Meillä on Renault Laguna 1,8 vm.96. Lämmityslaitteen puhaltimen moottori on rikki. Kuinka sen systeemin saa auki, jotta pääsee vaihtamaan uuden moottorin? Osittain saatiin se jo liikkumaan, mutta jossain on vielä joku/jotkut ruuvi tms. kiinni, eikä meinaa löytyä, että mistä kohti... Kiitti asiallisista vastauksista jo etukäteen!
Lämmityslaitteen puhallin
3
2260
Vastaukset
- mja
Moottori on epäilemättä "rikki" todennäköisesti hiilet kuluneet loppuun. Vaimon Cliosta -00 meni puhallin, eikä huollossa kuunneltu puhettakaan mistään hiilien vaihtamisesta. Moottoriyksikön ne huollossa vaihtaa, en tiedä olisiko hiiliä edes saatavana? Vaihto osat kustannus merkkikorjaamossa n. 400 e.
Mutta jos saat moottorin irti, niin tsekkaa ensin hiilet. Ne kuluu kyllä, kun Suomen oloissa käytetään puhallinta paljon enemmän kuin mitä ne etelässä mitoittaa. Jos hiilet on loppu, niin voihan sitä yrittää kysyä varaosina. Itse olen vaihtanut puhaltimen hiilet Renaultiin kerran 70-luvulla, tuohon aikaan niitä sai suoraan Autorexin varaosatiskiltä. - rellupate
Lämmityslaitteen puhallin siaitsee kojelaudan alla oikealla puolella,moottorin päällä on äänieristys,joka ensin irroitetaan,ei ole lujastikiini.Itse moottori irtoaa aivan nätisti pyöräytämällä, en [muista kumpaan suuntaan]sen jälkeen mootori melkeen putoaa alas.Hae autopurkaamolta seuraava moottori ja heitä takaisin paikalle.ei niitä pysty eikä kannata yrittää korjata.
- laku-97
Itse vaihdoin -97 lakusta puhaltimen moottorin.Maksoi muistaakseni varaosaliikkeessä n,40e.Moottori lähti naputtamalla irti eikä mitään hajonnut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?486348Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki824429- 484015
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t213306- 1973010
- 402742
mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132629törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/202586- 1531566
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3261519