kutsu-kirje

inLoove.

Heippa!

Mulla on mies albaniasta kotoisin mutta asustelee kreikassa. Jokatapauksessa, jotta saa visan haluisin auttaa lähettämällä sen kutsu-kirjeen. Olisiko missään linkkiä et miten semmoinen vapaamuotoisen kirjeen voi tehdä tai voiko saada jostain valmiina olevaa ja mitä tietoja siinä pitäisi olla? (: varmat tiedot peliin, kiitos!

27

6646

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitää

      ilmetä kutsuttavan ja kutsujan henkilö- yhteystiedot. Kuinka kauan kutsuttu viipyy Suomessa, missä hän majoittuu, kuka vastaa hänen kustannuksistaan Suomessa oloajan. Suurlähetystö haluaa myöskin selvityksen kutsujan ja kutsuttavan suhteen laadusta.

      Voit kysyä tarkempaa neuvoa UM:stä, mutta koska kutsukirje on luonteeltaan vapaamuotoinen, niin mitään valmista pohjaa ei ole olemassa.

      Viisumihakemukseen vaaditaan yleensä liitettäväksi voimassaoleva matkavakuutus. Olen huomannut, että käytännöt ja suurlähetystöjen antamat ohjeet vaihtelevat maittain. Esim. joissakin maissa vaaditaan lentolipun (meno-paluu) varaamista etukäteen, toisissa taas sanotaan, että lippuja ei tarvitse varata ennen kuin viisumi on myönnetty. Sama koskee matkavakuutusta, joissakin maissa se vaaditaan jo viisumia haettaessa, toisille kelpaa, että sen esittää lentokentällä passin kanssa.

      • Schengen maa

        Käsittääkseni jos hänellä on oleskelulupa Kreikassa pitäisi olla pääsy myös Suomeen ainakin vieraillu..eikös Kreikka kuulu Schengeniin?


      • kutsu käy

        Kutsukirjepohjia on olemassa, ja maistraatista sellaisen saa. Ainakin kun itse niitä lähetin, muutama vuosi sitten. Siihen voi ottaa sitten maistraatin leimat, niin on ainakin virallinen paperi. Mutta vapaamuotoinenkin käy ihan hyvin.


      • Aik.kirjoittaja
        kutsu käy kirjoitti:

        Kutsukirjepohjia on olemassa, ja maistraatista sellaisen saa. Ainakin kun itse niitä lähetin, muutama vuosi sitten. Siihen voi ottaa sitten maistraatin leimat, niin on ainakin virallinen paperi. Mutta vapaamuotoinenkin käy ihan hyvin.

        että asiaan on tullut sellainen parannus! Silloin kun olen itse viimeksi asiaa tiedustellut, ei mitään valmista pohjaa ollut olemassa - mutta siitä on toki joitakin vuosia aikaa.

        Kiitos infosta!


      • Elladaaa.
        Aik.kirjoittaja kirjoitti:

        että asiaan on tullut sellainen parannus! Silloin kun olen itse viimeksi asiaa tiedustellut, ei mitään valmista pohjaa ollut olemassa - mutta siitä on toki joitakin vuosia aikaa.

        Kiitos infosta!

        Piti vielä kysyä, että jos mainitsen että seurustelemme niin pitääkö siihen laittaa täysin totuudenmukaisesti monta kertaa nähty jne vai voiko heittää valkoista valhetta vai saako ne selville esim. monta kertaa oikeasti olen käynyt kreikassa? Epäilen että en ole tarpeeksi tuntenut häntä jotta auttaisi viisumun saannissa. Piti myös kutsusta selvitä että mikä on vierailun tarkoitus; Mitä siihen kannattaisi laittaa? .. Minulla kun on vaan tärkeintä että saan viettää aikaaa poikaystäväni kanssa ja että hän tapaa perheeni, onke se riittävä syy?


      • hänet
        Elladaaa. kirjoitti:

        Piti vielä kysyä, että jos mainitsen että seurustelemme niin pitääkö siihen laittaa täysin totuudenmukaisesti monta kertaa nähty jne vai voiko heittää valkoista valhetta vai saako ne selville esim. monta kertaa oikeasti olen käynyt kreikassa? Epäilen että en ole tarpeeksi tuntenut häntä jotta auttaisi viisumun saannissa. Piti myös kutsusta selvitä että mikä on vierailun tarkoitus; Mitä siihen kannattaisi laittaa? .. Minulla kun on vaan tärkeintä että saan viettää aikaaa poikaystäväni kanssa ja että hän tapaa perheeni, onke se riittävä syy?

        Suomeen ystävänäsi ja syynä on lomamatka.

        Se, tietävätkö viranomaiset kuinka monta kertaa olet Kreikassa käynyt, on nykyisen vapaan rajojen ylitse liikkumisen aikaan vaikea todentaa.

        Kreikkahan on Shcengen-maa ja jos poikaystäväsi oleskelee Kreikassa laillisesti (= hänellä on Shcengen-viisumi), niin hänhän ei tarvitse mitään lisäviisumia matkustaessaan muissa Shcengen-maissa. Jos hän taas on laittomasti maassa, niin hän asettaa itsensä todelliseen ongelmatilanteeseen hakiessaan viisumia Suomeen Kreikan Suomen suurlähetystöstä! Mikä on hänen todellinen tilanteensa, lähdetään siitä ja katsotaan sitten mitä on tehtävissä.


      • ellladaaam
        hänet kirjoitti:

        Suomeen ystävänäsi ja syynä on lomamatka.

        Se, tietävätkö viranomaiset kuinka monta kertaa olet Kreikassa käynyt, on nykyisen vapaan rajojen ylitse liikkumisen aikaan vaikea todentaa.

        Kreikkahan on Shcengen-maa ja jos poikaystäväsi oleskelee Kreikassa laillisesti (= hänellä on Shcengen-viisumi), niin hänhän ei tarvitse mitään lisäviisumia matkustaessaan muissa Shcengen-maissa. Jos hän taas on laittomasti maassa, niin hän asettaa itsensä todelliseen ongelmatilanteeseen hakiessaan viisumia Suomeen Kreikan Suomen suurlähetystöstä! Mikä on hänen todellinen tilanteensa, lähdetään siitä ja katsotaan sitten mitä on tehtävissä.

        ELi siis hän muutti Kreikkaan perheensä kanssa Albaniasta ollessaan 3 vuotias. Hänen oleskelulupansa on kohta menossa vanhaksi ( ei ole näet saanut jostain syystä kreikan kansalaisuutta vaikka haluaa. koska itsekin tunnen kreikan sen verran hyvin etteibät ne hoida asioita sielä!) Kuitenkin hän on täysin laillisesti kreikan maassa. ( opiskelee ja tekee 2 työtä!) ... Ja tosiaan sen takia tarvitsee sen viisumin, koska asuu laillisesti kreikassa mutta silti albaniankansalainen..


      • laillisesti
        ellladaaam kirjoitti:

        ELi siis hän muutti Kreikkaan perheensä kanssa Albaniasta ollessaan 3 vuotias. Hänen oleskelulupansa on kohta menossa vanhaksi ( ei ole näet saanut jostain syystä kreikan kansalaisuutta vaikka haluaa. koska itsekin tunnen kreikan sen verran hyvin etteibät ne hoida asioita sielä!) Kuitenkin hän on täysin laillisesti kreikan maassa. ( opiskelee ja tekee 2 työtä!) ... Ja tosiaan sen takia tarvitsee sen viisumin, koska asuu laillisesti kreikassa mutta silti albaniankansalainen..

        Jos on laillisesti jossain Schengen-maassa, niin voi aivan laillisesti matkustaa toiseen Schengen-maahan ilman mitään viisumeita tai muita lupia. Kansalaisuudella ei ole merkitystä. Suomi ja Kreikka ovat Schengen-maita, joten ei pitäisi tarvita mitään viisumeita. Onkohan se puhunut sinulle totta, jos väittää viisumia tarvitsevansa?


      • mihin luulosi
        ellladaaam kirjoitti:

        ELi siis hän muutti Kreikkaan perheensä kanssa Albaniasta ollessaan 3 vuotias. Hänen oleskelulupansa on kohta menossa vanhaksi ( ei ole näet saanut jostain syystä kreikan kansalaisuutta vaikka haluaa. koska itsekin tunnen kreikan sen verran hyvin etteibät ne hoida asioita sielä!) Kuitenkin hän on täysin laillisesti kreikan maassa. ( opiskelee ja tekee 2 työtä!) ... Ja tosiaan sen takia tarvitsee sen viisumin, koska asuu laillisesti kreikassa mutta silti albaniankansalainen..

        perustat, mutta aivan kuten ylläoleva kirjoittajakin sanoo, niin henkilö, jolla on voimassaoleva Shcengen-viisumi, ei tarvitse toista viisumia matkustaessaan johonkin toiseen Shcengen-maahan.

        Oletko ihan varma, ettei miesystäväsi ole aikeissa käyttää sinua hyväkseen hankkiakseen viisumin Suomeen ja saadakseen jatkoaikaa palautukselle Albaniaan? En halua maalata piruja seinille, mutta jokin tässä jutussa haisee...


      • ellinida
        mihin luulosi kirjoitti:

        perustat, mutta aivan kuten ylläoleva kirjoittajakin sanoo, niin henkilö, jolla on voimassaoleva Shcengen-viisumi, ei tarvitse toista viisumia matkustaessaan johonkin toiseen Shcengen-maahan.

        Oletko ihan varma, ettei miesystäväsi ole aikeissa käyttää sinua hyväkseen hankkiakseen viisumin Suomeen ja saadakseen jatkoaikaa palautukselle Albaniaan? En halua maalata piruja seinille, mutta jokin tässä jutussa haisee...

        Siis hän on laillisesti perheensä kanssa maassa, eikä yritä mitenkään hyötyä Suomesta.
        Asia on vain niin että itse ehdotin hänen tulemistaan Suomeen, koska en pääse itse vähään aikaan sinne ja haluan hänen tutustuvan perheeseeni .En tiedä asiasta muuta kuin että:

        1. On laillisesti Kreikassa, mutta passi on alkujaan albanista ja lähetystö oli sanonnut että tarvitsee; leiman passiinsa ( visumin vastike yms) ja sen takia olen aikeissa lähettää kutsukirjeen helpottaakseni sitä.

        ( hän oli perheensä kanssa ollut italiassakin lomalla ja tarvitsi sinnekin viisumin vaikka asuvat LAILLISESTI kreikassa. )!!!!!


      • jostain
        ellinida kirjoitti:

        Siis hän on laillisesti perheensä kanssa maassa, eikä yritä mitenkään hyötyä Suomesta.
        Asia on vain niin että itse ehdotin hänen tulemistaan Suomeen, koska en pääse itse vähään aikaan sinne ja haluan hänen tutustuvan perheeseeni .En tiedä asiasta muuta kuin että:

        1. On laillisesti Kreikassa, mutta passi on alkujaan albanista ja lähetystö oli sanonnut että tarvitsee; leiman passiinsa ( visumin vastike yms) ja sen takia olen aikeissa lähettää kutsukirjeen helpottaakseni sitä.

        ( hän oli perheensä kanssa ollut italiassakin lomalla ja tarvitsi sinnekin viisumin vaikka asuvat LAILLISESTI kreikassa. )!!!!!

        intanssista pukkaa pahasti väärää informaatiota!

        Olen itse naimisissa kaukaa Schengen-alueen ulkopuolelta (= ei eurooppalainen) tulevan miehen kanssa. Mieheni matkustaa missä tahansa Schengen-maassa ilman mitään lisäviisumeita tai muita dokumentteja. Hänellä on voimassa oleva viiden vuoden oleskelulupa Suomeen.

        Oletko ollut itse henk.kohtaisesti yhteydessä Kreikan Suomen suurlähetystöön? Onko lähetystö myöskin selvillä tilanteesta, että kysymyksessä on Kreikassa laillisesti oleskeleva albaani? Asian käsittelyynhän saattaa liittyä ihan puhdas väärinymmärryskin! Jos he väittävät miesystäväsi tarvitsevan viisumin, niin kysy mihin he perustavat väitteensä ja pyydä vastaus mielellään kirjallisena. Sen jälkeen ota yhteys Suomen Ulkoministeriöön ja selvitä asia sitä kautta.

        En missään nimessä halua olla epäilemässä misystäväsi Suomeen tulon motiiveja - päin vastoin, yritän olla avuksi, mutta jotta voin auttaa, on faktojen oltava selvillä. Sorry, jos pahoitin mielesi!


      • voi pyhä yksinkertaisuus
        ellladaaam kirjoitti:

        ELi siis hän muutti Kreikkaan perheensä kanssa Albaniasta ollessaan 3 vuotias. Hänen oleskelulupansa on kohta menossa vanhaksi ( ei ole näet saanut jostain syystä kreikan kansalaisuutta vaikka haluaa. koska itsekin tunnen kreikan sen verran hyvin etteibät ne hoida asioita sielä!) Kuitenkin hän on täysin laillisesti kreikan maassa. ( opiskelee ja tekee 2 työtä!) ... Ja tosiaan sen takia tarvitsee sen viisumin, koska asuu laillisesti kreikassa mutta silti albaniankansalainen..

        Kyllä kansalaisuuden saa jos asuu 3 vuotiaasta Kreikassa ja käy koulut siellä! Jos oletetaan, että hän on nyt 20-30 vuotias, niin hän sekä perheensä ovat ehtineet saada kansalaisuuden tällä välillä moneen kertaan jos muuten oleskeluluvat ovat alkujaan olleet kunnosssa.
        Lyön vaikka kivekseni pölkylle pantiksi, että taas yksinkertaista suominorsua viedään kuin litran mittaa! Sorry vaan, ehkäpä ymmärsit hänen albanian"englantinsa" väärin, olisiko sanonut että on asunut 3 kk Kreikassa pienessä yksiössä koko sukunsa kanssa ja kerjäävät kadulla ammatikseen, olisko tällainen väärinymmärrys mahdollinen?? Muistelepa mitä sanoi! Selittäis kaverin haluja tulla Suomeen...heh heh. Ei millään pahalla mutta kannattaa olla varovainen ennen kuin ko. henkilö majailee nurkissasi, voi muuten tuo "perhe" tulla mukaan vähän niin kuin bonuksena jos kirjoitat oikein hyvän kutsu-kirjeen (tää on muuten oikeasti yhdyssana).


      • ellinidas
        voi pyhä yksinkertaisuus kirjoitti:

        Kyllä kansalaisuuden saa jos asuu 3 vuotiaasta Kreikassa ja käy koulut siellä! Jos oletetaan, että hän on nyt 20-30 vuotias, niin hän sekä perheensä ovat ehtineet saada kansalaisuuden tällä välillä moneen kertaan jos muuten oleskeluluvat ovat alkujaan olleet kunnosssa.
        Lyön vaikka kivekseni pölkylle pantiksi, että taas yksinkertaista suominorsua viedään kuin litran mittaa! Sorry vaan, ehkäpä ymmärsit hänen albanian"englantinsa" väärin, olisiko sanonut että on asunut 3 kk Kreikassa pienessä yksiössä koko sukunsa kanssa ja kerjäävät kadulla ammatikseen, olisko tällainen väärinymmärrys mahdollinen?? Muistelepa mitä sanoi! Selittäis kaverin haluja tulla Suomeen...heh heh. Ei millään pahalla mutta kannattaa olla varovainen ennen kuin ko. henkilö majailee nurkissasi, voi muuten tuo "perhe" tulla mukaan vähän niin kuin bonuksena jos kirjoitat oikein hyvän kutsu-kirjeen (tää on muuten oikeasti yhdyssana).

        Hän muutti Albaniasta 3 vuotiaana ja on nyt 18 vuotias. Eikä ole laittomasti maassa tekee työtä ja opiskelua ja tiedän tämän niin varmasti kuin vain voin koska oleskelin hänen luonaan pitkään Kreikassa. Näin kyllä hänen papereitaan yms. Ovat oppineet kreikankin täydellisesti.Eivät ole mitään laittomia mutta tosi fakta on se että kreikka maana on vähän " asia hoidetaan JOS hoidetaan" he eivät pidä siellä siirtolaisista tai maahanmuuttajista eritoten venäläisistä ja albaaneista. Ongelma nimi on se, että kunhan hän nyt vain saa passiinsa jonkun merkin joka vastaa viisumia yms. Niin pääsee Suomeen luokseni kylään. Siihen siis tarvitsen apuja. Jos ei ole mitään neuvoja vaan pelkästään näitä; hän kusettaa sinua yms. Voi pitää suunsa kiinni. Tunnen hänet ja hän minut. kyseessä ja välillämme ei ole valheita.


      • rgag
        ellinidas kirjoitti:

        Hän muutti Albaniasta 3 vuotiaana ja on nyt 18 vuotias. Eikä ole laittomasti maassa tekee työtä ja opiskelua ja tiedän tämän niin varmasti kuin vain voin koska oleskelin hänen luonaan pitkään Kreikassa. Näin kyllä hänen papereitaan yms. Ovat oppineet kreikankin täydellisesti.Eivät ole mitään laittomia mutta tosi fakta on se että kreikka maana on vähän " asia hoidetaan JOS hoidetaan" he eivät pidä siellä siirtolaisista tai maahanmuuttajista eritoten venäläisistä ja albaaneista. Ongelma nimi on se, että kunhan hän nyt vain saa passiinsa jonkun merkin joka vastaa viisumia yms. Niin pääsee Suomeen luokseni kylään. Siihen siis tarvitsen apuja. Jos ei ole mitään neuvoja vaan pelkästään näitä; hän kusettaa sinua yms. Voi pitää suunsa kiinni. Tunnen hänet ja hän minut. kyseessä ja välillämme ei ole valheita.

        Lainaus sinulta:"ELi siis hän muutti Kreikkaan perheensä kanssa Albaniasta ollessaan 3 vuotias. Hänen oleskelulupansa on kohta menossa vanhaksi".
        Mutta se oleskelulupa kuitenkin on. Ja jos on jo 15 vuotta asunut Kreikassa, niin ei luulisi sen jatkoluvan saamisen olevan kovinkaan vaikeaa.
        Etkö voi sitten odottaa, että jamppa saa lupansa kuntoon Kreikassa, ja sitten voi tulla vapaasti Suomeen ilman Suomen suurlähetystön myöntämää viisumia.
        Oudolta kuullostaa se, että 15 vuoden asumisen jälkeen ei olisi vieläkään pysyvää oleskelulupaa, Kreikassa sen voi saada 10 vuoden oleskelun jälkeen. Onko poikaystäväsi hakenut jo oleskelulupaa, koska sitä pitäisi hakea n.2kk ennen kuin se menee vanhaksi?


      • ellinidddaa
        rgag kirjoitti:

        Lainaus sinulta:"ELi siis hän muutti Kreikkaan perheensä kanssa Albaniasta ollessaan 3 vuotias. Hänen oleskelulupansa on kohta menossa vanhaksi".
        Mutta se oleskelulupa kuitenkin on. Ja jos on jo 15 vuotta asunut Kreikassa, niin ei luulisi sen jatkoluvan saamisen olevan kovinkaan vaikeaa.
        Etkö voi sitten odottaa, että jamppa saa lupansa kuntoon Kreikassa, ja sitten voi tulla vapaasti Suomeen ilman Suomen suurlähetystön myöntämää viisumia.
        Oudolta kuullostaa se, että 15 vuoden asumisen jälkeen ei olisi vieläkään pysyvää oleskelulupaa, Kreikassa sen voi saada 10 vuoden oleskelun jälkeen. Onko poikaystäväsi hakenut jo oleskelulupaa, koska sitä pitäisi hakea n.2kk ennen kuin se menee vanhaksi?

        juttelimme tänään puhelimessa.
        Sovimme että mietimme yhdessä millaisen vapaamuotoisen hakemuksen kirjoitamme ja sitten lähetän sen hänelle ja hän menee konsulaattiin.


      • ongelmana?
        ellinidas kirjoitti:

        Hän muutti Albaniasta 3 vuotiaana ja on nyt 18 vuotias. Eikä ole laittomasti maassa tekee työtä ja opiskelua ja tiedän tämän niin varmasti kuin vain voin koska oleskelin hänen luonaan pitkään Kreikassa. Näin kyllä hänen papereitaan yms. Ovat oppineet kreikankin täydellisesti.Eivät ole mitään laittomia mutta tosi fakta on se että kreikka maana on vähän " asia hoidetaan JOS hoidetaan" he eivät pidä siellä siirtolaisista tai maahanmuuttajista eritoten venäläisistä ja albaaneista. Ongelma nimi on se, että kunhan hän nyt vain saa passiinsa jonkun merkin joka vastaa viisumia yms. Niin pääsee Suomeen luokseni kylään. Siihen siis tarvitsen apuja. Jos ei ole mitään neuvoja vaan pelkästään näitä; hän kusettaa sinua yms. Voi pitää suunsa kiinni. Tunnen hänet ja hän minut. kyseessä ja välillämme ei ole valheita.

        "Hän muutti Albaniasta 3 vuotiaana ja on nyt 18 vuotias. Eikä ole laittomasti maassa tekee työtä ja opiskelua ja tiedän tämän niin varmasti kuin vain voin koska oleskelin hänen luonaan pitkään Kreikassa"

        Jos tuo on totta mitä kirjoitit niin hän voi matkustaa mihin tahansa Schengen maahan ihan koska vain omalla passillaan. Jos muuta sanoo niin silloin ei ole laillisesti maassa!


    • kannattaako???

      Raahata 18-vuotias albaanipoika Suomeen? Onko omat raha-asiasi niin hyvällä tolalla, että pystyt elättämään tällaista poikaa omien opiskelujesi ym. lomassa? Tällainen poika ei ole tottunut siihen että saa vastikkeetonta rahaa, köyhistä oloista kun on, ja sekoaa siitä vajaan tonnin "ilmaisesta" almusta jonka kuukausittain sossusta saa. Onhan se tietysti ihan ok, jos majoitus on ilmainen (siis sinä maksat...)jne. Oletko rakastumisesi huumassa miettinyt näitä taloudellisia käytännön realiteetteja lainkaan? Rakkaus on ihana asia mutta kun arki iskee, tuollaisen kesäkollin elättäminen voi olla aika raskasta. Ja kun parin vuoden kuluttua kyllästyt, etsii kaveri uuden elättäjän. Olisiko parempi miettiä vielä kahdesti?? Itse oli reilu 20 kun tein juuri samanlaisen tyhmyyden kuin sinä olet tekemässä.
      Kundilla on nyt kai neljäs suomivaimo menossa, päivääkään ei ole käsittääkseni työtä tehnyt liki 20 vuoden aikana, tuolla Tallinnanaukiolla notkuu kuulemma päivät pitkät muiden muuttajien kanssa. Ehdotapa vaikka kaverille, että muutat sinne heidän luokseen vaikka vuodeksi, niin katsotaan miten siihen reagoi. Vastaus kertoo aika paljon; haluaako juuri sinut vai haluaako vain pois taloudellisesta helvetistä hyvän sosiaaliturvan piiriin. Ehdotan todellakin, että menet sinne aluksi vuodeksi (jos poika siis suostuu) ja jos kaikki menee ok, voitte realistiselta pohjalta miettiä muuttoa Suomeen. Silloinkin on syytä olla kunnon suunnitelmat siitä, millä eläminen maksetaan jne.
      Onnea joka tapauksessa mutta ajattele ennen kaikkea itseäsi (ja samalla voisit ajatella meitä veronmaksajiakin....). Toivon sydämestäni, että löydät elämäsi rakkauden, varoittelinpa vain hiukan omien kokemusten perusteella.

      • ellinniddiaa

        päähäs.

        On ihan mun oma asia tuleeko se poika tänne käymään. Sitäpaitsi sitä vartenhan se sossu on että sieltä saa rahaa, ootsä vähän tyhmä? Ei kai ne sitä muuten olis tehny.

        Kato me ollaan ihan hirveen rakastuneita ja seon melkein joka päivä MSNssä mun kanssa juttelemassa. Viimeksikin se oli siellä webkamerassa ja sen serkku tyttökin jutteli mulle. Moi albaanit on niin ihania.


      • on niin
        ellinniddiaa kirjoitti:

        päähäs.

        On ihan mun oma asia tuleeko se poika tänne käymään. Sitäpaitsi sitä vartenhan se sossu on että sieltä saa rahaa, ootsä vähän tyhmä? Ei kai ne sitä muuten olis tehny.

        Kato me ollaan ihan hirveen rakastuneita ja seon melkein joka päivä MSNssä mun kanssa juttelemassa. Viimeksikin se oli siellä webkamerassa ja sen serkku tyttökin jutteli mulle. Moi albaanit on niin ihania.

        törkeä, että minua kaduttaa kaikkien niiden sinulle hyviä neuvoja antaneiden puolesta.

        Sinulla on erittäin paha asennevamma mitä sossun toimtaan ja sen tarkoitukseen tulee.

        Toivottavasti et ikinä saa albaaniasi Suomeen - ja tuskin saatkaan, niin pahasti toi aiemmin kerttttu stoori ontuu!


      • ellinidikass
        on niin kirjoitti:

        törkeä, että minua kaduttaa kaikkien niiden sinulle hyviä neuvoja antaneiden puolesta.

        Sinulla on erittäin paha asennevamma mitä sossun toimtaan ja sen tarkoitukseen tulee.

        Toivottavasti et ikinä saa albaaniasi Suomeen - ja tuskin saatkaan, niin pahasti toi aiemmin kerttttu stoori ontuu!

        Minä en tuota vastausta sossusta antanut! Jollakin näyttää olevan " kevyt" huumori ja pilailumieli päällä.
        Olemme tehneet pian vvapaaumuotoisen hakemuksen ja olin jo yhteydessä miehen kanssa konsulaattiin ja kaikki on hyvällä mallilla.
        Kiitos kaikille ASIALLISILLE vastauksille.
        ((: toivottavasti tästä päästään johonkin.


      • vitutus

        kuinka ihmiset voi olla näin juntteja!!! ja miten se on kenenkään muun asia kun asianomaisen itse... yhen albaanin lomalle tulo suomeenhan ois aivan käsittämätön ajatus... ei voi käsittää... ja varmasti nämä suomalaiset juntit jotka tänne on kirjottanu on tienny paljon myös kreikkalaisesta byrokratiasta jne... eikä voi kuvitella kuinka pysyvän viisumin antamista voi lykätä...

        onneks et välitä ellikka :) toivottavasti saitte luvat kuntoon :)


    • sinisilmäisyyttä...

      Onko sinulla varaa elättää tuo kundi ja hänen perheensä?!
      Vai onko kundille jo työpaikka tiedossa täällä??
      Outoa on ettei muka ole vielä kreikan kansalaisuutta!!
      Eihän suomessakaan voi oleskella vuoskymmeniä ilman....

      • ellindillindii

        onkin ihan erilainen maa kuin Suomi. Suomessa ei ole edes oikeaa feta juustoa.

        Sitäpaitsi albanialaiset eivät koskaan valehtele. Se on heidän kulttuurissaan ankarasti kielletty. Odotankin että kun kultani pääsee Suomeen (varmasti pääsee), että hän minua kosii ja että pääsemme heti naimisiin. Tiedän että hän on rehellinen koska sanoin niin MSN chatissa.


      • oikea ellnidika
        ellindillindii kirjoitti:

        onkin ihan erilainen maa kuin Suomi. Suomessa ei ole edes oikeaa feta juustoa.

        Sitäpaitsi albanialaiset eivät koskaan valehtele. Se on heidän kulttuurissaan ankarasti kielletty. Odotankin että kun kultani pääsee Suomeen (varmasti pääsee), että hän minua kosii ja että pääsemme heti naimisiin. Tiedän että hän on rehellinen koska sanoin niin MSN chatissa.

        On kyllä kumma että kun minä kirjoitan tänne niin sitten rupevat muutkin tänne kirjoittelemaan "minuna"
        Kuitenkin voisin sanoa sen että hän ei ole muuttamassa Suomeen eikä hänen perheensä. Hän on tulossa vain käymään ja jos joku tulevaisuudessa muutttaa jonnekkin niin minä.
        Ihmisillä on ihme ennakkoluuloja ja kaikki tuomitaan luulojen perusteella. sääli.
        Tiedän että on gigoloita, naistenaurattajia ja monia muita mutta itse uskon hänen rakkauteen mikä ei ole ollut pelkkää " puhetta ja sanoja" .
        Kyselin vain apua, en analyysiä suhteestani. Kiitän kuitenkin asiallisista vastauksista. Asia on hyvin jo mallillaa, joten apua en sikäli enää kaipaa. Eikös teillä " minun" leikkiöllä ole parempaa tekemistä kuin mollata täällä ja puhua sontaa? huhuhu, missä elämä...


      • aamm
        oikea ellnidika kirjoitti:

        On kyllä kumma että kun minä kirjoitan tänne niin sitten rupevat muutkin tänne kirjoittelemaan "minuna"
        Kuitenkin voisin sanoa sen että hän ei ole muuttamassa Suomeen eikä hänen perheensä. Hän on tulossa vain käymään ja jos joku tulevaisuudessa muutttaa jonnekkin niin minä.
        Ihmisillä on ihme ennakkoluuloja ja kaikki tuomitaan luulojen perusteella. sääli.
        Tiedän että on gigoloita, naistenaurattajia ja monia muita mutta itse uskon hänen rakkauteen mikä ei ole ollut pelkkää " puhetta ja sanoja" .
        Kyselin vain apua, en analyysiä suhteestani. Kiitän kuitenkin asiallisista vastauksista. Asia on hyvin jo mallillaa, joten apua en sikäli enää kaipaa. Eikös teillä " minun" leikkiöllä ole parempaa tekemistä kuin mollata täällä ja puhua sontaa? huhuhu, missä elämä...

        moi!! millasen vapamuotoisen hakemuksen kirjoiti? minula on yksin albanialaine mies joka asuu albaaniassa ja haluisin hänet kutus suomessa käymään,muttan en tiedä mitä pitäisi siihen hakemukseen oikeen kirjoitaa.olisin kiitolline jos vastasit minulle. koska itese en pääse häneen luona käymään tällä hetkellä.


      • te dua shum
        ellindillindii kirjoitti:

        onkin ihan erilainen maa kuin Suomi. Suomessa ei ole edes oikeaa feta juustoa.

        Sitäpaitsi albanialaiset eivät koskaan valehtele. Se on heidän kulttuurissaan ankarasti kielletty. Odotankin että kun kultani pääsee Suomeen (varmasti pääsee), että hän minua kosii ja että pääsemme heti naimisiin. Tiedän että hän on rehellinen koska sanoin niin MSN chatissa.

        Et kai tosissasi usko, että albaanit eivät valehtele? Ihmisiä ne ovat niinkuin muutkin ihmiset, valehtelevat takuulla jos siitä on itselle hyötyä. Kultturissa kiellettyä? Kuinka monta albaania oikeasti tunnet? Muslimikulttuuri on ihan omanlaisensa. Ei en ole kateellinen sinulle, vaan realisti joka on ollut albaanin kanssa naimisissa ja yhtä kokemusta rikkaampi......tai rahallisesti köyhempi tämän jälkeen. Pysyvän oleskeluvan saa kyllä tuossa ajassa, varmasti myös Kreikassa. Tokihan kreikkalaiset viranomaiset eivät pidä ulkomaalaisista joita heille pukkaa joka tuutista maan rajojen sisäpuolelle...... Turkista, Albaniasta, Kosovosta jne...onko joku ihme, eivät halua lisää sosiaalituella eläviä ihmisiä riesoikseen. Selvitä kunnolla rakkaasi taustat ennenkuin teet mitään päätöksiä.


    • Virkamies

      Monesta vastauksesta kävi ilmi suomalainen lapsenusko viranomaisiin. Tuollaisella uskolla viranomaisiin on aiemmin päässyt keskitysleirille Saksassa tai Siperiaan Neuvostoliitossa.

      On siis ihan normaalia, että joku on ollut Suomessakin 20 vuotta eikä ole saanut kansalaisuutta. Herätkää pahvit.

      Lisäksi jos liikkuu Schengen-alueella jollain EUn ulkopuolisella passilla niin voi joutua joka passintarkastuksessa syyniin tai sitten ei. Suomalaisiakin on käännytetty aikoinaan Italian rajalta viisumin puuttumisen takia. Suomi oli jo silloin EUn jäsen. Että näin tämä maailma oikeasti toimii, lapsikullat.

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      390
      3857
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      133
      2697
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      128
      1875
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1320
    5. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      51
      1192
    6. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      172
      1189
    7. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1167
    8. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      64
      1125
    9. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      51
      952
    10. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      291
      930
    Aihe