Silmälasien hinnat?

monitehot

Onko kukaan teettänyt Dubrovnikissa monitehosilmälaseja? Mitä mahtavat maksaa ja millainen laatu on? Toimitusaika?

Minulla on juuri uusittu silmälasiresepti, vahvuuksia -6 - -7, lisäksi lukuosuus. Lasit ovat Suomessa noilla vahvuuksilla ihan halvatun kalliita.

9

1693

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • testattu juttu

      Osta Virosta, seillä homma pelaa - en edes yrittäisi Kroatiassa, se on vielä kehitysmaa Viroon verrattuna. Saat matkan Viroon laseista syntyvillä säästöillä, lähettävät lasit postitse kotiisi.

      • Vee2

        Olen samaa mieltä että osta lasisi jostain muualta, vaikka tuolta Virosta.En muutenkaan ymmärrä miksi lasit pitäisi ostaa muualta kuin Suomesta? Ja käyttää HYVÄÄ LOMA-AIKAA silmälasiliikkeissä juoksemiseen.

        Edellisen kanssa olen kyllä täysin erimieltä kehitysmaasta.

        Kroatia on monituhatvuotinen maa ja siellä on ollut asutusta ja sivistystä jo silloin kun Virossakin on vielä asuttu maakuopissa.

        Kroatia on ainakin kiva maa käydä, ettei tarvii kokoajan vahtia lompakkoaan ja muuta omaisuuttaan, että milloin pitkäkyntinen rosmolauma käy sun päälle ja vie sun rahat ja muun arvokkaan.
        Onko tuo turistien JOKAPÄIVÄINEN RYÖSTELY sinun mielestäsi sivistyneen valtion tapa?
        Taitaa muuten valtiossa olla niin paljon mätää myös poliisin taholla ettei moisia ryhmiä ole vieläkään 17 vuoden itsenäisyyden aikana saatu kuriin???

        Virossa paljon lomailleena ( ja viro on muu kuin tallinna ) näyttää siellä kehitys vielä olevan 40-60 vuotta jäljessä. Mutta mitäs siitä. Ei se ole virolaisten syy vaan venäläisten miehittäjien, jotka melkein onnistuivat tuhoamaan maan ja kansan.

        Hyvää matkaa sulle ostosparatiisi Tallinnaan, sillä pidemmälle ei sun kannata mennä sillä saatta jopa silmät avautua...


      • monitehot
        Vee2 kirjoitti:

        Olen samaa mieltä että osta lasisi jostain muualta, vaikka tuolta Virosta.En muutenkaan ymmärrä miksi lasit pitäisi ostaa muualta kuin Suomesta? Ja käyttää HYVÄÄ LOMA-AIKAA silmälasiliikkeissä juoksemiseen.

        Edellisen kanssa olen kyllä täysin erimieltä kehitysmaasta.

        Kroatia on monituhatvuotinen maa ja siellä on ollut asutusta ja sivistystä jo silloin kun Virossakin on vielä asuttu maakuopissa.

        Kroatia on ainakin kiva maa käydä, ettei tarvii kokoajan vahtia lompakkoaan ja muuta omaisuuttaan, että milloin pitkäkyntinen rosmolauma käy sun päälle ja vie sun rahat ja muun arvokkaan.
        Onko tuo turistien JOKAPÄIVÄINEN RYÖSTELY sinun mielestäsi sivistyneen valtion tapa?
        Taitaa muuten valtiossa olla niin paljon mätää myös poliisin taholla ettei moisia ryhmiä ole vieläkään 17 vuoden itsenäisyyden aikana saatu kuriin???

        Virossa paljon lomailleena ( ja viro on muu kuin tallinna ) näyttää siellä kehitys vielä olevan 40-60 vuotta jäljessä. Mutta mitäs siitä. Ei se ole virolaisten syy vaan venäläisten miehittäjien, jotka melkein onnistuivat tuhoamaan maan ja kansan.

        Hyvää matkaa sulle ostosparatiisi Tallinnaan, sillä pidemmälle ei sun kannata mennä sillä saatta jopa silmät avautua...

