On tuuma-ja millikoon kupariputkia.Käykö esim. 3/8 puserrusliitin 10 mm putkeen,vai onko tuumakoon putkille omat tuumakoon puserrusliittimet?
puserrusliitin
15
8968
Vastaukset
- jorkki3
Enpä ole tuumakoon putkia tai puserrushelmiä nähnyt, mutta mikäli sellaisia kuitenkin on, niin ei tietenkään käy mm-koon puserrushelmet vaan pitää olla oikea koko. Vai sekoitatko nyt nuo tuuma- ja millikoot putkissa nyt kuitenkin kierteisiin joita on tuuma- ja millikokoisina? Eivätkä myöskään ole yhteensopivia keskenään.
- kylmälaitteissa
tuumakokoja?
- tuumakokoja
kylmälaitteissa kirjoitti:
tuumakokoja?
mutta 14mm cu on tullut vastaan
- kekekekee
tuumakokoja kirjoitti:
mutta 14mm cu on tullut vastaan
Juu, 14mm kupariputki on vanha jo kymmeniä vuosia sitten käytöstä poistunut koko. Jos jossain vielä 14mm putkia on ja niihin jotain pitäisi saada liitettyä, niin 14mm kupariin on saatavissa muunnoshelmiä 14mm->15mm.
- jarruputkissa voi
olla tuumakokoja eli meneppä Biltemaan.
- ammatti urakoitsija
Kylläpä käytetään kylmäpuolella tuumamitoituksella olevia kupari putkia.
Älkää olko noin viisaita kun ette tiedä,
esimerkiksi ruotsissa kaytetään edelleen 14mm ja 16mm putkia. - oli kyse...
ammatti urakoitsija kirjoitti:
Kylläpä käytetään kylmäpuolella tuumamitoituksella olevia kupari putkia.
Älkää olko noin viisaita kun ette tiedä,
esimerkiksi ruotsissa kaytetään edelleen 14mm ja 16mm putkia.Juu, ja Etelä-Afrikassa ja Fidzillä käytetään 11,34mm putkia. Eiköhän tässä nyt ihan Suomen oloja tarkoitettu, joten tuskin tarvitsee erikseen mainita jokaista maata missä käytetään erikokoisia putkia.
- paska.
oli kyse... kirjoitti:
Juu, ja Etelä-Afrikassa ja Fidzillä käytetään 11,34mm putkia. Eiköhän tässä nyt ihan Suomen oloja tarkoitettu, joten tuskin tarvitsee erikseen mainita jokaista maata missä käytetään erikokoisia putkia.
kukaan ei ole suomesta puhunut mitään. jollekin on voinut kulkeutua lomareissulta mukaan erikokoista putkea. fidzillä ei ole putkia nähtykään. tarpeillaan he käyvät puun kolossa. yritäpä siitä ottaa mittaa sitten. tiesitkö muuten, että jos putken sisähalkaisija on suurempi kuin ulkohalkaisija, niin putki ei ole enää putki.
- putket tulee
paska. kirjoitti:
kukaan ei ole suomesta puhunut mitään. jollekin on voinut kulkeutua lomareissulta mukaan erikokoista putkea. fidzillä ei ole putkia nähtykään. tarpeillaan he käyvät puun kolossa. yritäpä siitä ottaa mittaa sitten. tiesitkö muuten, että jos putken sisähalkaisija on suurempi kuin ulkohalkaisija, niin putki ei ole enää putki.
lomalta mukaan, pyyhkeistä olen kuullut.
- oleen
putket tulee kirjoitti:
lomalta mukaan, pyyhkeistä olen kuullut.
putket suomessa niin kalliita että kannattaa ennemmin varastaa niitä kun pyyhkeitä.
- :DDDDDDDDDD
paska. kirjoitti:
kukaan ei ole suomesta puhunut mitään. jollekin on voinut kulkeutua lomareissulta mukaan erikokoista putkea. fidzillä ei ole putkia nähtykään. tarpeillaan he käyvät puun kolossa. yritäpä siitä ottaa mittaa sitten. tiesitkö muuten, että jos putken sisähalkaisija on suurempi kuin ulkohalkaisija, niin putki ei ole enää putki.
Juu, epäilemättä tässä on nyt ollut matkalaukku täynnä päivä Tukholmassa risteilyltä mukaan sattuneita kupariputkia. Niin, ei tässä tosiaan mainittu missä maassa kaveri on asennuksiaan tekemässä ja mistä maasta hankituilla putkilla, jotka varmaan tästä lähtien pitää alkaa joka kysymyksessä mainitsemaan, mutta hieman vähemmänkin nokkela, (jota sinä et nähtävästi ole) voi päätellä että ihan Suomen oloissa tässä kaveri on puseruusliitosta tekemässä. Mutta hauskaa kesän jatkoa myös sinulle!
PS. Paskaa kyllä mielellään haistelisin, mutta tuli tuo ulkohuussi viime kesänä mökiltä purettua, joten jos sopii tulla kyläilemään vaikka siellä päin, niin otetaan olutta ja haistellaan yhdessä! - olut kelpaisi.
:DDDDDDDDDD kirjoitti:
Juu, epäilemättä tässä on nyt ollut matkalaukku täynnä päivä Tukholmassa risteilyltä mukaan sattuneita kupariputkia. Niin, ei tässä tosiaan mainittu missä maassa kaveri on asennuksiaan tekemässä ja mistä maasta hankituilla putkilla, jotka varmaan tästä lähtien pitää alkaa joka kysymyksessä mainitsemaan, mutta hieman vähemmänkin nokkela, (jota sinä et nähtävästi ole) voi päätellä että ihan Suomen oloissa tässä kaveri on puseruusliitosta tekemässä. Mutta hauskaa kesän jatkoa myös sinulle!
PS. Paskaa kyllä mielellään haistelisin, mutta tuli tuo ulkohuussi viime kesänä mökiltä purettua, joten jos sopii tulla kyläilemään vaikka siellä päin, niin otetaan olutta ja haistellaan yhdessä!no, vaikka niitä putkia ei ehkä ruotsin tai tallinan laivalta ole tuotu, niin eikö tuossa joku kuitenkin kirjoittanut että suomessakin käytetään tuumakoon cu-putkia..?
- Putket ulkomailta
:DDDDDDDDDD kirjoitti:
Juu, epäilemättä tässä on nyt ollut matkalaukku täynnä päivä Tukholmassa risteilyltä mukaan sattuneita kupariputkia. Niin, ei tässä tosiaan mainittu missä maassa kaveri on asennuksiaan tekemässä ja mistä maasta hankituilla putkilla, jotka varmaan tästä lähtien pitää alkaa joka kysymyksessä mainitsemaan, mutta hieman vähemmänkin nokkela, (jota sinä et nähtävästi ole) voi päätellä että ihan Suomen oloissa tässä kaveri on puseruusliitosta tekemässä. Mutta hauskaa kesän jatkoa myös sinulle!
PS. Paskaa kyllä mielellään haistelisin, mutta tuli tuo ulkohuussi viime kesänä mökiltä purettua, joten jos sopii tulla kyläilemään vaikka siellä päin, niin otetaan olutta ja haistellaan yhdessä!Kyllä minullakin on PEX putket Saksan koolla, eli esimerkiksi 16mm eikä 15mm.. Kannattaa tuoda, kun rahtien jälkeenkin hinnat ovat alle puolet suomen hinnoista. Oli lähellä etten tilannut jenkeistä tuumaisia PEX putkia ja liittimiä, olisi sekin ollut rahtien ja tullin sekä alvin jälkeen halvempaa kuin ostaa Suomesta. Aivan käsittämättömät katteet Suomessa noilla.
Putkille on olemassa sekä millisiä että tuumaisia helmiliittimiä ja vastaavasti putkia. Ovat vaan suomessa vesikäytössä harvinaisia. Vastauksena on, että tuumainen putki EI KÄY milliseen helmeen, eikä välttämättä sovikaan edes läpi (6mm ja 6.35mm = 1/4" jne). Voi pitää vaikka 6mm putkessa 1/4" helmet hätätapauksessa, mutta ei virallisesti saa tehdä noin. - putket käy
Putket ulkomailta kirjoitti:
Kyllä minullakin on PEX putket Saksan koolla, eli esimerkiksi 16mm eikä 15mm.. Kannattaa tuoda, kun rahtien jälkeenkin hinnat ovat alle puolet suomen hinnoista. Oli lähellä etten tilannut jenkeistä tuumaisia PEX putkia ja liittimiä, olisi sekin ollut rahtien ja tullin sekä alvin jälkeen halvempaa kuin ostaa Suomesta. Aivan käsittämättömät katteet Suomessa noilla.
Putkille on olemassa sekä millisiä että tuumaisia helmiliittimiä ja vastaavasti putkia. Ovat vaan suomessa vesikäytössä harvinaisia. Vastauksena on, että tuumainen putki EI KÄY milliseen helmeen, eikä välttämättä sovikaan edes läpi (6mm ja 6.35mm = 1/4" jne). Voi pitää vaikka 6mm putkessa 1/4" helmet hätätapauksessa, mutta ei virallisesti saa tehdä noin.lähinnä autoihin.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101104
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82824Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18649Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat265626- 77598
- 104574
- 54547
- 26522
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49513- 47437