6x9" kaiuttimet

MacBaren

joo elikkäs tarviisin vähän apua ku on aika nyybbä hifistin alku :D
eli meinasin laittaa 6x9" kaiuttimet tonne hattuhyllylle ja rupesin miettii millaset laittasin.. hintaluokka ALLE 100e tällä hetkellä ei oo enempää rahaa ja pitäs saada kummiski takakaiuttimet kuntoon niin turha ehdottaa mitään yli 100e tuotteita. mulla on tässä pari vaihtoehtoa jo:

http://www.fanaticaudio.com/tuotteet.php?tuoteryhma=4&valmistaja=115&tuote=1375

http://www.fanaticaudio.com/tuotteet.php?tuoteryhma=4&valmistaja=117&tuote=1450

http://www.modstep.fi/shop/product_details.php?p=590

edessä mulla on tällä hetkellä Hertzin 6.5" midit ja diskantti kaiuttimet

sit noista kaiuttimista vielä jos joku viittis valasta et kannattaako niistä kahtoa mitä? herkkyyttä vai tehonkestoa ja miten ne vaikuttaa toisiinsa.. :D

14

4795

Vastaukset 14

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fgsdfg

Tehonkestoo ei pahemmin tarvi kattoo. Mut herkkyyttä kannattaa sillai et mitä pienempi herkkyys(86db) sitä vähemmän ääntä saat volume potikan pyöräytyksellä. Ottasin noista ainaki ton alpinen.. on kokemusta vanhemmista alpinen kajareista ja hyviä ollu :P

• MacBaren

entä sit toit taajuusalue mitäs se merkkaa kokonaisuudessa? siis sitä eiks se merkkaa et mitä ääniä kuuluu mut kannttaako sit tohon valita alapainotteinen, yläpainotteinen vai jotain siitä välistä?

• ja "hifistely"
        MacBaren kirjoitti:

entä sit toit taajuusalue mitäs se merkkaa kokonaisuudessa? siis sitä eiks se merkkaa et mitä ääniä kuuluu mut kannttaako sit tohon valita alapainotteinen, yläpainotteinen vai jotain siitä välistä?

ovat kaksi eri asiaa. Niillä saapi ääntä kyllä kuulumaan takaa mutta en ole koskaan ymmärtänyt miksi näin pitäisi olla.
        Mutta jos kuuskertaaysit halajat laittaa niin muista että nekin kaipaavat jo vahvistinta, soittimen 15w kanavaa kohti ei paljon lämmitä. Kyllä niistä uutisia tuolla teholla kuuntelee mutta ei juuri muuta. Säästä hiukan lisää ja investoi kahdellasataa kymppisubbariin ja vahvistimeen.

• MacBaren
        ja "hifistely" kirjoitti:

ovat kaksi eri asiaa. Niillä saapi ääntä kyllä kuulumaan takaa mutta en ole koskaan ymmärtänyt miksi näin pitäisi olla.
        Mutta jos kuuskertaaysit halajat laittaa niin muista että nekin kaipaavat jo vahvistinta, soittimen 15w kanavaa kohti ei paljon lämmitä. Kyllä niistä uutisia tuolla teholla kuuntelee mutta ei juuri muuta. Säästä hiukan lisää ja investoi kahdellasataa kymppisubbariin ja vahvistimeen.

ja en todellakaan halua pelkkää basso/paine paskaa autooni. kyllä siellä pitää diskanttiakin olla siinä missä bassoakin. amisten hommaa tuo pelkällä bassolla kikkailu, ei kiitos.

• tolla budjetilla
        MacBaren kirjoitti:

ja en todellakaan halua pelkkää basso/paine paskaa autooni. kyllä siellä pitää diskanttiakin olla siinä missä bassoakin. amisten hommaa tuo pelkällä bassolla kikkailu, ei kiitos.

satasella bassopaskaa, ookei.. :P laittasit sille etu sarjalle vahvarin?? kuuluu saletisti paremmin kun 6X9 pelkällä mankalla! takana nyt tarvi ees olla mitään kummempia ku jotku koksut?

• MacBaren
        tolla budjetilla kirjoitti:

satasella bassopaskaa, ookei.. :P laittasit sille etu sarjalle vahvarin?? kuuluu saletisti paremmin kun 6X9 pelkällä mankalla! takana nyt tarvi ees olla mitään kummempia ku jotku koksut?

ja bassopaskaa meinasin tohon et säästä pari satkuu lisää ja osta joku 10suba.. :D en siis haluu pelkästään bassoa.

• jormagdgsd
        MacBaren kirjoitti:

kannattaa varmaa harkita itsemurhaa jos olet 100€ maailmaa ostamassa. sillä ei saa edes DSP prosessoria

• mieluiten

Kaksitiet soi mun mielestä paremmin kuin kolmitiet, tosin ei mulla oo kokemusta joka merkistä.
      Ihmettelen noita kommentteja tyyliin: ei niillä 6*9 tee mitään pelkällä soittimen vahvarilla...
      Kyllä ainakin itse olen saanut kajareista ääntä ihan riittävästi ulos, ilman mitään amisvahvaria, en tosin ole mikään himohifisti, joka hehkuttaa juuri sitä mitä GTI-lehden sedätkin.

• q23trfd

GTI-lehteä en pitäisi hifilehtenä yhtään. Jos referenssimusiikki on eurodancea yms. niin metsässä ollaan.
        ASTM-lehti on se oikea autohifilehti.

• tolla budje...

sanoin että ennemmin vahvistin eteen kuin ollenkaa niitä 6X9 sinne lisäksi sen 6,5"sarjan kanssa

• MacBaren

sit ottaa vaikka ennemmin 5x7" tai 6.5" koaksaalit ?? vai taaksekin joku erillinen erkkasarja ??

• meneenn
        MacBaren kirjoitti:

sit ottaa vaikka ennemmin 5x7" tai 6.5" koaksaalit ?? vai taaksekin joku erillinen erkkasarja ??

sellaiset mitkä sinne käy heittämällä. ehkä samaa merkkiä/sarjaa kun toisetkin?

• Nykiijump

Mun korvissa soi jump...jump ja penis nykii samaan tahtii ....

• SäädötKohdallaan

"Mun korvissa soi jump...jump ja penis nykii samaan tahtii ...."

Silloin on jakosuodin kohdallaan, hienoa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi

Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va
      Maailman menoa
      442
      1723
    2. Sysmän "ilon päivä"

Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan
      Sysmä
      95
      1156
    3. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      94
      960
    4. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      63
      889
    5. Joka ilta mietin

sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka
      Ikävä
      43
      793
    6. Riitastako pelastaja

Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt
      Kemijärvi
      49
      788
    7. Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki

Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K
      Viihde ja kulttuuri
      11
      763
    8. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      123
      763
    9. Mikä kaivatullesi

On tärkeintä elämässään?
      Ikävä
      60
      740
    10. Kylypylä mätänee

Kuka sotki uimaaltaan bakteereilla
      Suomussalmi
      39
      739
    11. Huomenta

Sinulle! Olen miettinyt sinua paljon yön aikana. 🫂
      Ikävä
      61
      707
    12. En voi kertoa meistä kenellekään

Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o
      Ikävä
      37
      627
    13. mielikuva

Mitä luulet hänen ajattelevan sinusta?
      Ikävä
      50
      626
    14. 45
      577
    15. 34
      575
    16. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      95
      562
    17. Olisitko nainen ihan nolona

Jos et saisikaan sitä nousemaan...
      Sinkut
      92
      556
    18. Kadutko mies sitä miten reagoit?

..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺
      Ikävä
      49
      547
    19. Onko mulla vielä mahkuja saada sinut M nainen

Sano joku prosenttiluku?
      Ikävä
      51
      532
    20. Millaisen talvitakin haluaisit?

Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain
      Sinkut
      85
      518
    Aihe