Kastelli Economy

??????????

Onko jo kyselly muiden kuin 100 neliön mallin hintoja?

64

40499

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se on loppu nyt!

Tämä tietää Älvarin kuolemaa ja poistumista suomen kamaralta. Onneksi Olkoon Kastelli! Hienoa, että ovat viimeinkin vastanneet huutoon ja ryhtyneet tekemään suomalaisille suomalaisia taloja, joissa ehdat ja vankat tanssia kestävät betonilattiat sekä lain edellyttämät huonekorkeus 260 cm kohtuuhinnoin toteutettuina ja vielä paikallaan rakennettuna, joten ei mitään kusetusta!

• Vai ovatko saaneet jostain

halpoja nopeita timpureita .. Virosta ei ainakaan enää onnistu, edes pimeänä. Joten odotellaan katsellaan mikä se olikaan taas tämäkin yritelmä.

• Ihmettelijä.
        Vai ovatko saaneet jostain kirjoitti:

halpoja nopeita timpureita .. Virosta ei ainakaan enää onnistu, edes pimeänä. Joten odotellaan katsellaan mikä se olikaan taas tämäkin yritelmä.

kuinka Brändi raiskataan. Tuskimpa Kastellikaan on keksinyt miten tehdään laatua halvalla.

• taas tasokasta keskustelua

Itse olen pian muuttamassa Älvsbytaloon,enkä ymmärrä tällaista mollausta. Mulle on sama, minkä talovalmistajan paketin kukin ostaa- itseä miellytti Älvsbytalo. Kuutar 103m2:n kokoisena sisältää 2 wc:tä (toinen kylppärissä) ja tuulikaapissa on kaksi tankokaappia, uloskäyntejä kolme: kodinhoitohuoneesta ja olohuoneesta etuoven lisäksi. Jokaisessa makuuhuoneessa on vaatteiden säilytystilaa, joko vaatehuone tai komero/komeroita. Nämä nyt tuli mieleen eroista Kastelli economyn 100m2:een verratessani.

Siitä olen yllättynyt, miten paljon rossipohjaa vihataan, kun itselleni se oli yksi merkittävä myönteinen tekijä. Jotenkin vaan luotan siihen systeemiin... Olen asunut talossa, jossa oli betonilattia ja sen muistan, että oli tosi kylmä talvisin jaloille. Ei toki ollut silloin lattialämmitystä.
        Niin ja korkeus sitten, olen 165 cm pitkä, joten ihmettelen, miksen muka mahtuisi 240 cm korkeassa tilassa asumaan. Eipähän tarvii kovin korkeita tikkaita lampun vaihtamiseen.

• olkoon upeasta
        taas tasokasta keskustelua kirjoitti:

Itse olen pian muuttamassa Älvsbytaloon,enkä ymmärrä tällaista mollausta. Mulle on sama, minkä talovalmistajan paketin kukin ostaa- itseä miellytti Älvsbytalo. Kuutar 103m2:n kokoisena sisältää 2 wc:tä (toinen kylppärissä) ja tuulikaapissa on kaksi tankokaappia, uloskäyntejä kolme: kodinhoitohuoneesta ja olohuoneesta etuoven lisäksi. Jokaisessa makuuhuoneessa on vaatteiden säilytystilaa, joko vaatehuone tai komero/komeroita. Nämä nyt tuli mieleen eroista Kastelli economyn 100m2:een verratessani.

Siitä olen yllättynyt, miten paljon rossipohjaa vihataan, kun itselleni se oli yksi merkittävä myönteinen tekijä. Jotenkin vaan luotan siihen systeemiin... Olen asunut talossa, jossa oli betonilattia ja sen muistan, että oli tosi kylmä talvisin jaloille. Ei toki ollut silloin lattialämmitystä.
        Niin ja korkeus sitten, olen 165 cm pitkä, joten ihmettelen, miksen muka mahtuisi 240 cm korkeassa tilassa asumaan. Eipähän tarvii kovin korkeita tikkaita lampun vaihtamiseen.

valinnasta ja ruotsinlaivatunnelmasta. Rossipohjoissa on eroa, onko puurossi (älly) vai "oikea"rossipohja betonista. Puurossi mätänee ellei ole kosteudenpoistajaa, eli onnea vain jatkuvalle hurinan kuuntelulle. Aiotko muuten tehdä asuntolaivatunauksen vai miten aiot yrittää tehdä ällystä ei-ällyn näköisen ?

• mietin vain

paljonko tulee maksamaan economy 100 viittävaille valmiina (jos sisustustarvikkeita ei lasketa)? Ja pystyykö economy talojen pohjapiirroksia muuttamaan?

• eteläsuomi2

...lähtee 135.000 eurolla, valmis yläkerta (146m2) 159.000 eurolla.

• maksaja

vois tiputtaa talopakettien hinnat myöskin alas.
        Paketti maksaa kohta saman kuin heidän tekemä valmistalo.

• kaikki hienoudet
        maksaja kirjoitti:

vois tiputtaa talopakettien hinnat myöskin alas.
        Paketti maksaa kohta saman kuin heidän tekemä valmistalo.

mitä tilaaja haluaa, tuossa saa kaiken riisuttuna eli verhous vain vaakaan jne.

• .tättärää

kuten kaikki kastellin majat :)

• sika kalliita

varustelutasoon nähden. Puuttuu
      - takka/leivinuuni piippu,
      - terassi tähän ovi.
      - toinen vessa
      Mitä muuta?

• riisuttu talo

-komeroitakin 100:ssa kokonaiset 2 kpl.
        -Eteisessä jopa naulakko!
        -Toinen suihku puuttuu
        -vaatehuoneessa ei edes hyllyjä

• Asioihin perehtynyt

Ette näköjään todellakaan tiedä mitä vertaatte keskenänne.
        Jos katsotaan vastaavan neliömäärän perusmalleja vaikka Älsbyltä niin ei ole TODELLAKAAN niissä mitään takkoja tai toisia vessoja mukana. Löytyyhän Kastelliltakin malleja joissa noi ominaisuudet on ja näihin Economeihinkin saa jotain tiettyjä lisäyksiä esim.takka, takaovi jne..

• paljonko maksaa
        riisuttu talo kirjoitti:

-komeroitakin 100:ssa kokonaiset 2 kpl.
        -Eteisessä jopa naulakko!
        -Toinen suihku puuttuu
        -vaatehuoneessa ei edes hyllyjä

mahdolliset muutokset? Esim. kaukolämpö vesikiertoisella lattialämmityksellä?

Tähän kun lätkäistään vielä autotalli/katos päälle, johon on leivottu kunnon normaalihinnat?

Voisi piruuttain tilata esitteen ja verrata rakennustapaselostetta mm. Designin vastaavaan.

• eN Minakaan
        Asioihin perehtynyt kirjoitti:

Ette näköjään todellakaan tiedä mitä vertaatte keskenänne.
        Jos katsotaan vastaavan neliömäärän perusmalleja vaikka Älsbyltä niin ei ole TODELLAKAAN niissä mitään takkoja tai toisia vessoja mukana. Löytyyhän Kastelliltakin malleja joissa noi ominaisuudet on ja näihin Economeihinkin saa jotain tiettyjä lisäyksiä esim.takka, takaovi jne..

Älbvsbhås on ihan jees jos ei tänne suomen puolelle. Tanskaan kuulemma ei saa niitä enää asentaa. Norjassa tuskin niitä edes näkee - sauna aittana, vilpolaksi tilanneet, kait. Varastokorkeus iso miinus, 240 cm ei ihan riitä ja lattian kantavuus 150 kg / neliö on hiinä ja hiinä.

• Rane

Varmistin tämän soittamalla Kastelli-edustajalle. Economy on täysin samalla rakenteella toteutettu kuin muutkin Kastelli-talopaketit eli energiataloudellisuus on hyvää luokkaa. Talo rakennetaan Kastellin toimesta muuttovalmiiksi. Asiakkaalle jää maatyöt ja ulkopuolen toiseen kertaan maalaus. Pakettiin kuuluu Puustelli-keittiökalusteet Siemens kodinkoneet jne... lisätietoa löytyy muuten osoitteesta www.kastelli.fi/talot/economy.
      Kysyin itselleni hintaa 103 neliöiselle mallille jossa noiden neliöiden lisäksi yläkertavaraus. Hinta on todellakin vain 128 tuhatta. On muuten todella kilpailukykynen vaikkapa Älsbyä vastaan vaikkakin Kastellin laatuun kyllä luotan paljon enemmän. Miettikääpä vaikka jälleenmyyntiarvoa!!

• tutkimus

Missä:tulisijat,vaatekaapit,eteisessä hattunaulakko,ei kaappeja,pienet ikkunat ei tuuletusikkunoita,takapihan ovi olohuoneesta jne.
        Älkää nyt hyvät ihmiset menkö lankaan.
        Jokainen Suomen talotehdas pystyy samaan.
        Talossa kaikki on minimin minimiä,samoin pohjaratkaisu.Pohjatyöt,salaojat,kaivut,täytöt.eristeet.pintamaalauset jne.ilman tonttia ja liittymiä talo tulee maksamaan n160.000.ekee

• Rane
        tutkimus kirjoitti:

Missä:tulisijat,vaatekaapit,eteisessä hattunaulakko,ei kaappeja,pienet ikkunat ei tuuletusikkunoita,takapihan ovi olohuoneesta jne.
        Talossa kaikki on minimin minimiä,samoin pohjaratkaisu.Pohjatyöt,salaojat,kaivut,täytöt.eristeet.pintamaalauset jne.ilman tonttia ja liittymiä talo tulee maksamaan n160.000.ekee

Kyllä kyllä, emmehän me noin tyhmiä ole. Kyse on siitä mitä verrataan keskenään. Ei oo Älsbylläkään perusmalleissaan takkoja yms. ja aivan selkeästi on kerrottu että maatyöt ja ulkopuolen pintamaalaukset kuuluu asiakkaalle. Olen muuten selvittänyt itselleni että kaikki nuo liittymät ja maatyöt tulee maksamaan n.15.000€ joten kokonaiskustannus tuossa 103 neliöisessä Economy mallissa on n.145.000€
        P.S. taidat olla joku Kastellin kilpailevan talomerkin edustaja noista kommenteista päätellen.

• myyntitykeillä?
        tutkimus kirjoitti:

Kylläpä meni herneitä nenään Aunustalo- ja Jattatalo-kauppiailla, kun Kastelli pisti nämä hinnat tiskiin.

Ei taida kalliit talopaketit mennä muutenkaan huippuhyvin kaupaksi nykyisessä taloustilanteessa, joten ei ihme, jos joitain myyntitykkejä alkoi ahdistaa.

• "ei kaupallisia tiedot...
        Rane kirjoitti:

Kyllä kyllä, emmehän me noin tyhmiä ole. Kyse on siitä mitä verrataan keskenään. Ei oo Älsbylläkään perusmalleissaan takkoja yms. ja aivan selkeästi on kerrottu että maatyöt ja ulkopuolen pintamaalaukset kuuluu asiakkaalle. Olen muuten selvittänyt itselleni että kaikki nuo liittymät ja maatyöt tulee maksamaan n.15.000€ joten kokonaiskustannus tuossa 103 neliöisessä Economy mallissa on n.145.000€
        P.S. taidat olla joku Kastellin kilpailevan talomerkin edustaja noista kommenteista päätellen.

olisi kielenkiintoista tietää, mistähän maasta tutetaan noiden talojen "kokoojat" ja millä ehdoilla, Kastellia ei ainakaan rehellisin keinoin niputeta noilla hinnoilla.

• ei voi tietää
        Rane kirjoitti:

Tyhmiä ootte.
        Mistä tiedät liittymät? Kun ne on paikkakuntakohtaiset.
        Ei kyse ole vertailusta Älväriin,vaan siitä onko tämä kusetusta.ON.ei talomyyjä,mutta rakennusalaa seuraava.
        Entä autotalli/varastorakennukset jne.

• konkurssi

Kun alkaa myymään paskaa halvalla,käy kuten edeltäjänsä Mitta-talon -80 luvulla.

• Rane
        konkurssi kirjoitti:

Kun alkaa myymään paskaa halvalla,käy kuten edeltäjänsä Mitta-talon -80 luvulla.

Niinku joku tässä ketjussa kirjotti näyttää nyt olevan herneet ja muut palkokasvit vedetty syvälle henkeen jonkun "aunus"-talon edustajan puolella. Voisit tulla esiin sieltä eri nimimerkkien takaa ja tehdä mulle reilu tarjous siitä talomerkistä mitä sitten edustatkin. Avaimet käteen kiitos.
        Ainakin mun tietojen mukaan taitaa Kastellin omistaa aika vakaavaranen iso konserni.

Ja sellanen juttu vielä unohtu edellisestä, vertailin tarjouksia pyytäessäni muutaman valmistalovalmistajan maksueräpolitiikkaa. Onpahan aika huikeita eroja, toiset ottaa rahat pois aika etupainotteisesti. Kastellin ehdot oli ihan ok.

• talotoimittajiin
        Rane kirjoitti:

Niinku joku tässä ketjussa kirjotti näyttää nyt olevan herneet ja muut palkokasvit vedetty syvälle henkeen jonkun "aunus"-talon edustajan puolella. Voisit tulla esiin sieltä eri nimimerkkien takaa ja tehdä mulle reilu tarjous siitä talomerkistä mitä sitten edustatkin. Avaimet käteen kiitos.
        Ainakin mun tietojen mukaan taitaa Kastellin omistaa aika vakaavaranen iso konserni.

Ja sellanen juttu vielä unohtu edellisestä, vertailin tarjouksia pyytäessäni muutaman valmistalovalmistajan maksueräpolitiikkaa. Onpahan aika huikeita eroja, toiset ottaa rahat pois aika etupainotteisesti. Kastellin ehdot oli ihan ok.

Ottamatta kantaa sen enempää eri talomerkkeihin niin nimimerkki Rane on taatusti kastellin edustaja tekstin sisällöstä ja ulkoasusta päätellen.

• ja kastuu
        Rane kirjoitti:

Tästä kaikesta voi päätellä, että tuo ihmeellisen näköinen konstruktio tulee häviämään muutamien vuosien päästä suomen kamaralta. Kun nyt kerrankin suomalainen vaihtoehto tarjoaa, paikalla rakennettua, oikeilla sisämitoilla tehtyä betonipohjaista taloa, perusmallia suhteelliseen hintaan, ja johon voi tilata kukkaronsa mukaan niitä lisäherkkuja, keskuspölärit jne. niin kyllä voi maineittenkin lisäksi päätellä kenen kupissa eurot kilisevät.

• Kastellikauppias
        Rane kirjoitti:

Kyllä on vakavarainen firma kun myyjän pitää täällä
        mainostaa. Taitaa olla paniikki päällä kun noin lujaa pitää huutaa.

• Enkä minäkään
        Kastellikauppias kirjoitti:

Tontille vedettiin juuri kunnallistekniikkaa. Lammia pukkaa...kiveä eikä mitään rimpulaa ja kyllä katse lepää...

• Janneeeee
        Kastellikauppias kirjoitti:

Kastellin kauppiaita varmaan kiinnostaa kirjoitella tänne kommenttejaan, haha... Täällähän vaan perseaukiset kinastelee keskenään. Näitten ihmisten kanssa saisikin varmasti tosi hyviä kauppoja aikaiseksi kun pitää talopaketin vertailut tehdä jossain saatanan keskustelupalstalla.

Sieltä ostetaan mistä halvimmalla saadaan taitaa pätee jälleen kerran suomalaisiin!

• HUH HUH
        Rane kirjoitti:

Ai että 15 000 kaikki muu? Voi Ä-huus sentään, kyllä on porukka täällä tosi sekasin.

Jos et tiennyt niin sulla menee 10 000 jo liittymiin. Soraan hyvin helposti 6000. Kaivuriin esim. 5000. Vastaavaan mestariin, pääsuunnittelijaan ja KVV-vastaavaan sellainen 5000. Sähköpiuhoihin sellanen tonni.
        Minimissään, tosi hyvällä tonttipohjalla voi ehkä juuri ja juuri jollekin riittää 50 000, monella menee 100 000. Että siinä sulle todellisuutta, meinaan tiedän kun omassa talossa lattiavalu seuraava vaihe...

• kirjoitella tänne. Ei edes
        Janneeeee kirjoitti:

Kastellin kauppiaita varmaan kiinnostaa kirjoitella tänne kommenttejaan, haha... Täällähän vaan perseaukiset kinastelee keskenään. Näitten ihmisten kanssa saisikin varmasti tosi hyviä kauppoja aikaiseksi kun pitää talopaketin vertailut tehdä jossain saatanan keskustelupalstalla.

Sieltä ostetaan mistä halvimmalla saadaan taitaa pätee jälleen kerran suomalaisiin!

typerinkään maallikko lohkaise näin poskettomia juttuja. Kyllä ne kaupallisia tiedotteita ovat.

• Juuri muuttanut
        konkurssi kirjoitti:

Moi... Muutimpa juuri kastelli economy taloon... Eli talon hinta 109 tuhatta ja risat. Kaikki muut hommat vei rahaa 20.000. Eli tässä faktatietoa keskisuomesta. Itse olen tyytyväinen. Taitaa täällä keskustelussa itkeä ne ketkä on maksanu omasta talostaan aivan liikaa tai muiden firmojen edustajat. Itse suosittelen kastellia =)

• Karpo
        Juuri muuttanut kirjoitti:

Moi... Muutimpa juuri kastelli economy taloon... Eli talon hinta 109 tuhatta ja risat. Kaikki muut hommat vei rahaa 20.000. Eli tässä faktatietoa keskisuomesta. Itse olen tyytyväinen. Taitaa täällä keskustelussa itkeä ne ketkä on maksanu omasta talostaan aivan liikaa tai muiden firmojen edustajat. Itse suosittelen kastellia =)

Olen emännän kanssa kysellyt ko.economy sarjasta ja siitä kuinka ko.talo sarjaa tai edes yhtä mallia näistä pääsisi katsomaan ihan livenä, niin kastellimyyjä on kahdesta eri kaupungista kertonut, että mahdotonta päästä katsomaan,koska yhtään ko.malli sarjan taloa ei ole vielä saatu lähellekkään valmiksi, mutta tilauksia kyllä on tehty.. ja jos ko.talon tilaat sitoudut myös esittelemään sitä tietyn ajan kastellin asiakkaille, kauppa sopimuksessa on sellainen pykälä.. et silleen.

• Rakentaja kajaanista
        Karpo kirjoitti:

Olen emännän kanssa kysellyt ko.economy sarjasta ja siitä kuinka ko.talo sarjaa tai edes yhtä mallia näistä pääsisi katsomaan ihan livenä, niin kastellimyyjä on kahdesta eri kaupungista kertonut, että mahdotonta päästä katsomaan,koska yhtään ko.malli sarjan taloa ei ole vielä saatu lähellekkään valmiksi, mutta tilauksia kyllä on tehty.. ja jos ko.talon tilaat sitoudut myös esittelemään sitä tietyn ajan kastellin asiakkaille, kauppa sopimuksessa on sellainen pykälä.. et silleen.

Ota huomioon että tä on uusi malli. Me ollan just rakentamassa Economy 100 mallia kajaaniin ja esittely on VAPAEHTOINEN! Mutta jos kiinosta niin tule katsomaan ja ihastu. Loppu hinta talolle tuli 124000 sis. 2 wc, varaava takka, ja lisättiin ovi vielä takapihalle.

• Raksamies savo
        HUH HUH kirjoitti:

Ai että 15 000 kaikki muu? Voi Ä-huus sentään, kyllä on porukka täällä tosi sekasin.

Jos et tiennyt niin sulla menee 10 000 jo liittymiin. Soraan hyvin helposti 6000. Kaivuriin esim. 5000. Vastaavaan mestariin, pääsuunnittelijaan ja KVV-vastaavaan sellainen 5000. Sähköpiuhoihin sellanen tonni.
        Minimissään, tosi hyvällä tonttipohjalla voi ehkä juuri ja juuri jollekin riittää 50 000, monella menee 100 000. Että siinä sulle todellisuutta, meinaan tiedän kun omassa talossa lattiavalu seuraava vaihe...

Ampu hieman yli toi sun maatyö osuus 50000-100000 euroa

• on ongelma?
        "ei kaupallisia tiedot... kirjoitti:

olisi kielenkiintoista tietää, mistähän maasta tutetaan noiden talojen "kokoojat" ja millä ehdoilla, Kastellia ei ainakaan rehellisin keinoin niputeta noilla hinnoilla.

Näissä keskusteluissahan aina hakataan kiveen että talon hinnaks voi laskea talon peruspaketin hinta kertaa 3. EcoKastelli 100 peruspaketti 32320€ ja muuttovalmis 110-115 t€, eikö tuo muuttovalmis hintaa oo aika lähellä 32320€ x 3? PALIKKA!!!

• ilmiselvä

Kastelli-edustaja ;-)

• mindnnnd
        ei voi tietää kirjoitti:

Tyhmiä ootte.
        Mistä tiedät liittymät? Kun ne on paikkakuntakohtaiset.
        Ei kyse ole vertailusta Älväriin,vaan siitä onko tämä kusetusta.ON.ei talomyyjä,mutta rakennusalaa seuraava.
        Entä autotalli/varastorakennukset jne.

ei helvetti näitä keskustelupalstoja.. Kyllä ne vaan voi tietää kun vaan ottaa puhelimen käteen ja soittaa energia ja vesilaitokselle. Tai käy niiden nettisivuilla. Eikä nyt ole niin hirveitä eroja 15 000 kuule on jo aivan liikaa liittymistä. Helvetti, mä teen sulle liittymät jos oot maksamassa vielä enemmän!

• 15
        Janneeeee kirjoitti:

Saippuaa suuhun kiroilijoille!

• bulkkitaloa

kannattaa miettiä ennemminkin sitä mitä on valmis itse tekemään ja mitä asioita arvostaa. Miksi kastelli on jonkun mielestä laadukas? siksikö että kastellin paketti sahataan määrämittaan puukeskuksella. Ei kastelli economy tai muutkaan kastellit ole sen laadukkaampia kuin mikä tahansa pitkästä rakennettu talo. Economy on hyvä vaihtoehto silloin kun "laadulla" ei ole mitään väliä. tosi on niin että jos rakennutat valmiiksi esimerkiki vaikka kannustalon niin maksaa enemmän ja on reippaasti parempi talo. vaikkakin elementeistä rakennettu. Economy taloissa kaikki asiat tehdään mahdollisimman halvalla. kaikki materiaalit ovat mahdollisimman halpoja ja silloin laatu kärsii. esimerkkinä tiedän että väliseinien villat puuttuvat ja pistorasioita on äärimmäisen vähän. Kastellin kotisivuilla taloa mainostetaan laadukkaana mutta mun mielestä laatu perustuu täysin siihen millaisia materiaaleja käytetään ja paljonko eri asioita laitetaan yms.

• suunniteltu

nimenomaan niin, että JOKAISESTA KOHDASTA on mietitty miten saadaan hintaa alas eli huonompi ratkaisu asiakkaalle verrattuna muihin. Näitä kohtia talossa on lukematon määrä ed. mainittujen lisäksi mm. puuttuvat makuuhuoneen kaapit, avokaapit eteisessä, takka, terassi, terassinovi, keskuspölynimuri ym.

• Sompainen
        suunniteltu kirjoitti:

nimenomaan niin, että JOKAISESTA KOHDASTA on mietitty miten saadaan hintaa alas eli huonompi ratkaisu asiakkaalle verrattuna muihin. Näitä kohtia talossa on lukematon määrä ed. mainittujen lisäksi mm. puuttuvat makuuhuoneen kaapit, avokaapit eteisessä, takka, terassi, terassinovi, keskuspölynimuri ym.

Että tällainen talo mahollistaa omakotitalossa asumisen myös keskituloiselle pks. Jos tontista maksaa 130 000€, niin jollain rahalla siihen pitäisi tönökin pykätä. Ja jos vaihtoehto on 80-luvulla rakennettu rivari, niin mitä väliä, jos eteisessä on yksi kaappi Kannustaloja vähemmän? Meille ainankin ainut mahdollisuus!

• kastelli fani
        Sompainen kirjoitti:

Että tällainen talo mahollistaa omakotitalossa asumisen myös keskituloiselle pks. Jos tontista maksaa 130 000€, niin jollain rahalla siihen pitäisi tönökin pykätä. Ja jos vaihtoehto on 80-luvulla rakennettu rivari, niin mitä väliä, jos eteisessä on yksi kaappi Kannustaloja vähemmän? Meille ainankin ainut mahdollisuus!

JOKU KIRJOITTI AIKAISEMMIN: "Jos et tiennyt niin sulla menee 10 000 jo liittymiin. Soraan hyvin helposti 6000. Kaivuriin esim. 5000. Vastaavaan mestariin, pääsuunnittelijaan ja KVV-vastaavaan sellainen 5000. Sähköpiuhoihin sellanen tonni."

--> NO JOS SULLA EI OLE MITÄÄN SUHTEITA MINNEKKÄÄ SUUNTAAN NI MAKSA IHMEESSÄ NOIN PALJON. sun arvios on ihan älyttömästi yläkanttiin..

hyvä kastelli!!

• yhden oktn
        kastelli fani kirjoitti:

JOKU KIRJOITTI AIKAISEMMIN: "Jos et tiennyt niin sulla menee 10 000 jo liittymiin. Soraan hyvin helposti 6000. Kaivuriin esim. 5000. Vastaavaan mestariin, pääsuunnittelijaan ja KVV-vastaavaan sellainen 5000. Sähköpiuhoihin sellanen tonni."

--> NO JOS SULLA EI OLE MITÄÄN SUHTEITA MINNEKKÄÄ SUUNTAAN NI MAKSA IHMEESSÄ NOIN PALJON. sun arvios on ihan älyttömästi yläkanttiin..

hyvä kastelli!!

kaivurihommat maksoi jo 17000! Ilkeää...

• ettei tuu yllätyksenä
        yhden oktn kirjoitti:

kaivurihommat maksoi jo 17000! Ilkeää...

Kyllä ton arviot on ihan oikeita.

Täytyy noilla olla ihme tontit ja ihme suhteet jos ton parakin muihin kuluihin riittää 20 000 =) Hiekkaharjun päällekö olette rakentaneet vai onko teillä koko suku rakennuspuolella josta olette kaiken saaneet ilmaiseksi?

Totuus on kyllä jotain ihan muuta. Siksipä yli 80%:lla rakentajista kustannukset menee yli budjetoidun, ja monella helkkarin paljon yli.

Tontit eivät ole veljiä keskenään. Jos nykyisin haluat talon edes lähellekään sivilisaatiota niin se on paalutontti. Jos rakennat johonkin peräkylän metsään hiekan päälle niin voi päästä halvemmalla mutta sillä rakennuksella ei ole juurikaan arvoa koska ei sitä kovin moni sieltä perämetsästä osta. Ja kustannuksistahan tällöin toki unohtuu porakaivo ja ja jätevesijärjestelmät, eikös niin? Ja tien teko. Ja sähköjen vetäminen tontille. Ja puhelin/nettipiuhaahan ei myöskään tartte vetää eikä se mitään maksa?

Ai niin ton parakin halvin mahdollinen matalaperustushan ei taida edes soveltua paalutettaville tonteille. Ihan kysyttyä faktatietoa. Tällöin ne hyvittää sulle ehkä tonnin tosta muutamasta kuormasta betonia ja joudut itse teettämään sille perustukset. Tulee kalliiksi.

• joensuun kupeessa
        kastelli fani kirjoitti:

hyvä kastelli!!

maatyöt maksoi kaikkineen sorineen, kapilaarikatkoineen ja vesi,viemäri,salaoja,kattovesi- putkineen 3800e, tietty ite laserin ja lapion varressa aika tiukkaan..
        sähköliittymä 2500e ja vesi&viemäri 2000e

*se mikä ei tapa, vituttaa*

• RaksaRanetar
        ettei tuu yllätyksenä kirjoitti:

Kyllä ton arviot on ihan oikeita.

Täytyy noilla olla ihme tontit ja ihme suhteet jos ton parakin muihin kuluihin riittää 20 000 =) Hiekkaharjun päällekö olette rakentaneet vai onko teillä koko suku rakennuspuolella josta olette kaiken saaneet ilmaiseksi?

Totuus on kyllä jotain ihan muuta. Siksipä yli 80%:lla rakentajista kustannukset menee yli budjetoidun, ja monella helkkarin paljon yli.

Tontit eivät ole veljiä keskenään. Jos nykyisin haluat talon edes lähellekään sivilisaatiota niin se on paalutontti. Jos rakennat johonkin peräkylän metsään hiekan päälle niin voi päästä halvemmalla mutta sillä rakennuksella ei ole juurikaan arvoa koska ei sitä kovin moni sieltä perämetsästä osta. Ja kustannuksistahan tällöin toki unohtuu porakaivo ja ja jätevesijärjestelmät, eikös niin? Ja tien teko. Ja sähköjen vetäminen tontille. Ja puhelin/nettipiuhaahan ei myöskään tartte vetää eikä se mitään maksa?

Ai niin ton parakin halvin mahdollinen matalaperustushan ei taida edes soveltua paalutettaville tonteille. Ihan kysyttyä faktatietoa. Tällöin ne hyvittää sulle ehkä tonnin tosta muutamasta kuormasta betonia ja joudut itse teettämään sille perustukset. Tulee kalliiksi.

Kastelli hyvittää pohjistaan noin 4400 kun taas design vastaavasta 3500!

• ostit maatyöt Lidlistä?
        joensuun kupeessa kirjoitti:

maatyöt maksoi kaikkineen sorineen, kapilaarikatkoineen ja vesi,viemäri,salaoja,kattovesi- putkineen 3800e, tietty ite laserin ja lapion varressa aika tiukkaan..
        sähköliittymä 2500e ja vesi&viemäri 2000e

*se mikä ei tapa, vituttaa*

No jo on halpaa. Tosi halpaa.
        Ja nyt tietty joku hölmö käy laskemaan omia budjettejaan ton varaan? HEH!
        Mulla meni vastaaviin tollaset 20 000e pääkaupunkiseudun lähikunnassa.
        Että ottakaa nyt hyvät ihmiset vähän selkoa että eri tontteihin menee eri summat rahaa. Ettei lopu lainarahat heti kättelyssä.

• djasködsajd
        kastelli fani kirjoitti:

hyvä kastelli!!

samaa mieltä..

joo, kyllä on talo kuoppaan rakennettu ja nostettu että sora maksaa 6000... Ja kallis on kaivuri mies 5000. Vastaavan mestarin voi vissiin saada 500e.. että eikai niihn muihin 4000 e mene? Vttttu näitä keskustelupalstoja

• villat

miksi kastellin netissä oleva informaation on niin pintapuolinen economin osalta. Ei todellakaan löydy oikeita tietoja rakennustapaselostuksineen mitä siihen kuuluu ja mitä ei.

Onko esim. väliseinät villoitettu?

• RaksaRanetar

Saa ne sinne alle 200€, ei ole paha rasti.

• tuollaista tekoahan
        RaksaRanetar kirjoitti:

Saa ne sinne alle 200€, ei ole paha rasti.

tuo on. Joka paikasta jotain karsittu, varmaan oikein miettimällä mietitty mistä saadaan mikäkin euro pois eikä tätä missään ilmioteta. Miksi netissä ei voi olla täydellistä rakennustapaselostusta kun se on lähes kaikilla muilla selvästi kerrottuna.

Tai sitten kertoisivat rehellisesti, että mistä kohtaa säästetty ja jos haluat normaalitalon niin ota huomioon nämä tulevat ylimääräiset kustannukset.

Noita muutaman satasen ja tonnin lisäyksiä kun rupeaa "loppuhintaan" lisäilemään niin huomataan, että hups tuli muutama KYMMENEN tuhatta hintaa lisää.

• Puu-ucco

Sanokaapa, onko se nyt kallis tuo yläkerta, kun se maksaa noin 24000€ ja sillä saa 40 neliötä lisää tilaa ja rauhan alakertaan ja muutenkin alakerran tilavammaksi?

Tekee karkeasti 600€ / neliö ja jos normisti maksaa 1500€ niin halpaahan tuo on.

• 103

Meillä on juuri rakenteilla tuo 103 malli ja otetaan se tässä vaiheessa vain tuolla varauksella, jos yhtään osaa itse tehdä niin sen yläkerran saa kyllä halvemmallakin, ajateltiin tehdä se itse myöhemmin kun pidettiin tuota hintaa aikalailla kalliina, kannattaa laskea minkalaiset materiaalit haluaa ja tavaroiden menekin, jos ei ota kalliita pintoja niin halvemmallakin tuon saa.

• Ihmetttelevä
        103 kirjoitti:

Meillä on juuri rakenteilla tuo 103 malli ja otetaan se tässä vaiheessa vain tuolla varauksella, jos yhtään osaa itse tehdä niin sen yläkerran saa kyllä halvemmallakin, ajateltiin tehdä se itse myöhemmin kun pidettiin tuota hintaa aikalailla kalliina, kannattaa laskea minkalaiset materiaalit haluaa ja tavaroiden menekin, jos ei ota kalliita pintoja niin halvemmallakin tuon saa.

millaisen ilmatiiveystakuun Kastelli antaa economy malleille?

• Tuleva rakentaja
        Ihmetttelevä kirjoitti:

millaisen ilmatiiveystakuun Kastelli antaa economy malleille?

Meille on tulossa tällä hetkellä kastellin economy 120 malli. Olisin kiitollinen, jos joku tietäisi, että onko tuossa kaikki mitä tontin kustannuksiin tulee, vai onko jotain muuta mitä pitää ottaa huomioon.

Talopaketti: 160.000 (sis.toim.kulut) 129.900, mutta on yläkanttiin budjetoitu mahd. muutosten takia)
        Tontti puusto 8000 (tontti normaali, helppo ei paalutuksia tms.. sorapohja.

Tontin maa-aines työt 10.000 (Kysytty)
        Lvv/kvv 1500 (sama putkimies hoitaa putket ja on myös lvv/kvv vastaava) (Kysytty)
        Sähköliittymä: 2200 (Kysytty)
        Lupa-asiat: 1000 (Kysytty)
        Vesi jätevesi: 3200 (Kysytty)
        Rakentamiskustannus: 500 (Kysytty)
        Rakennusmestari: 2500 (Kysytty)
        Sähköpömpeli:1200 (Kysytty)
        Työmaasähkö: 1200 (Kysytty)
        Sora muu kivi aines 2000 (oma arvio)

Olimme ajatelleet yhteensä koko paketille kaikkine tontti töineen 220.000. Onkohan ihan pahasti pielessä arvio?

• Tuleva rakentaja
        Tuleva rakentaja kirjoitti:

Meille on tulossa tällä hetkellä kastellin economy 120 malli. Olisin kiitollinen, jos joku tietäisi, että onko tuossa kaikki mitä tontin kustannuksiin tulee, vai onko jotain muuta mitä pitää ottaa huomioon.

Talopaketti: 160.000 (sis.toim.kulut) 129.900, mutta on yläkanttiin budjetoitu mahd. muutosten takia)

Lvv/kvv 1500 (sama putkimies hoitaa putket ja on myös lvv/kvv vastaava) (Kysytty)

Olimme ajatelleet yhteensä koko paketille kaikkine tontti töineen 220.000. Onkohan ihan pahasti pielessä arvio?

siis talopaketin oikea hinta on 129.900, mutta on arvioitu yläkanttiin.

• Tuleva rakentaja

siis talopaketin oikea hinta on 129.900, mutta on arvioitu yläkanttiin.

Ja vielä unohtui laittaa, että kyseessä on siis avaimet käteen talopaketti.

• ihan oikeasti

Kyllä on.
        Laita tollaset 20 000 e lisää.

• kastelli rakentaja

Kyllä luulisi riittävän, aika yläkanttiin olet kaikki laskenut niinkuin pitääkin. Meillä otettiin economy 103 viittävaille valmiina ja näyttää 150 000 riittävän hyvin, siis pelkkään taloon, autotallia, varastoa eikä pihaa ole laskettu.

• Kuka ostaa Kastellia
        kastelli rakentaja kirjoitti:

Kyllä luulisi riittävän, aika yläkanttiin olet kaikki laskenut niinkuin pitääkin. Meillä otettiin economy 103 viittävaille valmiina ja näyttää 150 000 riittävän hyvin, siis pelkkään taloon, autotallia, varastoa eikä pihaa ole laskettu.

...mitä muuta voi saada, jos hinnalla myydään. Vai että kokonaista kaksi komeroakin 100 neliön talossa.

Ja 4 sentin varmasti halkeileva säästölattialaatta?

Seinät halpaa kipsilevyä? Kunnon puuta ei juuri missään?

Voi....sanonko mitä

• OIvoivoivoi
        Kuka ostaa Kastellia kirjoitti:

...mitä muuta voi saada, jos hinnalla myydään. Vai että kokonaista kaksi komeroakin 100 neliön talossa.

Ja 4 sentin varmasti halkeileva säästölattialaatta?

Seinät halpaa kipsilevyä? Kunnon puuta ei juuri missään?

Voi....sanonko mitä

Kastellit ja helmatalot sun muut tekeleet - miksi ostaa lautaa ja kipsilevyä ylihintaan...ja minkäslaatuiosta se niiden tavara ja tuo on...hohhoijaa.

Kastellinon jobbaava tukkuporras joka muu muitten firmojen lautaa, ikkunaa ja muuta krääsää. Turha ylimääräisille väliportaille on maksaa kun takuuasiat joutuu kuitenkin hoitamaan Kastellin sijaan sen alihankkijoiden aknssa - ja aikaa kuluu valovuosia.

• Antsa78
        kastelli rakentaja kirjoitti:

Osaakos joku Economy 103:ssa asuva kommentoida miten tilava se ruokatila-olohuoneyhdistelmä oikeasti on - alkaako ahdistaa vai riittääkö tila hyvin kulkemaan sohvien ja ruokapöydän ohi, sekä tekemään vielä ruokaakin siellä? Itse olen ko. mallia katsellut ja ainoa asia mikä on vähän arveluttanut on tuo moneen malliin nähden hieman pienehkö olohuonetila. Pitäisi päästä tuollaista jotenkin katsomaan livenä, mutta en tiedä onko täällä Tampereen lähistöllä esim. yhtään valmiina...

• Rahaa jää muuhunki!!
        Antsa78 kirjoitti:

Osaakos joku Economy 103:ssa asuva kommentoida miten tilava se ruokatila-olohuoneyhdistelmä oikeasti on - alkaako ahdistaa vai riittääkö tila hyvin kulkemaan sohvien ja ruokapöydän ohi, sekä tekemään vielä ruokaakin siellä? Itse olen ko. mallia katsellut ja ainoa asia mikä on vähän arveluttanut on tuo moneen malliin nähden hieman pienehkö olohuonetila. Pitäisi päästä tuollaista jotenkin katsomaan livenä, mutta en tiedä onko täällä Tampereen lähistöllä esim. yhtään valmiina...

Kattokaas tosta, mihin hintaan saa tommoset 180m2 valmiiksi, jos viittii vähääkään vaivautua.
        Erikoisia hintoja oletta ilmoitelleet noihin liittymiin ja tonttitoihin. Pikkasen rupee naurattaa :-)
        Ei juma!!! Ei voi olla tyhmempi jos rupee makseleen jostain kaivurihommistaki 17000€ (vanhaa 100.000 mummoo) Itsellä älvsby 145m2 Tampereella 2001 jolloin tontti 769m2 170.000mk (28.000€) ja talopaketti ilman yläkertaa 469.000mk (n80.000€). Kaikki liittymät tonttityöt ja autotallit varastoineen ja yläkertakin vaan 80.000mk (n.13000€) Kaikki kustannukset laitoin joka helvetin piirua myöten ylös, niin en saanut menemään enempää ku 159000€ Tontteineen. ja kyllä on tarennut. Sähkölämmitys, talteenotolla, ilmalämpöpumppu 122€ siirtoineen/kk vuosi 15000kw. Et silleen. Komeet autot pihassa ja rahaa tilillä. Velaton tölli !!! Passaa tässä henkseleitä paukutella.
        Ostin juuri uuden tontin tampereelta 67500€ ja meinaan uuden älvsbyn laittaa. On senverran vanhasta talosta hyvää kokemusta, että tuntuu ku ois sunnuntaina syntynyt. Seuraava talo onki sit varmaan viimeinen. Ainiin... Onhan mulla viä se kesämökkitonttikin 7500m2, johon tarttis jotain kyhätä. Et silleen... On muuten kaikki paperilla jon jotain kiinnostaa??? Tässä muuten toinen onnistuja!!! Katsokaas hieman noita kirjanpitoja :-) Samanlaiset mullakin, mutta vanhaan aikaan laadittuja. Oon muuten aatellut tuota Kalevatarta itsekkin Sen verta tota paalua viä on siunaantunu, ku o Älvärissä asunu. Terveiset Mansesta

• Rahaa jää muuhunki
        Rahaa jää muuhunki!! kirjoitti:

Kattokaas tosta, mihin hintaan saa tommoset 180m2 valmiiksi, jos viittii vähääkään vaivautua.
        Erikoisia hintoja oletta ilmoitelleet noihin liittymiin ja tonttitoihin. Pikkasen rupee naurattaa :-)
        Ei juma!!! Ei voi olla tyhmempi jos rupee makseleen jostain kaivurihommistaki 17000€ (vanhaa 100.000 mummoo) Itsellä älvsby 145m2 Tampereella 2001 jolloin tontti 769m2 170.000mk (28.000€) ja talopaketti ilman yläkertaa 469.000mk (n80.000€). Kaikki liittymät tonttityöt ja autotallit varastoineen ja yläkertakin vaan 80.000mk (n.13000€) Kaikki kustannukset laitoin joka helvetin piirua myöten ylös, niin en saanut menemään enempää ku 159000€ Tontteineen. ja kyllä on tarennut. Sähkölämmitys, talteenotolla, ilmalämpöpumppu 122€ siirtoineen/kk vuosi 15000kw. Et silleen. Komeet autot pihassa ja rahaa tilillä. Velaton tölli !!! Passaa tässä henkseleitä paukutella.
        Ostin juuri uuden tontin tampereelta 67500€ ja meinaan uuden älvsbyn laittaa. On senverran vanhasta talosta hyvää kokemusta, että tuntuu ku ois sunnuntaina syntynyt. Seuraava talo onki sit varmaan viimeinen. Ainiin... Onhan mulla viä se kesämökkitonttikin 7500m2, johon tarttis jotain kyhätä. Et silleen... On muuten kaikki paperilla jon jotain kiinnostaa??? Tässä muuten toinen onnistuja!!! Katsokaas hieman noita kirjanpitoja :-) Samanlaiset mullakin, mutta vanhaan aikaan laadittuja. Oon muuten aatellut tuota Kalevatarta itsekkin Sen verta tota paalua viä on siunaantunu, ku o Älvärissä asunu. Terveiset Mansesta

www.tervala.fi
        Taas intopiukeena uutta taloa suunnittelemassa :-) Taidanpa ottaa ton kalevattaren. Ja tietty itse teen taas niin paljo ku pystyn. On jo sen verran tota verkostoo ympärillä että taitaa taas saada parasta HALVALLA!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      66
      4195
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3482
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2893
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2719
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2134
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1226
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe