Tupakka tappaa!!.Mitä järkeä on tupakoida?.(Lukekaa tämä):

Mitä järkeä on tupakoida???...

Tupakka-askin kanteen halutaan ällöttäviä kuvia!. ;)
-Häiritsevätkö tupakoitsijoiden yöunia pian uudet kauhukuvat?.-Reippaista aloitteistaan tunnettu EU-komissio on jälleen liikkeellä.-Se haluaa muistuttaa tupakoitsijoita kuvilla tupakan aiheuttamista sairauksista.-Tupakka-askin kyljestä voi ehkä pian katsella syövän syömiä keuhkoja samaan tapaan kuin kansakoulujen terveysvalistuksessa ennen vanhaan.-Komissio on alkanut jäljittää valokuvia syöpäpotilaiden keuhkoista.-Kuvia on tarkoitus painaa tupakka-askeihin.-Kauhukuvien on määrä ilmestyä savukeaskeihin ensi kesänä.-Kukin EU:n jäsenmaa voi halutessaan ottaa valokuvat mukaan tupakka-askeihin.-Tutkimus ja kokemus ovat osoittaneet, että värikuvat sanovat enemmän kuin tuhat sanaa, EU-komissaari David Byrne ilmoittaa.-Raflaavien kuvien määrä tulla käyttöön runsaan vuoden päästä.-Savukeaski näyttää kohta tältä.-Värikuva syövän runtelemista keuhkoista.-Karmaiseva otos letkuissa makaavasta pikkuvauvasta.-Ja niin edelleen.-Euroopan unioni on päättänyt koventaa otteita tupakointia vastaan.-Suomessa myytävä savukerasia on kolmen vuoden kuluttua suurin piirtein tämän näköinen.-Syövän runtelemien keuhkojen lisäksi askeihin tulee useita muitakin raflaavia kuva-aiheita.-Kanadassa käytössä olevissa kuva-aiheissa varoitellaan tupakoinnin muun muassa vahingoittavan keuhkoja, vauvoja ja aiheuttavan suusairauksia.-EU-komissio päätti maanantaina noudattaa Kanadan ja Brasilian esimerkkiä ja ottaa käyttöön savukeaskien kylkiin painettavat kuvat, joilla on tarkoitus varoittaa tupakoinnin vaaroista.-Tällaiset kuvat panevat ajattelemaan.-Tupakkatehtaat ovat mainostaneet tupakointia kuvilla, samaahan tässä tehdään, mutta toisin päin, tiivistää neuvotteleva virkamies Olli Simonen sosiaali- ja terveysministeriöstä.-Paitsi mielikuvavaikuttamista, Simonen korostaa myös kuvien informaatioarvoa.-Esimerkiksi räväkkä kuva keuhkovammapotilaasta kertoo tupakoinnin vaaroista faktaakin paljon enemmän kuin nykyiset lyhyet varoitustekstit.-Lokakuussa ensi vuonna.-Aikataulu on kunnianhimoinen, sillä kuvien on määrä tulla käyttöön jo ensi vuoden lokakuun alussa.-Simonen oli mukana asiaa käsitelleessä EU-komission työryhmässä, mutta suhtautuu tavoitteeseen kuitenkin epäillen.-Ensinhän komission pitää saada valmiiksi kuvakirjastonsa, sillä savukeaskeihin painettavien kuvien pitää olla yhteneväisiä EU:ssa.-Tämä työ on vasta aivan alussa ja ehdolla olevat kuvat pitää testata kaikissa maissa.-Se ei käy hetkessä.-Yhteistä kuvapankkia tarvitaan, jotta ei luotaisi kaupan esteitä.-Belgiassa painetun savukerasian on saatava matkustaa myös Suomeen, siksi kuvien pitää olla EU:n yhteisiä.-Kuvien oltava "puhuttelevia".-Simosen mukaan kuvien valinta on tarkkaa työtä, sillä niiden pitää olla "puhuttelevia".-Jossakin näin ne hampaat (Kanadassa käytettävä kuva), ja se kuva varmasti oli puhutteleva.-Jotkut näkemäni kuvat taas eivät puhuta yhtään mitään.-Euroopan alueella pitää muistaa lisäksi se, että esimerkiksi pohjoismaalaiset ymmärtävät jonkin kuvan aivan toisella tavalla kuin eteläeurooppalaiset.-Kuva-arsenaalista tuleekin melkoinen.-Valokuvien ohella savukeaskeihin voidaan painaa muunkinlaista kuvallista materiaalia, kuten karikatyyreja.-Pilapiirrosten osalta kulttuuritausta vaikuttaa suhtautumiseen vieläkin enemmän.-Suomi ottamassa kuvat käyttöön!.-Pakollista kuvien käyttö EU:ssa ei ole, vaan jokainen jäsenmaa saa itse päättää, jäävätkö askeihin pelkät varoitustekstit.-Simonen uskoo kuitenkin, että Suomi on niiden maiden joukossa, joissa raflaavat varoituskuvat otetaan käyttöön.-Arvioisin, että ne tulevat suomalaisiin savukeaskeihin kolmen-neljän vuoden kuluttua.-Kuvien käyttöönotto ei vaadi edes lakimuutoksia, siihen riittää sosiaali- ja terveysministeriön antama asetus.-Käytännössä asian ratkaisee peruspalveluministeri Liisa Hyssälä (kesk).-Hyssälä ei ollut eilen tavoitettavissa.

27

1557

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • popper

      älä muuta sano. itse inhoan tupakkaa yli kaiken. suoraan sanottuna mulle tulee paha olo,jo pelkästä tupakansavusta. en ole koskaan tupakoinut,en edes koskenutkaan tupakkaan. se on myrkkyä. siinä menee rahat ja terveys. joten ne jotka polttavat,saisivat lopettaa tupakoinnin. siitä on vain haittaa. siinä menee rahat ja terveys. tupakka vaarantaa toistenkin ihmisten terveyttä,kun joutuvat hengittämään tupakansavua. onneksi suomessa tupakointia on rajoitettu tiukin säännöin. nykyisin ei saa sairaaloissa,ravintoloissa ja muissa paikoissa tupakoida,onneksi. hyvä suomi!

      • Tupakointi ällöttää!!.YÄK!!.

        Olen ihmetellytkin,että miten nuoriso tulee muuten toimeen,kun eläisi pitää ja muuhun ei ole sen takia oikein ylimääräistä että mistä ne tupakoivat nuoret oikein muusta pihistävät?.


      • popper
        Tupakointi ällöttää!!.YÄK!!. kirjoitti:

        Olen ihmetellytkin,että miten nuoriso tulee muuten toimeen,kun eläisi pitää ja muuhun ei ole sen takia oikein ylimääräistä että mistä ne tupakoivat nuoret oikein muusta pihistävät?.

        Täytyy kyllä sanoa,että ihan samaa ole monesti miettinyt. Itse kun en polta,rahaa säästyy ja sitä on paljon. Voisin sanoa itseäni rikkaaksi,koska multa löytyy aina rahaa. Jos minä polttaisin,niin mulla ei olisi näin paljon rahaa,kuin mitä mulla oikeasti on. Nuoriso saisi ottaa meistä viisaista mallia ja lopettaa tupakoinnin. Siinä samalla voisivat pistää tupakkarahat johonkin talteen ja seurata,kuinka paljon sitä rahaa säästyy,kun ei polta. Mutta minkäs teet,kun nuoriso on suoraan sanottuna p..ka porukkaa,joka ei ota asiaa todesta. Nuoriso tupakoi ainoastaan siksi,että on kaikkien kaveri ja tupakka rentouttaa. Tämä ei todellakaan pidä paikkansa. Kaveerata voi muutenkin kuin tupakoimalla. Käy syömässä,lenkkeilee...ja muuta hauskaa puuhastelee. Se miten nuoret pärjäävät rahan kanssa,kun tupakoivat menee seuraavasti. Nuori pyytää vanhemmilta rahaa,tai lainaa sitä kavereiltaan ja sanoo,että minä ostan vaikka karkkia. No sitten se nuori ei ostakaan sillä rahalla karkkia,vaan pistää sen tupakkaan,jolloin rahat menee taivaan tuuliin. Eli nuori huijaa vanhempiaan tai keltä se nyt sen rahan saa. Saisivat nuo tupakkatehtaat lopettaa tupakan tuotannon,niin pian loppuisi nuorison tupakointi. Kun ei se muuten näy onnistuvan,kun melkein puolet nuorista polttaa. Nuoret eivät ajattele,mitä tupakasta seuraa,vaan polttavat ja elelevät päivän kerrallaan. Onneksi en polta,niin rahaa säästyy ja olen todella rikas. Vanhemmatkin ovat sanoneet mulle,että mä kuolen rikkaana. Tämä on tosi asia,jos kukaan ei tätä usko. Tupakoivat nuoret saisivat haistaa pitkän p..kan,kun eivät tajua asiasta mitään. Siinäpä teidän keuhkonne tulee mustaksi,hampaat kellastuu,iho menee harmaaksi,tulee keuhkosyöpää,väsyttää...haittoja on moneen lähtöön,jotka teidän pitäisi tajuta,mutta ootte niin saatanan tyhmiä idiootteja,niin minkäs sille mahtaa. Ette te kauan elä ja pituuskasvunne hidastuu. Teistä ei tule niin pitkiä,kuin meikäläisistä,jotka eivät polta,niin kuin minä. Minä olen tosi pitkä huipelo johtuen terveistä elämäntavoista ja perintötekijöistäkin.


