puserrusliitin

Nimetön

On tuuma-ja millikoon kupariputkia.Käykö esim. 3/8 puserrusliitin 10 mm putkeen,vai onko tuumakoon putkille omat tuumakoon puserrusliittimet?

15

8968

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jorkki3

      Enpä ole tuumakoon putkia tai puserrushelmiä nähnyt, mutta mikäli sellaisia kuitenkin on, niin ei tietenkään käy mm-koon puserrushelmet vaan pitää olla oikea koko. Vai sekoitatko nyt nuo tuuma- ja millikoot putkissa nyt kuitenkin kierteisiin joita on tuuma- ja millikokoisina? Eivätkä myöskään ole yhteensopivia keskenään.

      • kylmälaitteissa

        tuumakokoja?


      • tuumakokoja
        kylmälaitteissa kirjoitti:

        tuumakokoja?

        mutta 14mm cu on tullut vastaan


      • kekekekee
        tuumakokoja kirjoitti:

        mutta 14mm cu on tullut vastaan

        Juu, 14mm kupariputki on vanha jo kymmeniä vuosia sitten käytöstä poistunut koko. Jos jossain vielä 14mm putkia on ja niihin jotain pitäisi saada liitettyä, niin 14mm kupariin on saatavissa muunnoshelmiä 14mm->15mm.


      • tuumakokoja kirjoitti:

        mutta 14mm cu on tullut vastaan

        käytetään tuumakokja


    • jarruputkissa voi

      olla tuumakokoja eli meneppä Biltemaan.

      • ammatti urakoitsija

        Kylläpä käytetään kylmäpuolella tuumamitoituksella olevia kupari putkia.
        Älkää olko noin viisaita kun ette tiedä,
        esimerkiksi ruotsissa kaytetään edelleen 14mm ja 16mm putkia.


      • oli kyse...
        ammatti urakoitsija kirjoitti:

        Kylläpä käytetään kylmäpuolella tuumamitoituksella olevia kupari putkia.
        Älkää olko noin viisaita kun ette tiedä,
        esimerkiksi ruotsissa kaytetään edelleen 14mm ja 16mm putkia.

        Juu, ja Etelä-Afrikassa ja Fidzillä käytetään 11,34mm putkia. Eiköhän tässä nyt ihan Suomen oloja tarkoitettu, joten tuskin tarvitsee erikseen mainita jokaista maata missä käytetään erikokoisia putkia.


      • paska.
        oli kyse... kirjoitti:

        Juu, ja Etelä-Afrikassa ja Fidzillä käytetään 11,34mm putkia. Eiköhän tässä nyt ihan Suomen oloja tarkoitettu, joten tuskin tarvitsee erikseen mainita jokaista maata missä käytetään erikokoisia putkia.

        kukaan ei ole suomesta puhunut mitään. jollekin on voinut kulkeutua lomareissulta mukaan erikokoista putkea. fidzillä ei ole putkia nähtykään. tarpeillaan he käyvät puun kolossa. yritäpä siitä ottaa mittaa sitten. tiesitkö muuten, että jos putken sisähalkaisija on suurempi kuin ulkohalkaisija, niin putki ei ole enää putki.


      • putket tulee
        paska. kirjoitti:

        kukaan ei ole suomesta puhunut mitään. jollekin on voinut kulkeutua lomareissulta mukaan erikokoista putkea. fidzillä ei ole putkia nähtykään. tarpeillaan he käyvät puun kolossa. yritäpä siitä ottaa mittaa sitten. tiesitkö muuten, että jos putken sisähalkaisija on suurempi kuin ulkohalkaisija, niin putki ei ole enää putki.

        lomalta mukaan, pyyhkeistä olen kuullut.


      • oleen
        putket tulee kirjoitti:

        lomalta mukaan, pyyhkeistä olen kuullut.

        putket suomessa niin kalliita että kannattaa ennemmin varastaa niitä kun pyyhkeitä.


      • :DDDDDDDDDD
        paska. kirjoitti:

        kukaan ei ole suomesta puhunut mitään. jollekin on voinut kulkeutua lomareissulta mukaan erikokoista putkea. fidzillä ei ole putkia nähtykään. tarpeillaan he käyvät puun kolossa. yritäpä siitä ottaa mittaa sitten. tiesitkö muuten, että jos putken sisähalkaisija on suurempi kuin ulkohalkaisija, niin putki ei ole enää putki.

        Juu, epäilemättä tässä on nyt ollut matkalaukku täynnä päivä Tukholmassa risteilyltä mukaan sattuneita kupariputkia. Niin, ei tässä tosiaan mainittu missä maassa kaveri on asennuksiaan tekemässä ja mistä maasta hankituilla putkilla, jotka varmaan tästä lähtien pitää alkaa joka kysymyksessä mainitsemaan, mutta hieman vähemmänkin nokkela, (jota sinä et nähtävästi ole) voi päätellä että ihan Suomen oloissa tässä kaveri on puseruusliitosta tekemässä. Mutta hauskaa kesän jatkoa myös sinulle!

        PS. Paskaa kyllä mielellään haistelisin, mutta tuli tuo ulkohuussi viime kesänä mökiltä purettua, joten jos sopii tulla kyläilemään vaikka siellä päin, niin otetaan olutta ja haistellaan yhdessä!


      • olut kelpaisi.
        :DDDDDDDDDD kirjoitti:

        Juu, epäilemättä tässä on nyt ollut matkalaukku täynnä päivä Tukholmassa risteilyltä mukaan sattuneita kupariputkia. Niin, ei tässä tosiaan mainittu missä maassa kaveri on asennuksiaan tekemässä ja mistä maasta hankituilla putkilla, jotka varmaan tästä lähtien pitää alkaa joka kysymyksessä mainitsemaan, mutta hieman vähemmänkin nokkela, (jota sinä et nähtävästi ole) voi päätellä että ihan Suomen oloissa tässä kaveri on puseruusliitosta tekemässä. Mutta hauskaa kesän jatkoa myös sinulle!

        PS. Paskaa kyllä mielellään haistelisin, mutta tuli tuo ulkohuussi viime kesänä mökiltä purettua, joten jos sopii tulla kyläilemään vaikka siellä päin, niin otetaan olutta ja haistellaan yhdessä!

        no, vaikka niitä putkia ei ehkä ruotsin tai tallinan laivalta ole tuotu, niin eikö tuossa joku kuitenkin kirjoittanut että suomessakin käytetään tuumakoon cu-putkia..?


      • Putket ulkomailta
        :DDDDDDDDDD kirjoitti:

        Juu, epäilemättä tässä on nyt ollut matkalaukku täynnä päivä Tukholmassa risteilyltä mukaan sattuneita kupariputkia. Niin, ei tässä tosiaan mainittu missä maassa kaveri on asennuksiaan tekemässä ja mistä maasta hankituilla putkilla, jotka varmaan tästä lähtien pitää alkaa joka kysymyksessä mainitsemaan, mutta hieman vähemmänkin nokkela, (jota sinä et nähtävästi ole) voi päätellä että ihan Suomen oloissa tässä kaveri on puseruusliitosta tekemässä. Mutta hauskaa kesän jatkoa myös sinulle!

        PS. Paskaa kyllä mielellään haistelisin, mutta tuli tuo ulkohuussi viime kesänä mökiltä purettua, joten jos sopii tulla kyläilemään vaikka siellä päin, niin otetaan olutta ja haistellaan yhdessä!

        Kyllä minullakin on PEX putket Saksan koolla, eli esimerkiksi 16mm eikä 15mm.. Kannattaa tuoda, kun rahtien jälkeenkin hinnat ovat alle puolet suomen hinnoista. Oli lähellä etten tilannut jenkeistä tuumaisia PEX putkia ja liittimiä, olisi sekin ollut rahtien ja tullin sekä alvin jälkeen halvempaa kuin ostaa Suomesta. Aivan käsittämättömät katteet Suomessa noilla.

        Putkille on olemassa sekä millisiä että tuumaisia helmiliittimiä ja vastaavasti putkia. Ovat vaan suomessa vesikäytössä harvinaisia. Vastauksena on, että tuumainen putki EI KÄY milliseen helmeen, eikä välttämättä sovikaan edes läpi (6mm ja 6.35mm = 1/4" jne). Voi pitää vaikka 6mm putkessa 1/4" helmet hätätapauksessa, mutta ei virallisesti saa tehdä noin.


      • putket käy
        Putket ulkomailta kirjoitti:

        Kyllä minullakin on PEX putket Saksan koolla, eli esimerkiksi 16mm eikä 15mm.. Kannattaa tuoda, kun rahtien jälkeenkin hinnat ovat alle puolet suomen hinnoista. Oli lähellä etten tilannut jenkeistä tuumaisia PEX putkia ja liittimiä, olisi sekin ollut rahtien ja tullin sekä alvin jälkeen halvempaa kuin ostaa Suomesta. Aivan käsittämättömät katteet Suomessa noilla.

        Putkille on olemassa sekä millisiä että tuumaisia helmiliittimiä ja vastaavasti putkia. Ovat vaan suomessa vesikäytössä harvinaisia. Vastauksena on, että tuumainen putki EI KÄY milliseen helmeen, eikä välttämättä sovikaan edes läpi (6mm ja 6.35mm = 1/4" jne). Voi pitää vaikka 6mm putkessa 1/4" helmet hätätapauksessa, mutta ei virallisesti saa tehdä noin.

        lähinnä autoihin.....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      265
      626
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      598
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe