8800GTS G92 lämmöt

geeteeäs

Ongelma on siis näytönohjaimen korkea lämpötila. Idlenä huitelee 65-70 asteessa. Tiedän, että ko. näyttis käy yleensäkin kuumana, mutta tuo lämpötila tuntuu jo menevän liiallisuuksiin. Joskus pelatessakin ilmestyy ruudulle melko ärsyttäviä grafiikkavirheitä. Onkohan näyttis rikki/menossa rikki?

7

781

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lämmöissä idlenä ei mitään ihmeellistä.Sama kortti ja ne idlelämmöt on lähellä 70C jos tuuletin vakiona 36%.Rivatunerilla saa melko helposti mieleiset tuuletinsäädöt ja rasituslämmöt putoamaan aika rajustikin.Rasituslämmöt menee tuuletin vakiona yli 80C aika reippastikin.
      Ei nuo grafiikkavirheet ainakaan mitään hyvää tiedä.Sen ikäinen kortti kuitenkin että takuusta luulisi uuden saavan.

      • geeteeäs

        Joo, eli tuo korttihan nyt ollut sen puolivuotta, eli vielä on takuuta se 1,5 vuotta jäljellä. Noita grafiikkavirheitä on tullut lähinnä Crysiksessä ja Oblivionissa. Voisin kokeilla vaikka puhdistaa jäähyn josko se auttaisi. Saako sitä putsattua ottamatta jäähyä irti, vai pitääkö alkaa irrottelemaan?


      • fsdjfisd
        geeteeäs kirjoitti:

        Joo, eli tuo korttihan nyt ollut sen puolivuotta, eli vielä on takuuta se 1,5 vuotta jäljellä. Noita grafiikkavirheitä on tullut lähinnä Crysiksessä ja Oblivionissa. Voisin kokeilla vaikka puhdistaa jäähyn josko se auttaisi. Saako sitä putsattua ottamatta jäähyä irti, vai pitääkö alkaa irrottelemaan?

        Rivatuner ohjelmalla sitä perkeleen tuulettimen nopeutta sinne 55% jos ei virheet lopu niin kortti on paskana.


      • hnvttisii

        Mulla ei kyllä gigabyten 8800gts 512 käy idlenä ku 45 asteen lämmöillä tuulettimen kierrosnopeuteen koskematta. kokeilin vielä missä kulkee raja että tuuletin alkaa meluamaan.. laitoin rivatunerilla tuulettimen 45% ja idlet 42 astetta. en muista mitä rasituksessa olivat. hämärä muistikuva olisi että 50-60 välillä olivat. Onko sitte kotelon ansiota (antec nine hundred)?


      • geeteeäs
        hnvttisii kirjoitti:

        Mulla ei kyllä gigabyten 8800gts 512 käy idlenä ku 45 asteen lämmöillä tuulettimen kierrosnopeuteen koskematta. kokeilin vielä missä kulkee raja että tuuletin alkaa meluamaan.. laitoin rivatunerilla tuulettimen 45% ja idlet 42 astetta. en muista mitä rasituksessa olivat. hämärä muistikuva olisi että 50-60 välillä olivat. Onko sitte kotelon ansiota (antec nine hundred)?

        Voiko olla että on noin pienet lämmöt? Itse pääsen noihin lukemiin huudattamalla näytönohjaimen jäähyä ja kahta kotelotuuletinta täysillä tehoilla.


      • hnvttisii
        geeteeäs kirjoitti:

        Voiko olla että on noin pienet lämmöt? Itse pääsen noihin lukemiin huudattamalla näytönohjaimen jäähyä ja kahta kotelotuuletinta täysillä tehoilla.

        tulin justiin supreme commanderia pelaamasta ja nyt sitte katoin justiin lämmöt niin ne oli 55 astetta juuri rasitettuna. kaikki asetukset täysillä oli ja resoluutio 1680x 1050. näyttiksen tuuletin on 45%. täytyy ottaa huomioon että tässä nine hundredissa mulla on vielä tossa kyljessä 12cm tuuleti puhaltamassa näytönohjauimelle, etupaneelissa kaksi, takana yksi ja katossa vielä 200mm tuuletin. prossua jäähdyttää zalmanin CNPS9700 NT. joten viileää ilmaa se näytönohjaimen tuuletin coolerinsa läpi puhaltaa. yllätyin kyllä itsekkin lukiessani että joillakin ovat idletkin noin korkealla :O ottaisin vaikka screenshotin ku olis joku paikka mihin laittaa todisteeksi.


      • vielä laittaa..
        geeteeäs kirjoitti:

        Voiko olla että on noin pienet lämmöt? Itse pääsen noihin lukemiin huudattamalla näytönohjaimen jäähyä ja kahta kotelotuuletinta täysillä tehoilla.

        galleriassa on koneesta kuvaa: http://irc-galleria.net/view.php?nick=Sam````&image_id=83518883
        tässä kuvassa eivät vaan näy kotelon kaksi etupaneelin puhallinta, niiden siniset valot himmeänä vähän näkyy.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1725
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      89
      849
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      673
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      513
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe