Sanokaas asiantuntijat mitä pitäisi tehdä. Savusaunani perustukset on tehty mittavirheen vuoksi 50 cm liian lähelle naapurin rajaa. Paloturvallisuusmääräysten mukaan savusaunan on oltava väh. 20 m muista rakennuksista, tarkoittaen käytännössä 15m naapurin rajasta, jotta naapuri voisi halutessaan rakentaa 5m:n päähän rajasta. Nyt etäisyys yhdestä kulmasta on "vain" 14.5m. Naapuri on v-mäinen, samoin paikallinen rakennustarkastaja.
Paikallisilta paloviranomaisilta on erikoislupa, että savusauna saa olla väh. 10m (ei 20m) OMASTA muusta rakennuksesta (on nyt n. 12m). Mitä pitäisi tehdä, kun jo tehtyjä perustuksia ei viitsisi siirtää 50 cm:n takia
Savusaunan sijoitus tontilla
itserakentaja
4
1551
Vastaukset
- muu kuin
siirto jos naapuri ei anna lupaa rakentaa 5 m lähemmäksi. Tarjoa sille kaljat ja yritä.
- kkkkkkkkkkkkkk
... tarjoudu ostamaan naapuriltasi 50 cm viipale tonttinne rajalta, auttaisko se asiaa.
Tuskin paljoa kustantaa ja naapurisopukin säilyisi.- iso homma
mittareineen ja kaavamuutoksineen.
- on jo tuomittu
Vie asia käräjille sinulla on mahdollisuus voittaa asia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908647
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264808- 504268
- 623837
- 513236
- 503030
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262696- 432501
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.482479Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382243