Transut ovat ihania ihmisiä

Joka paikan jermu

Minulla on jonkin verran kokemuksia lähes kaikenlaisista ihmisistä, jotka täällä maan päällä turvetta tallovat tai asfaltilla askeltavat. Rehellinen mielipiteeni on (suppean kokemukseni perusteella), että transut ovat keskimäärin ihanimpia ihmisiä! Niin se vaan on, poijaat!

21

2769

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PetrusB

      Hyvä kun palstalle tuli asiallinen kirjoittaja.

      • vaikka

        kutsuukin transuksiksi


      • PetrusB
        vaikka kirjoitti:

        kutsuukin transuksiksi

        Olet oikeassa. Tarkoitin sitä, että hän mielipiteensä esittämällä on huomattavasti mieluisampi lukututtavuus on tuo sairas massapostittaja, joka viime päivinä täällä riehui.


      • Joka paikan jermu
        vaikka kirjoitti:

        kutsuukin transuksiksi

        Pyydän kohteliaimmin anteeksi, jos olen loukannut käyttämällä transu-sanaa. Ex-transuystäväni (HUOM!lue ex- vaan älä sex-)mielestä sen käyttö on ok (ainakin minun osaltani). Itse en ole transu ja en huomaa nimityksien vivahde-eroja. Toivon, että tiiteistä puhuttaisiin myönteisesti enemmän julkisuudessa ja sitä kautta nimityksetkin varmaan jalostuisivat. Toivotan kaikille tiiteille oikein mukavaa kesää. Teitähän onkin paljon yleisesti luultua enemmän!


      • Ilwes
        Joka paikan jermu kirjoitti:

        Pyydän kohteliaimmin anteeksi, jos olen loukannut käyttämällä transu-sanaa. Ex-transuystäväni (HUOM!lue ex- vaan älä sex-)mielestä sen käyttö on ok (ainakin minun osaltani). Itse en ole transu ja en huomaa nimityksien vivahde-eroja. Toivon, että tiiteistä puhuttaisiin myönteisesti enemmän julkisuudessa ja sitä kautta nimityksetkin varmaan jalostuisivat. Toivotan kaikille tiiteille oikein mukavaa kesää. Teitähän onkin paljon yleisesti luultua enemmän!

        sana on vakiintumassa tarkoittamaan transsukupuolista ihmistä.

        Se että sitä käytetään substantiivina loukkaa hieman, koska ihmisellä transsukupuolisuus ei ole identiteetti itsessään vaan ihmisen sukupuoli-identiteetti on joko naisen, miehen, kummankin tai ei kummankaan. Transu voi siis olla adjektiivina määrittämässä esim naisen ominaisuutta muttei sellaisenaan. Transsukupuolinen nainen on siis syntynyt pojan kehoon, siitä adjektiivi transsukupuolinen

        Jos muistetaan tämä transun käytössä että pohjimmiltaan se kuvaa sukupuoli-identiteettiä eikä henkilöä yleistäen sinällään.

        Oikeastaan sama on homonkin kohdalla. Homoseksuaalisuus ei ole sukupuoli-identiteetti vaan henkilön ominaisuus, hänen sukupuolisen kiinnostuksensa mukainen nimitys. Mutta homoseksuaalia voi käyttää substantiivinakin jolloin se kuitenkin ymmärretään henkilön ominaisuudeksi. Sellainenkin yhdistelmä on mahdollinen että henkilö on transsukupuolinen homoseksuaali (ihminen), jolloin hänen sukupuoli-identiteettinsä poikkeaa syntymäsukupuolesta ja hän on kiinnostunut samasta sukupuolesta kuin miksi hän idetifioi itsensä.

        kysymys on siis ominaisuudesta ihmisessä ja selittää henkilön mukavuutta yhtä paljon kuin että henkilöllä olisi paljon ihossaan pigmenttiä tai että henkilö olisi mieltynyt punaiseen väriin.

        Erikoista on että itsestäänselvyys pitää mainita. Vähän sama kuin sanottaisiin että Suomen tasavalta on paras tasavalta Suomessa.

        halistaa kuiteskin :)


      • Kolmois-S
        Ilwes kirjoitti:

        sana on vakiintumassa tarkoittamaan transsukupuolista ihmistä.

        Se että sitä käytetään substantiivina loukkaa hieman, koska ihmisellä transsukupuolisuus ei ole identiteetti itsessään vaan ihmisen sukupuoli-identiteetti on joko naisen, miehen, kummankin tai ei kummankaan. Transu voi siis olla adjektiivina määrittämässä esim naisen ominaisuutta muttei sellaisenaan. Transsukupuolinen nainen on siis syntynyt pojan kehoon, siitä adjektiivi transsukupuolinen

        Jos muistetaan tämä transun käytössä että pohjimmiltaan se kuvaa sukupuoli-identiteettiä eikä henkilöä yleistäen sinällään.

        Oikeastaan sama on homonkin kohdalla. Homoseksuaalisuus ei ole sukupuoli-identiteetti vaan henkilön ominaisuus, hänen sukupuolisen kiinnostuksensa mukainen nimitys. Mutta homoseksuaalia voi käyttää substantiivinakin jolloin se kuitenkin ymmärretään henkilön ominaisuudeksi. Sellainenkin yhdistelmä on mahdollinen että henkilö on transsukupuolinen homoseksuaali (ihminen), jolloin hänen sukupuoli-identiteettinsä poikkeaa syntymäsukupuolesta ja hän on kiinnostunut samasta sukupuolesta kuin miksi hän idetifioi itsensä.

        kysymys on siis ominaisuudesta ihmisessä ja selittää henkilön mukavuutta yhtä paljon kuin että henkilöllä olisi paljon ihossaan pigmenttiä tai että henkilö olisi mieltynyt punaiseen väriin.

        Erikoista on että itsestäänselvyys pitää mainita. Vähän sama kuin sanottaisiin että Suomen tasavalta on paras tasavalta Suomessa.

        halistaa kuiteskin :)

        Ilmaus "transu" on ehdottoman loukkaava ja vastenmielinen.

        "ei se sana loukkaa
        Ilwes 12.6.2008 klo 12.11
        sana on vakiintumassa tarkoittamaan transsukupuolista ihmistä."

        Ei ole!

        "Erikoista on että itsestäänselvyys pitää mainita. Vähän sama kuin sanottaisiin että Suomen tasavalta on paras tasavalta Suomessa. "

        Tuostakin olen eri mieltä.


      • Ilwes
        Kolmois-S kirjoitti:

        Ilmaus "transu" on ehdottoman loukkaava ja vastenmielinen.

        "ei se sana loukkaa
        Ilwes 12.6.2008 klo 12.11
        sana on vakiintumassa tarkoittamaan transsukupuolista ihmistä."

        Ei ole!

        "Erikoista on että itsestäänselvyys pitää mainita. Vähän sama kuin sanottaisiin että Suomen tasavalta on paras tasavalta Suomessa. "

        Tuostakin olen eri mieltä.

        vaba Eesti eest, vaba Soome soost


      • epwiorgjfnmi
        Ilwes kirjoitti:

        sana on vakiintumassa tarkoittamaan transsukupuolista ihmistä.

        Se että sitä käytetään substantiivina loukkaa hieman, koska ihmisellä transsukupuolisuus ei ole identiteetti itsessään vaan ihmisen sukupuoli-identiteetti on joko naisen, miehen, kummankin tai ei kummankaan. Transu voi siis olla adjektiivina määrittämässä esim naisen ominaisuutta muttei sellaisenaan. Transsukupuolinen nainen on siis syntynyt pojan kehoon, siitä adjektiivi transsukupuolinen

        Jos muistetaan tämä transun käytössä että pohjimmiltaan se kuvaa sukupuoli-identiteettiä eikä henkilöä yleistäen sinällään.

        Oikeastaan sama on homonkin kohdalla. Homoseksuaalisuus ei ole sukupuoli-identiteetti vaan henkilön ominaisuus, hänen sukupuolisen kiinnostuksensa mukainen nimitys. Mutta homoseksuaalia voi käyttää substantiivinakin jolloin se kuitenkin ymmärretään henkilön ominaisuudeksi. Sellainenkin yhdistelmä on mahdollinen että henkilö on transsukupuolinen homoseksuaali (ihminen), jolloin hänen sukupuoli-identiteettinsä poikkeaa syntymäsukupuolesta ja hän on kiinnostunut samasta sukupuolesta kuin miksi hän idetifioi itsensä.

        kysymys on siis ominaisuudesta ihmisessä ja selittää henkilön mukavuutta yhtä paljon kuin että henkilöllä olisi paljon ihossaan pigmenttiä tai että henkilö olisi mieltynyt punaiseen väriin.

        Erikoista on että itsestäänselvyys pitää mainita. Vähän sama kuin sanottaisiin että Suomen tasavalta on paras tasavalta Suomessa.

        halistaa kuiteskin :)

        "sana on vakiintumassa tarkoittamaan transsukupuolista ihmistä."

        Juuri tuollaisten "tapausten" takia kuin sinä, pidän suuni kiinni menneisyydestäni. En todellakaan halua leimautua miksikään "transuksi".


    • senverrankiva

      Sen verran kiva kirjoittaja etten loukkaannu siitäkään että nimittää tyttöä pojaksi.

      • mekään

        Mekään ei loukkaannuta:
        Marisha Kisa Popov, Vanmra Nikolaevna Ivanov, Nikolaevna Khristeen Ivanov, Manya Feodora Solovyov, Agnessa Natyashenka Smirnov.


    • p16

      Jos minä olen transu, niin sinä olet trolli.

    • ..........................

      kysehän on suuresta taiteesta jossa pitää tietää ja osata hemmetin paljon asioita.

      Se jalostaa ihmistä paremmaksi

    • .......

      Naurettavaa tapella jostakin termeistä varsinkinkun koko trans-sanojen kirjo on varsin turha. Yhtä loukkaavia ovat niin ransu, transu, TS, transsukupuolinen, transseksuaali jos niitä käytetään väärin ja niitähän käytetään. Jos on ihan pakko, niin voisi puhua vaikka tytöistä jotka ovat syntyneet pojiksi(fyysisellä tasolla) ja toisinpäin. Tuollatavoin sen voi jopa ymmärtää yksinkertaisempikin ihminen.

    • höhööö

      transu setä raskaana

    • tanja-tv

      Onhan se ihanaa olla tv-tyttö =) Mulla on oma ihana mies eli seurustelen =)

    • Juhanibi

      Olen ihan samaa mieltä, että transvestiitit ovat ihania ihmisiä. Elämä transvestiittinä ja etenkin jos esiintyy ihan julkisesti, on sen verran haastavaa, että silloin ihminen oppii ymmärtämään monia asioita myös eri tavalla kuin "normaalisti" elävä. Tietysti joillakin se elämä keskittyy liikaakin siihen naiseksi laittautumiseen ja olemiseen, mutta se on heille tärkeä asia. Mutta ystävänä transvestiitti on empaattinen ja ymmärtäväinen ihminen.
      En tiedä toinko ajatustani oikein esille, mutta omasta kokemuksestani heidän kanssa, minulle on jäänyt heistä positiivinen kuva. Tietysti mielipiteeseeni vaikuttaa se, että olen ollut kiinnostunut transvestiiteista ja heidän elämästään ja mielipiteistä.

    • jukkajapekka

      Luetaan näitä viestejä vielä sängyllä oman kullan kanssa. Miten meitä kuuluisi nimittää kun nyt ollaan oltu koko joulunpyhät tyttömoodissa? Onko tuo kulta tyttöystävä vai poikaystävä, kun meistä minä olen kuitenkin alistuva osapuoli, vaikka kumpikin tyttömoodissa elellään?
      Aivan ihanaa leikkiä kaksin. Ollaanko me muuten homoja vai lesboja? Vai kenties heteroja, niinkuin transsut yleensä ovat? Minusta ollaan heteroja, vaikka niin ihanalta tuntuu oman kullan hyväilyt paljaalla iholla minimekon alla......PUS teille ihanille ihmisille!

      • ytr75e57f56d676rf

        Nimimerkistä päätellen homoja, sillä vaatteet eivät vaikuta asiaan. Mutta ihan kivaa varmaankin.

        Transvestiitit ovat useimmiten heteroita siksi että kyseessä on mies-nais pari (usein aviopari).


    • Uuulio

      Joo tyttöilijät on ok ja muut ristiinpukeutujat.

    • sun_shine

      Jos elämä transsuna ja homona on tällaista, niin se on IHANAAAAA!!!!

    • Anonyymi

      Helena Snellman on mies.

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1555
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1384
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1285
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1248
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1166
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1106
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe