Venezuelaan

matkasuunnitelmat

Olisin kiinnostunut vaimoni kanssa matkakohteesta Venezuelassa nimellä Isla Margarita. Jos joku palstan lukijoista on käynyt hotellissa nimeltä Flamenco Isla Margaritassa lukisin mielelläni matkakokemuksia sieltä. En ole koskaan käynyt Latinalaisessa Amerikassa ja näin ollen olisin erityisen tyytyväinen saamastani informaatiosta. Olisimme lähdössä sinne helmi-maaliskuulla 2009. Tjäreborgin matkaesitteet eivät kerro koko totuutta. Olin alkuvuodesta matkalla Länsi-Afrikassa Gambiassa, joka oli hieno matkakohde. Informaatiota sain parhaiten tältä palstalta. Kirjoitin matkakertomukseni tälle palstalle nimellä Matkakokemuksia Gambiasta, minkä on lukenut tähän mennessä n. 6800 turistia. Jos olet käynyt Venezuelassa niin kirjoita kokemuksiasi tällä palstalla. Olen opettanut koulussa tästä maanosasta 25 vuotta käymättä koskaan siellä. Kiitos etukäteen mahdollisesta vastauksesta.

6

1533

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Roraima

      Isla de la Margarita on kuin Kanariansaaret. Siellä voi vain levätä rannalla tai shoppailla (samoja tavaroita kuin täälläkin). Venezuelalaiset tulevat sinne taxfreeostoksille. Jos olet kiinnostunut näkemään ja kokemaan Latinalaista Amerikkaa, vaihda matkakohdetta. Venezuelassa on upeita luontokohteita, mutta ne ovat kaukana tältä saarelta.

      • edelleen

        Kiitos vastauksesta. Olen opettanut koulussa biol.& maant. lehtorina latinalaista Amerikkaa 25 vuotta käymättä koskaan siellä. Toinen, mutta kalliimpi vaihtoehto olisi Tobago, Karibialla sekin. Amatöörimuusikkona kiehtoisi nimenomaan Länsi-Intian saaristo erityisesti sikäläisine musiikkeineen aivan livenä. Eläkeläisenä meikäläiselle riittäisivät juuri nämä asiat, joita mainitsit. Mikä voisi olla Latinalaisessa Amerikassa parempi vaihtoehtoinen matkakohde samantasoiseen hintaan?


    • dunesissa maaliskuu 08

      Olimme maaliskuu 08 2 viikkoa Isla de Margaritalla hotelli Dunesissa. Köyhyys näkyi heti hotellialueiden ulkopuolella, roskia joka paikassa. Hotellialuella on turvallista, muuri ympärillä, vartijat portilla ja yölläkin vartijat kulkivat alueella. Opas varoittikin että pimeän aikaan jos liikkuu hotellialueen ulkopuolella niin ainoastaan taksilla. Kävimme Porlamarin kaupungissa meno hotellin taksilla ja paluu sitten kaupungista eri taksilla. Kuljettaja laittoi keskuslukituksen heti päälle, varoi ettei esim liikennevaloissa tai risteyksissä tultu ryöstämään taksia. Hotellin henkilökunta oli tosi ystävällistä. Meillä oli siisti huoneisto ja siivoojat kävivät joka päivä. Meitä vaivasi siis se ettei voinut vapaasti kulkea mutta parempi varoa.

      • kiitokset

        Olen saanut naapuriltani samanlaista informaatiota hänen käytyään paikallisessa lomakohteessa. Halpaa on, mutta roistoja saa pelätä. Tjäreborgin matkaesite tosin kertoo paikasta aivan muuta. Aiemmin mainitsemassani Afrikan lomakohteessa Gambiassa ei ollut tällaisia ongelmia. Sielläkin oli portit suljetut öisin vartijoineen, mutta yksin uskalsi liikkua rajoituksitta. Samoin Kanarian saarilla oli rautaportit tarkoin vartioituina, mutta liikkumiseen yleisesti ei tarvittu taksia. Onko Venezuela niin roistoinen maa, että siellä taksitkin joutuvat käyttämään keskuslukitusta esim. liikennevaloissa? Latinalainen Amerikka houkuttelisi silti edelleen.


      • maassa maan tavalla

        Jos olisit nimettömänä maana tai alueena kuvannut, niin olisin voinut kuvitella että puhutaan New Yorkista. Siellä on aivan samat tavat, .mm. taksikuskeilla, ja voi tulla kelatuksi missä tahansa. Ystävättäreni on muuttanut Isla de Margaritalle tänä vuonna, ja ei taida koskaan tulla takaisin, rakastui saareen... maassa maan tavalla, silloin on hyvä olla ihan missä vaan! Jos jokin maailmankolkka kiinostaa, niin eikun tutustua aihepiiriin ja sitten menoksi. Ei kannata liikaa kuunnella 'turistien' pelotteluita. Kaksi - kolme viikkoa minimi matka - ja silloin alkaa päästä jyvälle paikallisesta menosta. Mieluummiin vielä pidempi aika, silloin löytää jo oikeata elämää ja kulttuuria.


    • eskimona

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      413
      1706
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1348
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1317
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1275
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1017
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      936
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      880
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      871
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      856
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      108
      821
    Aihe