        Et taida olla selvillä mitä tuollaisilla vahvuuksilla olevat silmälasit Suomessa maksavat. Hinta alkaa 800 €:stä ylöspäin, mitkään tarjoukset eivät koskaan koske näitä linssivoimakkuuksia, niitä ei myöskään osteta netin halpakaupoista.

        Olen ostanut ko. tyypin lasit Virosta pari vuotta sitten ja säästyneellä rahaosuudella voin vaikka käydä nyt tuolla Kroatiassa. Saattaa olla, että haen uudetkin lasit Virosta, ajattelin vain kysellä jos jollakin olisi Kroatiasta kokemuksia, kun sinne nyt olen menossa.


      • Vee2
        monitehot kirjoitti:

        Et taida olla selvillä mitä tuollaisilla vahvuuksilla olevat silmälasit Suomessa maksavat. Hinta alkaa 800 €:stä ylöspäin, mitkään tarjoukset eivät koskaan koske näitä linssivoimakkuuksia, niitä ei myöskään osteta netin halpakaupoista.

        Olen ostanut ko. tyypin lasit Virosta pari vuotta sitten ja säästyneellä rahaosuudella voin vaikka käydä nyt tuolla Kroatiassa. Saattaa olla, että haen uudetkin lasit Virosta, ajattelin vain kysellä jos jollakin olisi Kroatiasta kokemuksia, kun sinne nyt olen menossa.

        En taida tietää mitä noilla vahvuuksilla olevat maksaa mutta näköjään se sun mainitsema 800e.
        Ostin vaan itse juuri 3 viikkoa sitten ensimmäiset moniteholasini, ikänäköä sanovat, ja maksoitavat 690e.

        En usko että jos olisin itse ostanut ne Virosta Tallinnasta olisin säästänyt Kroatian matkan.

        En todellakaan tiedä mitä lasit maksaa Kroatiassa, mutta eivät ne voi maksaa niinpaljon vähemmän,edes Virossa, että säästyneillä rahoilla voisi tehdä matkoja. En usko sitä säästöä millään, siitä on kysymys.

        Haluan myöskin ostaa paikallisilta yrittäjiltä, vaikka sitten rikastuisivat minun rahoillani, koska sitten jälkihoito toimii, näin minä sen näen.

        Jos katsot että Virosta saa paremmat ja riittävän halvalla, kannattaa ostaa sieltä tai sitten ostat ne Kroatiasta, ihan sama, en usko säästöä syntyvän, koska olet joutunut täällä Suomessa maksamaan tarkastuksen...

        Mutta enivei, Hauskaa matkaa mahtavaan lomamaahan, Kroatiaan.


      • testattu juttu
        Vee2 kirjoitti:

        Olen samaa mieltä että osta lasisi jostain muualta, vaikka tuolta Virosta.En muutenkaan ymmärrä miksi lasit pitäisi ostaa muualta kuin Suomesta? Ja käyttää HYVÄÄ LOMA-AIKAA silmälasiliikkeissä juoksemiseen.

        Edellisen kanssa olen kyllä täysin erimieltä kehitysmaasta.

        Kroatia on monituhatvuotinen maa ja siellä on ollut asutusta ja sivistystä jo silloin kun Virossakin on vielä asuttu maakuopissa.

        Kroatia on ainakin kiva maa käydä, ettei tarvii kokoajan vahtia lompakkoaan ja muuta omaisuuttaan, että milloin pitkäkyntinen rosmolauma käy sun päälle ja vie sun rahat ja muun arvokkaan.
        Onko tuo turistien JOKAPÄIVÄINEN RYÖSTELY sinun mielestäsi sivistyneen valtion tapa?
        Taitaa muuten valtiossa olla niin paljon mätää myös poliisin taholla ettei moisia ryhmiä ole vieläkään 17 vuoden itsenäisyyden aikana saatu kuriin???

        Virossa paljon lomailleena ( ja viro on muu kuin tallinna ) näyttää siellä kehitys vielä olevan 40-60 vuotta jäljessä. Mutta mitäs siitä. Ei se ole virolaisten syy vaan venäläisten miehittäjien, jotka melkein onnistuivat tuhoamaan maan ja kansan.

        Hyvää matkaa sulle ostosparatiisi Tallinnaan, sillä pidemmälle ei sun kannata mennä sillä saatta jopa silmät avautua...

        ... jaa, asiasta voi olla monta mieltä. Tulimme juuri kolmannelta Euroopan 4400:n kilometrin autoreissulta (edelliset 5500 ja 7000 km), ajoimme mm. läpi entisen Jugoslavian; Sarajevon, Mostarin, Dubrovnikin, Splitin ja Zagrebin. Olemme vierailleet autolla lähes kaikissa Eurooppan maissa. Vaimon kanssa puhuimme juuri, että Kroatia oli pionoinen pettymys odotuksiin, esim. uimarantoja sieltä ei juuri kannata hakea (Ranskan Rivieralla maisemat ovat vastaavat mutta kaikki muu paljon paremmin).

        Mutta kuten sanoin, Kroatia on kehitysmaa Viroon verrattuna, se oli pääpointti silmälaisen ostamista koskevassa lauseessani.


      • Vee2
        testattu juttu kirjoitti:

        ... jaa, asiasta voi olla monta mieltä. Tulimme juuri kolmannelta Euroopan 4400:n kilometrin autoreissulta (edelliset 5500 ja 7000 km), ajoimme mm. läpi entisen Jugoslavian; Sarajevon, Mostarin, Dubrovnikin, Splitin ja Zagrebin. Olemme vierailleet autolla lähes kaikissa Eurooppan maissa. Vaimon kanssa puhuimme juuri, että Kroatia oli pionoinen pettymys odotuksiin, esim. uimarantoja sieltä ei juuri kannata hakea (Ranskan Rivieralla maisemat ovat vastaavat mutta kaikki muu paljon paremmin).

        Mutta kuten sanoin, Kroatia on kehitysmaa Viroon verrattuna, se oli pääpointti silmälaisen ostamista koskevassa lauseessani.

        Kroatiaa on mainitsemistasi paikoista vain Dubrovnik, Split ja Zagreb, jottei kelleen tulisi vääriä maantiedon tietoja.

        Hiekkaisia uimarantoja Kroatiassa ei ole mutta kuka niitä kaipaa? Puhdas vesi ja siistit, melkein jokapaikassa ilmaiset uimarannat ovat mielestäni erittäin suuri plussa.

        25 vuotta moottoripyörällä Euroopassa, satojatuhansia kilometrejä, kaikkialla muualla paitsi Irlannissa ja Portugalissa. En pidä ranskalaisten enkä aina italialaisten käyttäytymisestäkään.

        Shoppailussa varmaan moni maa on parempi kuin Kroatia. Joten hyvää matkaa ...


      • Katsoitko

        Mullen ei kuulu sen paremmin Kroatia eikä Virokaan mutta, katsoitko dokkaria Virosta ja Lasnamäestä sunnuntaiaamulla Yle tv ykköseltä?

        Lasnamäen kaupungin osassa asuu 130.000 rikollista, melkein kaikki haastatellut tunsivat ja tiesivät naapuriinsa murtaudutun.

        Siinä sulle Viron sivistysmaata...

        Kaukana ollaan sivistyksestä ja sanoisin erittäin kaukana. Kauppaa Tallinnassa hallitsee Venäjän mafia, koska normaalivirolainen ei saa enää Vironkielistä palvelua kaupoissakaan...

        Notta kulttuurimatkoja vaan, sivistykseen.


      • NilsNortamaa
        testattu juttu kirjoitti:

        ... jaa, asiasta voi olla monta mieltä. Tulimme juuri kolmannelta Euroopan 4400:n kilometrin autoreissulta (edelliset 5500 ja 7000 km), ajoimme mm. läpi entisen Jugoslavian; Sarajevon, Mostarin, Dubrovnikin, Splitin ja Zagrebin. Olemme vierailleet autolla lähes kaikissa Eurooppan maissa. Vaimon kanssa puhuimme juuri, että Kroatia oli pionoinen pettymys odotuksiin, esim. uimarantoja sieltä ei juuri kannata hakea (Ranskan Rivieralla maisemat ovat vastaavat mutta kaikki muu paljon paremmin).

        Mutta kuten sanoin, Kroatia on kehitysmaa Viroon verrattuna, se oli pääpointti silmälaisen ostamista koskevassa lauseessani.

        Mielipiteitä ja makuja eri maista.

        Itse ostin tammikussa moniteholasit kroatiasta, ja se maksoi minulle 200 euroa. Ei valittamista tähän asti. Näkö toimii vielä, vaikka ulkonäkö on mennyt jo vuosia sitten.

        Mitä sitten tulee Viron ja Kroatian vertailuun kehitysmaa näkökulmasta - jokaisella on oikeus mielipiteeseen. Automatkallakin tietysti kannattaa pysähtyä muuallakin kuin raja-asemilla.

        Itse olen ulkosuomalainen. Asun etelä-Ranskassa, Nizzan ja Cannesin välissä, meren rantaan on n. 150 metriä. Voin kertoa, että Kroatian ja Ranskan rivieran rannat eivät ole vertailu kelpoiset. Ranskassa rannat ovat saastuneet ja pilautuneet. Ranskan rivieran rannat eivät alunperin olleet hiekkarantoja. Ne on keinotekoisesti rakennettu. Tästä syystä luonnon normaali tasapaino on järkyttynyt ja se on ollut myös osasyynä meren rehevöitymiseen. Kuuman kesän aikana rannat ovat toisinaan suljettu, koska ne eivät ole uimakelpoiset. Tälläinen rantojen "hiekoittaminen" turisti tarkoituksiin ei ole Kroatiassa sallittu, jottei luonnon tasapainoa muuteta keinotekoisesti. Tälläisen päätöksen mielestäni pystyy tekemään vain sivistysvaltio. Ja jos hiekkarantoja Kroatiasta haluaa, niitä löytyy pilvin pimein.

        Itse vietän kesät Kroatiassa Senjllä ja Zagrebissa. Etelä-Ranskassa asuvana voin kertoa, että palvelu on aivan eritasoista - Ranskaa ei edes voi verrata Kroatiaan. Kroatiassa on kunnia asia tarjota esim. ravintolassa ruokaa, joka on tehty tuoreista tuotteista, jotka on useimmiten hankittu suoraan tuottajilta tai torilta samana päivänä - näin ei todellakaan ole etelä-Ranskassa. Ihmisten ystävällisyys on myös Kroatiassa jotain, mikä puuttuu monesta muusta maasta.

        Turvallisuudesta voin kertoa sen, että lasten koulut Ranskassa ovat 500 metrin päässä asuinpaikastamme. Siitä huolimatta ei tulisi mieleenkään laittaa lapsia yksin kouluun tai koulusta pois - tämä ei muuten edes onnistuisi. Kun menemme hakemaan lapsia koulusta, portilla on vartia, joka tarkistaa kuka lapsen koulusta hakee pois. Lasta ei päästetä koulusta ilman että rekisteröity henkilö hakee hänet.

        Kesäisin vaimoni kotikaupungissa Zagrebissa yllä mainittu turvallisuus on aivan toisella tasolla. EI tarvitse pelätä tulevansa "käännetyksi" ja lapset voivat mennä yksin elokuviin tai muihin huvituksiin, ilman että tarvitsee pelätä heidän puolesta.

        Lisäksi lapset eivät halua Ranskassa mennä yksin kauppaan, koska vartija kävelee perässä ja eläilee heitä taskuvarkaiksi. Toisin on esim. Kroatiassa tai Suomessa.

        Tässä hieman näkökulmaan ulkosuomalaiselta. Siitä mikä on kehitysvaltio jokaisella voi olla omamielipiteensä. Minullakin on. Esim. alkoholin käytön suhteen Suomi on kehitysvaltio.


      • Vee2
        NilsNortamaa kirjoitti:

        Mielipiteitä ja makuja eri maista.

        Itse ostin tammikussa moniteholasit kroatiasta, ja se maksoi minulle 200 euroa. Ei valittamista tähän asti. Näkö toimii vielä, vaikka ulkonäkö on mennyt jo vuosia sitten.

        Mitä sitten tulee Viron ja Kroatian vertailuun kehitysmaa näkökulmasta - jokaisella on oikeus mielipiteeseen. Automatkallakin tietysti kannattaa pysähtyä muuallakin kuin raja-asemilla.

        Itse olen ulkosuomalainen. Asun etelä-Ranskassa, Nizzan ja Cannesin välissä, meren rantaan on n. 150 metriä. Voin kertoa, että Kroatian ja Ranskan rivieran rannat eivät ole vertailu kelpoiset. Ranskassa rannat ovat saastuneet ja pilautuneet. Ranskan rivieran rannat eivät alunperin olleet hiekkarantoja. Ne on keinotekoisesti rakennettu. Tästä syystä luonnon normaali tasapaino on järkyttynyt ja se on ollut myös osasyynä meren rehevöitymiseen. Kuuman kesän aikana rannat ovat toisinaan suljettu, koska ne eivät ole uimakelpoiset. Tälläinen rantojen "hiekoittaminen" turisti tarkoituksiin ei ole Kroatiassa sallittu, jottei luonnon tasapainoa muuteta keinotekoisesti. Tälläisen päätöksen mielestäni pystyy tekemään vain sivistysvaltio. Ja jos hiekkarantoja Kroatiasta haluaa, niitä löytyy pilvin pimein.

        Itse vietän kesät Kroatiassa Senjllä ja Zagrebissa. Etelä-Ranskassa asuvana voin kertoa, että palvelu on aivan eritasoista - Ranskaa ei edes voi verrata Kroatiaan. Kroatiassa on kunnia asia tarjota esim. ravintolassa ruokaa, joka on tehty tuoreista tuotteista, jotka on useimmiten hankittu suoraan tuottajilta tai torilta samana päivänä - näin ei todellakaan ole etelä-Ranskassa. Ihmisten ystävällisyys on myös Kroatiassa jotain, mikä puuttuu monesta muusta maasta.

        Turvallisuudesta voin kertoa sen, että lasten koulut Ranskassa ovat 500 metrin päässä asuinpaikastamme. Siitä huolimatta ei tulisi mieleenkään laittaa lapsia yksin kouluun tai koulusta pois - tämä ei muuten edes onnistuisi. Kun menemme hakemaan lapsia koulusta, portilla on vartia, joka tarkistaa kuka lapsen koulusta hakee pois. Lasta ei päästetä koulusta ilman että rekisteröity henkilö hakee hänet.

        Kesäisin vaimoni kotikaupungissa Zagrebissa yllä mainittu turvallisuus on aivan toisella tasolla. EI tarvitse pelätä tulevansa "käännetyksi" ja lapset voivat mennä yksin elokuviin tai muihin huvituksiin, ilman että tarvitsee pelätä heidän puolesta.

        Lisäksi lapset eivät halua Ranskassa mennä yksin kauppaan, koska vartija kävelee perässä ja eläilee heitä taskuvarkaiksi. Toisin on esim. Kroatiassa tai Suomessa.

        Tässä hieman näkökulmaan ulkosuomalaiselta. Siitä mikä on kehitysvaltio jokaisella voi olla omamielipiteensä. Minullakin on. Esim. alkoholin käytön suhteen Suomi on kehitysvaltio.

        Nils Nortamaa puhuu täyttä asiaa, silloin kuin on muutakin näkökulmaa kuin Tallinnan keskusta ja yksi paikka ulkomailla tai raja-asemat.

        Osasit kiteyttää tarkoittamani ja takaa-ajamani asiat oivallisella esimerkillä. Toisilla kun tuo ulosanti on parempi kuin toisilla.

        Sivistyneenä henkilönä osaat ottaa asiat asioina ja tosiasioina, ilman kummempaa kohkaamista.

        Hauskoja lomia Senjillä ja Zagrebissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      154
      11154
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3113
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2964
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2167
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1928
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1765
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1749
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1704
    9. 85
      1678
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe