muumimukista ja mustana x 2 pv:ssä.
        laskin muuten tänään omistavani 18kpl muumimukeja.
        on sitä ihminen hamstraaja )


      • kahvia*

        saa seisottamalla sitä päivä tolkulla. sehän muuttu ihan ittestään parkkihapoksi siinä ja voi olla syy siihen miksi mahahaava - no, omapa on haavas.


      • litraa
        kahvia* kirjoitti:

        saa seisottamalla sitä päivä tolkulla. sehän muuttu ihan ittestään parkkihapoksi siinä ja voi olla syy siihen miksi mahahaava - no, omapa on haavas.

        ollaan kaikki tosi terveitä myös vatsasta,
        en edes tiedä mitä on närästys.

        minusta kahvissa on pahinta kun joku juo kuumana,
        ei vatsaan saisi koskaan laitaa kuumaa, eikä kylmää, 20-40 asteinen on mielestäni sopivaa.

        (tiedän kyllä joitain, jotka juo nopeasti ja kuumana eivätkä vatsaansa valita)


    • pitää juoda

      kupista, kummallinen tapa juoda kahvi mukista. Keitän pannussa illalla niin paljon, että jää aamuksi. Lämmitän mikrossa kupillisen kerrallaan, ihan juotavaa on, ja mustana.

    • silema

      Juon kahvini tuoreena ilman lisäaineita mukista, jonka sain lapsiltani vuosia sitten. Missään muussa mukissa kahvi ei maistu niin hyvältä. Ja kiire ei saa olla.

    • Maamo52

      kahvia 2-3 kertaa päivässä ja mukista maidon kera. Kotona mukiani koristaa oman koiran kuva ja töissä on enkelimuki.

      Cappucinoa nautiskelen joskus kahvilassa.

    • Sinimarjanen

      juon kahvini mukista, jossa ei ihan puolta mukia
      kerralla. Kolmesti päivässä nykyisin, suodatinkahvia,
      ilman mitään mausteita.
      Jos on tosi vahvaa, niin sitten tilkan maitoa
      joukkoon. Paras kahvi mielestäni on perinteinen
      nokipannulla keitetty pannukahvi.
      Maistuu paremmalta, kun saa nautiskella kaikessa
      rauhassa nuotion äärellä.:)

    • Otto-Vaan

      Yleensä kotona mukista ja pari mukillista päivässä.
      Päivä "kyläilyt"onkin sitten eri juttu pari-kolme
      kupillista joskus ja saman verran pitää filmata.
      Juoda olevinaan, kun minun vatsa laukkunen ei siedä liikaa kahvia.
      Yöllä ei sitten juoda kun aivan harvassa tapauksessa,
      silloin kun on tarvetta pysyä hereillä.

      Pannukahvia silloin kun on marjastus ja metsästys
      reissulla.Muulloin sitä suodatin jauhatusta.

    • Juon ainakin kuusi isoa mukillista päivässä. Jos töissä vielä juon niin se tekee jo kahdeksan mukia. Ja kun muliin menee kaksi ja puoli desiä niin se tekee...apua!
      Käytän keittimess' aina pannukahvia. En käytä kanvissa sokeria enkä kermaa mutta maitoa pitää olla.

    • Pirre*

      Eipä uskalla edes laskea miten monta kupillista viikkoon menee, ainakin monta.

    • Kaupunkilainen

      Outoja tapoja teillä, juoda lämmitettyä kahvia. Kahvin pitää ehdottomasti olla tuoretta, vastasuodatettua. Kahvin maku menee pilalle nopeasti, tunnin päästä kahvi ei enää ole juomakelpoista.

      Juon mukillisen tai kaksi kupillista päivässä, rasvattoman maidon kanssa. Aamulla on pakko saada kahvia, muuten tulee iltapäivällä pää kipeäksi. Joskus menee iltapäiväkahviakin, mutta harvemmin. Kahvilassa saatan ottaa erikoiskahvin, mutta kotona juodaan tavallisella kahvinkeittimellä tehtyä tavallista kahvia.

      • minä sen

        kahvin voisin aamullakin keittää, mutta olen aamu-uninen, niin ei siinä aamulla kerkeä kahvia keittämään, ja on se tuo pannukahvi lämmitettynäkin parempaa kun Sinun suodatinkahvi maitoon sotkettuna.


    • parasta laatua,

      vasta suodatettua, aamulla iso kupillinen, johon ensin lähes puoleen väliin kevytmaitoa; sekoittuu mukavasti näin. Lopun päivää sitten pärjääkin teellä ja raikkaalla vedellä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      130
      1355
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      101
      876
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      511
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe