Minulla on 10 vuotias tyttö kissa..Kissani on täysin vauva..:) Aina pitää olla sylissä ja saada huomiota ja juttuakin piisaa jatkuvasti. Yksi juttu vaan vaivaa...:( Kissani on jatkuvasti ripulilla..Olen yrittänyt vaihtaa ruokapurkkeja ja joistakin tuleekin jo melkein kiinteätä ulostetta,mutta jotkus taas tekevät niin että uloste on ihan vaan liejua..:/ Muuten kissa on täysin vilkas ja energinen oma itsensä..Onko kellään samoja kokemuksia??!!
Ruoka-allergia???
13
749
Vastaukset
- asemilta voi
ostaa ruoka-aine allergiselle ruokaa. Kissamme on 14 vuotias iho pysyy hyvänä ja uloste kiinteää.
Kissa syö hills d/d ruokaa purkki muonaa ja raksuja. Valmistettu riistasta proteiini on hirvenlihaa.- Alkupr
Oliko sinunkin kissallasi siis ruoka-aine allergia? Mistä sen sitten tietää juuri mille on allerginen? :/ Paljonko nuo maksavat? Varmasti reippaasti enemmän kuin kaupan omat..
- eläinlääkäri asemilta
Alkupr kirjoitti:
Oliko sinunkin kissallasi siis ruoka-aine allergia? Mistä sen sitten tietää juuri mille on allerginen? :/ Paljonko nuo maksavat? Varmasti reippaasti enemmän kuin kaupan omat..
kuulemma verikokein todeta näin lääkäri sanoi.
Meidän Minnin takajalkojen välinen ihoalue oli rikki ja siitä tuli märkää. Kissa voi hyvin erikoisruoan ansiosta. Kahden kilon säkki maksaa 26 euroa ja 156g purkki tuoretta ruokaa 2.30 euroa. Mulle kaikista tärkeintä on se, että kissa voi hyvin. On olemassa toinenkin merkki tälle kissalle se ei kelvannut. Hypoallergenic Dr 25 se on halvempi kuivaruoka 2.5 kg säkki proteiini pilkottu pieneksi kissan elimistö ei reagoi. Sitä kannattaa alkuun ostaa 400g säkki tai pyytää pieni näyte pussi miten sitten kelpaa. Kannattaa hakea eläinlääkäriasemalta isommilta missä olis myyntiä. - eläinlääkäriasemalla
Alkupr kirjoitti:
Käytin Minniä siitä otettiin verikoe allergeeni hyvin korkea, mutta mikä ruoka-aine tai mitkä aiheuttaa veritestein on mahdoton tehdä.
- Alkupr
eläinlääkäriasemalla kirjoitti:
Käytin Minniä siitä otettiin verikoe allergeeni hyvin korkea, mutta mikä ruoka-aine tai mitkä aiheuttaa veritestein on mahdoton tehdä.
Taidan kokeilla sitten kumpaakin tuotetta mitä mainitsit..Meillä tosin ei ole mitään iho-ongelmia vaan tuo ruikkutauti..:( Paraniko se ruikkutauti heti kun vaihdoit ruuan vai kestikö jonkin aikaa? Pitikö antaa ensin joku kuuri vai lähtikö kirjaimellisesti uloste kiinteytymään tämän allergia ruuan ansiosta :)?
- niitä eläinlääkärin
Alkupr kirjoitti:
Taidan kokeilla sitten kumpaakin tuotetta mitä mainitsit..Meillä tosin ei ole mitään iho-ongelmia vaan tuo ruikkutauti..:( Paraniko se ruikkutauti heti kun vaihdoit ruuan vai kestikö jonkin aikaa? Pitikö antaa ensin joku kuuri vai lähtikö kirjaimellisesti uloste kiinteytymään tämän allergia ruuan ansiosta :)?
tuotteita kyllä muutos alkaa näkymään muutamassa päivässä. Oletko aikaisemmin antanut eläinkaupan ruokaa. Markettiruoat altistaa allergioille. Olen aikoinaan tehnyt virheen. Markettiruoka ei ole laadukasta.
- Alkupr
niitä eläinlääkärin kirjoitti:
tuotteita kyllä muutos alkaa näkymään muutamassa päivässä. Oletko aikaisemmin antanut eläinkaupan ruokaa. Markettiruoat altistaa allergioille. Olen aikoinaan tehnyt virheen. Markettiruoka ei ole laadukasta.
Toivon että saataisiin tytön masuun tuosta apu..Mutta katsotaan nyt miten käy..:) Toivon kyllä että auttaisi. Kiitos sinulle paljon tiedoista! :)
- wiiwin vitoset
Alkupr kirjoitti:
Toivon että saataisiin tytön masuun tuosta apu..Mutta katsotaan nyt miten käy..:) Toivon kyllä että auttaisi. Kiitos sinulle paljon tiedoista! :)
Kokeile tarjota kissallesi ihan riisinkeitin vettä alkuun , lisää pikkuhiljaa riisiä ja keitettyä seitä. Näillä ohjeilla tyttäreni kissan vatsa saatiin kuntoutumaan, tosin vaati kyllä lääkitystäkin. Nyt Tiksu voi hyvin mutta vatsa ei kestä 'markettiruokia'.
- vatsalle..
wiiwin vitoset kirjoitti:
Kokeile tarjota kissallesi ihan riisinkeitin vettä alkuun , lisää pikkuhiljaa riisiä ja keitettyä seitä. Näillä ohjeilla tyttäreni kissan vatsa saatiin kuntoutumaan, tosin vaati kyllä lääkitystäkin. Nyt Tiksu voi hyvin mutta vatsa ei kestä 'markettiruokia'.
ei riisi velli ole parasta mahdollista. Vähän sama asia kuin markettiruoka.. Valitettavasti tuo vanha ohje on edelleen joissakin paikoissa käytössä. Seiti on hyvää, jos ei ole kala-allergikko.
Apteekista voi kokeilla esim. canicuria ja maitohappobakteereita.
Tosin jos vaiva on ollut pitkään syy lienee huonossa ja epäsopivassa ruuassa.
http://www.kolumbus.fi/iina.honkala/suomi/allergia.htm - eläinlääkäriltä voi ostaa
vatsalle.. kirjoitti:
ei riisi velli ole parasta mahdollista. Vähän sama asia kuin markettiruoka.. Valitettavasti tuo vanha ohje on edelleen joissakin paikoissa käytössä. Seiti on hyvää, jos ei ole kala-allergikko.
Apteekista voi kokeilla esim. canicuria ja maitohappobakteereita.
Tosin jos vaiva on ollut pitkään syy lienee huonossa ja epäsopivassa ruuassa.
http://www.kolumbus.fi/iina.honkala/suomi/allergia.htmEi kannata antaa nyt kalaa mieluiten ruokaa mitä voi turvallisesti syödä. Kala, vilja, naudanliha ja maitotuotteet ovat yleisempiä allergioiden aiheuttajia kissoilla. Perehdy asiaan ennen kuin ohjeistat antamalla kalaa allergiaepäillylle kissalle. Eläinlääkäriltä ostetut ruoat pitää allergia oireet loitolla.
- luetun ymmärtäminen kunniaan
eläinlääkäriltä voi ostaa kirjoitti:
Ei kannata antaa nyt kalaa mieluiten ruokaa mitä voi turvallisesti syödä. Kala, vilja, naudanliha ja maitotuotteet ovat yleisempiä allergioiden aiheuttajia kissoilla. Perehdy asiaan ennen kuin ohjeistat antamalla kalaa allergiaepäillylle kissalle. Eläinlääkäriltä ostetut ruoat pitää allergia oireet loitolla.
Tavaa uudestaan viestini. Lue myös edellisen kirjoittajan viesti, jolle vastasin!
Seiti on hyvin sulavaa ja sopivaa ripuliruokaa JOS EI OLE KYSE KALA-ALLERGIASTA. - eläinlääkärin tuotteita
luetun ymmärtäminen kunniaan kirjoitti:
Tavaa uudestaan viestini. Lue myös edellisen kirjoittajan viesti, jolle vastasin!
Seiti on hyvin sulavaa ja sopivaa ripuliruokaa JOS EI OLE KYSE KALA-ALLERGIASTA.kissallansa ruka-aine allergiaa. Silloin jos kissalla epäillään allergiaa pitäisi ruokavaliosta poistaa yleisimmät aiheuttajat. Ikävä kyllä kala on pahasta. Oma kissani on hyvin allerginen siksi pitää antaa juuri sellaista ruokaa,jossa ei ole altistajaa. Verikokein ei saa luotettavaa tulosta siitä mikä ruoka-aine on kyseessä.
- en vastannut..
eläinlääkärin tuotteita kirjoitti:
kissallansa ruka-aine allergiaa. Silloin jos kissalla epäillään allergiaa pitäisi ruokavaliosta poistaa yleisimmät aiheuttajat. Ikävä kyllä kala on pahasta. Oma kissani on hyvin allerginen siksi pitää antaa juuri sellaista ruokaa,jossa ei ole altistajaa. Verikokein ei saa luotettavaa tulosta siitä mikä ruoka-aine on kyseessä.
..aloittajalle.
Kyllä niistä eläinlääkärienkin ruuista löytyy yhtälailla altistajia! Riippuu siitä mille kissa on allerginen!! Allerginen voi olla mille tahansa ja jos kyseessä on varastopunkki se on ihan sama, mitä itse ruoka pitää sisällään.
Kala on pahasta, jos sille on allerginen. Kala on yleinen allergian aiheuttaja, sitä ei ole kukaan kieltänyt ja tottahan se poistetaan ensimmäisenä ruokavaliosta jos allergiaa epäillään. Ruoka-aine allergiaa selvitettäessä poistetaan alkuun mieluiten kaikki ruoka, mitä kissa on aiemmin syönyt ja tarjoillaan yhtä lihaa, eikä vain poisteta yleisimpiä allergian aiheuttajia. Kun oireet on poistuneet, lisäillään liha kerrallaan ruokavalioon ja katsotaan, tuleeko oireita.
Toki sitä voi koettaa vaihtamalla ruokamerkkiäkin. Erilaisia ruokia löytyy eläinkaupoistakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760