      • Rikas mies jos oisin,niin t...
        popper kirjoitti:

        Täytyy kyllä sanoa,että ihan samaa ole monesti miettinyt. Itse kun en polta,rahaa säästyy ja sitä on paljon. Voisin sanoa itseäni rikkaaksi,koska multa löytyy aina rahaa. Jos minä polttaisin,niin mulla ei olisi näin paljon rahaa,kuin mitä mulla oikeasti on. Nuoriso saisi ottaa meistä viisaista mallia ja lopettaa tupakoinnin. Siinä samalla voisivat pistää tupakkarahat johonkin talteen ja seurata,kuinka paljon sitä rahaa säästyy,kun ei polta. Mutta minkäs teet,kun nuoriso on suoraan sanottuna p..ka porukkaa,joka ei ota asiaa todesta. Nuoriso tupakoi ainoastaan siksi,että on kaikkien kaveri ja tupakka rentouttaa. Tämä ei todellakaan pidä paikkansa. Kaveerata voi muutenkin kuin tupakoimalla. Käy syömässä,lenkkeilee...ja muuta hauskaa puuhastelee. Se miten nuoret pärjäävät rahan kanssa,kun tupakoivat menee seuraavasti. Nuori pyytää vanhemmilta rahaa,tai lainaa sitä kavereiltaan ja sanoo,että minä ostan vaikka karkkia. No sitten se nuori ei ostakaan sillä rahalla karkkia,vaan pistää sen tupakkaan,jolloin rahat menee taivaan tuuliin. Eli nuori huijaa vanhempiaan tai keltä se nyt sen rahan saa. Saisivat nuo tupakkatehtaat lopettaa tupakan tuotannon,niin pian loppuisi nuorison tupakointi. Kun ei se muuten näy onnistuvan,kun melkein puolet nuorista polttaa. Nuoret eivät ajattele,mitä tupakasta seuraa,vaan polttavat ja elelevät päivän kerrallaan. Onneksi en polta,niin rahaa säästyy ja olen todella rikas. Vanhemmatkin ovat sanoneet mulle,että mä kuolen rikkaana. Tämä on tosi asia,jos kukaan ei tätä usko. Tupakoivat nuoret saisivat haistaa pitkän p..kan,kun eivät tajua asiasta mitään. Siinäpä teidän keuhkonne tulee mustaksi,hampaat kellastuu,iho menee harmaaksi,tulee keuhkosyöpää,väsyttää...haittoja on moneen lähtöön,jotka teidän pitäisi tajuta,mutta ootte niin saatanan tyhmiä idiootteja,niin minkäs sille mahtaa. Ette te kauan elä ja pituuskasvunne hidastuu. Teistä ei tule niin pitkiä,kuin meikäläisistä,jotka eivät polta,niin kuin minä. Minä olen tosi pitkä huipelo johtuen terveistä elämäntavoista ja perintötekijöistäkin.

        Ihminen,joka polttaa niin se alkaa aikaisemmin (itse asiassa todella nopeasti huomaamaan ihosta,...) vaikuttamaan koko kehossa ja kunto alkaa huonontua pikku hiljaa,koska se aine,joka tupakasta menee keuhkoihin,y.m,niin alkaa tuhoamaan pikku hiljaa koko kehoa,ei pelkästään keuhkoja!!. =(
        Ne ihmiset,jotka polttavat tupakkaa,niin toivovat mahdollisimman lyhyttä omaa elämää ja ajattelevat että tupakka auttaa sitä asiaa mahdollisimman paljon!!. =(
        "Kovikset kyykkyyn",jotka eivät tätä asiaa usko!!.Hmmm!!.


      • Elina
        Rikas mies jos oisin,niin t... kirjoitti:

        Ihminen,joka polttaa niin se alkaa aikaisemmin (itse asiassa todella nopeasti huomaamaan ihosta,...) vaikuttamaan koko kehossa ja kunto alkaa huonontua pikku hiljaa,koska se aine,joka tupakasta menee keuhkoihin,y.m,niin alkaa tuhoamaan pikku hiljaa koko kehoa,ei pelkästään keuhkoja!!. =(
        Ne ihmiset,jotka polttavat tupakkaa,niin toivovat mahdollisimman lyhyttä omaa elämää ja ajattelevat että tupakka auttaa sitä asiaa mahdollisimman paljon!!. =(
        "Kovikset kyykkyyn",jotka eivät tätä asiaa usko!!.Hmmm!!.

        Mun porukassa kaikki muut polttaa paitsi mä.Oon mä maistanu,mutta se ei oo mun juttu!!!Rahat menee porukat ei tykkää.Ja vaattet rupee haisee...Mutta siinähän se ongelma onkin..mua ottaa päähän ku mä haisen aina tupakille kun muut poltta vieres ja porukat luulee et itekin poltan...ja siitä saan valituxia=(!!


      • ...
        popper kirjoitti:

        Täytyy kyllä sanoa,että ihan samaa ole monesti miettinyt. Itse kun en polta,rahaa säästyy ja sitä on paljon. Voisin sanoa itseäni rikkaaksi,koska multa löytyy aina rahaa. Jos minä polttaisin,niin mulla ei olisi näin paljon rahaa,kuin mitä mulla oikeasti on. Nuoriso saisi ottaa meistä viisaista mallia ja lopettaa tupakoinnin. Siinä samalla voisivat pistää tupakkarahat johonkin talteen ja seurata,kuinka paljon sitä rahaa säästyy,kun ei polta. Mutta minkäs teet,kun nuoriso on suoraan sanottuna p..ka porukkaa,joka ei ota asiaa todesta. Nuoriso tupakoi ainoastaan siksi,että on kaikkien kaveri ja tupakka rentouttaa. Tämä ei todellakaan pidä paikkansa. Kaveerata voi muutenkin kuin tupakoimalla. Käy syömässä,lenkkeilee...ja muuta hauskaa puuhastelee. Se miten nuoret pärjäävät rahan kanssa,kun tupakoivat menee seuraavasti. Nuori pyytää vanhemmilta rahaa,tai lainaa sitä kavereiltaan ja sanoo,että minä ostan vaikka karkkia. No sitten se nuori ei ostakaan sillä rahalla karkkia,vaan pistää sen tupakkaan,jolloin rahat menee taivaan tuuliin. Eli nuori huijaa vanhempiaan tai keltä se nyt sen rahan saa. Saisivat nuo tupakkatehtaat lopettaa tupakan tuotannon,niin pian loppuisi nuorison tupakointi. Kun ei se muuten näy onnistuvan,kun melkein puolet nuorista polttaa. Nuoret eivät ajattele,mitä tupakasta seuraa,vaan polttavat ja elelevät päivän kerrallaan. Onneksi en polta,niin rahaa säästyy ja olen todella rikas. Vanhemmatkin ovat sanoneet mulle,että mä kuolen rikkaana. Tämä on tosi asia,jos kukaan ei tätä usko. Tupakoivat nuoret saisivat haistaa pitkän p..kan,kun eivät tajua asiasta mitään. Siinäpä teidän keuhkonne tulee mustaksi,hampaat kellastuu,iho menee harmaaksi,tulee keuhkosyöpää,väsyttää...haittoja on moneen lähtöön,jotka teidän pitäisi tajuta,mutta ootte niin saatanan tyhmiä idiootteja,niin minkäs sille mahtaa. Ette te kauan elä ja pituuskasvunne hidastuu. Teistä ei tule niin pitkiä,kuin meikäläisistä,jotka eivät polta,niin kuin minä. Minä olen tosi pitkä huipelo johtuen terveistä elämäntavoista ja perintötekijöistäkin.

        Tässä sinunkin tapauksessani nähdään mitenkä raha turmelee aivot ja ihmisistä tulee täysiä kusipäitä. Voit ehkä kuolla rikkaana, mutta sen voin sanoa tekstisi perusteella, että ilman vaimoa taikka lapsia tulet kuolemaan. Ja sille minä nauran jo nyt.


      • Snobi
        popper kirjoitti:

        Täytyy kyllä sanoa,että ihan samaa ole monesti miettinyt. Itse kun en polta,rahaa säästyy ja sitä on paljon. Voisin sanoa itseäni rikkaaksi,koska multa löytyy aina rahaa. Jos minä polttaisin,niin mulla ei olisi näin paljon rahaa,kuin mitä mulla oikeasti on. Nuoriso saisi ottaa meistä viisaista mallia ja lopettaa tupakoinnin. Siinä samalla voisivat pistää tupakkarahat johonkin talteen ja seurata,kuinka paljon sitä rahaa säästyy,kun ei polta. Mutta minkäs teet,kun nuoriso on suoraan sanottuna p..ka porukkaa,joka ei ota asiaa todesta. Nuoriso tupakoi ainoastaan siksi,että on kaikkien kaveri ja tupakka rentouttaa. Tämä ei todellakaan pidä paikkansa. Kaveerata voi muutenkin kuin tupakoimalla. Käy syömässä,lenkkeilee...ja muuta hauskaa puuhastelee. Se miten nuoret pärjäävät rahan kanssa,kun tupakoivat menee seuraavasti. Nuori pyytää vanhemmilta rahaa,tai lainaa sitä kavereiltaan ja sanoo,että minä ostan vaikka karkkia. No sitten se nuori ei ostakaan sillä rahalla karkkia,vaan pistää sen tupakkaan,jolloin rahat menee taivaan tuuliin. Eli nuori huijaa vanhempiaan tai keltä se nyt sen rahan saa. Saisivat nuo tupakkatehtaat lopettaa tupakan tuotannon,niin pian loppuisi nuorison tupakointi. Kun ei se muuten näy onnistuvan,kun melkein puolet nuorista polttaa. Nuoret eivät ajattele,mitä tupakasta seuraa,vaan polttavat ja elelevät päivän kerrallaan. Onneksi en polta,niin rahaa säästyy ja olen todella rikas. Vanhemmatkin ovat sanoneet mulle,että mä kuolen rikkaana. Tämä on tosi asia,jos kukaan ei tätä usko. Tupakoivat nuoret saisivat haistaa pitkän p..kan,kun eivät tajua asiasta mitään. Siinäpä teidän keuhkonne tulee mustaksi,hampaat kellastuu,iho menee harmaaksi,tulee keuhkosyöpää,väsyttää...haittoja on moneen lähtöön,jotka teidän pitäisi tajuta,mutta ootte niin saatanan tyhmiä idiootteja,niin minkäs sille mahtaa. Ette te kauan elä ja pituuskasvunne hidastuu. Teistä ei tule niin pitkiä,kuin meikäläisistä,jotka eivät polta,niin kuin minä. Minä olen tosi pitkä huipelo johtuen terveistä elämäntavoista ja perintötekijöistäkin.

        Tooooooooooooooooooooooooosi fiksua tekstiä...
        heh...tälle mää vielä nauran


      • Tupakointi TAPPAA,HITAASTI!!.
        popper kirjoitti:

        Täytyy kyllä sanoa,että ihan samaa ole monesti miettinyt. Itse kun en polta,rahaa säästyy ja sitä on paljon. Voisin sanoa itseäni rikkaaksi,koska multa löytyy aina rahaa. Jos minä polttaisin,niin mulla ei olisi näin paljon rahaa,kuin mitä mulla oikeasti on. Nuoriso saisi ottaa meistä viisaista mallia ja lopettaa tupakoinnin. Siinä samalla voisivat pistää tupakkarahat johonkin talteen ja seurata,kuinka paljon sitä rahaa säästyy,kun ei polta. Mutta minkäs teet,kun nuoriso on suoraan sanottuna p..ka porukkaa,joka ei ota asiaa todesta. Nuoriso tupakoi ainoastaan siksi,että on kaikkien kaveri ja tupakka rentouttaa. Tämä ei todellakaan pidä paikkansa. Kaveerata voi muutenkin kuin tupakoimalla. Käy syömässä,lenkkeilee...ja muuta hauskaa puuhastelee. Se miten nuoret pärjäävät rahan kanssa,kun tupakoivat menee seuraavasti. Nuori pyytää vanhemmilta rahaa,tai lainaa sitä kavereiltaan ja sanoo,että minä ostan vaikka karkkia. No sitten se nuori ei ostakaan sillä rahalla karkkia,vaan pistää sen tupakkaan,jolloin rahat menee taivaan tuuliin. Eli nuori huijaa vanhempiaan tai keltä se nyt sen rahan saa. Saisivat nuo tupakkatehtaat lopettaa tupakan tuotannon,niin pian loppuisi nuorison tupakointi. Kun ei se muuten näy onnistuvan,kun melkein puolet nuorista polttaa. Nuoret eivät ajattele,mitä tupakasta seuraa,vaan polttavat ja elelevät päivän kerrallaan. Onneksi en polta,niin rahaa säästyy ja olen todella rikas. Vanhemmatkin ovat sanoneet mulle,että mä kuolen rikkaana. Tämä on tosi asia,jos kukaan ei tätä usko. Tupakoivat nuoret saisivat haistaa pitkän p..kan,kun eivät tajua asiasta mitään. Siinäpä teidän keuhkonne tulee mustaksi,hampaat kellastuu,iho menee harmaaksi,tulee keuhkosyöpää,väsyttää...haittoja on moneen lähtöön,jotka teidän pitäisi tajuta,mutta ootte niin saatanan tyhmiä idiootteja,niin minkäs sille mahtaa. Ette te kauan elä ja pituuskasvunne hidastuu. Teistä ei tule niin pitkiä,kuin meikäläisistä,jotka eivät polta,niin kuin minä. Minä olen tosi pitkä huipelo johtuen terveistä elämäntavoista ja perintötekijöistäkin.

        Tupakka-veroa PITÄISI nostaa kaksinkertaisesti,niin vanhemmatkin TOIVOTTAVASTI alkaisivat ihmettelemään (toivottavasti!),että mihin se raha menee omalla lapsella,joka tupakoi.


    • minä

      Esimerkiksi, en voisi rakastua tyttöön, joka polttaa. Kuvottaa ajatellakin, että seurustelisi sellaisen elinajansa lyhentäjän kanssa! Ja sitten ne "tupakkasuudelmat", yök.

    • just me

      mulla oli vaan semmosta asiaa et en aio koskaan maistaakaan tupakkaa. eikä oo oikeestaan koskaan tehny mielikään (paitsi kännissä..). mun läheisimmät kaverit ja jätkäkaveri polttaa ( of course vanhemmat) mut ei se tupakan savussa olo mua haittaa :) vähän sekava viesti tuli, toivottavasti saatte jotain selvää. mä oon 16-vuotias tyttö jos jotain kiinnostaa..

    • Katolinen pappi

      No ei ole tupakoinnissa mitään järkeä, mutta on se hauskaa. Toisaalta, on hyvin monia muita asioita joissa ei ole järkeä. Tupakoinnin lopettaminen ei poista Afrikan nälänhätää. Mitä järkeä on esim. raamatun lukemisessa...? Alkaa vaan turhaan pikkupojat kiinnostamaan.

      • Mitä järkeä?

        Mitä tuolla tarkoitit?,ei liity nyt tähän asiaan!!.


      • Tupakointi tappaa vuosittai...
        Mitä järkeä? kirjoitti:

        Mitä tuolla tarkoitit?,ei liity nyt tähän asiaan!!.

        polttaisi sytkärillä Euro-seteleitä!!.


      • KillMeImHere
        Tupakointi tappaa vuosittai... kirjoitti:

        polttaisi sytkärillä Euro-seteleitä!!.

        Eurojen polttamisessa säilyy terveys.. Poltelkaa ihmiset pilvee vaan eikä mittää vitun tupakkia.


      • u stupid3438942
        Tupakointi tappaa vuosittai... kirjoitti:

        polttaisi sytkärillä Euro-seteleitä!!.

        idiootti ei oo olemas euron seteleitä


      • u idiot :)
        u stupid3438942 kirjoitti:

        idiootti ei oo olemas euron seteleitä

        Ei kukaan oo niin väittänykkään ? :D

        Euro-seteli; esim viiden euron setelit.


    • Tupakointi on "persees...

      Ruotsissa onnistuttu tupakoinnin vähentämisessä.
      Ruotsi on ensimmäisenä maana saavuttanut Maailman terveysjärjestön WHO:n tavoitteen tupakoinnin vähentämisessä, uutistoimisto TT kertoo. WHO:n tavoite on, että tupakoitsijoiden osuus olisi alle kaksikymmentä prosenttia väestöstä.
      Tuoreen tutkimuksen mukaan enää kuusitoista prosenttia miehistä ja yhdeksätoista prosenttia naisista tupakoi päivittäin Ruotsissa. Sen sijaan nuuskan käyttö on lisääntynyt ruotsalaismiesten keskuudessa ja kaksikymmentä prosenttia miehistä käyttää nykyisin nuuskaa päivittäin.
      Pohjoismaissa tehdyn tutkimuksen mukaan tupakointi on vähentynyt viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana myös suomalaismiesten keskuudessa, mutta lisääntynyt naisten keskuudessa. Nykyisin 28 prosenttia suomalaismiehistä tupakoi päivittäin. Suomalaisnaisista tupakoi päivittäin kaksikymmentä prosenttia.

      • Niko Tiini

        Jos tupakka-askin kanteen laitettaisiin television mainos ja tv-ohjelmat,
        niin eiköhän SRK kieltäisi tupakan ostamisen!


    • hgfdhfgd

      älkää vittu valittako. tupakka on hyvää ja piste.........(pisteitä!).................................
      jos kommentoit tämän viestin jälkeen olet jälkeen jäänyt kehari helari_!

      • 4645645

        *helarimode activated*

        voi noloooooooo. ''vittu mitä välii jollai tupakalla on yhyy vitu homot'' KASVAKAA AIKUISIKSI.


    • elämä tappaa!

      Poltit tai et: Kukaan ei selviä elämästä hengissä!

      • 464564565

        noh - tuohan se yleisin tekosyy polttamiseen on. mutta hyvä luoja, ei ole kyse elämisen pituudesta vaan laadusta. en ikinä ois halunnu nähä millaseks mun isosisko meni kun alotti polttamaan - iho meni harmaaksi, yskii koko ajan, ei jaksa enää mennä lenkille ja polttaa vaan jatkuvasti. hengästyy kaikesta (tämä on loppujen lopuksi kaikkien edessä jos jatkaa tupaikoimista, ja se lopettaminen menee yhä vaikeammaksi ajan myötä) ihan oikeasti, se että teininä vähän vitutti kun muutki poltti saattaa pilata sun elämän.

        tupakan jälkeinen hyväolo ei edes kestä kauaa, ja sulla on enemmän ''VITTU RRÖÖKIÄ SAATANA''-oloa kun sitä röökin aiheuttamaa.

        tupakka on perseestä ja tupakoivat haisee ja näyttää vitun pahalta....... anteeksi.


    • voivoivoivoivoi

      oivoivoi. ei muuten mee yöunet. ite ostin 3 kartonkia kanarialta, kaikissa askissa aika helvetin oksettavat kuvat. Muute, ruotsalaise tutkimukse mukaa 90% tupakoitsijoista kuolee. Mä kuulun sit siihe ketkä elää ikusesti. Älä jaksa ulista turhasta paskasta.

    • MoiVaanKaikille

      en lukenu muutakun otiskon, ja asian sanon silti. Oon 13 vee tyttö stadist, iha semi feimi j kaikki tuntee greisin. Mä en polta säännöllisesti, mut ainaku frendeilt saa ni pakkoha sitä ny o ;)) . Mun mielestä tupakka tuoksuu ja maistuu hyvälle, ja siit saa kavereitte keskuudes hyvä mainee. Tietysti en sano siit mu vanhemmille, kosk muute ne tappais mut ... Aina ku poltan otan esim takin pois, ni en haise sit nii röökille. Jos mutsi huomaa jtaa ni sanon et kamut poltti ja olin vieres. Menee iha semi läpi.

    • ei kannata polttaa

      Oon 11v ja menin polttamaa n. 2 kuukautta sitte nyt en voi enää lopettaa nyt vituttaa...

    • kannattapolttaa
    • 4+5

      Poltan sähkötupakkaa. Ei sillä että se olisi hienoa vaan sillä että se toimii paremmin kuin nikotiinipurkat tai laastarit. Vajaa kuukaus poltellu sähkötupakkia ja alkaa kyllästyttämään kohta pääsen jo ylitse :) Takana tupakoitu 4vuotta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4453
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4040
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2720
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1643
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1571
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe