Videokamera elokuvantekijälle

Indiefilmaaja

Hei, haluaisin tiedustella mikä videokamera sopisi köyhän, mutta suht' vaativan elokuvantekijän tarpeisiin?

Kameran tulisi sisältää elokuvantekijälle tärkeitä toimintoja, kelvolliset audioliitännät (xlr?) ja hyvä kuvanlaatu.

Rahaa laitettavana sellainen 1800€, joka saa kyllä snadisti venyä suuntaan jos toiseen.

6

2196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Indiefilmaaja

Kestääkö täällä näin kauan vastata kysymyksiin? Tarvitsisin tätä tietoa aika pikaisesti.

• Vidiootti 007

Epäilen että asettamasi hintaraja on liian tiukka. Ainakin, jos uusia kameroita havittelet.

• hintarajoja

uus xlr-liittimillä varusteltu Canon XH A1 on jotain 3500euroa ja Sony HVR-A1E hdv n. 2300 euroa verkkokaupassa. Tuolla 1800 eurolla voit löytää helpommin käytettyjä tavaroita.

• löytyy

• plan.9

Juu itse ostin hyvän kaikinpuolin toimivan käytetyn videokameran harrastukseeni 1400 eurolla. Jos käytetty kelpaa niin tuolla 1800 eurolla saa helposti vaikkapas Sony PD150 tai Sony PD170kameran, se on ihan pätevä. ja jää rahaa vielä muuhunkin.. :D

siitä löytyy xlr-sisääntulot, on kolmikennoinen eli kuvanlaatu ihan jees, ja säätöjä mukavasti.

itse löysin 1400 eurolla panasonic dvx100a kameran. se on jonkin verran pätevämpi vielä noista sonyistä, mutta hyviä kaikki kolme.

tuolla sony pd150:llä itse David Lynch kuvasi viimeisimmän, "Inland Empire" -leffan :)

http://www.digivideo.fi/phpbb2/viewforum.php?f=4&sid=e4826f9c384006c776822bc072ec0914

tuolta digivideo-foorumin rompetorilta kärkkymään hyviä käytettyjä :) kahdesti olen jo sieltä kamerani ostanut luotettavasti, ja muutenkin hyvässä maineessa oleva harrastajasivusto.

• plan.9

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1381
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1195
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      23
      1131
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      211
      1070
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1041
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      307
      947
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      919
    9. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      885
    10. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      73
      869
    Aihe